Swap Mk3 1.6 na 1.8 Jakis możliwy problem?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Swap Mk3 1.6 na 1.8 Jakis możliwy problem?

Post autor: Marcin997 » czw cze 04, 2009 22:51

Szukałem lecz nie znalazłem takiego tematu. Tak wiec pisze. Chciałem sie zorientować czy swap mk3 z 1.6 (75KM) na 1.8 (90KM) jest oplacalny? Jaki 1.8 byl by najlepszy i bylo by najmniej roboty przy nim. Ile by mnie to wynioslo tak mniej wiecej i czy byly by jakies wieksze problemy? Co by nie pasowalo? Czy bardziej oplacalne by bylo podjudzenie tego 1.6? :bajer: Bo chlopak nie daje rady.. :D Albo jaki inny polecacie tam wsadzic? tak zeby bylo prosto i ladnie ale za to szybko i wściekle....
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2009 23:12 przez Marcin997, łącznie zmieniany 2 razy.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt cze 05, 2009 10:31

Nie oplaca sie swapować na 1,8. Trzeba wymienić skrzynię biegów np i kilka innych *#cenzura#*. Jak już sie pchać w swap to w 2.0. Koszty praktycznie te same a jednak mocy sporo wiecej.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz cze 07, 2009 22:03

chyba ze na 1.8 T



Prezes000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 16:23
Lokalizacja: piekło

Post autor: Prezes000 » ndz cze 07, 2009 23:05

Ale 1.8t to już inna bajka mocno skomplikowane. Na twoim miejscu jak to nazwałeś podjudził bym tą 1.6 :helm: :bajer:



Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Post autor: Marcin997 » ndz cze 07, 2009 23:24

Prezes000 pisze:Ale 1.8t to już inna bajka mocno skomplikowane. Na twoim miejscu jak to nazwałeś podjudził bym tą 1.6 :helm: :bajer:
No to teraz głowne pytanie... :cool: W jaki sposob go dobrze podjudzić? Jakies propozycje?? :food:



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz cze 07, 2009 23:31

Marcin997 pisze:Chciałem sie zorientować czy swap mk3 z 1.6 (75KM) na 1.8 (90KM) jest oplacalny?
ja bym wsadził 1.6 100KM łatwiej i taniej



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn cze 08, 2009 12:19

toffic pisze:
Marcin997 pisze:Chciałem sie zorientować czy swap mk3 z 1.6 (75KM) na 1.8 (90KM) jest oplacalny?
ja bym wsadził 1.6 100KM łatwiej i taniej
Ale ten 101Ps ma taki sam blok jak silnik 1.8 (mowa o mk3 oczywiscie), czyli skrzynie biegów też trzeba będzie zmieniać (bo to 1,6 które w tej chwili tam siedzi to rozwiercone 1,4 :) ) Ten silnik 101 koni nie dość ze ciezko znaleźć to jeszcze kosztuje więcej niż takie 2.0 (np. 2E).

A tuning jest nieoplacalny tej jednostki. Sportowych kolektorow wydechowych do tego nie robią, wałków pewnie też nie więc za wiele sie nie zdziala "po kosztach". Swap na 2.0 da najlepszy stosunek cena/jakość.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn cze 08, 2009 15:00

Ja mówie o takim 1.6 jak np w Polo GT czy Ibizie było i ma blok "do przodu"



Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Post autor: Marcin997 » pn cze 08, 2009 18:56

bugalon pisze:
toffic pisze:
Marcin997 pisze:Chciałem sie zorientować czy swap mk3 z 1.6 (75KM) na 1.8 (90KM) jest oplacalny?
ja bym wsadził 1.6 100KM łatwiej i taniej
Ale ten 101Ps ma taki sam blok jak silnik 1.8 (mowa o mk3 oczywiscie), czyli skrzynie biegów też trzeba będzie zmieniać (bo to 1,6 które w tej chwili tam siedzi to rozwiercone 1,4 :) ) Ten silnik 101 koni nie dość ze ciezko znaleźć to jeszcze kosztuje więcej niż takie 2.0 (np. 2E).

A tuning jest nieoplacalny tej jednostki. Sportowych kolektorow wydechowych do tego nie robią, wałków pewnie też nie więc za wiele sie nie zdziala "po kosztach". Swap na 2.0 da najlepszy stosunek cena/jakość.

Czyli swap'owac na 2.0 115 PS? Koszt to drugorzędna sprawa chodzi mi tylko o to czy bedzie duzo kombinowania? Czy bedzie w cud przerabiania czegos? Mechaniczne sprawy jeszcze bajka... ale chodzi mi tez o elektryke... Zeby duzo zabawy z nia nie bylo...



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » pn cze 15, 2009 10:55

Kolego Toffic jakie jest oznaczenie tego silnika z polo czy ibizy o mocy 100 koni??



Awatar użytkownika
albin111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: pt paź 02, 2009 11:03
Lokalizacja: HEL
Kontakt:

Post autor: albin111 » sob paź 03, 2009 19:45

dołącze się do pytania

mam silnik 1,6 1F w toledo i chciał bym tanim kosztem troszkę podnieść mocy , myslałem o samym przełożeniu głowicy i kompa czy to wystarczy ? nie chce się bawic w elektryke ,
obecnie 1,6 lata na LPG i ma byc ekonomicznie a wiem ze te 90 km radzą sobie lepiej z ta budą w toledo co o tym myslicie ?


[img]http://img180.imageshack.us/img180/3553/beztytuunn.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/9582][img]http://www.motostat.pl/user_images/9582/icon4.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości