bora 1.6 8v
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
bora 1.6 8v
silnik ten ma 101ps i 145 nm. Chciałbym z niego wydłubać jakieś 20-30 koni bez uturbiania czy jakiś większych przeróbek. Pieniądze jakie mogę na to przeznaczyć to około 1.5k. czekam na wasze rady. Swap nie wchodzi w grę bo to auto tez rodziców i nie będą zbyt szczęśliwi jak sie dowiedzą ze silnik będzie wymieniany.
za tą kwotę to możesz sobie zrobić co najwyżej układ wydechowy i liczyć na przyrost mocy w granicach 5-10KM max na więcej nie licz a na przyszłość używaj funkcji szukaj bo ostatni w tym dziale codziennie jest przynajmniej jeden podobny temat
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
Za 1,5 tys to tylko i wyłącznie albo wydech albo kolektor. W którymkolwiek przypadku max to tak jak AD6 napisał 8-9 kM, a może być mniej. Na więcej za te pieniądze, które masz nie licz.
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 01:20 przez Yuri, łącznie zmieniany 1 raz.
Przy Twoim silniku to jakieś 4-5 kM max. I to zakładając, że masz absolutnie w 100% sprawny silnik. Nawet gdyby to było te 10% to 100 czy 110kM to wg mnie żadna różnica. Przy masie Bory tych 10 kM nie odczujesz, a już na pewno nie 4-5 kM, a takie wartości po remapie ECU są najbardziej w tym przypadku prawdopodobne.
P.s.
I polecam ten temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=196422
P.s.
I polecam ten temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=196422
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 20:35 przez Yuri, łącznie zmieniany 1 raz.
Chetnie sie podłacze do tematu. A jakbym miał okolo2500zł co byscie polecili? Jestem laikiem w tych sprawach.
1) Wiem ze mozna zrobic dolot(chodzi o filtr powietrza i znim zwiazane czesci?) Jakies konkretne firmy polecacie ?(kiedys w gazecie testowali stozkowe filtry itp. to róznica błedu pomiaru im wyszla-reasumujac lepiej zwykly filtr wymieniac czesciej)
2)wydech (rozumiem ze cały a co zkatalizatorem?) No i chciałbym jakis b.cichy. Jak kształtuja sie ceny takich?
3)chip tuning komputera. Czy w benzynach tez sie tuninguje? Jaki jest koszt takiej operacji?
4)planowanie głowicy(w gazecie jak testowali to im wyszlo 2km wiecej =koszt okolo 300zł)
5 a moze poprostu załozyc turbosprezarke a reszte zostawic w spokoju. Nie orientuje sie tylko w cenie(ale pewnie troche wiecej kosztuje ni podałem)
Za wszelkie rady z góry dziekuje
1) Wiem ze mozna zrobic dolot(chodzi o filtr powietrza i znim zwiazane czesci?) Jakies konkretne firmy polecacie ?(kiedys w gazecie testowali stozkowe filtry itp. to róznica błedu pomiaru im wyszla-reasumujac lepiej zwykly filtr wymieniac czesciej)
2)wydech (rozumiem ze cały a co zkatalizatorem?) No i chciałbym jakis b.cichy. Jak kształtuja sie ceny takich?
3)chip tuning komputera. Czy w benzynach tez sie tuninguje? Jaki jest koszt takiej operacji?
4)planowanie głowicy(w gazecie jak testowali to im wyszlo 2km wiecej =koszt okolo 300zł)
5 a moze poprostu załozyc turbosprezarke a reszte zostawic w spokoju. Nie orientuje sie tylko w cenie(ale pewnie troche wiecej kosztuje ni podałem)
Za wszelkie rady z góry dziekuje
[url=http://imageshack.us][img]http://img3.imageshack.us/img3/6210/boradr3.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987
1) Odpuść stożek. Lepiej wachy za to zalać.
2) Możesz wyciąć kata albo wstawić wydech o większej średnicy bez niego i na pewno odczujesz różnicę w osiągach. Gorzej jak się diagnoście na przeglądzie nagle zachce sprawdzać i wtedy nici z pieczątki w dowodzie.
A tak w ogóle tu sobie zobacz:
http://www.mgmotorsport.pl/
3) Każdy samochód który ma ECU można poddać tuningowi elektronicznemu. Tyle, że w typowo cywilnych silnikach jak twój to na seryjnych podzespołach totalnie się to nie opłaca. Koszt to ok. 1000-1500zł.
4) Planowanie zdrowej głowicy dla 2-3 kM to jak dla mnie głupota
5) Jak nie masz w skarbonce min. 7-8 tys. to o turbo zapomnij.
Generalnie w Twoim przypadku najlepszym, najtańszym i najszybszym sposobem na podniesienie parametrów będzie zmiana auta na mocniejsze. Jeśli Cię to nie interesuje to z tych 5 punktów polecam nr 2 ale na cuda nie licz.
2) Możesz wyciąć kata albo wstawić wydech o większej średnicy bez niego i na pewno odczujesz różnicę w osiągach. Gorzej jak się diagnoście na przeglądzie nagle zachce sprawdzać i wtedy nici z pieczątki w dowodzie.
A tak w ogóle tu sobie zobacz:
http://www.mgmotorsport.pl/
3) Każdy samochód który ma ECU można poddać tuningowi elektronicznemu. Tyle, że w typowo cywilnych silnikach jak twój to na seryjnych podzespołach totalnie się to nie opłaca. Koszt to ok. 1000-1500zł.
4) Planowanie zdrowej głowicy dla 2-3 kM to jak dla mnie głupota
5) Jak nie masz w skarbonce min. 7-8 tys. to o turbo zapomnij.
Generalnie w Twoim przypadku najlepszym, najtańszym i najszybszym sposobem na podniesienie parametrów będzie zmiana auta na mocniejsze. Jeśli Cię to nie interesuje to z tych 5 punktów polecam nr 2 ale na cuda nie licz.
narazie musze jezdzic tym co mam i sprzedarz nie wchodzi w gre(za duzo kasy juz poszło w stan techniczny,rozrzad,hamulce,zawieszenie całe,klima itd.). Kiedys zatanawiałem sie nad zmiana silnika na 1,8t ale to z kolei nie wiadomo jaki sie trafi, robic w nim całą exploatacje,rozrzad nie wiadomo jak z turbina itd. do tego znalezc przełozyc =duzo zachodu.Yuri pisze:Generalnie w Twoim przypadku najlepszym, najtańszym i najszybszym sposobem na podniesienie parametrów będzie zmiana auta na mocniejsze.
ale dzieki za rade
[url=http://imageshack.us][img]http://img3.imageshack.us/img3/6210/boradr3.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
zmien silnik na 2.0 i do tego napisz softa, wzglednie zrob hybryde jakas z 20v i cos bedzie tyle ze to przejdzie 5 k
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
troche dla mnie to skomplikowane co napisałes?evolution pisze:do tego napisz softa, wzglednie zrob hybryde jakas z 20v i cos bedzie tyle ze to przejdzie 5 k
co to znaczy napisac softa?(zmienic oprogramowanie?)
------II----- zrobic hybryde
tzn. ze przejedzie 5km???
[url=http://imageshack.us][img]http://img3.imageshack.us/img3/6210/boradr3.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
hybryda to w skrocie mieszaniec krzyżowka wiec zrob hybryde 20v to nic innego jak zrob np 1,6 20v czy 2.0 20v i to podsteruj ( soft) czyli jak sie domysliles zrob do tego oprogramowanie
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości