Ile mozna wykręcić z 1Z ?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Ile mozna wykręcić z 1Z ?

Post autor: aw69 » ndz paź 02, 2005 04:53

Witam !
Jaką w miare bezpieczną i maxymalną moc można wykręcić z 1Z ? Ktos sie orientuje ?


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz paź 02, 2005 08:01

z tego co sie orientuje to bezpieczna granica zalezy w duzej mierze od stanu silnika. Sam soft moze dac ok 20 KM


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pn paź 03, 2005 19:01

200KM :bigok: :satan: jak sie bawic to sie bawic.... zero kompromisów.... :grin: :okej:



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » sob paź 08, 2005 00:42

Ale nie chodzi mi o podniesienie mocy na seryjnych gratach. Miałem na mysli większe turbo wydajniejsze wtryski lepsza pompa wtryskowa. Rapix bez przesady ja juz nie mówie o hard core :)


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » sob paź 08, 2005 09:42

z lepsza pompo intercoolerem mysle ze do około 180 mozna dojsc ;)



Awatar użytkownika
Pieniu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:41
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Pieniu » ndz paź 09, 2005 11:33

aw69 pisze:Ale nie chodzi mi o podniesienie mocy na seryjnych gratach. Miałem na mysli większe turbo wydajniejsze wtryski lepsza pompa wtryskowa. Rapix bez przesady ja juz nie mówie o hard core :)
Ja do tego dorzucil bym sprzeglo bo Twoje nie wytrzyma wicej niz 300Nm



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » pn paź 10, 2005 01:19

Wytrzymya wytrzyma....o to najmnniej sie martwie a 300 nm to juz prawie mam w tej chwili i sprawuje sie idealnie.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » pn paź 10, 2005 09:59

Teoretycznie,z każdego silnika da się spokojnie wykręcić 100% jego mocy początkowej.
Ale są dwie tego granice, wytrzymałość i chorendalne koszty.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » pn paź 10, 2005 10:30

No własnie caly czas o to bije...Ile w miare bezpiecznie moge podniesc moc w 1Z ...czy 150 KM to dobra granica ?


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » pn paź 10, 2005 10:44

Soryy, ale co oznacza "bezpiecznie" albo "dobra granica"

Dobra do czego????????

Może gydybyś zadał bardziej konkretne pytanie to i odp. byłaby konkretna.
Napisz ile ma wytrzymać silnik, do czego ma słuzyć auto, no i przedewszystkim co będziesz przerabiał.
Jakie podzespoły chcesz wymienić i przedewszystkim ile chcesz zainwestować?
Dane dane dane......................
Może wtedy dowiesz się tego co chcesz.

A poza tym jeśli chodzi o naped i silnik pewnie też, to przeważnie producęt daje 30% zapasu wytrzymałości części.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
VR
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 356
Rejestracja: czw lis 04, 2004 11:28
Lokalizacja: B-stok
Kontakt:

Post autor: VR » pn paź 10, 2005 14:33

ml2210 pisze:Soryy, ale co oznacza "bezpiecznie" albo "dobra granica"

Dobra do czego????????

Może gydybyś zadał bardziej konkretne pytanie to i odp. byłaby konkretna.
Napisz ile ma wytrzymać silnik, do czego ma słuzyć auto, no i przedewszystkim co będziesz przerabiał.
Jakie podzespoły chcesz wymienić i przedewszystkim ile chcesz zainwestować?
Dane dane dane......................
Może wtedy dowiesz się tego co chcesz.

A poza tym jeśli chodzi o naped i silnik pewnie też, to przeważnie producęt daje 30% zapasu wytrzymałości części.
1."bezpiecznie" albo "dobra granica" tzn taka do ktorej silnik bedzie dobrze pracował i sie nie rozleci, to sie chyba rozumie samo przez sie
2.AW69 chyba napisal ile ma wytrzymac ten silnik, 150KM
3.przy 150KM to tez chyba jasne ze auto ma sie poruszac na codzien a nie do wyscigów
4.napisal ze bedzie wymienial turbine i wtryski
ja tu widze same konkrety wiec jakich chcesz danych?

AW69, 150KM powinien wytrzymac bez problemu gorzej z przyniesieniem napedu 300Nm to sporo, wymieniles juz turbinke? jak tak to kiedy testy na lotnisku? :hmm:


[img]http://images38.fotosik.pl/50/69e61b6ae5a4bbde.jpg[/img]

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » pn paź 10, 2005 14:43

Np.
Wymieniam turbinę, to dla mnie nic nie znaczy.
Na jaka, jakie ciśnienie doładowania, jaki jego procentowy przyrost w stosunku do serii itd.
Wtryski, jakie wtryski?
260-stki, 340-tki a może 980-tki?
Co z resztą silnika?

Ja tu nie widzę żadnych konkretów.

[ Dodano: Pon Paź 10, 2005 14:45 ]
A teraz już wiem ze auto z nawet 150-200 KM pod maską może spokojnie pojeździć 100tys km,
ale równie dobrze może sie wysrać na pierwszych światłach.

[ Dodano: Pon Paź 10, 2005 14:52 ]
Chodziło mi raczej że pytanie było źle postawione.
Lepiej by było np:

Jaki jest bezpieczny dla silnika pułap podnoszenia jego mocy porzez zwiększenie ciśnienia doładowania,
po załozeniu wiekszej turbiny, na seryjnych gratach?

A nie:
aw69 pisze:Witam !
Jaką w miare bezpieczną i maxymalną moc można wykręcić z 1Z ? Ktos sie orientuje ?
A na pytanie sformułowane przezemnie już wcześniej odpowiedziałem 30%.

Peace! :pub:


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » pn paź 10, 2005 16:14

ml dziwny jestes czy tobie wszystko trzeba tlumaczyc jak malemu dziecku ? To chyba proste ze jak chce podniesc moc to chyba chce założyć większą turbinę a nie mniejszą (ja akurat mam od 130 tdi) ale równie dobrze moge i włozyc od 150 KM i wcale nie musze wykorzstywac jej pełnego doładowania jakie jest w stanie wytworzyc ta turbospręzarka. Poprostu chodzi mi o taki pułap mocy który silnik jest w stanie "przełknąć" bez zwiększonego ryzyka wybuchu. Oczywiscie wiem ze samo podnoszenie mocy wiąże sie ze zmniejszoną jego żywotnością. I dlatego wlasnie pytam czy ktos ma 1Zeta z mocą około 150 KM i jak sie ten silnik sprawuje. A koszta akurat nie grają roli bo wiem ze na tych gratach co mam (wtryski od 110 i turbo 130KM) moge dmuchnąć i ponad 150 KM...ale czy silnik to wytrzyma i jak długo ? Nie wiem czy tyle informacji ci wystarczy czy jescze cos jest dla Ciebie nie zrozumiałe i czy cos trzeba jescze wytlumaczyc ?

VR jeszcze turbinka nie włożona, ogolnie wszystko juz jest tylko problemem jest człowiek który ma mi to zrobić i z jego brakiem czasu. Nie bede zapeszał jak juz bedzie wymienione tubo i wszystko wystrojone to dam znać.
Pozdr.

[ Dodano: Pon Paź 10, 2005 16:34 ]
ml a druga sprawa - pytanie w założonym przezemnie temacie jest wyraźne. Wiec co cie obchodzi jaka turbina jakie wtryski i do czego ma służyć samochód czy do jeżdzenia na codzień czy do ścigania ? jak nie masz zamiaru odpowiadac na moje pytanie to przemilcz a swoje mądrości idź gdzie indziej rozpowszechniaj. Ja pytalem wyraźnie czy okolo 150 KM przełknie silnik czy nie. I tylko tyle chce wiedziec bo to jakie mam turbo zastosowac czy wtryski do modyfikacji w moim silniku to juz wiem i naprawde twoja wiedze na ten temat nie jest mi wogole potrzebna.

PS. A tak dla formalności - turbo będzie od Mercedesa Actrosa, a wtryski i pompa paliwowa od Kamza. Czy tyle danych ci wystarczy ? :)


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pn paź 10, 2005 22:39

aw69 150 KM powino byc ok silniki TDI maja dosc spory potencjał i wytrzymałosc :) Wiec mysle ze tłoki zostana na miejscu :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości