Rozrząd przestawienie fazy

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

SebolCL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 15:56
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Rozrząd przestawienie fazy

Post autor: SebolCL » wt cze 09, 2009 21:35

Witam mam pytanie o ile stopni można przestawić fazy rozrządu w 1.3 żeby były lepsze wyższe obroty oraz lepsze przyśpieszenie oraz o ile trzeba by było przy tym przyśpieszyć zapłon.

W szukajce szukałem lecz nie znalazłem odpoeidzi z góry dzieki



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt cze 09, 2009 21:45

wymień filtr powietrza i paliwa na nowe to lepiej zrobisz



SebolCL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 15:56
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: SebolCL » wt cze 09, 2009 21:53

to już mam zrobione ;p ale poważnie pytam:) Słyszałem że ma to sens lecz niewiem o ile t można przestawić żeby nie rozp... głowicy i tłoków



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr cze 10, 2009 10:11

To nie jest takie proste. Masz dwie możliwości.
1. Znając rozkład prędkości ruchu tłoka i wiedząc o czasach otwarcia krzywek ustawiasz to tak aby uzyskać max mocy zgodnie z zasadami projektowania silników.
2. Kupujesz regulowane kółko rozrządu i robisz kilka pomiarów na hamowni kręcąć kółkiem i zapłonem tak aby uzyskać max mocy.

Drogę nr 2 wybiera większość tunerów bo w obliczeniach można sie pomylić a pomiaru i wyników z hamowni nic nie jest w stanie podważyć.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr cze 10, 2009 23:21

Tu masz przykładowe wykresy Nm i Km:
Obrazek
ogólnie rzecz biorąc tracisz Nm na dole, efekty widać dopiero przy wysokim kręceniu,
ciekawe jak to wygląda w doładowanych silnikach? np w TDI??
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 23:22 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 2 razy.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

SebolCL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 15:56
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: SebolCL » czw cze 11, 2009 09:55

no o takie coś mi właśnie chodzi żeby mieć lepszą góre:)

[ Dodano: 11 Cze 2009 20:11 ]
a gdzie idzie kupic takie kołko rgólowane??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości