stałe ciśnienie na dolot
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
stałe ciśnienie na dolot
Na poczatku to witam wszystkich którzy to czytaja. Mam pewien pomysł tylko nie wiem czy to ma jakis sens, a mianowicie chodzi mi o to aby podac stałe ciśnienie na gaznik do silnika a ciśnienie ma pochodzić z jakies butli itp. z zaworem rególujacym cisniene, i zeby ustawic to ciśnienie na te bezpieczne 0.6 bara i zeby sprobowac jak bedzie sie zachowywac silnik na takim cisnieniu doładowania oczywiscie wszystko musi byc szczelne. silnik pod eksperyment oczywiscie jest wolnossacy (benzynka na gaźniku) wiem ze to moze jakisz szalony pomysl ale to tylko wszystko w ramach eksperymentu nie jakas modyfikacja na dłuższa mete tylko tak zeby sprawdzic czego mozna sie spodziewac zakładac turbinke. Wiadomo ze nie chodzi mi o jakies ekstremalne doładowanie bo wiem ze z tym sie wiąża nie małe koszty.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
zostawie to bo to jest niezla perelka...
krisster, masz zadanie domowe z matmy
obliczyc objetosc powietrza pozeranego na sekunde przez silnik przy 4500 ( nie katujemy silnika) przy cisnieniu doladowania 0.6 bara w silniku dajmy na to 1,8 litra wynik ma byc w m3/s
zadanie drugie objetosc powietrza w m3 sprezonego do 10MPa w butli 30litrow
jak to rozwiazesz bedziesz wiedziec wszystko
krisster, masz zadanie domowe z matmy
obliczyc objetosc powietrza pozeranego na sekunde przez silnik przy 4500 ( nie katujemy silnika) przy cisnieniu doladowania 0.6 bara w silniku dajmy na to 1,8 litra wynik ma byc w m3/s
zadanie drugie objetosc powietrza w m3 sprezonego do 10MPa w butli 30litrow
jak to rozwiazesz bedziesz wiedziec wszystko
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
dalego wolałem zapytac kogos kto bedzie wiedział dzieki za odpowiedz. a ten pomysł powstał tylko dlatego ze kolega chce zakładac do golfa mk2 1.6 na gaźniku turbinke
a ja sadze ze to nie ma wiekszego sensu bo takie soft turbo nie sprawi duzego przyrostu mocy a wieksze cisnienie i przeróbka silnika to raczej szkoda kasy marnowac.
a ja sadze ze to nie ma wiekszego sensu bo takie soft turbo nie sprawi duzego przyrostu mocy a wieksze cisnienie i przeróbka silnika to raczej szkoda kasy marnowac.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Spokojnie, nikt Cie nie zganił, może pomysł jest słusznykrisster pisze:dalego wolałem zapytac kogos kto bedzie wiedział dzieki za odpowiedz. a ten pomysł powstał tylko dlatego ze kolega chce zakładac do golfa mk2 1.6 na gaźniku turbinke
a ja sadze ze to nie ma wiekszego sensu bo takie soft turbo nie sprawi duzego przyrostu mocy a wieksze cisnienie i przeróbka silnika to raczej szkoda kasy marnowac.
Policzyłeś na jaki czas pracy silnika starczy Ci tego powietrza z butli ? Pochwal sie wynikami
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
ja pomoge celowo dalem 4500 rpm bo przy tych obrotach silnik ma teoretycznie najlepszy wspolczynnik napelnienia 0.95 przy doladowaniu 0.6 bara wychodzi ze wspolczynnik to 1,52 cykl silnika to dwa obroty wiec co dwa obroty silnik pochlonie 1,68 * 1,52 wiec 2,432 litra powietrza przy 4500 jest 66 obrotow na sekunde wiec 33 razy pochlonie silnik te 2,432 litra wiec na sekunde bierze lekko ponad 80 litrow powietrza w warunkach normalnych.
butla 30 litrow przy 10 mpa ma plus minus biorac pod uwage zaleznosc p*v = constans 30000 litrow powietrza w warunkach normalnych czyli szybki wynik 375 sekund pracy silnika na doladowaniu, nie ejst zle, tyle znajdz reduktor ktory ogarnie 80 litrow na sekunde
butla 30 litrow przy 10 mpa ma plus minus biorac pod uwage zaleznosc p*v = constans 30000 litrow powietrza w warunkach normalnych czyli szybki wynik 375 sekund pracy silnika na doladowaniu, nie ejst zle, tyle znajdz reduktor ktory ogarnie 80 litrow na sekunde
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
dawno juz nie zagladałem tutaj dlatego nic nie odpisałem, a z tym pomysłem co powstał to miało byc jedynie do celów testowych czego mozna sie spodziewac zakładajac turbo. A co do obliczen to jedynie udało mi sie obliczyc ile pomieci butla 60 litrowa sprezonego powietrza bo nad taka sie zastanawiałem czyli ten czas by sie jednak wydłuzył o drugie tyle co napisał wczesniej mój poprzednik teoretycznie w ramach testu pewnie by mozna cos popróbowac ale efekt były krótko trwały, zas jezeli chodzi o obliczenie ile silnik pochlania powietrza zabraklo mi jakis do tego tego zeby to policzyc :/ ale teraz juz wiem i dzieki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości