witam. w jaki sposób połaczony jest dolot w systemie biturbo. czyli mala sprezarka + duza?
mala spreza od dolu ale czy ona napełnia dolot jesli duza w obiegu ma intercooler?
czyli zalacza sie mała napelnia dolot i czy to cisnienie nie hamuje duzej sprezarki? skoro dolot bedzier napelniony to wieksza sie szybciej załączy. ale w cieżarówkach to chyba działa inaczej?
czy dolot jest wspolny? moze w dolocie wiekszego turbo jest przepustnica otwierajaca sie przy konkretnym cisnieniu?
myslalem aby zrobic tak. mała turbina ciagnie od dolu w ten sposób anpelnia do okolo 0,5 bara swoj bezposredni dolot natomiast turbina wieksza napelnia w tym czasie swoj dolot i uzyskuje 0,5 po czym otwiera sie przepustnica i łaczy dwa doloty razem?
oczywiscie te wartosci można jakos wyregulowac za pomoca prób i błędów.
tylko JAK TO DZIAŁA W TIRACH???????
czy np. turbina mała zatrzyma sie w okolicach powiedzmy 0,4 bara a wieksza dopompuje do 1,2 barów. czy mała nie bedzie krzywdzona w ten sposób?
WSZYSTKO MA DZIALAĆ W SILNIKU DIESLA.
dwie turbiny połączone szeregowo na kolektorze najpierw mała później duża.
w jaki sposob działa biturbo? jak połaczone?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
w jaki sposob działa biturbo? jak połaczone?
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 18:26 przez JABcok20, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości