Sonda jedno a czteroprzewodowa...

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Sonda jedno a czteroprzewodowa...

Post autor: Superbeasto » wt kwie 07, 2009 17:58

Był kiedyś taki temat i poszło o sondę... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172119, w skrócie trzeba zrobić tak - sondę czteroprzewodową w miejsce jednej podjpiać według schematu: przewód czarny - sygnał, szary - masa, 2 białe - grzałka, którą podpina się pod przekaźnik pompy paliwa. A całość w miejsce gdzie portki schodza sie w jedno. To już "ogarnąłem" moje pytanie brzmi: Czy sonda podpięta w ten sposób będzie sie grzała cały czas, nawet jak osiągnię właściwą temperaturę pracy (tzn na pewno będzie sie grzała tylko po co)? Jeśli ma sie grzać to, czy nie skróci to jej żywotności? Jeśli ma się nie grzać cały czas, to jak podpiąć, żeby się nie grzałą cała cza, tylko do momentu osiągnięcia właściwej temperatury.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: Sonda jedno a czteroprzewodowa...

Post autor: bugalon » śr kwie 08, 2009 18:49

Superbeasto pisze:Był kiedyś taki temat i poszło o sondę... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172119, w skrócie trzeba zrobić tak - sondę czteroprzewodową w miejsce jednej podjpiać według schematu: przewód czarny - sygnał, szary - masa, 2 białe - grzałka, którą podpina się pod przekaźnik pompy paliwa. A całość w miejsce gdzie portki schodza sie w jedno. To już "ogarnąłem" moje pytanie brzmi: Czy sonda podpięta w ten sposób będzie sie grzała cały czas, nawet jak osiągnię właściwą temperaturę pracy (tzn na pewno będzie sie grzała tylko po co)? Jeśli ma sie grzać to, czy nie skróci to jej żywotności? Jeśli ma się nie grzać cały czas, to jak podpiąć, żeby się nie grzałą cała cza, tylko do momentu osiągnięcia właściwej temperatury.
Wszystko zależy od umiejscowienia sondy. Sondy pracujące daleko od kolektora wydechowego (przy katalizatorze) muszą być cały czas dogrzewane. Spaliny przy katalizatorze nie mają na tyle wysokiej temperatury by ogrzać sondę i sonda nigdy nie osiągnie właściwej temperatury.

Sondy pracujące w kolektorach wydechowych nie potrzebują grzałki. Temperatura spalin zapewnia im właściwe parametry pracy.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » czw kwie 09, 2009 01:40

Czyli podsumowując musi sie grzać cały czas. Dziękuję za fachową poradę. + :bigok:


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw kwie 09, 2009 12:18

Superbeasto pisze:Czyli podsumowując musi sie grzać cały czas. Dziękuję za fachową poradę. + :bigok:
Nie cały czas. Sonda musi mieć podgrzewanie tylko wtedy kiedy pracuje silnik. Zasilanie grzałki podpina się pod przekaźnik pompy paliwa.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw kwie 09, 2009 12:47

U mnie jest sterowanie przekaźnikiem grzałki z przekaźnika pompy tylko.



Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » pt kwie 10, 2009 14:33

bugalon pisze:Nie cały czas
cały czas podczas pracy silnika... no to to oczywiste, że nie przy wyłączonym silniku :bajer: jeszcze raz dzięki. Dalej już sobie poradzę.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » śr maja 06, 2009 16:35

podepne sie pod temat, Ja u siebie w AAm ma sonde jednoprzewodowa, a kolega w ABSie ma juz na 4 przewody, chociaz sondy znajduja sie w tych samych miejscach. Co da zmiana sondy na 4przewodowa ? posiadam taka z silnika ABD [ uniwersalna od 1,4 do 2.0 ]


eSsssssssssss :))))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości