[mk2] Przekładka gratow - roznice
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[mk2] Przekładka gratow - roznice
Witam. Mam mk2 5d w orginalnej budzie G60 ,ale los tak chciał ,ze buda pekła .Teoretycznie jest to do naprawienia ,ale wole miec dobry orginał niz spawany kibel.Wracajac do tematu.
Mam do kupienia mk2 3d 1.6 -Automat 88r w stanie blach igła nawet kolor ten sam i teraz mam pytanie.
Rozumiem ze do wymiany pojdzie :
- tylna belka
- wydech
- przedni wozek
- elektryka
- zawieszenie
- bak pompy itd
- silnik +IC + pedały +biegi
- chłodnica
- wozek + wspoma
Czy wszystko mi tam wejdzie plug&play ?
Mam do kupienia mk2 3d 1.6 -Automat 88r w stanie blach igła nawet kolor ten sam i teraz mam pytanie.
Rozumiem ze do wymiany pojdzie :
- tylna belka
- wydech
- przedni wozek
- elektryka
- zawieszenie
- bak pompy itd
- silnik +IC + pedały +biegi
- chłodnica
- wozek + wspoma
Czy wszystko mi tam wejdzie plug&play ?
Ostatnio zmieniony pt lip 18, 2008 21:06 przez melon, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Może być problem ze skrzynią biegów i sterowaniem. Buda od g60 ma inny tunel środkowy niż taka zwykła. Reszta będzie pasic. Baku nie musisz wymieniac, wystarczy wymiana pomp. Wózek też teoretycznie powinien zostać ten sam. Elektryka rzeczywiscie do wymiany. Pamiętaj o stabilizatorach i hamulcach bo to bardzo ważne.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Skrzynie zamontujesz sobie luzakiem (bo patrze na temat że sie źle wysłowiłem). Możesz mieć problem po prostu z umieszczeniem linek od sterowania zmianą biegów. W każdym razie jak masz glowe i umiesz kombinować to spokojnie sobie poradzisz.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
z umieszczeniem linek nie powinno być problemu- to taka sama akcja jak przy swapie vr6 do mk2-a kolega nie miał problemów zarówno z umieszczeniem linek jak i z zamontowaniem kasety na linki w miejsce tej na cięgna
wózek ten sam, co do wspomy- przekładasz kompletny układ kierowniczy(listwa, węże, pompa, może kolumna kierownicza lub jej elementy itd) w miejsce listwy bez wspomy
jeśli Twoja buda(obecna-5D) ma jakieś elementy osłaniająca wydech(takie alublachy w tunelu czy na grodzi) a ta nowa nie, to przełóż to
inne manele pewnie wyskoczą w praniu
wózek ten sam, co do wspomy- przekładasz kompletny układ kierowniczy(listwa, węże, pompa, może kolumna kierownicza lub jej elementy itd) w miejsce listwy bez wspomy
jeśli Twoja buda(obecna-5D) ma jakieś elementy osłaniająca wydech(takie alublachy w tunelu czy na grodzi) a ta nowa nie, to przełóż to
inne manele pewnie wyskoczą w praniu
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
Prace ida pełna para i mam pytanko odnosnie tylnej belki.
W 1.6 mam belke bez stabilizatora tego preta w belce.Czy ten pret cos daje bo tylna belka to i tak kawał kloca.Mocowanie belki do podłuznic z tyłu ma regulacje na na jajkach ,a nie chce tego zbytnio ruszac bo rowno raczej nie ustawie co do mm.
Chce przełozyc tylko czopy i heble z G60 na tył do tej belki od 1.6.Mozna tak ?
W 1.6 mam belke bez stabilizatora tego preta w belce.Czy ten pret cos daje bo tylna belka to i tak kawał kloca.Mocowanie belki do podłuznic z tyłu ma regulacje na na jajkach ,a nie chce tego zbytnio ruszac bo rowno raczej nie ustawie co do mm.
Chce przełozyc tylko czopy i heble z G60 na tył do tej belki od 1.6.Mozna tak ?
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Stabilizator daje sporo. Belke spokojnie ustawisz. Zamontuj ją a regulacje zrob przez zwykle pomiar odleglosci kol osi przedniej od tylenj (kola lewe i kola prawe musi oddzielac taka sama odległość). Dodatkowo mierzysz przekątne. Jeśli przekątne i odleglosci boczne się zgadzają codo milimetra to wszystko będzie cacy.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Podczas składania wyszedł jakis babol .
Mechanizm zmiany biegow przykrecanu w tunel srodkowy nie pasuje rozstawem otworów ,ale 10 min roboty i wszystko gra.Linki sie ładnie mieszcza w tunelu nie ma tragedii.
Po zamontowaniu silnika do budy od 1.6 była to wersja GL zamontowałem przednia belke i ten nosnik gdzie sie powinna opierac chłodnica.Belke i nosnik wstawiłem z G60 .Do nosnika były przykrecone takie tulejki pod cycki montazowe od IC ,a przed IC wstawiłem chłodnice tzn probowałem wstawic bo sie okazało ,ze brakuje mi jakis 3 cm i kompresor wadził o chłodnice .Sprawe juz rozwiazałem poprzez wysuniecie IC przez co powstało wiecej miejsca na chłodnice .
Moje pytanie jest jest proste.Czemu to nie pasowało?
ps.Jezeli ktos nie ma orginalnej chłodnicy pod duzy IC od G60 to polecam takie rozwiazanie :
http://www.esklep.info-gol.com.pl//chlo ... 21db4736f5
Chłodnica ta pasuje idealnie pod otworki w IC przez co mozna ja przykrecic i robi sie wiecej miejsca.Jest mały szkopuł srednica króćca jest 35mm przez i trzeba sie troche z wezami
pobawic.
W mojej instalacji elektrycznej nie miałem kostki do elektrycznych lusterek( taka okrągła wtyczka) .Instalacja od lusterek została ta z rocznika 88r na okrągła wtyczke.Z tej instalacji jest 1 kabel zółtoczarny cienki na 1 wtyk.Czy to jest +? Jest jeszcze jeden kabel gruby biały z zielonym paskiem(albo odwrotnie) był on wpiety do kostki ktora szła do wtyczki ze skrzynki 88r. Odciąłem go od starej instalacji czy ten kabel tez do +?
Mechanizm zmiany biegow przykrecanu w tunel srodkowy nie pasuje rozstawem otworów ,ale 10 min roboty i wszystko gra.Linki sie ładnie mieszcza w tunelu nie ma tragedii.
Po zamontowaniu silnika do budy od 1.6 była to wersja GL zamontowałem przednia belke i ten nosnik gdzie sie powinna opierac chłodnica.Belke i nosnik wstawiłem z G60 .Do nosnika były przykrecone takie tulejki pod cycki montazowe od IC ,a przed IC wstawiłem chłodnice tzn probowałem wstawic bo sie okazało ,ze brakuje mi jakis 3 cm i kompresor wadził o chłodnice .Sprawe juz rozwiazałem poprzez wysuniecie IC przez co powstało wiecej miejsca na chłodnice .
Moje pytanie jest jest proste.Czemu to nie pasowało?
ps.Jezeli ktos nie ma orginalnej chłodnicy pod duzy IC od G60 to polecam takie rozwiazanie :
http://www.esklep.info-gol.com.pl//chlo ... 21db4736f5
Chłodnica ta pasuje idealnie pod otworki w IC przez co mozna ja przykrecic i robi sie wiecej miejsca.Jest mały szkopuł srednica króćca jest 35mm przez i trzeba sie troche z wezami
pobawic.
W mojej instalacji elektrycznej nie miałem kostki do elektrycznych lusterek( taka okrągła wtyczka) .Instalacja od lusterek została ta z rocznika 88r na okrągła wtyczke.Z tej instalacji jest 1 kabel zółtoczarny cienki na 1 wtyk.Czy to jest +? Jest jeszcze jeden kabel gruby biały z zielonym paskiem(albo odwrotnie) był on wpiety do kostki ktora szła do wtyczki ze skrzynki 88r. Odciąłem go od starej instalacji czy ten kabel tez do +?
Ostatnio zmieniony pt sie 08, 2008 23:24 przez melon, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości