Stożek w mk4 1.4

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Stożek w mk4 1.4

Post autor: cylinder » pn lut 09, 2009 10:10

Witam, temat był wiele razy, ale ja znalazłem fotke silnkia 1.4 w mk4 gdzie gostek ma założony filtr stożkowy w taki sposób : http://uk-mkivs.net/forums/t/163050.aspx (6 zdjęcie od góry) Pytanie 1, czy tak można, dolot zimnego powietrza widze ze idzie z fabrycznej rury doprowadzającej powietrze do puszki której juz tu niema, pytanie 2, co zrobic w tym przypadku z rurą do odmy(patrz zdjęcie biała rurka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/467 ... b2116.html , gdzie ona jest podłączona wówczas jak nie do puszki, wiem ze idzie w dół tutaj http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/efb ... fa375.html, ale co z górą.
Ostatnio zmieniony pn lut 09, 2009 11:40 przez cylinder, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
malutki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1051
Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
Lokalizacja: Opole/Krapkowice
Kontakt:

Post autor: malutki » pn lut 09, 2009 12:13

cylinder, a myslales moze o wkladce K'N do filtra? przypuszczam ze bedzie latwiej, pewniej i taniej. pozatym za duzo ci ten stozek nie da


Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra :-)

Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » pn lut 09, 2009 12:30

malutki pisze:cylinder, a myslales moze o wkladce K'N do filtra? przypuszczam ze bedzie latwiej, pewniej i taniej. pozatym za duzo ci ten stozek nie da
Miałem wkładke, i powiem ci ze różnicy nie było, co do stożka, to nie myslę tutaj o wzroscie mocy, ale głownie na ładnym pomruku silnika.



Awatar użytkownika
malutki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1051
Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
Lokalizacja: Opole/Krapkowice
Kontakt:

Post autor: malutki » pn lut 09, 2009 12:37

cylinder pisze:Miałem wkładke, i powiem ci ze różnicy nie było, co do stożka, to nie myslę tutaj o wzroscie mocy, ale głownie na ładnym pomruku silnika.
jesli na wkaldce roznicy nie zauwazyles to na stozku tez nie odczujesz, przynajmniej przy tym silnika, a lepszy klang to pojecie wzgledne ;)


Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra :-)

jimmy87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr sty 14, 2009 19:39
Lokalizacja: stad ;)

Post autor: jimmy87 » pn lut 09, 2009 19:06

podlaczajac sie :) co do tej wkladki chodzi o zastapnienie bazowej wkladki na ta z k&n? mozna jakos okreslic jaka bedzie roznica? mam 1.6 i sie zastanawiam nad tym. Raz ze odglos dwa ze zywotnosc :)

[ Dodano: 09 Lut 2009 18:06 ]
podlaczajac sie :) co do tej wkladki chodzi o zastapnienie bazowej wkladki na ta z k&n? mozna jakos okreslic jaka bedzie roznica? mam 1.6 i sie zastanawiam nad tym. Raz ze odglos dwa ze zywotnosc :)

oraz czym sie kierowac przy wyborze?

sry za offtopa :)

pozdrawiam



Awatar użytkownika
malutki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1051
Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
Lokalizacja: Opole/Krapkowice
Kontakt:

Post autor: malutki » pn lut 09, 2009 19:11

jimmy87, no mozesz np zamienic na wkladke K'N. glowna roznica bedzie ze silnik dostaje wiecej paliwa (choc nie bedzie kolosalnej roznicy)
co rozumiesz pod"czym sie kierowac"


Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra :-)

jimmy87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr sty 14, 2009 19:39
Lokalizacja: stad ;)

Post autor: jimmy87 » pn lut 09, 2009 19:27

chodzi mi o to ze sa rozne ceny np filtrow k&n :) a nie wiem za bardzo czym te produkty sie roznia? wyskoscia filtra w srodku? gestoscia? i jak to sie przeklada jak zostanie zamontowane
Ostatnio zmieniony pn lut 09, 2009 19:29 przez jimmy87, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
malutki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1051
Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
Lokalizacja: Opole/Krapkowice
Kontakt:

Post autor: malutki » pn lut 09, 2009 19:32

jimmy87, jesli patrzyles na fitlry dedykowane do twojego silnika to roznica cen byla spowodowana rozna wysokoscia marzy sprzedajacego :bajer: jakie masz oznaczenie silnika?


Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra :-)

jimmy87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr sty 14, 2009 19:39
Lokalizacja: stad ;)

Post autor: jimmy87 » pn lut 09, 2009 19:35

mk 4 1.6 16v azd patrzalem na intercarsie. Poza tym rozumiem ze chodzi o filtry z dzialu tunning a nie jako zwykle czesci :)
Ostatnio zmieniony pn lut 09, 2009 19:36 przez jimmy87, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bastek016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:47
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: bastek016 » pn lut 09, 2009 20:29

takie zamontowanie stożka ..... pozostawiam bez komentu :) imbecylizm co daje a co psuje
-Kompletny brak elastyczności brak doł
-Stożek jak wiadomo powinien być zamocowany na sztywno żeby nie strzepywać syfu przy wibracjach a takie zamocowanie to pylenie prosto w tłoki syfu do silnika
-dużo większe spalanie o ok 2L przy takich warunkach jak na polu na lajcie
-brak praktycznie doprowadzenia zimnego powietrza ta rurka zanim dotłoczy powietrze to się miesz i ogrzewa bezsens
+ładniejszy dzwięk przy maksymalnym otwarciu tzn kickdown
+przy mamksymalnym obciążeniu silnika na wysokich obrotach przy odcince może coś da
IMO do cywilnego auta robienie takiej instalacji to jest bezsens tak jak mówie utrata elastyczności jest niesamowita auto przy niskich obrotach nie chce wogle jechac buczy a stoi w miejscu niszczenie maszyny jest znaczące dużo syfu leci zadaj sobie pytanie jezdzisz po torze ścigasz się itp jeśli nie to nie ma sensu sam miałem i wyjeba.... i jest lepiej :)



Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » pn lut 09, 2009 21:34

bastek016 pisze:takie zamontowanie stożka ..... pozostawiam bez komentu :) imbecylizm co daje a co psuje
-Kompletny brak elastyczności brak doł
-Stożek jak wiadomo powinien być zamocowany na sztywno żeby nie strzepywać syfu przy wibracjach a takie zamocowanie to pylenie prosto w tłoki syfu do silnika
-dużo większe spalanie o ok 2L przy takich warunkach jak na polu na lajcie
-brak praktycznie doprowadzenia zimnego powietrza ta rurka zanim dotłoczy powietrze to się miesz i ogrzewa bezsens
+ładniejszy dzwięk przy maksymalnym otwarciu tzn kickdown
+przy mamksymalnym obciążeniu silnika na wysokich obrotach przy odcince może coś da
IMO do cywilnego auta robienie takiej instalacji to jest bezsens tak jak mówie utrata elastyczności jest niesamowita auto przy niskich obrotach nie chce wogle jechac buczy a stoi w miejscu niszczenie maszyny jest znaczące dużo syfu leci zadaj sobie pytanie jezdzisz po torze ścigasz się itp jeśli nie to nie ma sensu sam miałem i wyjeba.... i jest lepiej :)
I wszystko jasne :pub:



Awatar użytkownika
bastek016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:47
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: bastek016 » pn lut 09, 2009 22:31

:pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości