czasy wałka z 2e

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

czasy wałka z 2e

Post autor: sas_gti » śr paź 15, 2008 17:15

Witajcie
zwykle tego nie robię tzn nie idę na łątwizne tylko szukam sam danych w necie ale jakos mi tym razem nie idzie, na doppel-wobber nie ma, a nie mam dostępu chwilowo do serwisówek.
Jesli ktos dysponuje czasami otwarć wałka z 2e to prosiłbym o podanie. Chciałbym to porównać do wałka z PFa.
dzięki pzdr



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » czw paź 16, 2008 00:05

Skorzystam i podepne sie pod temat - prosilbym o porownanie 2E, PF/PB oraz RF. Dzieki z gory :pub:


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
VwMarcin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 00:41
Lokalizacja: PL

Post autor: VwMarcin » czw paź 16, 2008 01:29

Widze że nietylko mi po głowie chodzi ten temat, niestety sam nic nieznalazłem więc się dołanczam do tematu z nadzieją że ktoś wie :bajer:
Ostatnio zmieniony czw paź 16, 2008 01:30 przez VwMarcin, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw paź 16, 2008 08:34

Chłopaki nie robcie jaj, na doppel wobber macie czasy dla silników PF/PB oraz dla RFa. Czasy wałka od 2E znajdziecie w książce "sam naprawiam", ktora jest do zassania w zasadzie wszędzie. Postarajcie sie troche. Mi naprawdę nie chce się poświęcać tych 15 minut żeby zrobić tą pracę za Was.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » czw paź 16, 2008 09:03

a ja na własny użytek poszukałem i dla porównania daje wałek PB vs 2E
(w stopniach)

PB/PF ____________3 ...43....37....3
2E_____________3...44.....37....4
RF/PN_____________0...22......28...6



oceńcie sami bo ja założeniem wałka 2E czekam do wiosny ale jeśli którys z was zrobi to szybciej ode mnie to mam nadzieję ,że się podzieli informacjami

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw paź 16, 2008 09:11 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 3 razy.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » czw paź 16, 2008 10:29

Ja prosilem o porownanie ze wgledu, ze nie mialem info o 2E, poza tym te dane mi nic nie mowia, nie wiem ile moga sie one roznic od siebie (jakas granica dopuszczalna?) zeby wszystko wspolgralo jak sie nalezy.


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw paź 16, 2008 11:37

bugalon pisze:Chłopaki nie robcie jaj, na doppel wobber macie czasy dla silników PF/PB oraz dla RFa. Czasy wałka od 2E znajdziecie w książce "sam naprawiam", ktora jest do zassania w zasadzie wszędzie. Postarajcie sie troche. Mi naprawdę nie chce się poświęcać tych 15 minut żeby zrobić tą pracę za Was.
Jesli to dla ciebie taki kłopot to nie zawracaj sobie głowy pisaniem posta bo straciłeś kolejne kilkadziesiat sekund. Wilekrotnie pomagałem w technicznym , sadzilem ze moze mi ktos pomoże.

Leon_Wechtel dziękuję, jak wrócę do domu to porównam sobie z danymi w seriwsówce, dane od PF są na doppel-wobber.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw paź 16, 2008 12:09

sas_gti pisze:
bugalon pisze:Chłopaki nie robcie jaj, na doppel wobber macie czasy dla silników PF/PB oraz dla RFa. Czasy wałka od 2E znajdziecie w książce "sam naprawiam", ktora jest do zassania w zasadzie wszędzie. Postarajcie sie troche. Mi naprawdę nie chce się poświęcać tych 15 minut żeby zrobić tą pracę za Was.
Jesli to dla ciebie taki kłopot to nie zawracaj sobie głowy pisaniem posta bo straciłeś kolejne kilkadziesiat sekund. Wilekrotnie pomagałem w technicznym , sadzilem ze moze mi ktos pomoże.
Dostałeś ode mnie wskazówkę gdzie to możesz znaleźć. Za mało ?

[ Dodano: Czw Paź 16, 2008 12:12 pm ]
Leon_Wechtel pisze:a ja na własny użytek poszukałem i dla porównania daje wałek PB vs 2E
(w stopniach)

PB/PF ____________3 ...43....37....3
2E_____________3...44.....37....4
RF/PN_____________0...22......28...6



oceńcie sami bo ja założeniem wałka 2E czekam do wiosny ale jeśli którys z was zrobi to szybciej ode mnie to mam nadzieję ,że się podzieli informacjami

[url=http://images34.fotosik.pl/381/060396c8f59dd702m.jpg]Obrazek[/URL]
Wieczorem policzę Wam czasy otwarcia, współotwarcie i przesunięcie krzywek względem GMP.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
VwMarcin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 00:41
Lokalizacja: PL

Post autor: VwMarcin » czw paź 16, 2008 14:03

Pogrzebałem w etce i mówi ona że wałek według nr 026 109 101 "A" z 2e (2.0 115KM) był w poprzednch latach produkcyjnych montowany także w pg (160 KM g60), gx (1.8 90KM mech.wtr. ke-jet) hmm...
Ostatnio zmieniony czw paź 16, 2008 14:04 przez VwMarcin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » czw paź 16, 2008 18:49

VwMarcin, to naprawdę ciekawostka :bigok: choc wg Doppel Wobbber inne są dane dla GX inne dla PG (g60) choc niewiele się różnią ale co w praktyce to daje to czysta zagadka dla mnie
Ostatnio zmieniony czw paź 16, 2008 18:51 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » czw paź 16, 2008 19:31

No wlasnie, dobre pytanie, dla PG sa troszke inne, co da to w praktyce? Gdyby mozna bylo dolozyc do porownania: PG___0...40...40...0
Ostatnio zmieniony czw paź 16, 2008 19:35 przez Gashkas, łącznie zmieniany 1 raz.


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
VwMarcin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 00:41
Lokalizacja: PL

Post autor: VwMarcin » czw paź 16, 2008 19:51

Leon_Wechtel, Sprawdziłem także nr koła zębatego wałka, jest wspólne dla tych silników. Różnice na doppel wobber także widziałem. Różnica napewno jest w wielkości zaworów.
-ssące pb/pf/pg/2e 048 109 601 A
-ssące rf/gx 035 109 601 K
-wydechowe pb/pg/2e/gx/rf 053 109 611
-wydechowe pg 037 109 611 A

Mi jeszcze brakuje tłoków i zaworów ssących aby na bazie gx'a(90KM) złożyć ev (112KM ke-jet) (blok, wał, korby, głowica(mniejsze zaw.ssące o 1,5mm ale sie zrobi gniada pod nowe), kol ssący,ke-jet ten sam, pompa itd), brak tłoków od pf/pg/ev 10:1, w gx 9:1 i kol wydech)
Ostatnio zmieniony czw paź 16, 2008 20:02 przez VwMarcin, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » czw paź 16, 2008 19:52

VwMarcin poszperalem tez teraz i wynika tak jak piszesz, wiec dlaczego na doppel wobber sa inne czasy? Skoro niby ten sam walek w 2E i PG?

[ Dodano: 16 Paź 2008 19:54 ]
Pogubilem sie juz calkiem :crazy: :kac:


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
VwMarcin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 00:41
Lokalizacja: PL

Post autor: VwMarcin » czw paź 16, 2008 19:54

Gashkas,
Może kwestia zaworów (tylko przypuszczam) jak wyzej wymieniłem- z etki reszta w kwesti rozrządu by się zgadzała.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości