Kolektor wydechowy z ABFa do KRa...

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Kolektor wydechowy z ABFa do KRa...

Post autor: ygd » sob lip 02, 2005 18:59

Co to da? Będzie jakiś minimalny przyrost mocy?


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » ndz lip 03, 2005 19:52

komfort psychiczny


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pt lis 20, 2009 18:43

hmm ale troche to dziwne że w ABF odstąpili od odlewu na rzecz kolektora rurowego.
Pozatym ABF miał 2 rodzaje kolektorów rurowych i żaden z nich nie jest lepszy od kolektora KR/PL/9A?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32794
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pt lis 20, 2009 19:18

cztery lata archeologii =D>


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pt lis 20, 2009 19:38

ku2 wiem że odkop ale jak ktoś bedzie szukał informacji o kolektorze z abf'a to mam nadzieje że sobie znajdzie.

niby jest już jakas wzmianaka w tym temacie:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... ra&start=0
ale fajnie by było gdyby na forum było poukładane wszystko jak co trzeba


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » sob lis 21, 2009 11:24

Mocy raczej nie przybędzie ale jej przebieg pewnie sie nieco poprawi. Moim zdaniem nie warto w to inwestować bo razem z portkami to koszt 300 zetow a za drugie tyle można zapodać TAtechnixa (tylko go troche poprawić przed włożeniem).


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » sob lis 21, 2009 12:23

ano wlaśnie te ta technixy sabo dosyć wykonane,

z portkami to nie wiem czy warto kupować bo orginalne mają przewężenia gdy 2 zchodzą się w 1.

A może by zostawić portki z PL/KR? tam przy zejsciu 2 do 1 jest to inaczej rozwiązane i średnica nie maleje


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob lis 21, 2009 12:56

Ja bym portki zostawił z KR/PL i na no kolektor z ABFa



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » sob lis 21, 2009 13:13

jakbym miał kase to pohamowałbym auto przed i po ale z braku fundu bedzie pewno tylko po.

Czyli najlepszy setup to kolektor rurowy z ABF'a po '95 + portki bez przewężeń (ABF przed '95 lub PL/KR/9A)

a tak swoją drogą ori odlew z KR nie jest równoodległościowy chyba


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob lis 21, 2009 13:28

Marszall pisze:a tak swoją drogą ori odlew z KR nie jest równoodległościowy chyba
a kto powiedział, że jest :chytry:



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » sob lis 21, 2009 14:40

tak tylko sie upewniam, czyli rurowy napewno lepiej bedzie się sprawdzał z uwagi chociażby właśnie na równoodległościowość.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » ndz lis 22, 2009 09:04

toffic pisze:a bym portki zostawił z KR/PL i na no kolektor z ABFa
Porównywałem kiedyś kolektory z Kr i ABF. O ile dobrze pamiętam to kolektor z ABFa jest dłuższy niż z KR, przez co portki są krótsze, więc jak byśmy łączyli ABFa z portkami z KR może nam to wadzić gdzieś o sanki, poprostu za nisko zejdzie. Dowodem na to, że kolektor z ABFa jest dłuższy jest to też, że wbijanie 5 wadzi od łączenie kolektora z portkami z ABFa



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » ndz lis 22, 2009 18:38

ok czyli kolektor cały z abf'a musi być ale to i tak bedzie lepiej niz ori

[ Dodano: 01 Gru 2009 17:37 ]
Tak więc reasumująć :bigok:

włożenie seryjnego kolektora rurowego od ABF'a tego bez przewężeń do KR/PL/9A daje jednak wymierne kożyści:

u mnie poprawiła się elastyczność auta (delikatnie) oraz zyskał w górnych partiach obrotów, szybciej się wkręca.

Więc swap kolektora moim zdaniem jak najbardziej opłacalny ja dałem za komplet z portkami 250 pln więc nie wiem czy wykładając 2x tyle na ta texniksa kożyści były by 2x wieksze :chytry:

NIestety jest troche rzeźby i kombinacji żeby wszystko banglało.

Trzeba min. zciąć lewe mocowanie portek o min 1/3 aby piątka wchodziła bez problemu.
trzeba także odpowiednio ustawić portki względem rury aby portki nie wadziły o maglownice przy przyspieszaniu.

wsadzenia portek od KR nie widze możliwości gdyż napewno sie nie zmieszczą z maglem.
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 18:38 przez Marszall, łącznie zmieniany 1 raz.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości