Sonda jedno a czteroprzewodowa...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Superbeasto
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
- Kontakt:
Sonda jedno a czteroprzewodowa...
Był kiedyś taki temat i poszło o sondę... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172119, w skrócie trzeba zrobić tak - sondę czteroprzewodową w miejsce jednej podjpiać według schematu: przewód czarny - sygnał, szary - masa, 2 białe - grzałka, którą podpina się pod przekaźnik pompy paliwa. A całość w miejsce gdzie portki schodza sie w jedno. To już "ogarnąłem" moje pytanie brzmi: Czy sonda podpięta w ten sposób będzie sie grzała cały czas, nawet jak osiągnię właściwą temperaturę pracy (tzn na pewno będzie sie grzała tylko po co)? Jeśli ma sie grzać to, czy nie skróci to jej żywotności? Jeśli ma się nie grzać cały czas, to jak podpiąć, żeby się nie grzałą cała cza, tylko do momentu osiągnięcia właściwej temperatury.
viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Re: Sonda jedno a czteroprzewodowa...
Wszystko zależy od umiejscowienia sondy. Sondy pracujące daleko od kolektora wydechowego (przy katalizatorze) muszą być cały czas dogrzewane. Spaliny przy katalizatorze nie mają na tyle wysokiej temperatury by ogrzać sondę i sonda nigdy nie osiągnie właściwej temperatury.Superbeasto pisze:Był kiedyś taki temat i poszło o sondę... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172119, w skrócie trzeba zrobić tak - sondę czteroprzewodową w miejsce jednej podjpiać według schematu: przewód czarny - sygnał, szary - masa, 2 białe - grzałka, którą podpina się pod przekaźnik pompy paliwa. A całość w miejsce gdzie portki schodza sie w jedno. To już "ogarnąłem" moje pytanie brzmi: Czy sonda podpięta w ten sposób będzie sie grzała cały czas, nawet jak osiągnię właściwą temperaturę pracy (tzn na pewno będzie sie grzała tylko po co)? Jeśli ma sie grzać to, czy nie skróci to jej żywotności? Jeśli ma się nie grzać cały czas, to jak podpiąć, żeby się nie grzałą cała cza, tylko do momentu osiągnięcia właściwej temperatury.
Sondy pracujące w kolektorach wydechowych nie potrzebują grzałki. Temperatura spalin zapewnia im właściwe parametry pracy.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- Superbeasto
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
- Kontakt:
Czyli podsumowując musi sie grzać cały czas. Dziękuję za fachową poradę. +
viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Nie cały czas. Sonda musi mieć podgrzewanie tylko wtedy kiedy pracuje silnik. Zasilanie grzałki podpina się pod przekaźnik pompy paliwa.Superbeasto pisze:Czyli podsumowując musi sie grzać cały czas. Dziękuję za fachową poradę. +
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- Superbeasto
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
- Kontakt:
cały czas podczas pracy silnika... no to to oczywiste, że nie przy wyłączonym silniku jeszcze raz dzięki. Dalej już sobie poradzę.bugalon pisze:Nie cały czas
viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości