SWAP Z 1.6 TD (1V) na 1,9 tdi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
SWAP Z 1.6 TD (1V) na 1,9 tdi
Cześć wszystkim - ponieważ moja miłość do marki jest tak jak w Waszym przypadku ślepa myślę nad Swapem na TDI.
Bedę wdzięczny za info gdzie można coś takiego zrobić, jaką wersję wybrać (90-110 czy pompowtrysk)
Jaki jest przedział kosztów??? Licze że 3500 w górę?
Skrzynia? - Ta pewnie się rozleci, sprzęgło nie da rady itp
Gaz mam na linke tam na czujnik.... No jest tego masa.
Oczywiście jak bym miał mnóstwo kasy problem nie istnieje, ale tutaj jest inaczej.... : (
Na Tym silniku zrobie jeszcze jakieś 80 tyś ale nie chce czekać do końca, więc zamiast wydać na remont może lepiej dołożyć kasy i mieć już serce jak dzwon?
Wiem że niektórzy mają już takie Swapy za sobą - czytaj doświadczenie z tą zabawą.
Ps. Sorry jeżeli ten temat był już opisany gdzieś ale nie dam razy tego przejżeć : )
Pozdrawiam
Bedę wdzięczny za info gdzie można coś takiego zrobić, jaką wersję wybrać (90-110 czy pompowtrysk)
Jaki jest przedział kosztów??? Licze że 3500 w górę?
Skrzynia? - Ta pewnie się rozleci, sprzęgło nie da rady itp
Gaz mam na linke tam na czujnik.... No jest tego masa.
Oczywiście jak bym miał mnóstwo kasy problem nie istnieje, ale tutaj jest inaczej.... : (
Na Tym silniku zrobie jeszcze jakieś 80 tyś ale nie chce czekać do końca, więc zamiast wydać na remont może lepiej dołożyć kasy i mieć już serce jak dzwon?
Wiem że niektórzy mają już takie Swapy za sobą - czytaj doświadczenie z tą zabawą.
Ps. Sorry jeżeli ten temat był już opisany gdzieś ale nie dam razy tego przejżeć : )
Pozdrawiam
sporo kasy
raz silnik ze skrzynia
hamulce
licznik od mk3 Tdi
cala wiacha kabli od TDi
przełozenie i podłaczenie troche siana cie pochłonie
jak sam tego niebedziesz robil to lepiej kupic mk3
silnik 3-5k
skrzynia do 1k lub od 1k
osprzet tez troche kosztuje
przełozenie z podłaaczeniem niemam pojecia ale malo niewezma
raz silnik ze skrzynia
hamulce
licznik od mk3 Tdi
cala wiacha kabli od TDi
przełozenie i podłaczenie troche siana cie pochłonie
jak sam tego niebedziesz robil to lepiej kupic mk3
silnik 3-5k
skrzynia do 1k lub od 1k
osprzet tez troche kosztuje
przełozenie z podłaaczeniem niemam pojecia ale malo niewezma
- paolo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 507
- Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
co do pytanie ktory wybrac to miedzy 90 a 110 to roznicy oprocz sterownika nie ma.
najlepszy bylby taki 130 km na pompowtryskach ale i najdrozszy co do cen wejdz na allegro.pl i bedziesz mial jakis zarys kosztow. Przekladki nie kazdy podjmie sie. Jest sporo zabawy o czym pewnie wiesz. Teraz pytanie tylko czy warto ladowac kase w Twoj egzemplarz czy nie lepiej poszukac Mk3. Jesli masz wsadzic w swojego 10 000 zl to musi byc naprawde igielka i wart tego.
Druga sprawa, ze jesli zrobisz remont swojego motoru to bedziesz wiedzial co masz bedzie poprostu prawie nowy a kupujac takiego TDI to jest zawsze jakies ryzyko...pamietaj TDI tez moze wymagac remontu za 80 000 km.
najlepszy bylby taki 130 km na pompowtryskach ale i najdrozszy co do cen wejdz na allegro.pl i bedziesz mial jakis zarys kosztow. Przekladki nie kazdy podjmie sie. Jest sporo zabawy o czym pewnie wiesz. Teraz pytanie tylko czy warto ladowac kase w Twoj egzemplarz czy nie lepiej poszukac Mk3. Jesli masz wsadzic w swojego 10 000 zl to musi byc naprawde igielka i wart tego.
Druga sprawa, ze jesli zrobisz remont swojego motoru to bedziesz wiedzial co masz bedzie poprostu prawie nowy a kupujac takiego TDI to jest zawsze jakies ryzyko...pamietaj TDI tez moze wymagac remontu za 80 000 km.
powiem tak najlepsze diesle to mialyt mk2 samo utrzymanie silnika jest drogie a w mk2 najmniej awaryjne moj ma ponad 200tys i lata jak ta lala tez mam 1v troche malo mocy ale ekonomiczny. co do diesla 90 konneto 1z z mk3 to hamulce sa takie same jak w 1v ale juz przy 110 konnym przot tarczowe wentylowane a tyl tarcze.
tak wiec potrzebowalbys:
-Silnik kompletny (skrzynia + polosie + komp + licznik + instalacja)
-hamulce (pompa hamulcowa + zwrotnice + zaciski + belka tylna z zaciskami)
- mechanik ktory podejmnie sie przelozenia
a teraz troche o kosztach
silnik kompletny z mkVI 130konny mial pewien koles z zabrza do sprzedania za 5500
na allegro ostatnio byl ARL 150 konny za 6500 komplet
tak wiec potrzebowalbys:
-Silnik kompletny (skrzynia + polosie + komp + licznik + instalacja)
-hamulce (pompa hamulcowa + zwrotnice + zaciski + belka tylna z zaciskami)
- mechanik ktory podejmnie sie przelozenia
a teraz troche o kosztach
silnik kompletny z mkVI 130konny mial pewien koles z zabrza do sprzedania za 5500
na allegro ostatnio byl ARL 150 konny za 6500 komplet
1v
Wiem wiem 1V ma faktycznie mało mocy, ja u siebie zdjąłem kaltalizator, jest też wkładka k&n , mam Intercooler od mk2 RA/SB? ale to ciągle mało!!!!
Jeżeli chodzi o hamulce tam też trochę grzebnąłem - są wentylowane i nawiercane tarcze momo na przodzie, tył seryjny tyle że na nowych komponentach.
Pozatym wcale nie zamierzam latać TDI 160-200 - chodzi o normalną jazdę tyle że dużo fajniejszą : )
Czytałem gdzieś że 1V z racji nowych norm spalin ma naddatek powietrza w stosunku do paliwa - po to żeby spalanie w komorze było lepsze.
Skoro jest dużo powietrza a mało paliwa - wnioskuje że rozkręcenie pompy na większy wydatek może dać trochę lekkości..... : )
Czaję się na to TDI ale chciałbym pogadać z kimś kto już to robił, osobiście słyszałem że najtaniej jest wrzucić 90 - turbo bez sterowania kąta itp.
Dzięki panowie za głos rozsądku, jeżeli chodzi o zakup MK3 - raczej wolę te 2 okrągłe światełka na przodzie - taki klasyk : ) więc odpada.
Pozatym przy aktualnych cenach żal sprzedawać to co mam.
Przebieg orginalny 250 tyś i też lata ale kompresja mogła by być lepsza.....
Mam nadzieje że jak nie zachoruje bardziej to łykniemy jakiś browarek w Serocku w najbliższą sobotę....?
Jeżeli chodzi o hamulce tam też trochę grzebnąłem - są wentylowane i nawiercane tarcze momo na przodzie, tył seryjny tyle że na nowych komponentach.
Pozatym wcale nie zamierzam latać TDI 160-200 - chodzi o normalną jazdę tyle że dużo fajniejszą : )
Czytałem gdzieś że 1V z racji nowych norm spalin ma naddatek powietrza w stosunku do paliwa - po to żeby spalanie w komorze było lepsze.
Skoro jest dużo powietrza a mało paliwa - wnioskuje że rozkręcenie pompy na większy wydatek może dać trochę lekkości..... : )
Czaję się na to TDI ale chciałbym pogadać z kimś kto już to robił, osobiście słyszałem że najtaniej jest wrzucić 90 - turbo bez sterowania kąta itp.
Dzięki panowie za głos rozsądku, jeżeli chodzi o zakup MK3 - raczej wolę te 2 okrągłe światełka na przodzie - taki klasyk : ) więc odpada.
Pozatym przy aktualnych cenach żal sprzedawać to co mam.
Przebieg orginalny 250 tyś i też lata ale kompresja mogła by być lepsza.....
Mam nadzieje że jak nie zachoruje bardziej to łykniemy jakiś browarek w Serocku w najbliższą sobotę....?
mk2 rullzzzzz ja chce wrzucic do mojego VR6 albo V5 lub V6 albo TDI ARL 150 konny
hamulce mam od G60 czyi takie jak oryginalnie w VR6
ja tez nie lubie latac 160 200 ostatnio ograniczam sie bo jakos zalezy mi na zyciu i max latam do 140 na autobanie a tak 90 do 110 tylko sie nie smiac
komplet hamulcy 600 zetow
swap silnika od 1600 do 2300
no i kompletne silniki:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=64756617
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65218326
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65484378
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65936278
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65901275
tu masz takie ciekawesze ja bym inwestowal jak cos to w 1.9 130ps
a i zapomanilem chyba jeszcze bedziesz musial kupic pompe paliwa do 500 zetow kompletna
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65313504
hamulce mam od G60 czyi takie jak oryginalnie w VR6
ja tez nie lubie latac 160 200 ostatnio ograniczam sie bo jakos zalezy mi na zyciu i max latam do 140 na autobanie a tak 90 do 110 tylko sie nie smiac
komplet hamulcy 600 zetow
swap silnika od 1600 do 2300
no i kompletne silniki:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=64756617
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65218326
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65484378
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65936278
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65901275
tu masz takie ciekawesze ja bym inwestowal jak cos to w 1.9 130ps
a i zapomanilem chyba jeszcze bedziesz musial kupic pompe paliwa do 500 zetow kompletna
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65313504
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
teoria eko-diesla wg vw z lat 90 czyli silnik 1V
bierzemy silnik JR wstawiamy tam pompe wtryskową od JP i katalizator wychodzi nam 1V.
więc
wymieniamy pompe wtryskową lub tylko jej górę, wypieprzamy kata lub zostawiamy (ja go zostawiłem) i mamy pełnego turbo diesla który jest w lepszym stanie niż inny JR o podobnym przebiegu ponieważ nasz jeździł do tej pory mniej wysilony. Koszt takiej operacij wynosi kupno "nowej" pompy (mnie kosztowało 180 zł za taką z RA) oraz wymiany jej (free).
Zawsze to trochę taniej niź swap silnika możesz się jeszcze pokusić o tuning tego 1.6 też wyjdzie taniej
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6376&start=90
151 km @ 4300
286 Nm @ 3500
bierzemy silnik JR wstawiamy tam pompe wtryskową od JP i katalizator wychodzi nam 1V.
więc
wymieniamy pompe wtryskową lub tylko jej górę, wypieprzamy kata lub zostawiamy (ja go zostawiłem) i mamy pełnego turbo diesla który jest w lepszym stanie niż inny JR o podobnym przebiegu ponieważ nasz jeździł do tej pory mniej wysilony. Koszt takiej operacij wynosi kupno "nowej" pompy (mnie kosztowało 180 zł za taką z RA) oraz wymiany jej (free).
Zawsze to trochę taniej niź swap silnika możesz się jeszcze pokusić o tuning tego 1.6 też wyjdzie taniej
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6376&start=90
151 km @ 4300
286 Nm @ 3500
Nissan Patrol K160
eko diesel
Nie wiem jak u Ciebie trochim, ale ja ma jeszcze małe Turbo w moim 1V kkk bez chłodzenia wodą.
W silnikach JR było takie chłodzenie, dodatkowa pompka elektryczna w układzie chłodzenia itd.
Wydaje mi się że dopiero 1V śmiga jak 80km gdy ma jego pompę + turbo - własny katalizator!
+ intercooler . 2 ostatnie warunki mam już za sobą!
Panowie - ceny silników są na allegro, są różne ale czy znacie jakieś warsztaty co to robią i za ile?
Nasz chyba wspólny kolega Koper wspominał mi o kiledze znad morza który coś takiego robi.
Wstawiasz fure na tydzień i wracasz do domu TDI : ) oczywiście po opróżnieniu bankomatu!
Generalnie mam taką rozterkę - albo robie lalkę z tego silnika który mam, pompa + turbo - rozmawiałem z turbiarzem że w nasze kolektory wstawiają turbo z 2.0 HDI trzeba je delikatnie rozwiercić (koszt z turbo 600 zł) Do tego oczywiście planowanie pierścienie mimo że nie bierze wcale oleju jak dotąd, albo wspomniane TDI droższe ale czy relatywnie lepsze rozwiązanie?
Wiem wiem już zanudzam...... : )
[ Dodano: Czw Wrz 29, 2005 10:59 pm ]
Trochim - czytam jakieś Twoje inne posty i dochodze do wniosku że co nieco wiesz o tych dieslach z vw......
Mam więc pytanie - mówisz że dużo ten grzybek na pompie daje, też tak słyszałem, ale czy tą moją można przerobić czy musze kupić inną?
Ktoś mi mówił że można to dołożyć tylko ten (regulator atmosferyczny) - grzybek - mam Boscha!
Jak Ty to widzisz swoim okiem?
W silnikach JR było takie chłodzenie, dodatkowa pompka elektryczna w układzie chłodzenia itd.
Wydaje mi się że dopiero 1V śmiga jak 80km gdy ma jego pompę + turbo - własny katalizator!
+ intercooler . 2 ostatnie warunki mam już za sobą!
Panowie - ceny silników są na allegro, są różne ale czy znacie jakieś warsztaty co to robią i za ile?
Nasz chyba wspólny kolega Koper wspominał mi o kiledze znad morza który coś takiego robi.
Wstawiasz fure na tydzień i wracasz do domu TDI : ) oczywiście po opróżnieniu bankomatu!
Generalnie mam taką rozterkę - albo robie lalkę z tego silnika który mam, pompa + turbo - rozmawiałem z turbiarzem że w nasze kolektory wstawiają turbo z 2.0 HDI trzeba je delikatnie rozwiercić (koszt z turbo 600 zł) Do tego oczywiście planowanie pierścienie mimo że nie bierze wcale oleju jak dotąd, albo wspomniane TDI droższe ale czy relatywnie lepsze rozwiązanie?
Wiem wiem już zanudzam...... : )
[ Dodano: Czw Wrz 29, 2005 10:59 pm ]
Trochim - czytam jakieś Twoje inne posty i dochodze do wniosku że co nieco wiesz o tych dieslach z vw......
Mam więc pytanie - mówisz że dużo ten grzybek na pompie daje, też tak słyszałem, ale czy tą moją można przerobić czy musze kupić inną?
Ktoś mi mówił że można to dołożyć tylko ten (regulator atmosferyczny) - grzybek - mam Boscha!
Jak Ty to widzisz swoim okiem?
po 1
JR nie ma chłodzenia woda tylko SB/RA
wiem bo mam dwa takie silniki i roznia sie nie tylko turbina
ale pompa wtryskowa w JR jest inna i w SB jest inna
jeszcze jest inny wałek rozrzadu i oba niemaja katalizatora!!!!
po 2
jak ci wcisnie many turbo od HDi skoro one jest sterowane elektronicznie a w mk2 niema elektorniki zadnej dochodzi do tego jeszcze jedna rzecz cisnienie tej turbiny ktore przekracza 1bar gdzie te silniki max wg fabryki maja dostawac 0.8bara
i to ma SB 80Ps w dodatku ja mam inna turbine niz sie przewiduje sam niewiem od czego i blok mi pekl od p[izdowania a potrafil duzo wiec ryzyko jest wg mnie ofkors zeby wstawic turbine od jakiegos nowego diesla
słyszlem tez kiedys ze many wstawil do 1.6 turbine od TDi to mu weze od intercoolera wydmuchiwala ile jest w tym prawdy niewiem bo niemialem z tym doczynienia ale czesc prawdy musi w tym byc
midzy TDi 90 a 110 jest wiecej roznic niz ci sie wydaje
JR nie ma chłodzenia woda tylko SB/RA
wiem bo mam dwa takie silniki i roznia sie nie tylko turbina
ale pompa wtryskowa w JR jest inna i w SB jest inna
jeszcze jest inny wałek rozrzadu i oba niemaja katalizatora!!!!
po 2
jak ci wcisnie many turbo od HDi skoro one jest sterowane elektronicznie a w mk2 niema elektorniki zadnej dochodzi do tego jeszcze jedna rzecz cisnienie tej turbiny ktore przekracza 1bar gdzie te silniki max wg fabryki maja dostawac 0.8bara
i to ma SB 80Ps w dodatku ja mam inna turbine niz sie przewiduje sam niewiem od czego i blok mi pekl od p[izdowania a potrafil duzo wiec ryzyko jest wg mnie ofkors zeby wstawic turbine od jakiegos nowego diesla
słyszlem tez kiedys ze many wstawil do 1.6 turbine od TDi to mu weze od intercoolera wydmuchiwala ile jest w tym prawdy niewiem bo niemialem z tym doczynienia ale czesc prawdy musi w tym byc
midzy TDi 90 a 110 jest wiecej roznic niz ci sie wydaje
Turbo
Krzylu - racja chodziło mi RA/Sb dlatego napisałem 80km żebyś wiedział że mogłem pomylić literkę.
Jeżeli chodzi o turbo z HDI - chodzi o tą wersję z partnera 90 km , podobnie jak w naszych tdi nie ma ona zmiennego kąta więc nie jest sterowana - poprostu dmucha..... : )
A co do pompy pytanie zasadnicze czy ten grzybek można założyc do mojej czy lepiej wymienić całość?
Ja nie mam w swojej takiego teleskopu też..... a tamte mają on coś daje wogóle?????
Jeżeli chodzi o turbo z HDI - chodzi o tą wersję z partnera 90 km , podobnie jak w naszych tdi nie ma ona zmiennego kąta więc nie jest sterowana - poprostu dmucha..... : )
A co do pompy pytanie zasadnicze czy ten grzybek można założyc do mojej czy lepiej wymienić całość?
Ja nie mam w swojej takiego teleskopu też..... a tamte mają on coś daje wogóle?????
Przeczytaj mój post o tym turbie 3K.Wcale nie jest takie złe.Moje ma cały czas zablokowany zawór spustowy (niechce mi się wyciągać turbiny) bije przy max. obrotach prawie 1.5bar.Art pisze:ale ja ma jeszcze małe Turbo w moim 1V kkk bez chłodzenia wodą
Ze wzlędu na mniejszą średnicę wirnika szybciej wchodzi na obroty.
Sam jestem na etapie poszukiwania całej pompy bądż samej góry (z grzybem)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości