Witam mam pytanie o ile stopni można przestawić fazy rozrządu w 1.3 żeby były lepsze wyższe obroty oraz lepsze przyśpieszenie oraz o ile trzeba by było przy tym przyśpieszyć zapłon.
W szukajce szukałem lecz nie znalazłem odpoeidzi z góry dzieki
Rozrząd przestawienie fazy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
To nie jest takie proste. Masz dwie możliwości.
1. Znając rozkład prędkości ruchu tłoka i wiedząc o czasach otwarcia krzywek ustawiasz to tak aby uzyskać max mocy zgodnie z zasadami projektowania silników.
2. Kupujesz regulowane kółko rozrządu i robisz kilka pomiarów na hamowni kręcąć kółkiem i zapłonem tak aby uzyskać max mocy.
Drogę nr 2 wybiera większość tunerów bo w obliczeniach można sie pomylić a pomiaru i wyników z hamowni nic nie jest w stanie podważyć.
1. Znając rozkład prędkości ruchu tłoka i wiedząc o czasach otwarcia krzywek ustawiasz to tak aby uzyskać max mocy zgodnie z zasadami projektowania silników.
2. Kupujesz regulowane kółko rozrządu i robisz kilka pomiarów na hamowni kręcąć kółkiem i zapłonem tak aby uzyskać max mocy.
Drogę nr 2 wybiera większość tunerów bo w obliczeniach można sie pomylić a pomiaru i wyników z hamowni nic nie jest w stanie podważyć.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Tu masz przykładowe wykresy Nm i Km:
ogólnie rzecz biorąc tracisz Nm na dole, efekty widać dopiero przy wysokim kręceniu,
ciekawe jak to wygląda w doładowanych silnikach? np w TDI??
ogólnie rzecz biorąc tracisz Nm na dole, efekty widać dopiero przy wysokim kręceniu,
ciekawe jak to wygląda w doładowanych silnikach? np w TDI??
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 23:22 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 2 razy.
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości