podwojny swap NZ na PN i PN na 2,0 8v z mk3

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

podwojny swap NZ na PN i PN na 2,0 8v z mk3

Post autor: wasiak » czw cze 18, 2009 11:24

witam wszystkich
wiem ze było sporo tematów w na temat rożnego rodzaju swapów

mam w domu 2 auta mój mk2 1,6 PN 92r, oraz brata 1,3NZ 91 r
NZtka goni już ostatkami sil a remont tak małego silnika jest kompletnie nie opłacalny z tego co policzyłem
u mnie siedzi PNka w stanie bardzo dobrym, choć ostatnio strzeliła focha i poleciał krokowiec przy gaźniku oraz zgubił iskrę ale to jest do ogarnięcia
jak dla mnie ten silnik jest za slaby
wpadłem na pomysł wrzucenia do siebie silniczka z mk3 2,0 8v [ jeszcze do końca nie wiem którego bo jest kilka ciekawych ofert] chciał bym prosić o kilka porad co będzie potrzebne

przy przerzucaniu PNki w miejsce NZtki myślę e za wiele problemów nie będzie
do wymiany poleci cala jednostka z łapami okablowanie wydech zegary pompa w zbiorniku chłodnica zaciski przód i tył bo z tego co wiem w NZtkach są VW I

tu jeszcze małe pytanie
pompy w baku da się przerzucić czy trzeba to razem z bakiem robić???

problem się zaczyna z tym silniczkiem z mk3 bo u mnie pozostanie praktycznie sama buda z wnętrzem

jak jest z łapami silnika
pompami czy bak z mk3 podejdzie plug &play do mk2 bo z tego co doczytałem pompa nie przypasuje i trzeba będzie 2 kombinować
wydechem wiem ze ten z NZtki będzie duuuzo za mały jak średnica wymagana optymalna
czy taki z mk3 podejdzie czy dorabiać??

jak jest z zegarami da rade bez wielkiej rzeźby podłączyć zegary z mk2 pod impulsator czy zostaną zegary z mk3
jak jest z półosiami i ich mocowaniem
jak z podejściem pod nagrzewnice
lewarkim zmiany biegow pedalami

i jakie jeszcze trudności mogę napotkać

z góry dziękuje za wszelkie rady i propozycje


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw cze 18, 2009 16:21

Hmmm zacznijmy może od źródełka :helm:
Z NZta wyciągasz pompe z baku i tą spod auta i wkładasz to do swojego (najlepiej razem z wiązką na tył)
Elektryka: tu zależy jakie masz instalacje w obu autach
Półośki i napęd w PNce zostają, skrzynia nawet też może zostać bo pasuje zależy czy 2.0 kupisz razem ze skrzynią, przy NZ wiadomo zmiana
Wydech: w odu autach do zmiany, do NZ wkładasz ten z PNki, do PNi najlepiej ori z GTi
Hamulce: wg uznania i $$
chłodnice: z PNki do NZta, do PNki musisz dać większą
Łapy: pewnie będziesz potrzebował tylną łape taką jak mam PN (zakładam ze 2.0 kupisz z MkIII) albo zmiana poduchy
Będziesz jeszcze potrzebował kasete do biegów taką jak ma PN
Zegary proponuje zostawić z MkII tylko te z NZta wymieniasz na takie z 1.6/1.8
Jakby co to pytaj :bigok:



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » czw cze 18, 2009 17:12

moze nie do konca wyjasnilem
sa 2 auta nz i pn oraz dojdzie 3 silnik 2,0
wiec jak cos wyleci z pnki do nztki to innych czesci nie ma :D

oba auta po 89 roku wiec na 1 wtyczke wiec i wiazki bez problemowo z mk3 podejda
skrzynia z pnki ze wszystkim leci do nzta bo nie podejdzie mi skrzynia
wiec musze kupic odrazu skrzynie z poosiami

mam chlodnice najwieksza z tych montowanych w mk2 z jakiegos gti nie wiem tylko jak z przewodami

wydech z gti mk2 ??
jaka on ma srednice
bo znalazlem dzis troszke rurek z nierdzewki 62 mm :bigok:


Będziesz jeszcze potrzebował kasete do biegów taką jak ma PN - tzn ??
oba auta maja chwilowo 5 biegowe skrzynie


jak podlaczyc zegary z mk2 pod impulsator
bo skrzyynia bedzie z mk3
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 17:16 przez wasiak, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw cze 18, 2009 18:23

wasiak pisze:jak podlaczyc zegary z mk2 pod impulsator
bo skrzyynia bedzie z mk3
a co ma do tego skrzynia???
wasiak pisze:Będziesz jeszcze potrzebował kasete do biegów taką jak ma PN - tzn ??
oba auta maja chwilowo 5 biegowe skrzynie
tzn taką jak ma PN, jaśniej już chyba nie moge
wasiak pisze:moze nie do konca wyjasnilem
sa 2 auta nz i pn oraz dojdzie 3 silnik 2,0
wiec jak cos wyleci z pnki do nztki to innych czesci nie ma :D
ale np pompy trzeba przełożyć z NZ do PNki jasne??? wiadomo, że czegoś na pewno braknie, norma przy takich zabawach :bigok:



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » czw cze 18, 2009 19:02

toffic pisze:
wasiak pisze:jak podlaczyc zegary z mk2 pod impulsator
bo skrzyynia bedzie z mk3
a co ma do tego skrzynia???
zegazy z mk3 sa na impulsatorze z mk2 na lince
nie wiedzialem poprostu czy to jest zaminne
wasiak pisze:Będziesz jeszcze potrzebował kasete do biegów taką jak ma PN - tzn ??
oba auta maja chwilowo 5 biegowe skrzynie
tzn taką jak ma PN, jaśniej już chyba nie moge

nie zrozumielem
ale google mi wytlumaczylo :bigok:
wasiak pisze:moze nie do konca wyjasnilem
sa 2 auta nz i pn oraz dojdzie 3 silnik 2,0
wiec jak cos wyleci z pnki do nztki to innych czesci nie ma :D
ale np pompy trzeba przełożyć z NZ do PNki jasne??? wiadomo, że czegoś na pewno braknie, norma przy takich zabawach :bigok:

mam nadzieje ze za wiele nie zbraknie
bo do dawcy silnika mam ponad 250 km :grin:

toffic, wielkie dzieki


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości