modyfikacja silnika 1.8 MK2

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Tomasvrs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr mar 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Sztabin

Post autor: Tomasvrs » wt mar 03, 2009 20:40

witam mam pytanie co zrobić żeby lepiej chodził golf II 1.8 GX
prosze o odpowiedz pozdrawiam



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » wt mar 03, 2009 20:42

stanu cylindrów nie za bardzo ocenisz ani pierścieni,a tuleje z tego co widziałem są wymienne....muszę zejśc do piwnicy i zerknąc,bo mam rozebraną głowicę w GTI.....
PS
pomyśl nad wałeczkiem z GTI bo promocję zrobiłem na 99,99zł :grin: normalnie chodza po jakieś 150zł ( i za tyle kupiłem od 2,0 2E)


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

vwyj
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lut 26, 2007 23:19
Lokalizacja: Śląsk, okol lotniska Pyrzowice
Kontakt:

Post autor: vwyj » wt mar 03, 2009 22:42

graba_vw, stan cylindrów najlepiej ocenić przy pomocy średnicówki a jesli nie dysponujesz takim sprzetem to po prastu paznokciem :helm: jak poczujesz próg pod paznokciem przesuwając go gdzies od 1/3 cylindra w góre no to klasyfikuje sie do szlifu. Nie w tym silniku nie ma wymiennych tulei, w grę wchodzi tylo szlif.



graba_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 18:53
Lokalizacja: starogard gd

Post autor: graba_vw » śr mar 04, 2009 20:06

to będę myślał nad tą głowią tylko pewnie będę musiał zaufać sprzedającemu bo pewnie sam się na tym nie poznam... a idąc troszkę dalej jak będę już grzebał przy silniku to jeszcze jedno pytani.. czy da się coś też zrobić z kolektorem ssącym??? i jak by ktoś jeszcze wiedział czy te kolektory wydechowe proponowane na allegro dają jakiś efekt...
jeszcze raz dzięki jestem laikiem co do tego tematu stąd tyle pytań



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 04, 2009 20:42

głowica z GTI w stosunku do zwykłej to przede wszystkim gniazdem wtryskiwaczy oraz średnicą zaworów (GTI ma większe),głowica z GTI może by pomylona z głowicą z GT jeśli ta druga była na mechanicznym pełnym wtrysku jak np w GX...
Dokładniej każda głowica w 1.8 na wielopunkcie ma "większe" zawory ssące OPRÓCZ GXa, stopień sprężania zależy od tłoków a nie głowicy więc zmiana w RPku głowy na taką z GTi tego nie zmieni
graba_vw pisze:a i czy tuleje cylindrów są wymienne???
nie, można wstawić dorabianą po rozwierceniu bloku
graba_vw pisze:no właśnie nie potrzebne mi auto do ścigania bo i tak muszę zrobić remont silnika bo olej już pije i to trochę mocno... jeżeli głowica będzie pasowała to czy wiążą się z tym jakieś inne przeróbki a mianowicie instalacji elektrycznej czy coś w tym guście??? będę wdzięczny za dalsze podpowiedzi...
poszukaj głowicy z AAM/ABS, ma większe zawory a pasuje P&P

[ Dodano: 04 Mar 2009 19:44 ]
Wg mnie jak już zmieniać głowice to mus też tłoki na takie z ABS/PF/PB :bigok: no i głowice obrobić



graba_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 18:53
Lokalizacja: starogard gd

Post autor: graba_vw » śr mar 04, 2009 20:59

tylko jeszcze jedno mam już na oku jedną głowicę 1.8 od GTI 8 V i może ktoś się orientuje w jakim zakładzie w pobliżu trojmiasta można dobrze przerobić tą głowicę???



Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » pt mar 13, 2009 19:03

toffic pisze:Wg mnie jak już zmieniać głowice to mus też tłoki na takie z ABS/PF/PB :bigok: no i głowice obrobić
skoro w RP zmienię głowicę i tłoki na takie jak w ABS to nie wyjdzie mi z tego już praktycznie cały ABS?? jakie z tego korzyści??



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt mar 13, 2009 20:04

Dreak'e pisze:skoro w RP zmienię głowicę i tłoki na takie jak w ABS to nie wyjdzie mi z tego już praktycznie cały ABS?? jakie z tego korzyści??
no nie do końca 100% ABS, zapłon nadal będzie sterowany regulatorami a nie ECU, korzyści- większy stopień sprężania



Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » pt mar 13, 2009 21:46

toffic pisze:większy stopień sprężania
większy stopień sprężania wiąże się proporcjonalnie z przyrostem mocy?? momentu obrotowego?? jakiej charakterystyki silnika mogę się spodziewać po przełożeniu głowicy i tłoków z ABS?? czy lepiej zastosować tłoki z innego silnika?? wałek rozrządu zostaje z ABS czy z RP?? jaki wałek będzie najlepszy do tego silnika?? sory ze tak dużo pytań ale chciałbym się dowiedzieć póki temat jest ciepły :bajer:



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt mar 13, 2009 21:57

Wałek był z PFa albo z GXa nie pamiętam



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » pt mar 13, 2009 22:46

Ja u siebie w sirocco zmieniałem wałek z seryjnego o oznaczeniu J
Obrazek

na taki o oznaczeniu G jest to podobno najbardziej ostry seryjny wałek rozrządu. Pochodzi z silnika DX na mechanicznie regulowanym luzie zaworowym ( płytkami )

Obrazek

Jak będziecie zmieniać wałki to uważajcie, bo ten co jest przeznaczony do płytek nie podejdzie na hydroregulatory :) będzie taki motyw, że... zawory nie będą się wam domykać :) Różnica między wysokościami krzywek na wałku rozrządu to ponad 1mm :) dokładnie teraz nie napiszę bo.... wałek mam już w aucie a nie mierzyłem dokładnie. Czy coś to dało.... trudno mi to powiedzieć bo mam automatyczną skrzynię biegów i trudniej odczuć wzrost jakiś mocy. Jak będzie kiedyś dzień hamowni to podjadę i sam sprawdzę :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » sob mar 21, 2009 19:09

Czyli np jak mam GX to warto założyć głowiczke od GTI 8v?? czy da to jakieś wymierne efekty?? Bo znajomy na w b dobrej cenie do sprzedania do remontu.
Chodzi żeby trochę go przeganiać jakieś pół roku do swapa.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob mar 21, 2009 21:58

Czyli np jak mam GX to warto założyć głowiczke od GTI 8v?? czy da to jakieś wymierne efekty??
wg mnie warto, ja kiedyś do GTi zamontowałem czapke z GXa (bo innej pod ręką nie było) i auto górą było wyczuwalnie słabsze



Awatar użytkownika
CZIKOS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn gru 17, 2007 17:57
Lokalizacja: B-Stok/Choroszcz
Kontakt:

Post autor: CZIKOS » ndz mar 22, 2009 00:48

Spoko dzięki więc biorę ją i remoncik



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości