Czy da się założyć głowice z PG do PF i czy coś to da

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
BazaMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: wt sie 28, 2007 21:26
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Czy da się założyć głowice z PG do PF i czy coś to da

Post autor: BazaMKII » pn mar 09, 2009 23:02

Witam
mam golfa mk2 1.8 PF silnik jest zdrowy na cylindrach ma 13 barów ciśnienie
i mam pakie pytanie czy jest to możliwe i co by to dało jak bym założył do tego silnika głowice z PG był by jakiś rezultat tego.

A i czy z silnika 8v dało by rade zrobić 16V czyli do bloku pf założyć głowice od KR lub PL

a i co da się z silnika PF wyciągnąć bez turbo i po nie drogich kosztach
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 23:30 przez BazaMKII, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój MK2 GTI WOLFSBURG EDITION ONE & CORRADO USA zapraszam do oceny:
viewtopic.php?f=91&t=363063
Obrazek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 10, 2009 09:29

Znajdź rozpiskę ze średnicami zaworów w silnikach PF i PG. Jeżeli PG ma większe zawory to zakładaj, jak nie ma to sobie daruj bo PG bez kompresora mają średnio od 98KM do 112KM jak podają za wodą ludzie śmigający z tymi silnikami. Da się z tego też zrobić 16V ale trzeba robić w tłokach podebrania na zawory. Co do trzeciego pytania to wszystko zależy czym są dla ciebie nie drogie koszta i jaki to przedział cenowy.



Awatar użytkownika
BazaMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: wt sie 28, 2007 21:26
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: BazaMKII » wt mar 10, 2009 17:43

TAZ pisze:Znajdź rozpiskę ze średnicami zaworów w silnikach PF i PG. Jeżeli PG ma większe zawory to zakładaj, jak nie ma to sobie daruj bo PG bez kompresora mają średnio od 98KM do 112KM jak podają za wodą ludzie śmigający z tymi silnikami. Da się z tego też zrobić 16V ale trzeba robić w tłokach podebrania na zawory. Co do trzeciego pytania to wszystko zależy czym są dla ciebie nie drogie koszta i jaki to przedział cenowy.
A czy silnik PG jest jakoś wzmocniony czyli ma mocniejsze tłoki korby głowice zawory od silnika PF i czy PF wytrzymał by zamontowanie kompresora dmuchającego 0.6 do 0.9 bara i wtryski z g60 przepustnica digifant I z g60

a i w silniku PG stopień sprężania jest chyba 8,9:1 a w PF jest 10,0:1 w którym silniku jest lepszy i czy jak bym załozyl kompresor to bym musiał zmniejszać stopień sprężania do wartości takiej jak w PG czy nie? pytam sie bo nie zmam się na tym a chciał bym zaczerpnąc troche wiedzy
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 18:13 przez BazaMKII, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój MK2 GTI WOLFSBURG EDITION ONE & CORRADO USA zapraszam do oceny:
viewtopic.php?f=91&t=363063
Obrazek

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » wt mar 10, 2009 20:48

zalozenie kompresora do pf napewno bedzie drogo. Kolega z vwzone.pl Zimny zrobil z PF cos ok 160km wałkiem shricka, programem i wtryskami musiałbys do niego udezyc albo przejrzec jego temat bo szczegołów nie znam.

a jakbys chcial do pf kompresor to mi sie wydaje ze powinienes odprezyc silnik zeby bylo kolo 8,5:1, mozesz tez zajrzec do projektow bo kolega do mk3 turbo wlozyl wiec tez ci cos moze powie o kosztach

[ Dodano: Wto Mar 10, 2009 19:49 ]
mysle ze swap na 1,8T ori wyjdzie taniej niz rzezbienie z pf'em


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt mar 10, 2009 22:34

BazaMKII pisze:A czy silnik PG jest jakoś wzmocniony czyli ma mocniejsze tłoki korby głowice zawory od silnika PF
tak jest mocniejszy ale z PF'a nie zrobisz PG ani KR ani PL ;) Bo nie warto sie tak męczyć a uwierz jest dużo różnic.

BazaMKII pisze:w silniku PG stopień sprężania jest chyba 8,9:1 a w PF jest 10,0:1 w którym silniku jest lepszy i czy jak bym załozyl kompresor to bym musiał zmniejszać stopień sprężania do wartości takiej jak w PG
stopien sprężania to stosunek pojemności komory spalania do objętości całkowitej. PG ma mniejszy stopień żeby można było dać dodatkowe ciśnienie - dołądowanie.

PF ma wiekszy stopień ponieważ jest to silnik "Natural Aspirated" w skrócie NA :helm: i tutaj ciśnienie wejsciowe jest tylko ciśnieniem atmosferycznym. Z tuningować można PF'a przez podniesienie stopnia sprężania ale to może sie odbić na żywotności.

dodam jescze że o tuningu takich silników w tym dziale już i tak bardzo dużo pisze :helm: a jak masz wywalić 3 tysie zeby zrobić 150KM z PF'a to lepiej kupić 9A, dać głowice z 1.8 a wałki dwa wydechy albo z ABF'a (ewentulanie jakies sporty od 268 do 288 - tutaj tzreba pomyśleć co sie chce osiągnać) i wtedy cieszyć sie też mocą 150+ (zalezy jak poskładasz i ustawisz).
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 22:38 przez CSR_GTI, łącznie zmieniany 1 raz.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » wt mar 10, 2009 23:42

może mi ktos sprawdzic czy faktycznie są 2 rodzaje zaworów w PG bo ETKA pisze ,że sa takie same jak w PB/PF oraz inne z końcówką "A" tylko w PG wg jakiejś serwisówki od PG znalazłem ,że mają odpowiednio 40 ssący oraz 33,15 wydechowy czyli tak samo jak w GTI...o co chodzi?


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 11, 2009 00:22

z tego co kiedyś mierzyłem to PD a PF/PB to jest to samo



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » śr mar 11, 2009 00:23

to właśnie skąd 2 rózne nr części?


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr mar 11, 2009 09:18

Leon_Wechtel pisze:to właśnie skąd 2 rózne nr części?
A które te zawory mają tą końcówkę ???? Jak wydechowe to pewnie w PG mają sód w trzonkach do chłodzenia.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr mar 11, 2009 12:46

pb/pf i pg mają na 100% te same średnice zaworów.
Jedyne różnice to metriał zawory wydechowego (w pg sodowane, stąd inne nr) i czasy wałka.
Wałek z pg do pb to chyba zły pomysł a zmieniać głowice po to żeby mieć zaowory z innego materialy to się mija z celem.
Głowica z pg w NA gti 8v nic nie da
Ostatnio zmieniony śr mar 11, 2009 12:47 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » śr mar 11, 2009 13:00

to chiałem wiedziec sas_gti, dzięki


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości