Kolektor wydechowy z ABFa do KRa...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- ygd
- Prezes vwgolf.pl
- Posty: 1832
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Audi S3
- Silnik: AFN
- Kontakt:
Kolektor wydechowy z ABFa do KRa...
Co to da? Będzie jakiś minimalny przyrost mocy?
VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
hmm ale troche to dziwne że w ABF odstąpili od odlewu na rzecz kolektora rurowego.
Pozatym ABF miał 2 rodzaje kolektorów rurowych i żaden z nich nie jest lepszy od kolektora KR/PL/9A?
Pozatym ABF miał 2 rodzaje kolektorów rurowych i żaden z nich nie jest lepszy od kolektora KR/PL/9A?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
ku2 wiem że odkop ale jak ktoś bedzie szukał informacji o kolektorze z abf'a to mam nadzieje że sobie znajdzie.
niby jest już jakas wzmianaka w tym temacie:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... ra&start=0
ale fajnie by było gdyby na forum było poukładane wszystko jak co trzeba
niby jest już jakas wzmianaka w tym temacie:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... ra&start=0
ale fajnie by było gdyby na forum było poukładane wszystko jak co trzeba
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Mocy raczej nie przybędzie ale jej przebieg pewnie sie nieco poprawi. Moim zdaniem nie warto w to inwestować bo razem z portkami to koszt 300 zetow a za drugie tyle można zapodać TAtechnixa (tylko go troche poprawić przed włożeniem).
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
ano wlaśnie te ta technixy sabo dosyć wykonane,
z portkami to nie wiem czy warto kupować bo orginalne mają przewężenia gdy 2 zchodzą się w 1.
A może by zostawić portki z PL/KR? tam przy zejsciu 2 do 1 jest to inaczej rozwiązane i średnica nie maleje
z portkami to nie wiem czy warto kupować bo orginalne mają przewężenia gdy 2 zchodzą się w 1.
A może by zostawić portki z PL/KR? tam przy zejsciu 2 do 1 jest to inaczej rozwiązane i średnica nie maleje
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
jakbym miał kase to pohamowałbym auto przed i po ale z braku fundu bedzie pewno tylko po.
Czyli najlepszy setup to kolektor rurowy z ABF'a po '95 + portki bez przewężeń (ABF przed '95 lub PL/KR/9A)
a tak swoją drogą ori odlew z KR nie jest równoodległościowy chyba
Czyli najlepszy setup to kolektor rurowy z ABF'a po '95 + portki bez przewężeń (ABF przed '95 lub PL/KR/9A)
a tak swoją drogą ori odlew z KR nie jest równoodległościowy chyba
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
tak tylko sie upewniam, czyli rurowy napewno lepiej bedzie się sprawdzał z uwagi chociażby właśnie na równoodległościowość.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 502
- Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
- Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
- Kontakt:
Porównywałem kiedyś kolektory z Kr i ABF. O ile dobrze pamiętam to kolektor z ABFa jest dłuższy niż z KR, przez co portki są krótsze, więc jak byśmy łączyli ABFa z portkami z KR może nam to wadzić gdzieś o sanki, poprostu za nisko zejdzie. Dowodem na to, że kolektor z ABFa jest dłuższy jest to też, że wbijanie 5 wadzi od łączenie kolektora z portkami z ABFatoffic pisze:a bym portki zostawił z KR/PL i na no kolektor z ABFa
ok czyli kolektor cały z abf'a musi być ale to i tak bedzie lepiej niz ori
[ Dodano: 01 Gru 2009 17:37 ]
Tak więc reasumująć
włożenie seryjnego kolektora rurowego od ABF'a tego bez przewężeń do KR/PL/9A daje jednak wymierne kożyści:
u mnie poprawiła się elastyczność auta (delikatnie) oraz zyskał w górnych partiach obrotów, szybciej się wkręca.
Więc swap kolektora moim zdaniem jak najbardziej opłacalny ja dałem za komplet z portkami 250 pln więc nie wiem czy wykładając 2x tyle na ta texniksa kożyści były by 2x wieksze
NIestety jest troche rzeźby i kombinacji żeby wszystko banglało.
Trzeba min. zciąć lewe mocowanie portek o min 1/3 aby piątka wchodziła bez problemu.
trzeba także odpowiednio ustawić portki względem rury aby portki nie wadziły o maglownice przy przyspieszaniu.
wsadzenia portek od KR nie widze możliwości gdyż napewno sie nie zmieszczą z maglem.
[ Dodano: 01 Gru 2009 17:37 ]
Tak więc reasumująć
włożenie seryjnego kolektora rurowego od ABF'a tego bez przewężeń do KR/PL/9A daje jednak wymierne kożyści:
u mnie poprawiła się elastyczność auta (delikatnie) oraz zyskał w górnych partiach obrotów, szybciej się wkręca.
Więc swap kolektora moim zdaniem jak najbardziej opłacalny ja dałem za komplet z portkami 250 pln więc nie wiem czy wykładając 2x tyle na ta texniksa kożyści były by 2x wieksze
NIestety jest troche rzeźby i kombinacji żeby wszystko banglało.
Trzeba min. zciąć lewe mocowanie portek o min 1/3 aby piątka wchodziła bez problemu.
trzeba także odpowiednio ustawić portki względem rury aby portki nie wadziły o maglownice przy przyspieszaniu.
wsadzenia portek od KR nie widze możliwości gdyż napewno sie nie zmieszczą z maglem.
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 18:38 przez Marszall, łącznie zmieniany 1 raz.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości