evolution
Miałbym do Ciebie takie pytanie-jako że wypowiedziałeś się wcześniej w tym temacie przy moim pomyśle upodobnienia z technicznej strony silnika gx(90 KM ke-jet) do 1.8 112KM ke-jet(oznaczenie silnika celowo nieujęte). Otóż po długogodzinnych przeszperach etki wynika że motor GX najbardziej podobny jest do RD (ke-jet 112KM)RD był produkowany b.krótko więc o kompletnym osprzecie można pomażyć.
Różnice przedewszystkim to:
-Gx tłoki bardziej podebrane stopień sprężania 9:1
-RD tłoki mniej podebrane (te same co w PF/PB) stopień sprężania 10:1 (będe miał te tłoki)
Blok, korby technicznie te same
Głowica technicznie ta sama w RD/GX poza zaworami ssącymi (RD ma większe jak w PF/PB) (będe miał to zrobione)
Wtrysk Ke-jet rozdzielacz/przepływka/pompa paliwa -to samo (ten sam rodzaj co w 16v PL)
Sterowniki silnika są inne:
-GX 811906264 zamiennie z
811997264_X
-RD
811997264A
Aparaty zapłonowe inne-
-GX aparat zapłonowy sterowany podciśnieniem (z przepustnicyna kol.ssącym)+jedna wtyka (czujnik halla?)przy aparcie nr
026905205 S
-RD aparat zapłonowy sterowany podciśnieniem (z przepustnicyna kol.ssącym)+jedna wtyka (czujnik halla?)przy aparcie nr
026905205 Q
Sterowniki i aparaty różnią sie "tylko" literkami na końcu
Oile z mechaniką sobie poradze bo od zawsze mam styczność(mam gdzie i czym) to z elektyką niekminie tematu i martwi mnie kwestia innego zapłonu i sterownika bo to są inne rozwiązania i niebardzo kumam temat.RD dodatkowo ma czujnik spalania stukowego, obydwa sterowniki GX/RD są z lambdą.
Pytanie czy po doprężeniu z 9:1 na 10:1 niebędzie jaj na osprzęcie z gx-a (aparat, sterownik?) jeżdze na lpg, benzyna na rozruch i czasem dojazd do tankowania gazu...
Moge liczyć na porade?
Wiem że takie kombinacje są średnio sensowne ale koszt tego razem z nowymi uszczelkami na całość,pierscieniami, spasowaniem kolektorów z głowicą) wyniósłby mnie jakieś 300zł nz czysto a niedługo itak bym musiał gx-a troche porobić bo uszczelki itd swoje lata mają. Technicznie powinno chyba wyjść coś jak RD 112PS...do kompletu też oryginalny kolektor z portkami by się znalażł.
Wałek rozrządu w GX jest ten sam co w PG(g60). 2E(2.0 115KM), w RD ten z PF/PB.
Pozdrawiam