Swap Rp-ka na Kr-a podpowiedzcie cos.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Dystans6
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Swap Rp-ka na Kr-a podpowiedzcie cos.
Znalazłem osatnio takie ogłoszenie na allegro http://moto.allegro.pl/item460470532_sp ... i_16v.html dziś zadzwonilem i dowiedzialem sie ze auto mozna kupic na czesci nie rejestrowac go czyli pozniej ze złomowac po swapie albo posprzedawac na czesci . Silnik siedzi tam ten 139 koni bodajze Kr chyba oznaczenie .Samochod zostal sprowadzony 4 lata temu z zagranicy i od tamtej pory stoi nie ruszany i nie jezdzony ostanio niby zostal przepalany i spieprzylo sie tam jakies kowadelko od zaplonu czy cos i nie pali ma przebie 240 tys nie udokumentowany ale niby taki jest i koles chce za całośc 1500zł co myślicie czy warto sie pchać w takie cos bo nie ukrywam chce przeszczepic tylko silnik i wszystkie elementy potrzebne do nie do mojego golfa II w ktorym siedzi teraz silnik RP .Czy ktoś juyz robil takiego swapa w RP na co wogole zwrocic uwage przy ogledzinach bo chce sie z gosciem umowic teraz i obejrzec samochod na zywo .Wrzucil bym go na mazury do szopy narazie gdzies i przez zime bym go rozbierał i bawił sie pomału w remonty i skłądanie tego wszystkiego do kupy..czekam na opinie jakies ..wzrost mocy z 90 km na 139 mysle ze poruszalo by sie to jakos na dzisiejsze czasy jeszcze
Za tą cenę warto. Większość kosztów się zwróci i jak opylisz graty to wyjdziesz na 0 albo z niewielkim wkładem finansowym. Dla KR-ki warto. Moc jest nieporównywalnie większa i jaka przyjemność z jazdy
Jeśli masz możliwość to sprawdź w jakiej kondycji jest ten motor...Najlepiej sprężanie w cylindrach jeśli nie chcesz robić poważniejszego remontu. Ale nawet jakby trzeba było coś dołożyć to moim zdaniem warto.
Jeśli masz możliwość to sprawdź w jakiej kondycji jest ten motor...Najlepiej sprężanie w cylindrach jeśli nie chcesz robić poważniejszego remontu. Ale nawet jakby trzeba było coś dołożyć to moim zdaniem warto.
- Dystans6
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Kurde no wlasnie sobie tez pomyslalem jak sprzedam szyby kola itp rarytasy *#cenzura#* jakies to z 500zł mi sie zwroci .Mysle tylko czy podołam sam to przełozyc wszystko do siebie no i zeby ten silnik nie byl jakis zajechany mocno zeby to chulało a jak remont to nie wiem jakie to koszta pochlonie najpierw musze go w niedziele moze sprobowac obejrzec ,pozniej skombinowac jakis transport lawete zeby go przewiesc ewentualnie no i moze zaczne sie bawic z nim hehe .jgkurczak pisze:Za tą cenę warto. Większość kosztów się zwróci i jak opylisz graty to wyjdziesz na 0 albo z niewielkim wkładem finansowym. Dla KR-ki warto. Moc jest nieporównywalnie większa i jaka przyjemność z jazdy
Jeśli masz możliwość to sprawdź w jakiej kondycji jest ten motor...Najlepiej sprężanie w cylindrach jeśli nie chcesz robić poważniejszego remontu. Ale nawet jakby trzeba było coś dołożyć to moim zdaniem warto.
- Dystans6
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
A jest ktoś z forum z Warszawy lub okolic kto robił już takie rzeczy albo robi takie przeklądki silników za $$$ no bo żeby wyjąc silnik trzeba miec jakies haki łańcuchy no ogolnie w moim garau to mozna tylko stawiac fure ewentualnie drobne naprawy i zmiana koł na takie powazniejsze przeszczepy nei ma miejsca i warunków .Wiec jeżeli ktoś ma jakieś namiary lub byłby chetny pomoc w razie cos to prosze o jakies namiary i mniej wiecej ile taki zabieg by kosztował robocizna (+/-) .Jeszcze takie pytanko czy z tym silniczkiem da sie coś pogrzebać poźniej jest bardziej rozwojowy niż Rp-ek czy da sie wykrzesać jakieś dodatkowe konie ???
,,,Za same recaro mozna łyknąć z 500. Moim zdaniem warto to wziac, szczegolnie jesli nie ma na to polskich papierow. Rozbierzesz sobie, oddasz co niepotrzebne na złom w częściach i pozamiatane''''-
Jeszcze jedna sprawa to jak zalatwic te formalności całe żeby nie popełnicć jakiegoś błedu bo nie robiłem nigdy takich rzeczy jak kupować takie auto to sie pisze jakąś umowe czy cos bo nie wiem żebym pozniej nie miał jakis problemow z policja czy urzedami ze wpadna mi na podworko i stoi jakis golf a ja nie bede mial na niego papierow ,ze niby kradziony albo tego typu sprawy i do złomowania karoserii pozniej tez cos mi bedzie potrzebne papiery czy coś??
,,,Za same recaro mozna łyknąć z 500. Moim zdaniem warto to wziac, szczegolnie jesli nie ma na to polskich papierow. Rozbierzesz sobie, oddasz co niepotrzebne na złom w częściach i pozamiatane''''-
Jeszcze jedna sprawa to jak zalatwic te formalności całe żeby nie popełnicć jakiegoś błedu bo nie robiłem nigdy takich rzeczy jak kupować takie auto to sie pisze jakąś umowe czy cos bo nie wiem żebym pozniej nie miał jakis problemow z policja czy urzedami ze wpadna mi na podworko i stoi jakis golf a ja nie bede mial na niego papierow ,ze niby kradziony albo tego typu sprawy i do złomowania karoserii pozniej tez cos mi bedzie potrzebne papiery czy coś??
Ostatnio zmieniony pt paź 17, 2008 13:29 przez Dystans6, łącznie zmieniany 1 raz.
Myśłe, ze moge ci pomócDystans6 pisze:A jest ktoś z forum z Warszawy lub okolic kto robił już takie rzeczy albo robi takie przeklądki silników za $$$ no bo żeby wyjąc silnik trzeba miec jakies haki łańcuchy no ogolnie w moim garau to mozna tylko stawiac fure ewentualnie drobne naprawy i zmiana koł na takie powazniejsze przeszczepy nei ma miejsca i warunków .Wiec jeżeli ktoś ma jakieś namiary lub byłby chetny pomoc w razie cos to prosze o jakies namiary i mniej wiecej ile taki zabieg by kosztował robocizna (+/-) .Jeszcze takie pytanko czy z tym silniczkiem da sie coś pogrzebać poźniej jest bardziej rozwojowy niż Rp-ek czy da sie wykrzesać jakieś dodatkowe konie ???
- Dystans6
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Było by zajebiście zajawka mnie wzieła na te gti-ki ostatnio ogolnie od zawsze ale ostatnio coraz bardziej no i moze projekt zostanie wcielony w życie tylko ze chyba długo to potrwa zanim przeszczep zostanie zrobiony bo w tym roku praca inzynierska i malo czasu robota ,kasa rozne problemy no ale czas pokaze jak cos bede wiedzial wiecej to napisze w temacie ...
- Dystans6
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
No wiadomo trzeba bedzie zapalić dziada potestowac i dopiero kupic ewentualnie .Dobrze by bylo sprawdzic tez to sprezanie w cylindrach tak jak to mowil ,,jgkurczak "" tylko zapomnialem jak sie ten przyzad nazywa moze by od kogos pozyczyl i wtedy sprawdze .Ogolnie to jak sie za to juz wezme to porzadnie albo wcale jak juz to bede mial to pomalu przez zime zrobie ewentualnie remont temu silnikowi wszystko porozbieram zeby dwa razy nie wyciagac dziada . Sprawdzi sie sprzeglo skrzynie silnik rozrzady nowe oleje itp troche mnie to wszystko przeraza ze to duzo roboty no i koszta... i sobei mysle czy nie upolowac moze lepiej g60 silnik ??tylko kurde to tez ciezko jest strasznie juz dostac niby tu 139 koni tam 160 21konikow wiecej no i g60 da sie chyba do okolo 190 koni porobic tam nie duzymi nakladami a z tym kr-em to nie wiem sam dziś juz mnie łeb rozbolał od tego mylsenia nad tymi wozami allegro przegladaniem czytaniem itphmmm.Kurde u siebie porobilem cale zawieszenie hamulce nowe wszystko wszystko ale jest 90 koni RP-ek , a jak tu poprzkladam rzeczy a one beda szrotowate np hamulce ,zawieszenie to z mojego nie beda pasowac a tam bede musial nowe kupowac i to studnia bez dna bedzie kurde a ja student o niewielkich budzetach hehe sie rozpisalem co...
Lepiej KR. Weź kup G60 w dobrym stanie a G szybko pada podobno. Ja Kr-ką jeździłem i robi swoje także jeśli motor będzie sprawny i chodził jak fabryka mu kazała to się nie zastanawiaj.
Jeśli chodzi o sprężanie w cylindrach to manometr i heja
A tak btw jak KR ma odmę skonstruowaną ? Bo jak odkręcisz korek wlewu oleju i on zdechnie to masz już jakiś obraz bez mierzenia sprężania tylko nie pamiętam jak dokładnie z tym jest bo różnie się spotkałem. Niech się wypowie na ten temat ktoś kto wie jak się KR-a zachowuje jak ma przedmuchy...
Jeśli chodzi o sprężanie w cylindrach to manometr i heja
A tak btw jak KR ma odmę skonstruowaną ? Bo jak odkręcisz korek wlewu oleju i on zdechnie to masz już jakiś obraz bez mierzenia sprężania tylko nie pamiętam jak dokładnie z tym jest bo różnie się spotkałem. Niech się wypowie na ten temat ktoś kto wie jak się KR-a zachowuje jak ma przedmuchy...
- Dystans6
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Wląsnie jak tak mniej wiecej sprawdzic czy ten KR to nie jst trup bo jak pojdae zapale go to wiadomo jak bedzie chodzil rowno nie dymil nic nie bedzie brzeczalo to i tak nie wiadomo bedzie czy o na tam bierze olej czy ten silnik jest jeszcze cos wart czy to juz szrot .Wiec mowisz ze odkrecic korek wlewu oleju na zapalonym jak zacznie cos sie dławic to znaczy ze ma przedmuchy tak o to chodzi ??
Tak jest że jak silnik dostał po tyłku to będzie miał duże przedmuchy czy to z korka wlewu oleju czy bagnetu i przy tym może gasnąć.Tylko czy to dotyczy wszystkich silników to ja pewien nie jestem. Kwestia rozwiązania odmy. Niech się mechanik wypowie.
Odpal go niech pochodzi chwilę i go sprawdź, jak pracuje czy równo jak reaguje na dodawanie i odejmowanie gazu. A zresztą podniesiesz maskę to na sam widok będzie widać czy warto.
Co do tej odmy, pewien nie jestem, więc jakby co to się nie sugerować. Niech potwierdzi to mechanik. A zresztą i ja się chętnie dowiem, a jak nie to sam rozszerzę swoją wiedzę.
Odpal go niech pochodzi chwilę i go sprawdź, jak pracuje czy równo jak reaguje na dodawanie i odejmowanie gazu. A zresztą podniesiesz maskę to na sam widok będzie widać czy warto.
Co do tej odmy, pewien nie jestem, więc jakby co to się nie sugerować. Niech potwierdzi to mechanik. A zresztą i ja się chętnie dowiem, a jak nie to sam rozszerzę swoją wiedzę.
Ostatnio zmieniony pt paź 17, 2008 23:19 przez jgkurczak, łącznie zmieniany 1 raz.
- CSR_GTI
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
- Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
- Kontakt:
Na moje oko to PL'ka z k-jetronic ...widać że myty - jescze woda niewyschła a juz mu foto zrobili. Kolektor na bank od PL. Na moje oko niewarto chyba że masz koło 4 tys złotych żeby inwestować bo na samym swapie sie nie skonczy.
W cenie 1500zł dokłądasz 1000zł i masz komplecik ABF na swap.
[ Dodano: 18 Paź 2008 18:14 ]
W 16v to wystarczy zajrzeć tam gdzie odma do filtra wchodzi... jak naje**ne oleju to silnik nówka już nie jest. Teraz sie dopatrzyłem że niema rurki - dodatkowego wyjścia na analizator spaln (gdy jest kat to ta rurka jest) - albo urwana albo jak niema to faktycznie KR ale na kolektorze z PL'a.
W cenie 1500zł dokłądasz 1000zł i masz komplecik ABF na swap.
jak w 16v odkrecisz korek oleju na odpalonym to cie łądnie pochlapie z olejem Przedmuchów nie sprawdzisz zabardzo jedynie to tą kompreche - poniżej 12...13 bym nie brał.Dystans6 pisze:Wiec mowisz ze odkrecic korek wlewu oleju na zapalonym jak zacznie cos sie dławic to znaczy ze ma przedmuchy tak o to chodzi ??
[ Dodano: 18 Paź 2008 18:14 ]
W 16v to wystarczy zajrzeć tam gdzie odma do filtra wchodzi... jak naje**ne oleju to silnik nówka już nie jest. Teraz sie dopatrzyłem że niema rurki - dodatkowego wyjścia na analizator spaln (gdy jest kat to ta rurka jest) - albo urwana albo jak niema to faktycznie KR ale na kolektorze z PL'a.
18K4F inside... RWD car :)
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
najpierw trzeba sprawdzic stan silnika jak bedzie ok to warton no albo z zamyslem dolozenia ok 2500-3000 pln na pozadny remont jak bedzie cos nie halo
sam swap jest prosty wyjac silnik z mk2 jest prosto i mozna to zrobic bez łancuchow czy nawet kanału, wystraczy przod auta rozebrac odkrecic kilka srub i silnik lezy na ziemi
kr jest lepszy od g60 bo g szybko sie konczy a w kr zawsze wtrysk mechaniczny mozna zastapic digifantem nowyprogram i bedzie tyle co w g60 albo i wiecej
sam swap jest prosty wyjac silnik z mk2 jest prosto i mozna to zrobic bez łancuchow czy nawet kanału, wystraczy przod auta rozebrac odkrecic kilka srub i silnik lezy na ziemi
kr jest lepszy od g60 bo g szybko sie konczy a w kr zawsze wtrysk mechaniczny mozna zastapic digifantem nowyprogram i bedzie tyle co w g60 albo i wiecej
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości