Przyotowania do modyfikacji GTI

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
omlet161
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn mar 24, 2008 13:19
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Przyotowania do modyfikacji GTI

Post autor: omlet161 » ndz cze 21, 2009 11:53

Witam wszystkich, jestem posiadaczem golfa III z silniczkiem 2E, nadeszło lato pieniążków przez zime nazbierałem i przymierzam się do swapa na ABF-a. Mój 2E juz drugi raz stracił ciśnienie oleju, więc postanowiłem go wymienić. Mam ABF-a z 97roku z 160tys przebiegu chcialbym się dowiedzieć jak to jest ze skrzynią?? Mam możliwość zakupu skrzyni od ABF-a jednak nie wiem czy nie będe musiał przerabiać czegoś w systemie dzwigni zmiany biegów, moze ktoś coś wie na ten tema??

Na forum wyczytałem coś tego typu, że 2.0 8V silniki chodziły na digi II wiem ze w moim golfie jest digi I i teraz nie wiem czy kupować nową wiązke elektryczną i kompa czy może zostawić stary układ wtryskowy. Ogólnie ABF-a mam z kompletnym osprzętem brakuje mu tylko przepływki kompa i wiązki elektrycznej.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz cze 21, 2009 12:45

Musisz miec wiazke do tego silnika i koputer Wiazka rozni sie tym bo ABF niema przeplywki
Ostatnio zmieniony ndz lip 26, 2009 13:50 przez jeryk10, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
omlet161
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn mar 24, 2008 13:19
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: omlet161 » ndz cze 21, 2009 14:03

Ok czyli oprócz wiązki wszystko oprócz wiązki i kompa wszystko powinno pasować?? A i jakiego sterownika powinienem szukać?? Czy wszystkie ABF-y miały taki sam sterownik czy może zależy to od rocznika ( mówie o digifancie)
Ostatnio zmieniony ndz cze 21, 2009 14:56 przez omlet161, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » ndz cze 21, 2009 15:48

kompa musisz dać do ABFa, dosyć droga sprawa, i rzadka, nieraz sa uszkodzone, więc uważaj co bierzesz, co do skrzyni pasuje z 2E, jest sporo lżejsza od ori z ABFa, tarcza w skrzyni do ABFa to 228 mm, w 2E to 210 mm, ja mam po kilku przeróbkach silnik i skrzynie z 2E i daje rady, sprzęgło, tak więc jesli nie planujesz wielkich przeróbek narazie to starczy ta z 2E


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz cze 21, 2009 17:40

a co do DIGI to ja chyba mam digiII, jak podlanczam vaga łącząc sie ze sterownikiem silnika pokazuje mi digiII.więc jak z tym jest.sory ze niezabardzo na temat ale moze....



Awatar użytkownika
omlet161
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn mar 24, 2008 13:19
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: omlet161 » ndz cze 21, 2009 20:01

Hmmm dzięki za odpowiedz ;) mam więc teraz proźbę, jeśli ktoś gdzieś zauważy kogoś kto miałby tego kompa czy wiązke byłbym wdzięczny za cynk;) i jeśli posiadacie jakieś ciekawe materiały do poczytania na temet ABF-a i jego instalacji to przosił bym na omlet161@wp.pl.

A propo skrzyni, no nie planuje ze swego autka robić wyścigówki. Chciałbym się dowiedzieć czy przełożenia tych skrzyń znacznie się różnią. Po tym co mi LCQ napisał mam mały dylemat bo moja skrzynia z 2E wymaga małego remontu ma przejachane ok 300tys. ogólnie biegi wchodziły bez problemów skrzynia tez pracowała cicho jednak po jej wyjęciu i chęci wymiany uszczelniaczy na półosiach zobaczyłem rozzsypane z jednej i drugiej strony mosiężne pierscienie ponacinane od zewnątrz i nigdzie ich nie moge dostać. A ta skrzynia z ABF-a jest z dość dobrym stanie.

Czyli jeśli chce zamontować skrzynie od 2E to musze do abf-a zamontować tarcze i docisk z 2E tak?? Dobrze cię zrozumiałem??
Ostatnio zmieniony ndz cze 21, 2009 20:12 przez omlet161, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz cze 21, 2009 20:15

omlet161 pisze:zobaczyłem rozzsypane z jednej i drugiej strony mosiężne pierscienie ponacinane od zewnątrz i nigdzie ich nie moge dostać
W ASO można dostać bez problemu :bigok:



Awatar użytkownika
omlet161
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn mar 24, 2008 13:19
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: omlet161 » ndz cze 21, 2009 21:35

Hehehehehe tak dawno tak nie byłem, że zapomniałem ze cos takiego nawet istnieje;) dzięki za podpowiedź ;)



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » pn cze 22, 2009 06:42

znajde ci półśrodek, kup skrzynie 2Y :helm: :helm: :bajer:


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
omlet161
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn mar 24, 2008 13:19
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: omlet161 » pn cze 22, 2009 10:31

Nie no spoko zostane jednak przy tej z 2E ;0 Znalazłem kompa + okablowanie silnika z ABF-a tyko trochę przeraziłą mnie cena gość chce 1000zł. Czy to naprawde jest tyle warte?? Bo wychodzi na to że mało więcej zapłacił bym za silnik niż za tą instalacje.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn cze 22, 2009 12:23

cena wg mnie mocno przesadzona



Awatar użytkownika
Drifter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 740
Rejestracja: sob mar 31, 2007 11:21
Lokalizacja: SIERADZ
Kontakt:

Post autor: Drifter » pn cze 22, 2009 13:00

wg mnie tez za duzo chce..., max dałbym za to połowe tej ceny to taki totalny max


Obrazek MK II by Drifter ----> Sprzedany

Bóg dał nam nogi żebyśmy mogli dojść tam gdzie nie dojedziemy na glebie

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » pn cze 22, 2009 13:41

wiem skąd znalazłeś, uważaj od tego kolesia z allegro, bo kiedyś znajomemu opchnął uszkodzone ecu do abfa
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 13:41 przez LCQ, łącznie zmieniany 1 raz.


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
omlet161
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn mar 24, 2008 13:19
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: omlet161 » pn cze 22, 2009 15:10

No ok gość ma dwa zestawy ecu+okablowanie i to cena za 2 zestawy. Dzisiaj rozmyślałem troche nad całą operacją wstawienia tego silnika i zastanawia mnie jak połączyć wężyki podciśnieniowe?? Identycznie jak to było w 2e, że od przepustnicy do regulatora ciśnienia paliwa i obudowy filtru powietrza?? I jeszcze nurtuje mnie jedna sprawa, mianowicie jak wyczytałem ABF nie miał w dolocie przepływomierza tylko sam czujnik temp powietrza, nie posiadam dolotu od ABF-a czy musze znaleść fabryczny od tego modelu czy może jakas przeróbka??
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 15:11 przez omlet161, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości