czasy wałka z 2e

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » pt paź 17, 2008 10:44

Leon_Wechtel pisze:bugalon napisał/a:
chyba ze na regulowanym kolku kopniemy wałek z 2E o te 1,5 stopnia w tył.

trochę takie cos kosztuje :crazy: ale jeśli mają byc problemy to cóż....
Troche tzn ile? Mam nadzieje, ze samemu da sie to zrobic jakos :crazy:

Ustawienie rozrzadu i zaplonu pozostaje bez zmian jesli mamy inny walek? I jak moze wygladac kwestia spalania?
Ostatnio zmieniony pt paź 17, 2008 10:47 przez Gashkas, łącznie zmieniany 2 razy.


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt paź 17, 2008 10:58

po co regulowane kołko dla roznicy 1.5 stopnia, przekrecajac walek o 3 zabki prolemy z wolnymi beda niewielkie i jak pisalem wczesniej podawanie czasow z luzem 1mm i porownywanie walkow z takim luzem do niczego nie prowadzi bo sie moze okazac ze walek 220 stopni z luzem 1mm ma bez luzu 250 a walek 200 ma 255. jedyny problem z wolnmi obrotami pojawi sie w tedy gdy zmienisz mijanke na duzo wieksza( wieksza od 50 stopni) wiekszosc aut ma ja na poziomie 35...45 stopni

[ Dodano: Pią Paź 17, 2008 11:03 ]
sas_gti pisze:Jeśli podanie 4ech liczb z serwisówki to taki kłopot to przepraszam.
kolego powiedz nam wszystkim czy domyslasz sie skad my to wszystko mamy... google, wzglednie ktos sobie pomierzyl, a ty leniwy jestes i pyskaty... co do goscinnosci speed, nie lubimy tutaj Cwaniaków liczacych ze ci co mysla beda poswiecac swoj czas na jakies bzdury i dzieci neostrady :green_fuck:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt paź 17, 2008 11:08

evolution pisze:po co regulowane kołko dla roznicy 1.5 stopnia, przekrecajac walek o 3 zabki prolemy z wolnymi beda niewielkie i jak pisalem wczesniej podawanie czasow z luzem 1mm i porownywanie walkow z takim luzem do niczego nie prowadzi bo sie moze okazac ze walek 220 stopni z luzem 1mm ma bez luzu 250 a walek 200 ma 255. jedyny problem z wolnmi obrotami pojawi sie w tedy gdy zmienisz mijanke na duzo wieksza( wieksza od 50 stopni) wiekszosc aut ma ja na poziomie 35...45 stopni
Faktem jest ze kształt krzywek też ma znaczenie i rzeczywiscie może być tak jak napisales. Jednak jak porównywałem krzywki w wałkach KR/PL to rożnica była na wysokosci głównie a nie w kształcie krzywki. Robiąc te obliczenia co są powyżej wyszedłem z założenia, że w silnikach 8V wygląda to tak samo jak w 16V a więc dane powinny dać jakiś ogólny pogląd przynajmniej.

Mijanki ktore podajesz dotyczą górnego martwego punktu rozumiem dla zerowego luzu tak?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt paź 17, 2008 11:13

wlasnie w kr/ pl walki wstaja inaczej glownie w poczatkowej fazie wiec wyglada na to ze ogladales je a nie mierzyles z kątomierzem, nie mowie juz tu o wydechowym walku bo on wstaje jeszcze szybciej, co do mijanki tak jest to podane z luzem zerowym dla wiekszosci 8v


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt paź 17, 2008 11:41

bugalon pisze:Przestan sie cisnieniować i pyskować bo nic Ci to nie da. Strzelanie fochów(...)
nie interesuje mnie ten poziom dyskusji Panie Bugalon ani styl, odpusć sobie obrażanie innych forumowiczów.
Po raz drugi proszę o zamknięcie tematu bo nie miał on słuzył podbudowywaniu własnego ego co niektórych.

[ Dodano: Pią Paź 17, 2008 11:50 ]
a ty leniwy jestes i pyskaty... co do goscinnosci speed, nie lubimy tutaj Cwaniaków liczacych ze ci co mysla beda poswiecac swoj czas na jakies bzdury i dzieci neostrady
_________________
następny i to jeszcze moderator!!! Jesteś mocno złośliwy, a tylko poprosiłem o przysługę. Ktoś kto obraża innych nie powinien być modem ale tu są specjalne prawa dla Ciebie. Często widzę jak jeździsz po innych, nie wiem czemu ci to płazem uchodzi. Na prawdę nie wiem!

[ Dodano: Pią Paź 17, 2008 11:52 ]
następnym razem jak o coś bedę prosił to zaznaczę że nie dotyczy Bugalona i Evolution i będzie po problemie. Nie czujcie obowiązku pomagania ani tłumaczenie się z braku checie pomocy. Na prawdę nie o to chodzi.

ZAMKNIECIE TEN TEMAT CZY MOJA PROŚBA JAKO AUTORA NIE ZOSTANIE ROZPATRZONA??
Ostatnio zmieniony pt paź 17, 2008 11:57 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt paź 17, 2008 12:40

evolution pisze:wlasnie w kr/ pl walki wstaja inaczej glownie w poczatkowej fazie wiec wyglada na to ze ogladales je a nie mierzyles z kątomierzem, nie mowie juz tu o wydechowym walku bo on wstaje jeszcze szybciej, co do mijanki tak jest to podane z luzem zerowym dla wiekszosci 8v
Nie mierzyłem czasu otwarcia kątomierzem to fakt, ale bardzo dokładnie mierzyłem same krzywki wałków. Rzeczywiscie krzywka od KRki jest troche inna, grubości na poszczegolnych wysokosciach były inne niż te z PLki (co jest normalne bo krzywka na dole musi być grubsza żeby wcześniej zawor wstawał). Z kolei przy wierzchołku krzywki miały niemal taką samą szerokość, ale czas otwarcia był korygowany długością krzywki. Reasumując - kształt krzywek był na tyle podobny, że czasy otwarcia bez luzu są na pewno proporcjonalne w stosunku do pomiaru z luzem 1mm. Różnice mogą być w szybkościach otwirania/zamykania zaworów ale czas otwarcia powinien byc proporcjonalny.

Ps. A na tamtego agresywnego pana to mi szkoda czasu, juz wczesniej powiedzialem co myślę o jego zachowaniu.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt paź 17, 2008 15:17

sas_gti pisze: następny i to jeszcze moderator!!! Jesteś mocno złośliwy, a tylko poprosiłem o przysługę. Ktoś kto obraża innych nie powinien być modem ale tu są specjalne prawa dla Ciebie. Często widzę jak jeździsz po innych, nie wiem czemu ci to płazem uchodzi. Na prawdę nie wiem!
Kolego jesli za pojezdzanie uwazasz to ze zwraca sie uwage co niektorym aby myśleli uzywajac forum i internetu to ja nie mam pytań, co do uchodzenia płazem... może mam racje :bajer:.
co do Twojego tematu i zamkniecia go... jak dla mnie powiedzenie przez Ciebie ze nie moge nie znaczy ze nie mozna co pokazalo kilku forumowiczów, szybko i rzeczowo odpowiadajac na temat i podając innym NIE MOGĄCYM gdzie tego na przyszlosc maja szukac, Aby tak jak ty nie musieli sie meczyc piszac na forum gdzie to znajde. w zwiazku z tym na chwile obecna nie zamykam tego tematu, no chyba ze zaczniesz robic z tematu smietnik, ale na to jest paragrafik w regulaminie forum... chyba sie rozumiemy??:>
Motto dla Ciebie od dzis:
Masz głowe i ch**j to kombinuj. :helm:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt paź 17, 2008 16:55

evolution pisze:Kolego jesli za pojezdzanie uwazasz to ze zwraca sie uwage co niektorym aby myśleli uzywajac forum i internetu to ja nie mam pytań
dobrze wiesz że chodzi mi o sposób w jaki to robisz. Jest niekulturalny i niegrzeczny, to sprawia że to forum jest takie jakie jest.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt paź 17, 2008 22:54

moge ci poslodzic jak chcesz, ja jednak wole prosta i klarowna wypowiedz. a że niektorzy czuja sie mocno urażeni, gdyby nie oni forum byloby napewno inne, nie musialbym raz po raz kogos "pojezdzac"


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob paź 18, 2008 13:05

wystarczy że wypośrodkujesz między słodzeniem a jeżdzeniem. Nie trzeba popadać w skrajnośći. Jest tez coś pomiędzy. Nie czuję się urażony.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob paź 18, 2008 16:22

nie mozna stac jednoczesnie w srodku i na zewnatrz :helm: EOT


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Lysiak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 19:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lysiak » sob paź 18, 2008 17:41

chyba ze bedziesz stal pod wiata :helm:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob paź 18, 2008 18:58

wtedy to stoisz pod dachem a nie w srodku :helm:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
VwMarcin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 00:41
Lokalizacja: PL

Post autor: VwMarcin » pn paź 20, 2008 14:24

evolution
Miałbym do Ciebie takie pytanie-jako że wypowiedziałeś się wcześniej w tym temacie przy moim pomyśle upodobnienia z technicznej strony silnika gx(90 KM ke-jet) do 1.8 112KM ke-jet(oznaczenie silnika celowo nieujęte). Otóż po długogodzinnych przeszperach etki wynika że motor GX najbardziej podobny jest do RD (ke-jet 112KM)RD był produkowany b.krótko więc o kompletnym osprzecie można pomażyć.
Różnice przedewszystkim to:

-Gx tłoki bardziej podebrane stopień sprężania 9:1
-RD tłoki mniej podebrane (te same co w PF/PB) stopień sprężania 10:1 (będe miał te tłoki)
Blok, korby technicznie te same

Głowica technicznie ta sama w RD/GX poza zaworami ssącymi (RD ma większe jak w PF/PB) (będe miał to zrobione)

Wtrysk Ke-jet rozdzielacz/przepływka/pompa paliwa -to samo (ten sam rodzaj co w 16v PL)

Sterowniki silnika są inne:
-GX 811906264 zamiennie z 811997264_X
-RD 811997264A
Aparaty zapłonowe inne-
-GX aparat zapłonowy sterowany podciśnieniem (z przepustnicyna kol.ssącym)+jedna wtyka (czujnik halla?)przy aparcie nr 026905205 S
-RD aparat zapłonowy sterowany podciśnieniem (z przepustnicyna kol.ssącym)+jedna wtyka (czujnik halla?)przy aparcie nr 026905205 Q
Sterowniki i aparaty różnią sie "tylko" literkami na końcu :foch:
Oile z mechaniką sobie poradze bo od zawsze mam styczność(mam gdzie i czym) to z elektyką niekminie tematu i martwi mnie kwestia innego zapłonu i sterownika bo to są inne rozwiązania i niebardzo kumam temat.RD dodatkowo ma czujnik spalania stukowego, obydwa sterowniki GX/RD są z lambdą.
Pytanie czy po doprężeniu z 9:1 na 10:1 niebędzie jaj na osprzęcie z gx-a (aparat, sterownik?) jeżdze na lpg, benzyna na rozruch i czasem dojazd do tankowania gazu...
Moge liczyć na porade?
Wiem że takie kombinacje są średnio sensowne ale koszt tego razem z nowymi uszczelkami na całość,pierscieniami, spasowaniem kolektorów z głowicą) wyniósłby mnie jakieś 300zł nz czysto a niedługo itak bym musiał gx-a troche porobić bo uszczelki itd swoje lata mają. Technicznie powinno chyba wyjść coś jak RD 112PS...do kompletu też oryginalny kolektor z portkami by się znalażł.
Wałek rozrządu w GX jest ten sam co w PG(g60). 2E(2.0 115KM), w RD ten z PF/PB.
Pozdrawiam
:)
Ostatnio zmieniony pn paź 20, 2008 22:58 przez VwMarcin, łącznie zmieniany 4 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości