[MKII 1.8GTI] Jak podnieść moc w VW MK2 1.8 8V GTI

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

LordKris
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 17:41
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: LordKris » pn maja 12, 2008 19:52

to w takim razie co trzeba by zrobic zeby podwoic moc RP-ka bez swapa czy zmiany glowicy na 16V bo wiem ze sie da bo ludzie robia takie silniki



Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » pn maja 12, 2008 21:01

niepytaj co trzeba zrobic tylko ile kasy wylozyc bo mozesz sie zdziwic podwic moc w rp to nazbieraj 15 tys i dopiero zacznij sie pytac czy starcxzy i czy jest sens kupujesz za 5 tys kpl abf i smigasz bez problemow chyba ze jestes bardzo bogaty i lubisz wyzucac kase w bloto


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » pn maja 12, 2008 21:29

LordKris pisze:to w takim razie co trzeba by zrobic zeby podwoic moc RP-ka bez swapa czy zmiany glowicy na 16V bo wiem ze sie da bo ludzie robia takie silniki
jak wiesz że ludzie robią takie silniki to pokaż mi taką osobe, chętnie zobacze :helm: może i ja sobie zrobie 180KM :food:... ja nie slyszalem o RP, który ma 180km. na wolnossącym niemożliwe bez 16V, a uturbiać nie ma sensu.



Awatar użytkownika
Loko_GTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lut 23, 2008 15:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Loko_GTI » pt maja 16, 2008 06:21

witam podłączam sie pod temat kolegi jestem posiadaczem mk2 gti 1.8 8v silnik PF 107 koni na digifancie bodaj 2 generacji, chciałem swapować na vra ale słyszałem ze nie zachowuja sie dobrze w zakretach mocno ciagnie przód a z kolei swap na kra, abf czy z passka 16 to tez nie to bo nie podoba mi sie to w jaki sposób te silniki pracuja od dołu. no np mój fajnie jedzie od dołu i tak bym chcial zeby zostało. nie staram sie skupiać zeby zrobić np 170 koni bez turbo ale pop prostu faktycznie poprawić jego osiągi które i tak fabrycznie są zadowalające wezmy przykład wczoraj miezyłem 0-100 we 3 osoby ze mna na pokładzie uzyskaliśmy 9,5 sekundy. szukam namiarów na ludzi firmy lub strony którzy maja sportowe części do silników 8 zaworowych bo sa po prostu fajne i wierze ze 8v tez objade :grin:


Sprzedam SWAP na VR6.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt maja 16, 2008 08:32

No tak :) A myslisz ze jak zrobisz ze swojego silnika (PF) przykladowo 140-150 koni to bedzie on jechac dolem ? Zapomnij kolego. Bedziesz mial podobna charakterystyke mocy co silniki 16V a wydasz na to 3 razy wiecej kasy. Poza tym VR nie jedzie z dolu tak jak sobie wyobrazasz. No i nie wiem kto Ci nagadal ze VR w mk2 zle sie prowadzi. Przeciez to ta sama konstrukcja plyty podlogowej i zawieszenia co w corraco. A przeciez corrado wychodzilo z VRem seryjnie. Kwestia doboru odpowiednich części a nie "sportowe zawieszenie do silnikow 1,4-1,6-1,8-2,0-2,0 16v". Jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Lysiak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 19:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lysiak » czw maja 22, 2008 12:19

LordKris pisze:to w takim razie co trzeba by zrobic zeby podwoic moc RP-ka bez swapa czy zmiany glowicy na 16V bo wiem ze sie da bo ludzie robia takie silniki
podwoic? generalnie nie widzialem zeby ktos z silnika wolno ssacego podwoil moc, GTO zaprezentowal w dziale 16v ze uzyskal 200km z 150 konnego ABFa uzyskal 33% przyrost mocy, ciezko bedzie go dogonic, a to przeciez tylko 33%.

generalnie od podwajania mocy jest turbo badz kompresor.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » czw maja 22, 2008 20:33

yahoo_p pisze:
LordKris pisze:to w takim razie co trzeba by zrobic zeby podwoic moc RP-ka bez swapa czy zmiany glowicy na 16V bo wiem ze sie da bo ludzie robia takie silniki
jak wiesz że ludzie robią takie silniki to pokaż mi taką osobe, chętnie zobacze :helm: może i ja sobie zrobie 180KM :food:... ja nie slyszalem o RP, który ma 180km. na wolnossącym niemożliwe bez 16V, a uturbiać nie ma sensu.
1,6 Ltr. 8V Rennmotor ca. 160 PS ohne Aggregate, sowie Ansaug- und Auspuffsystem im AT. a. Anfrage
1,6 Ltr. 8V Rennmotor ca. 190 PS ohne Aggregate, sowie Ansaug- und Auspuffsystem im AT. a. Anfrage
1,8 Ltr. 8V Rennmotor ca. 170 PS ohne Aggregate, sowie Ansaug- und Auspuffsystem im AT. a. Anfrage
1,8 Ltr. 8V Rennmotor ca. 190 PS ohne Aggregate, sowie Ansaug- und Auspuffsystem im AT. a. Anfrage
2,0 Ltr. 8V Rennmotor ca. 200 PS ohne Aggregate, sowie Ansaug- und Auspuffsystem im AT. a. Anfrage
2,0 Ltr. 8V Rennmotor ca. 210 PS ohne Aggregate, sowie Ansaug- und Auspuffsystem im AT. a. Anfrage
Rennmotoren werden individuell nach Ihren Bedürfnissen aufgebaut.
Setzen Sie sich bitte mit uns telefonisch in Verbindung!

[ Dodano: 22 Maj 2008 20:35 ]
1,6 Ltr. 16V Rennmotor ca. 210 PS ohne Aggregate, sowie Ansaug- und Auspuffsystem im AT.
ab
11.500,00 €
1,6 Ltr. 16V Rennmotor ca. 225 PS ohne Aggregate, sowie Ansaug- und Auspuffsystem im AT. a. Anfrage
1,8 Ltr. 16V Rennmotor ca. 190 PS ohne Aggregate, sowie Ansaug- und Auspuffsystem im AT. a. Anfrage
1,8 Ltr. 16V Rennmotor ca. 220 PS ohne Aggregate, sowie Ansaug- und Auspuffsystem im AT. a. Anfrage
2,0 Ltr. 16V Rennmotor ca. 220 PS ohne Aggregate, sowie Ansaug- und Auspuffsystem im AT.
ab
8.800,00 €
2,0 Ltr. 16V Rennmotor ca. 250 PS ohne Aggregate, sowie Ansaug- und Auspuffsystem im AT. a. Anfrage
2,0 Ltr. 16V Rennmotor ca. 280 PS ohne Aggregate, sowie Ansaug- und Auspuffsystem


i to wszystko wolnossaki.........................



Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » czw maja 22, 2008 21:40

punkvw, rozumiem, czyli wystarczy wylozyc 40 tyskow zeby w wolnossacym podniesc moc o 60-80%... lub tez wydac trzy razy mniej i zalozyc turbo...


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » pt maja 23, 2008 21:44

exec pisze:punkvw, rozumiem, czyli wystarczy wylozyc 40 tyskow zeby w wolnossacym podniesc moc o 60-80%... lub tez wydac trzy razy mniej i zalozyc turbo...
witam, yahoo-p i Lysiak nie pytali sie ile to kosztuje i ile pali tylko ze niewidzieli zeby ktos cos takiego robil.
a tak dla wiadomosci to widzialem silniki za 40 i wiecej k€, nie 60-80% tylko potrafia zrobic i 130% swego czasu po Niemczech jezdzila 16v ktora krecila prawie 11k obrotow wiec naprawde da sie zrobic b. wiele a to ze pala po 70l i wiecej to juz inna sprawa.
turbo to najprostszy sposob na zwiekszenie mocy.
w wiekszosci rajdow i wyscigow w Niemczech niemozna stosowac turbo...........a zwyciezac trzeba. pozdrawiam
Obrazek
ta 16ka ma podwojona moc ................................



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » wt maja 27, 2008 22:04

Ludzie o jakich wy rzeczach piszecie 40 tys i inne , to mnie rozwala ,chcesz uturbic GTI nie ma problemu. Kolektor wydechowy z passata B2 1,6 TD wraz z kkk 24 lub T3 , wtysrkiwacze ok 210cmm/3 , cofniecie zaplonu na -10st. @ 2000 obr. przy odlaczonym czujniku , odprezenie na 9:1 lub 8,5 :1 uszczelka badz stoczeniem gory tloka, to w zaleznosci ile dmuchniesz ,na 0,4/0,5 bar nawet nie ma sensu odprezac, regulator cisnienia na 3,5 bar przerobic mozna ale nie jest to konieczne, chlodniczka olejowa z mk1 GTI , wieksza chlodnica najlpiej z TD. Koszt spokojnie w 2,5 tys. Nie piszcie ze tloki splyna bo juz tych herezji to nie moge sluchac, zawsze mozna AFR zmierzyc.

[ Dodano: 27 Maj 2008 22:08 ]
Na tym forum byl juz 1 uturbiony 1,8 ABS , co niekotry twierdzili ze to nie ma prawa jechac....... -jak bardzo sie mylili.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr maja 28, 2008 00:00

Spawacz, napisales tyle bzdur w jednym poscie ze az nie wiem z ktorej strony go komentowac. Zadam Ci jedno pytanie tylko. W jaki sposob sterownik auta bedzie wiedzial ze w dolocie panuje nadcisnienie jak przeplywka sie zamknie jeszcze przy podcisnieniu ? Odpowiem na nie sam - nie bedzie wiedzial. Jesli nie bedzie wiedzial to nie wydluzy czasu otwarcia wtryskiwacza. Nie wydluzy to nie poda paliwa. Temperatura spalin drastycznie wzrosnie (niewlasciwy AFR - mieszanka za uboga) i tloki splyną. Jesli dasz duze wtryskiwacze (wieksze niz seryjne i odpowiadające właściwemu zapotrzebowaniu turbomtoru na paliwo) to na wolnych obrotach auto Ci zaleje i nie bedzie mialo biegu jalowego. Zakresu od 0 do powiedzmy 3000 obrotow to zero mocy ze wzgledu na przelanie silnika paliwem.

Można kombinowac tanimi metodami i dokladac dodatkowe wtryskiwacze (włączone w obwód seryjnych) i odpalac je dodatkowym ukladem pneumatycznym przez przekaznik ale to tez nie jest proste. Do tego trzeba policzyć zapotrzebowanie silnika na powietrze zeby to robic dobrze.

No i pokaz mi tego jezdzacego ABSa turbo, najchętniej po zmontowaniu i potem po przebiegu np 5 tysiecy kilometrow. Nie uwierze w takie brednie i kropka. Samo strojenie to koszta 1-1,5k wiec nie mieszaj ludziom w glowach.
Ostatnio zmieniony śr maja 28, 2008 00:01 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » śr maja 28, 2008 09:01

Chlopie to nie jest TDI ,zebys mi takie rzeczy pisal, to ze nie ma czujnika masy powietrza i Map sensora to jeszcze nic nie oznacza. Myslisz ze nie wiem o co tobie chodzi. A ABS .... kolega BORYS wie o jakie auto chodzi .

[ Dodano: 28 Maj 2008 09:10 ]
sami sobie mieszacie tymi cenami, ja napislem realnie jak mozna szybko i w miare tanio co tam zbudowac. Moc moze nie bedzie powalajaca ale 150/160KM wystarczy juz zeby to jakos jechalo. Celowo nie napisalem nic o strojeniu bo na taka moc sterownka przerabiac nie trzeba. Pozatym i tak trzeba by bylo sie pobawic z natryskiem oleju do wiekszej mocy.
MAF i customowe zawory przy turbo wystarcza zeby to w miare wyregulowac.
Ostatnio zmieniony śr maja 28, 2008 09:12 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr maja 28, 2008 12:30

Dobrze, to umowmy sie ze Ty bedziesz sobie "cos tam budowal" i niech to sobie "jakoś jeździ" i niech będzie "w miare wyregulowane". Nikt Ci tego nie zabrania.

Nie pisz mi tylko ze zaturbienie auta to 2,5 tysiaca zlotych bo to co wyzej opisujesz to jest wielka lipa a nie turbo. Poza tym turbienie bez strojenia jest jak sranie bez papieru toaletowego. Niby zalatwisz sprawe a kupa syfu zostanie.

PS gdzie ten zaturbiony ABS bez strojenia po przebiegu 5k km ?

Poza tym z Borysem to sie znamy osobiście, co więcej widzielismy sie w ostatni weekend w Rykach. Nigdy o takim zestawie nie mowil wiec nie sadze zeby to byla chociaz namiastka porzadnej roboty.
Ostatnio zmieniony śr maja 28, 2008 12:33 przez bugalon, łącznie zmieniany 2 razy.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr maja 28, 2008 14:11

Założenie turbosprężarki (bez zakuwania silnika i nie liczę tu przeróbek silnika, zmiany wtryskiwaczy czy inny bajerów...) to koszt około 4000zł. Cały KIT turbo można kupić już za 2500zł - 3000zł + montaż liczę 1000 - 1500zł.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości