Czy da się założyć głowice z PG do PF i czy coś to da
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Czy da się założyć głowice z PG do PF i czy coś to da
Witam
mam golfa mk2 1.8 PF silnik jest zdrowy na cylindrach ma 13 barów ciśnienie
i mam pakie pytanie czy jest to możliwe i co by to dało jak bym założył do tego silnika głowice z PG był by jakiś rezultat tego.
A i czy z silnika 8v dało by rade zrobić 16V czyli do bloku pf założyć głowice od KR lub PL
a i co da się z silnika PF wyciągnąć bez turbo i po nie drogich kosztach
mam golfa mk2 1.8 PF silnik jest zdrowy na cylindrach ma 13 barów ciśnienie
i mam pakie pytanie czy jest to możliwe i co by to dało jak bym założył do tego silnika głowice z PG był by jakiś rezultat tego.
A i czy z silnika 8v dało by rade zrobić 16V czyli do bloku pf założyć głowice od KR lub PL
a i co da się z silnika PF wyciągnąć bez turbo i po nie drogich kosztach
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 23:30 przez BazaMKII, łącznie zmieniany 1 raz.
Znajdź rozpiskę ze średnicami zaworów w silnikach PF i PG. Jeżeli PG ma większe zawory to zakładaj, jak nie ma to sobie daruj bo PG bez kompresora mają średnio od 98KM do 112KM jak podają za wodą ludzie śmigający z tymi silnikami. Da się z tego też zrobić 16V ale trzeba robić w tłokach podebrania na zawory. Co do trzeciego pytania to wszystko zależy czym są dla ciebie nie drogie koszta i jaki to przedział cenowy.
A czy silnik PG jest jakoś wzmocniony czyli ma mocniejsze tłoki korby głowice zawory od silnika PF i czy PF wytrzymał by zamontowanie kompresora dmuchającego 0.6 do 0.9 bara i wtryski z g60 przepustnica digifant I z g60TAZ pisze:Znajdź rozpiskę ze średnicami zaworów w silnikach PF i PG. Jeżeli PG ma większe zawory to zakładaj, jak nie ma to sobie daruj bo PG bez kompresora mają średnio od 98KM do 112KM jak podają za wodą ludzie śmigający z tymi silnikami. Da się z tego też zrobić 16V ale trzeba robić w tłokach podebrania na zawory. Co do trzeciego pytania to wszystko zależy czym są dla ciebie nie drogie koszta i jaki to przedział cenowy.
a i w silniku PG stopień sprężania jest chyba 8,9:1 a w PF jest 10,0:1 w którym silniku jest lepszy i czy jak bym załozyl kompresor to bym musiał zmniejszać stopień sprężania do wartości takiej jak w PG czy nie? pytam sie bo nie zmam się na tym a chciał bym zaczerpnąc troche wiedzy
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 18:13 przez BazaMKII, łącznie zmieniany 1 raz.
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
zalozenie kompresora do pf napewno bedzie drogo. Kolega z vwzone.pl Zimny zrobil z PF cos ok 160km wałkiem shricka, programem i wtryskami musiałbys do niego udezyc albo przejrzec jego temat bo szczegołów nie znam.
a jakbys chcial do pf kompresor to mi sie wydaje ze powinienes odprezyc silnik zeby bylo kolo 8,5:1, mozesz tez zajrzec do projektow bo kolega do mk3 turbo wlozyl wiec tez ci cos moze powie o kosztach
[ Dodano: Wto Mar 10, 2009 19:49 ]
mysle ze swap na 1,8T ori wyjdzie taniej niz rzezbienie z pf'em
a jakbys chcial do pf kompresor to mi sie wydaje ze powinienes odprezyc silnik zeby bylo kolo 8,5:1, mozesz tez zajrzec do projektow bo kolega do mk3 turbo wlozyl wiec tez ci cos moze powie o kosztach
[ Dodano: Wto Mar 10, 2009 19:49 ]
mysle ze swap na 1,8T ori wyjdzie taniej niz rzezbienie z pf'em
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
- CSR_GTI
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
- Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
- Kontakt:
tak jest mocniejszy ale z PF'a nie zrobisz PG ani KR ani PL Bo nie warto sie tak męczyć a uwierz jest dużo różnic.BazaMKII pisze:A czy silnik PG jest jakoś wzmocniony czyli ma mocniejsze tłoki korby głowice zawory od silnika PF
stopien sprężania to stosunek pojemności komory spalania do objętości całkowitej. PG ma mniejszy stopień żeby można było dać dodatkowe ciśnienie - dołądowanie.BazaMKII pisze:w silniku PG stopień sprężania jest chyba 8,9:1 a w PF jest 10,0:1 w którym silniku jest lepszy i czy jak bym załozyl kompresor to bym musiał zmniejszać stopień sprężania do wartości takiej jak w PG
PF ma wiekszy stopień ponieważ jest to silnik "Natural Aspirated" w skrócie NA i tutaj ciśnienie wejsciowe jest tylko ciśnieniem atmosferycznym. Z tuningować można PF'a przez podniesienie stopnia sprężania ale to może sie odbić na żywotności.
dodam jescze że o tuningu takich silników w tym dziale już i tak bardzo dużo pisze a jak masz wywalić 3 tysie zeby zrobić 150KM z PF'a to lepiej kupić 9A, dać głowice z 1.8 a wałki dwa wydechy albo z ABF'a (ewentulanie jakies sporty od 268 do 288 - tutaj tzreba pomyśleć co sie chce osiągnać) i wtedy cieszyć sie też mocą 150+ (zalezy jak poskładasz i ustawisz).
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 22:38 przez CSR_GTI, łącznie zmieniany 1 raz.
18K4F inside... RWD car :)
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
może mi ktos sprawdzic czy faktycznie są 2 rodzaje zaworów w PG bo ETKA pisze ,że sa takie same jak w PB/PF oraz inne z końcówką "A" tylko w PG wg jakiejś serwisówki od PG znalazłem ,że mają odpowiednio 40 ssący oraz 33,15 wydechowy czyli tak samo jak w GTI...o co chodzi?
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
pb/pf i pg mają na 100% te same średnice zaworów.
Jedyne różnice to metriał zawory wydechowego (w pg sodowane, stąd inne nr) i czasy wałka.
Wałek z pg do pb to chyba zły pomysł a zmieniać głowice po to żeby mieć zaowory z innego materialy to się mija z celem.
Głowica z pg w NA gti 8v nic nie da
Jedyne różnice to metriał zawory wydechowego (w pg sodowane, stąd inne nr) i czasy wałka.
Wałek z pg do pb to chyba zły pomysł a zmieniać głowice po to żeby mieć zaowory z innego materialy to się mija z celem.
Głowica z pg w NA gti 8v nic nie da
Ostatnio zmieniony śr mar 11, 2009 12:47 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości