1.8 ADZ 66kw warto tuningowac?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- dan_25
- Forum Master
- Posty: 1161
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
- Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
- Kontakt:
Ostatnio trochę poprzeglądałem dane silników ABS i PF i wyszło mi że oba silniki mają identyczny dół ten sam stopień sprężania , śr. cylindra i skok tłoka
Więc teoretycznie jak by założyć czapkę z całym osprzętem z PF-a to taki setup powinien mieć 107 PS a jak by do tego zrobić porządnie głowicę + PORTING to bariera 110 PS powinna bez problemu pęknąć
Więc byłem wczoraj na pobliskim szrocie i jak się tylko zjawi MKII z PF-em to właściciel mi zaraz da znać a co do ceny za cały komplet powiedział mi ok 150-200 pln to chyba się opłaca więc pójdę w stronę czapki z PF-a
PS. a byłem na szrocie z kumplem po cały mono wtrysk z RP-ka [2 pompy,komp,wiązka,sonda,czujniki,itp] czyli wszystko co potrzebne do przeszczepu i dał za to 100pln a będę mu to zakładał do golfa MKII 1,8 GT [pierburg 2E2 ] bodajże silnik RH
pozdro
Więc teoretycznie jak by założyć czapkę z całym osprzętem z PF-a to taki setup powinien mieć 107 PS a jak by do tego zrobić porządnie głowicę + PORTING to bariera 110 PS powinna bez problemu pęknąć
Więc byłem wczoraj na pobliskim szrocie i jak się tylko zjawi MKII z PF-em to właściciel mi zaraz da znać a co do ceny za cały komplet powiedział mi ok 150-200 pln to chyba się opłaca więc pójdę w stronę czapki z PF-a
PS. a byłem na szrocie z kumplem po cały mono wtrysk z RP-ka [2 pompy,komp,wiązka,sonda,czujniki,itp] czyli wszystko co potrzebne do przeszczepu i dał za to 100pln a będę mu to zakładał do golfa MKII 1,8 GT [pierburg 2E2 ] bodajże silnik RH
pozdro
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 2009 15:05 przez dan_25, łącznie zmieniany 3 razy.
MK III >> mój zielony dupoVWóz
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;
MK I >> moja nowa zabawka
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;
MK I >> moja nowa zabawka
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;
No w sumie też tak można. Tylko wiązka elektryczna musi być już ta nowsza na jeden wtyk, nie pamiętam >89 bo inaczej rzeźba za duża. I to jest to co mnie najbardziej przeraża w takim swapie. No chyba że wtedy wszystko pasi plug&play. Ale widziałem już kilka swapów to instalacja elektryczna to sajgon A druga rzecz mam niedawno kupioną nówkę sondę lambda oryginał boscha jeśli ją także musze wymienić to chyba że można sondę ADZ podpiąc (żeby to chodził) pod instalację z PF/PB ? Ale swoją drogą 20 koni piechotą nie chodzi
Jak będziesz zakładał digi do abs/adz to zrób fotoporadę proszę
Jak będziesz zakładał digi do abs/adz to zrób fotoporadę proszę
- dan_25
- Forum Master
- Posty: 1161
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
- Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
- Kontakt:
Ja robiłem sam cały swap w moim byłym MKI z 1,5 JB na 16V PL tylko właśnie instalację podłączał mi znajomy elektronik samochodowy [wziął mi 40pln] a po przejrzeniu tego stwierdziłem że to nic skomplikowanego ok 8 przewodów podłączył przy głównym sterowniku, głównie zasilania 2 sterowników, modułu zapłonowego ,krańcówek przepustnicy i założył mi przekaźnik pompy [nawet sam do tego doszedłem po przestudiowaniu schematów elektryki ale wolałem nie ryzykować uszkodzenia któregoś ze sterowników] a ja sobie pod piołem wszystkie czujniki oraz masy [brązowe] a instalacje w VW są tzw.[ idioto odporne ]bo wtyczki pasują tylko tam gdzie mają być a jak są 2 identyczne to mają inne kolory ale i tak długości przewodów nie pasują więc dużej filozofji z tym nie ma
teraz będę zakładał kumplowi cały mono wtrysk na gotowo razem z instalką też tam filozofji nie ma i myślę że PF -a też opanuje
pozdro
teraz będę zakładał kumplowi cały mono wtrysk na gotowo razem z instalką też tam filozofji nie ma i myślę że PF -a też opanuje
pozdro
MK III >> mój zielony dupoVWóz
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;
MK I >> moja nowa zabawka
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;
MK I >> moja nowa zabawka
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
otwórz maskę w mk3 i zobacz ile tam przewodów jest wiadomo, że im mniej instalacji tym swap będzie szybszy i prostszy . Ja swoje powody opisałem wyżej dlaczego będę dół silnika tylko zmieniał. Instalacja LPG II generacji działa jak mono w silniku benzynowym więc co mi po wtryskach i wielopunkcie jak ciągle jeżdżę na LPG??dan_25 pisze:Ja robiłem sam cały swap w moim byłym MKI z 1,5 JB na 16V PL
- dan_25
- Forum Master
- Posty: 1161
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
- Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
- Kontakt:
W twoim przypadku to zrozumiałe dlaczego chcesz zostać przy jednopunkcie,bo przecież wyraziłeś się jasno o co kamanmarcinas1983 pisze:otwórz maskę w mk3 i zobacz ile tam przewodów jest wiadomo, że im mniej instalacji tym swap będzie szybszy i prostszy . Ja swoje powody opisałem wyżej dlaczego będę dół silnika tylko zmieniał. Instalacja LPG II generacji działa jak mono w silniku benzynowym więc co mi po wtryskach i wielopunkcie jak ciągle jeżdżę na LPG??
Co mam pod maską to ja doskonale wiem ,a w PL-ce jest więcej przewodów bo na ten prosty przykład są 2 sterowniki a ABS ma jeden Powiem ci szczerze że mod który planujesz jest też bardzo ciekawy i ciekaw jestem co z tego będzie a oby wypaliło w 100% bo przy wrzuceniu czapki z PF-a max moment się przeniesie o ok 1000rpm wyżej i już nie będzie tak ładnie ciągnął od dołu
Napisałem poprzedni post bo jgkurczak napisał że "instalacja elektryczna po swapie to sajgon" a aż takiej tragedji z tym nie ma choć wiadomo przy digifancie będzie trochę więcej rzeźby niż np,przy KE-JETRONIC-u ale jak wyprujemy wszystko z dawcy [z komory] to pozostanie tylko podłączyć zasilania i powinno brykać
pozdro
MK III >> mój zielony dupoVWóz
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;
MK I >> moja nowa zabawka
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;
MK I >> moja nowa zabawka
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
dan_25, według danych jakie znalazłem w sieci i tego tematu co linka wkleiłem wcześniej max moment przy takiej hybrydzie będzie w okolicy 2.750 obr/min. Zresztą też taką charakterystykę ma silnik z Audi AAE
Gdyby nie klima i LPG to bym całość przekładał i się o nic więcej nie martwił, ale nie chce mi się za dużo z tym męczyć więc.... przełożę dół pojadę to wystroić i coś z LPG dodatkowo wycisnąć Wyniki na pewno pokażę jakby nie patrzeć teraz mam 84KM na benzynie i 82KM na LPG. Jeśli bym dotarł w okolice 115KM to... mam przyrost o 33KM i niech ktoś mi uzyska taki wynik za około 2tys zł na samym ABS'ie ??
Gdyby nie klima i LPG to bym całość przekładał i się o nic więcej nie martwił, ale nie chce mi się za dużo z tym męczyć więc.... przełożę dół pojadę to wystroić i coś z LPG dodatkowo wycisnąć Wyniki na pewno pokażę jakby nie patrzeć teraz mam 84KM na benzynie i 82KM na LPG. Jeśli bym dotarł w okolice 115KM to... mam przyrost o 33KM i niech ktoś mi uzyska taki wynik za około 2tys zł na samym ABS'ie ??
- dan_25
- Forum Master
- Posty: 1161
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
- Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
- Kontakt:
No dokładnie jak piszesz jak by wyszło ok 115KM to sam bym poszedł w tą stronę co ty i dlatego poczekam na efekty twojej pracy i rozważę co zrobić z moim ABS-em , żeby wyciągnąć jak najlepszy rezultat jak najtańszym kosztem bo oto tu właśnie chodzi więc jak pisałem powodzenia przy tym modzie i trzymam kciuki żeby było co najmniej 110KM bo trzeba coś wreszcie zrobić dla posiadaczy ABS-ów bo każdy tylko pisze że się nie opłaca , że to nie rozwojowy silnik, itp. a przecież przy każdym silniku da się coś pomodzić
pozdro i powodzenia
pozdro i powodzenia
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 2009 20:18 przez dan_25, łącznie zmieniany 1 raz.
MK III >> mój zielony dupoVWóz
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;
MK I >> moja nowa zabawka
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;
MK I >> moja nowa zabawka
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;
No 30 koni to już będzie odczuwalne. I to bardzo. Ale dziwne że aż tyle koni Ci uciekło Napewno warto to zrobić
Co do momentu to będzie on położony tak jak seria czyli coś 2500. Ale po tych wszystkich zabiegach, gwarantowane jest to że będzie banan na twarzy po wciśnięciu gazu. Co prawda daleko będzie mu do ABF-a czy tam innych mocniejszych silników ale to będzie już coś
Co do momentu to będzie on położony tak jak seria czyli coś 2500. Ale po tych wszystkich zabiegach, gwarantowane jest to że będzie banan na twarzy po wciśnięciu gazu. Co prawda daleko będzie mu do ABF-a czy tam innych mocniejszych silników ale to będzie już coś
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
przepustnica ma lekko kolo 42. nie pamietam dokladnie, a propo roboty silnika wymien pasek rozrzadu na nowy pasek bedzie taki jak w ady, rolka napinajaca zostaje twoja, ... jak chcesz moge napisac numery czesci ktore beda potrzebne na hybryde bo akuratnie skladam zamowienie i mam katalog w rece...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
ja poproszęevolution pisze:jak chcesz moge napisac numery czesci ktore beda potrzebne na hybryde
[ Dodano: 01 Sty 2009 19:58 ]
czyli jest szansa, że serię mógłby trzymać na Pbevolution pisze:przepustnica ma lekko kolo 42
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 2009 20:57 przez lipass, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
evolution, jak wiesz, już pisałem do Ciebie wiadomość na PW i jak tylko to złożę to odwiedzam Ciebie, aby to zestroić . Z tego co się domyślam to uszczelka pod głowicę musi być od ADY? Bo tak wychodzi z mojego rozumowania. Jeśli możesz to bardzo chętnie prosiłbym o wykaz tego co potrzeba
lipass, no to jednak nie mam takiej samej średnicy więc stąd może być ten spadek w mocy , ale jak napisałem wyżej jak zmontuje już ten silnik to obieram kurs Wrocław
lipass, no to jednak nie mam takiej samej średnicy więc stąd może być ten spadek w mocy , ale jak napisałem wyżej jak zmontuje już ten silnik to obieram kurs Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości