SWAP MK II. ABF czy KR?!?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
SWAP MK II. ABF czy KR?!?
Witam serdecznie, jestem nowym użytkownikiem forum! Chce zapoznać się z waszymi opiniami oraz spostrzeżeniami co do Swapu! Posiadam Jette 89 rok, silnik 1.8 RP. Chce przeszczepić silnik. W gre wchodzą dwie jednostki
1. 2.0 16v ABF
2. 1.8 16v KR
Proszę o opinie na temat silników oraz trudności jakie mogę napotkać w trakcie przekładki! Zaznaczam, że chce sam dokonać przekładki więc może jakies sugestie oraz rady, co mi bedzie potrzebne, na co zwrócić uwagę.. PROSZĘ o wszelkie opinie oraz rady! pozdrawiam!!
1. 2.0 16v ABF
2. 1.8 16v KR
Proszę o opinie na temat silników oraz trudności jakie mogę napotkać w trakcie przekładki! Zaznaczam, że chce sam dokonać przekładki więc może jakies sugestie oraz rady, co mi bedzie potrzebne, na co zwrócić uwagę.. PROSZĘ o wszelkie opinie oraz rady! pozdrawiam!!
- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
- dan_25
- Forum Master
- Posty: 1161
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
- Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
- Kontakt:
Generalnie to ja bym proponował ABF-a bo to nowsza i bardziej rozwojowa jednostka ale i droższa inwestycja KR to również dobra jednostka trochę taniej wyjdzie cała zabawa tylko że jest jedno ALE mianowicie jest to jednostka która ma już parę latek no i ciężko znaleźć ją w dobrym stanie oczywiście
Co do samego swapu to jak będziesz miał wszystkie części to problemu nie będzie jedyny problem to elektryka silnika której z resztą sam nie dasz rady podłączyć więc potrzeba ci silnik + osprzęt [ instalacja komory ,sterowniki ,pompa paliwa itp] skrzynia na biedę może zostać z twojego RP tylko musisz sobie tarczę zmienić no chyba że kupisz komplet silnik +skrzynia ja wkładałem 16V do MKI co wiąże się z większą rzeźbom niż w twoim przypadku i też dałem radę sam to zrobić [oprucz elektryki ] więc jak masz warunki i trochę wiedzy to powinieneś dać radę bez problemu
pozdro
Co do samego swapu to jak będziesz miał wszystkie części to problemu nie będzie jedyny problem to elektryka silnika której z resztą sam nie dasz rady podłączyć więc potrzeba ci silnik + osprzęt [ instalacja komory ,sterowniki ,pompa paliwa itp] skrzynia na biedę może zostać z twojego RP tylko musisz sobie tarczę zmienić no chyba że kupisz komplet silnik +skrzynia ja wkładałem 16V do MKI co wiąże się z większą rzeźbom niż w twoim przypadku i też dałem radę sam to zrobić [oprucz elektryki ] więc jak masz warunki i trochę wiedzy to powinieneś dać radę bez problemu
pozdro
MK III >> mój zielony dupoVWóz
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;
MK I >> moja nowa zabawka
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;
MK I >> moja nowa zabawka
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;
Dzieki za wypowiedzi! Jestem właśnie bardziej przekonany do ABF niż KR. chociaz i tak jesli zakupie jednostke to podstawowe rzeczy bede wymienione takie jak uszczelki pod glowica, klawiataura, misą. Oczywiście szlif głowicy itd... Bo jesli bede miał już silnik na wierzchu to można przy okazji troche go podreperowac
CO DO ELEKTRYKI< JAKIE MOGĄ BYĆ PRZESZKODY?? PISZCIE PROSZE!! OBYM WIEDZIAŁ JAK NAJWIECEJ PRZED AKCJĄ SWAP< A NIE MUSIAŁ W TRAKCIE ROZWIĄZYWAĆ JAKIŚ POWAŻNYCH PROBLEMÓW!!C POZDRAWIAM
CO DO ELEKTRYKI< JAKIE MOGĄ BYĆ PRZESZKODY?? PISZCIE PROSZE!! OBYM WIEDZIAŁ JAK NAJWIECEJ PRZED AKCJĄ SWAP< A NIE MUSIAŁ W TRAKCIE ROZWIĄZYWAĆ JAKIŚ POWAŻNYCH PROBLEMÓW!!C POZDRAWIAM
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
kr ma przedpotopowy system wtryskowy (mechaniczny) i dlatego wybrałbym ABF, głównie mając na względzie możliwości rozwoju jednostki. Oczywiscie KR mozna przerobić na digi i wtedy otrzymamny w zasadzie to samo co ABF tyle ze 1,8 a nie 2,0 ale to trochę zabawy jest a taki KR załóżmy 1500 plus komplet digi 1 z 800 zł to już prawie mamy ABFa.
Odświerzam Panowie schemat!! po długich poszukiwaniach nareszcie znalazłem nowe serce do swojej bryki!! jest to jednak KR. Kompletny silnik plus skrzynia ( niestety brak półosi, jak narazie)!! Oczywiście cała wiązka elektryczna komory silnika jest plus komp!! Szczerze przyznam, że zaczyna to powoli strasznie wyglądać!! chodzi mi o elektrykę!! instalacja jest całkowita!! czyli wszystko co się znajdowało pod maska dawcy mam u siebie!! niestety wiązka została ucieta w miejscach gdzie wchodziła w sciankę grodziową!! Może ktoś pomóc w sprawie elektryki?? co dokładnie tzreba zrobić!! jak podłączyć?? POZDRAWIAM
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
KR ma dwa sterowniki. Jeden na podszybiu a drugi przy skrzynce bezpieczników (wygląda jak potrójny przekaźnik i ma numer 244). Sterownik na podszybiu steruje zapłonem a moduł 244 steruje biegiem jałowym. Bez jednego i drugiego nie doprowadzisz auta do porządku. Pociętej instalacji nie podłączysz bez schematów i sprawnego elektryka.swn13 pisze:Odświerzam Panowie schemat!! po długich poszukiwaniach nareszcie znalazłem nowe serce do swojej bryki!! jest to jednak KR. Kompletny silnik plus skrzynia ( niestety brak półosi, jak narazie)!! Oczywiście cała wiązka elektryczna komory silnika jest plus komp!! Szczerze przyznam, że zaczyna to powoli strasznie wyglądać!! chodzi mi o elektrykę!! instalacja jest całkowita!! czyli wszystko co się znajdowało pod maska dawcy mam u siebie!! niestety wiązka została ucieta w miejscach gdzie wchodziła w sciankę grodziową!! Może ktoś pomóc w sprawie elektryki?? co dokładnie tzreba zrobić!! jak podłączyć?? POZDRAWIAM
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
bugalon, czy PL też ma ten sterwonik nazwijmy go potrójny przekaźnik??
Ja właśnie lada moment bedę wsadzał PLkę do mk2. Sam ją wyjmowałem i nie kojarze żadnego taiego przekaźnika o którym mówisz, są natomiast 2 sterowniki w podszybiu.
Proszę o objaśnienia. Dodam że jak ja zacząłem robieraź tego PLa to już nie odpalał i podjrzewam że ktoś usuną ten moduł 244 wczesniej o ile PL go ma. dzieki za odp
Ja właśnie lada moment bedę wsadzał PLkę do mk2. Sam ją wyjmowałem i nie kojarze żadnego taiego przekaźnika o którym mówisz, są natomiast 2 sterowniki w podszybiu.
Proszę o objaśnienia. Dodam że jak ja zacząłem robieraź tego PLa to już nie odpalał i podjrzewam że ktoś usuną ten moduł 244 wczesniej o ile PL go ma. dzieki za odp
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
pomoże ktoś koledzesas_gti, ?? to ważne
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości