Jakie sprzęgło? PG i skrzynia 4t

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Jakie sprzęgło? PG i skrzynia 4t

Post autor: luckash » ndz paź 26, 2008 21:07

Witam.
Jakie zastosować sprzęgło by sprawnie przeniosło moc bez ślizgania?
nowy docisk i tarcza od turbodiesla temu sprosta?
czy zostawić docisk z td i tarcza spiek ale by można było w miare płynnie ruszać

moc silnika nie pozostanie seryjna także sprzęgło musi być z zapasem

pozdrawiam
luckash



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz paź 26, 2008 21:56

najlepiej zmienić skrzynke z 020 na 02A i po problemie :bigok:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz paź 26, 2008 22:09

kompletn sprzeglo z mk3 gti da rade na dluzszym przebiegu, ale to raczej labedzi spiew bedzie... nie bez powodu montowli tam 228 milmetrow na skrzynce na linki


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Post autor: luckash » ndz paź 26, 2008 22:23

A wzmacnianie docisku w tym przypadku coś zdziała?
Jest skrzynia z syncro a w aucie syncro nie bedzie więc na moje szkoda zachodu zwłąszcza że gnije mi skrzynia 4t i praktycznie zero przerabiania
a ile km pożyje to sprzęgło z gti? zrobi z kilka tyś kilometrów?



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn paź 27, 2008 07:32

wzmocniony docisk 210 mm sachsa o koszt 1700 plus minus przy obecnym kursie walutowym, niekalkuluje sie, alóz skrzynke na linki na lince sprzegła przerabiania dokladnie tyle samo co przy zmianie na 4t a efekty duzo lepsze


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn paź 27, 2008 09:37

evolution pisze:wzmocniony docisk 210 mm sachsa o koszt 1700 plus minus przy obecnym kursie walutowym, niekalkuluje sie, alóz skrzynke na linki na lince sprzegła przerabiania dokladnie tyle samo co przy zmianie na 4t a efekty duzo lepsze
W PL można zrobić kompletne sprzęgło na podwójnych sprężynach juz za 900 zlociszy (do skrzyni 020). Do VRa robił Rafał 1200 za komplet wyszło (robione na nowym sprzęgle LUKa). Radzi sobie taki setup bez problemu z mocami 400+ i 500+ niutona.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn paź 27, 2008 11:57

bugalon pisze:Radzi sobie taki setup bez problemu z mocami 400+ i 500+ niutona.
tyle to seryjne sprzeglo z vr znosi bez zajakniecia :)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn paź 27, 2008 14:03

evolution pisze:
bugalon pisze:Radzi sobie taki setup bez problemu z mocami 400+ i 500+ niutona.
tyle to seryjne sprzeglo z vr znosi bez zajakniecia :)
Znosi ale nie na długo :) A taki setup na skrzyni na wodziki znosi na nowym sprzęgle spokojnie 200 niutonów. Zapodanie podwojnej sprężyny spokojnie podniesie jego wytrzymałość o 50% i na pewno udzwignie nawet pomodzone g60. Pytanie tylko czy skrzynia to udzwignie. Bardziej bym sie o skrzynie bal niz o sprzęgło. Przy zwykłej 16V skrzynia na drąga potrafi spektakularnie wypluc mechanizm roznicowy a co dopiero przy doładowanym silniku z dużo większym momentem.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn paź 27, 2008 15:56

i tu jestes w bledzie ze sprzeglem... seria z vr dzwiga to dlugo a chwilowo potrafi dzwignac tyle niutów aby ukrecic wal w syncro...dwa razy. co do skrzyn, nie jest to wina mocy a wady technologicznej i tyczy doslownie wszystkich skrzyn starej daty vw, trzeba skrecic oske satelit na srube i jest ok...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn paź 27, 2008 16:29

evolution pisze:i tu jestes w bledzie ze sprzeglem... seria z vr dzwiga to dlugo a chwilowo potrafi dzwignac tyle niutów aby ukrecic wal w syncro...dwa razy. co do skrzyn, nie jest to wina mocy a wady technologicznej i tyczy doslownie wszystkich skrzyn starej daty vw, trzeba skrecic oske satelit na srube i jest ok...
Może sprecyzuję. 15k km upalania takie sprzeglo przy 400PS+ i 500NM+ nie wytrzyma. U Rafała w VRce ktora generuje okolo 360-380 koni dawalo rade, tyle że zrobił na nim niewiele kilometrów od nowosci. Potem przesiadł się na dwusprężynówkę i ja mu sie nie dziwię. W końcu bez powodu tego nie zrobił :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn paź 27, 2008 18:01

bugalon pisze:A taki setup na skrzyni na wodziki znosi na nowym sprzęgle spokojnie 200 niutonów. Zapodanie podwojnej sprężyny spokojnie podniesie jego wytrzymałość o 50% i na pewno udzwignie nawet pomodzone g60
Ja bym nie był taki pewny :chytry: u mnie modzone 210 wytrzymało niecałe 7k km



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn paź 27, 2008 19:31

bugalon pisze:
evolution pisze:i tu jestes w bledzie ze sprzeglem... seria z vr dzwiga to dlugo a chwilowo potrafi dzwignac tyle niutów aby ukrecic wal w syncro...dwa razy. co do skrzyn, nie jest to wina mocy a wady technologicznej i tyczy doslownie wszystkich skrzyn starej daty vw, trzeba skrecic oske satelit na srube i jest ok...
Może sprecyzuję. 15k km upalania takie sprzeglo przy 400PS+ i 500NM+ nie wytrzyma. U Rafała w VRce ktora generuje okolo 360-380 koni dawalo rade, tyle że zrobił na nim niewiele kilometrów od nowosci. Potem przesiadł się na dwusprężynówkę i ja mu sie nie dziwię. W końcu bez powodu tego nie zrobił :)


nie wiem jakie sprzeglo zescie montowali, ale do vr jest tylko sachs i taki nowy sachs wytrzymie... co najmiej 2kkm... poprawcie kolo zamachowe bo jak jest zeszklone to nie da rady... no chyba ze montowaliscie uzywke docisk lub po regeneracji na powiedzmy nowej tarczy tylko..., jedyny problem z jakim mialem do czynienia to rozerwanie tlumika drgan skretnych w tarczy z jakims juz przebiegiem....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » pn paź 27, 2008 20:32

bugalon pisze: Przy zwykłej 16V skrzynia na drąga potrafi spektakularnie wypluc mechanizm roznicowy
evolution pisze:jedyny problem z jakim mialem do czynienia to rozerwanie tlumika drgan skretnych w tarczy z jakims juz przebiegiem..
Takie rzeczy to u mnie w seryjnym ABF-ie się działy wszystko zależy od kierowcy i jego stylu jazdy teraz mam tarcze i docisk od vr-a i na razie jest spokój


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości