Montaż intercoolera do 1,9TD AAZ.

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz paź 16, 2005 09:58

Narazie ustawilem bolec na chybil trafil i jestem pozytywnie zaskoczony efektem. Kierowcy zagazowanych benzynowek sa jeszcze bardziej zdziwieni :chytry: Przydaloby sie jednak wiecej paliwa na wysokich obrotach a mniej na niskich...



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » ndz paź 16, 2005 18:08

możesz jakoś powiedzieć w którą strone kręcić na + bo chce podnieść doładowanie a nie wiem w którą pokręcic śróbkie :)


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » ndz paź 16, 2005 18:14

hmmm a mozecie zrobic dzie to u was sie kreci? Bo ja u siebie za cholere nie moge znalesc miejsca gdzie zwieksza sie cisnienie!



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz paź 16, 2005 22:52

Zeby zwiekszyc cisnienie nalezy wkrecic ta srobe tak aby bolec stal sie krotszy. Jezeli turbina nie ma zaworu regulacji wastegate, mozna ja "oszukac" i upuscic nieco powietrza z gumowego wezyka ktory idzie do zaworu wastegate. Konieczny jest miernik cisnienia doladowania zeby nie przesadzic. Po podniesieniu cisnienia trzeba zwiekszyc dawke paliwa bo inaczej beda kiepskie efekty



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pn paź 17, 2005 17:52

zaprzal jestes z podlasia?
Hmmm chyba porobie fotki bo znalesc tego nie moge znalazłem juz pare opisów itp. i u siebie dalej nie wiem gdzie moge tym sie po bawic... dawke mam zwiekszona ;)



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » wt paź 18, 2005 10:01

A co ze spalaniem? Bo przecież podnosząc dawke należy sie tego spodziewać. A nie chciałbym żeby palił 10L/100km.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt paź 18, 2005 10:23

Co do spalania to sam jestem w trakcie testow ;) Ale narazie wyglada na to ze jest ok. Spalanie zalezy od tego jak wciskasz pedal gazu, jezeli bedzie sie umiarkowanie jezdzic nie powinno byc wzrostu spalania. W zakresie srednich obrotow moc i moment rowniez wzrasta wiec nie trzeba tak mocno silnika pałowac. Poza tym wiadomo, ze jezeli silnik jest podkrecony i bedzie sie go intensywnie uzytkowac to nie odbije sie to raczej korzystnie na jego zywotnosci. Rapix jaka masz turbine? Mam garretta T2 i u mnie zawor znajduje sie po stronie kabiny pasazerskiej, u dolu. Praktycznie go nie widac z gory, ale recznie go wyczujesz, nie da sie go pomylic z niczym innym



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » wt paź 18, 2005 20:28

U mnie wzglada tak to chyba tak samo bo macajac pod turbo od takiego jak by kuleczka wychodzi sruba i na niej sa jakies nakretki tego nie widac tylko czuc... zrobilem fotki jutro wrzuce...



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt paź 18, 2005 20:59

Na 90% to wlasnie to



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » czw paź 20, 2005 17:39




Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » czw paź 20, 2005 18:54

Kurcze mechanik ustawił mi ciśnienie doładowania na 1.0 czegośtam ;) Nominalnie było 0.45. I coś mi się wydaje, że to za dużo bo coś sie strasznie chwalił , że po wstępnych testach samochód ma teraz ze 100KM i strasznie przyspiesza. Kurcze, a mówiłem mu, że nie chce za dużo cisnąć tego silnika. Co sie może stać ja będzie za duże ciśnienie doładowania? Musze jutro mechanika troche zastopoować bo sie zagalopował ;) Aha no i jak z żywotnością takiego silnika?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw paź 20, 2005 19:25

Wlasnie, jak z zywotnoscia takiego silnika? Dla bezpieczenstwa powrocilem do seryjnych ustawien



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » czw paź 20, 2005 20:11

Spokojnie panowie te silniki sa bardzo trwałe...!!! Przy zwiekszonym cisnieniu co najwyrzej turbo moze sie posypac ;) Ale jesli z głowo bedziecie uzywac to bedzie smigał ;)
Ps. U mnie na fotce 1 widac u dołu to kółeczko i z niego wychodzi sruba wydaje mi sie ze to tam ustawia sie doładowanie?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt paź 21, 2005 12:55

Rapix, tak dokladnie, z tylu tego "kółeczka" wychodzi pręt z gwintem. Jesli nakrecisz nakretke - skrocisz pret - zwiekszy sie cisnienie. Nalezy pamietac, ze trzeba koniecznie zwiekszyc dawke paliwa bo inaczej nie zauwazysz efektu. Dodatkowo mozna ustawic bolec w pompie w agresywna strone i spiłować plastikową podkładkę pod tym bolcem. Warto też sprawdzić w jakim stanie jest turbo, oś turbiny nie może mieć żadnego luzu wzdłuż, dopuszczalny jest minimalny luz na boki. Po podkreceniu warto też zadbać o dobre chłodzenie, niektórzy montują dodatkową chłodnicę oleju. Należy pamiętać, że pod obciążeniem szczególnie na ostanich biegach z pedałem gazu w podłodze zarowno silnik jak i wydech nagrzewa sie bardzo, bardzo szybko! To jest jedna z głównych przyczyn ewentualnych awarii, nie można dać się ponieść emocjom - auto jest naprawdę szybkie ale trzeba je użytkować z głową. Radze nie przekraczac 2000 obrotów zanim silnik nie osiągnie CAŁKOWICIE temperatury roboczej. Po ostrej jeździe również trzeba chwilę odczekać aby temperatura się wyrównała.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości