zmiana skrzyni.... jakie czasy są możliwe ??

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

zmiana skrzyni.... jakie czasy są możliwe ??

Post autor: g-zone » ndz kwie 13, 2008 23:48

Mam pytanie koledzy, znajomy ma mk2 z ABFem 170 koni, planuje założyć skrzynie 2Y, jeździ na oponach Toyo T1S w rozmiarze 195-45-15, auto razem z kierowcą waży 1080 kg, i teraz pytanie do was, jaki czas do setki jest możliwy na takim zestawie ?? oraz na 1/4 mili??? licząc że dobre starty wyjdą :pub: :pub:



bvw08
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob sie 19, 2006 17:10
Lokalizacja: śląsk, RŚL

Post autor: bvw08 » pn kwie 14, 2008 13:50

z tym pytaniem to bys musiał iść do wróżki. Niema innej możliwości musicie sie sami przekonać co wam da zmiana skrzyni bo i tak wszystko zależy od kierownika, opon itp


[url]http://www.youtube.com/watch?v=ij7GrSMpcAY[/url]

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » pn kwie 14, 2008 17:10

bvw08 pisze:Niema innej możliwości musicie sie sami przekonać co wam da zmiana skrzyni bo i tak wszystko zależy od kierownika, opon itp

widać że piszesz ale nawet nie wiesz o czym, 2Y ponoć jest najlepsza do N/A ABF, kierownik robi naprawde dobre czasy a opony to chyba nawet nie znasz Toyo, może niech wypowie się osoba co ma chodź troche wiedzy na ten temat, osobiście stawiam na ok 6,5-6,8 ale jeśli ktos umiałby to przeliczyć prosze o wypowiedź



bvw08
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob sie 19, 2006 17:10
Lokalizacja: śląsk, RŚL

Post autor: bvw08 » pn kwie 14, 2008 23:14

I może najlepsza jest niewiem nie miałem możliwości jeździc a wogóle czytaj ze zrozumieniem napisałem że masz iśc do wróżki :jezor: że ma 170 KM ok a jaki moment bo to jest ważne do tego wykres z przebiegiem mocy i momentu na hamowni? silnik silnikowi nierówny i mody modom nie równe. A że ogarnia starty to nie znaczy że jest dobry (jak kierownik pupa to nic mu nie pomoże). Opony to tylko R888 bardzo dobry wybór reszta takie sobie jak każda w tej cenie . Wytłumacz mi jedno jest mk2 ABF i mk3 ABF obydwa zdrowe serie te same skrzynie nie muszę dodawać że mk3 jest 150 kg cięższa a idą równo dlaczego??? własnie dlatego może mieć 6 do 100 albo 7. A jak chcesz to pobaw sie w programie cartest wkleisz dane skrzyni i programik ci wyliczy
Ostatnio zmieniony pn kwie 14, 2008 23:17 przez bvw08, łącznie zmieniany 1 raz.


[url]http://www.youtube.com/watch?v=ij7GrSMpcAY[/url]

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » śr kwie 16, 2008 12:47

Mysle ze w okolicach 14 - 14.5sec



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kkk13 » śr kwie 16, 2008 21:49

g-zone pisze:
bvw08 pisze:Niema innej możliwości musicie sie sami przekonać co wam da zmiana skrzyni bo i tak wszystko zależy od kierownika, opon itp

widać że piszesz ale nawet nie wiesz o czym, 2Y ponoć jest najlepsza do N/A ABF, kierownik robi naprawde dobre czasy a opony to chyba nawet nie znasz Toyo, może niech wypowie się osoba co ma chodź troche wiedzy na ten temat, osobiście stawiam na ok 6,5-6,8 ale jeśli ktos umiałby to przeliczyć prosze o wypowiedź
Skąd wziąłes informację że 2Y jest najlepsza do ABFa ?? Może i jest niezła, ale myśle że jest wiele skrzyń lepszych a jej walor 'najlepsza' wynika raczej z tego że jest to tania alternatywa, tzn tańsza od oryginalnej z ABFa - wtedy okey , możemy mówić że jest z jakiegos punktu widzenia lepsza bo ma na przykład krótsze przełożenia trochę, jest o 10kg lżejsza, wymaga lżejszego sprzęgła i zamachu w związku z tym auto przyspiesza troche lepiej, a biegi zmienia sie szybciej bo mechanizm jest na wodziki a przy tym jest tańsza od oryginalnej z ABFa .. Ale czy jest 'najlepsza'.., to bym się spierał.. Na pewno jest mniej trwała od 02A ze wzgledu na różnicówke i zerwane nity..
Ostatnio zmieniony śr kwie 16, 2008 21:50 przez kkk13, łącznie zmieniany 1 raz.



g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » śr kwie 16, 2008 23:07

Skąd wziąłes informację że 2Y jest najlepsza do ABFa ?? Może i jest niezła, ale myśle że jest wiele skrzyń lepszych a jej walor 'najlepsza' wynika raczej z tego że jest to tania alternatywa, tzn tańsza od oryginalnej z ABFa - wtedy okey , możemy mówić że jest z jakiegos punktu widzenia lepsza bo ma na przykład krótsze przełożenia trochę, jest o 10kg lżejsza, wymaga lżejszego sprzęgła i zamachu w związku z tym auto przyspiesza troche lepiej, a biegi zmienia sie szybciej bo mechanizm jest na wodziki a przy tym jest tańsza od oryginalnej z ABFa .. Ale czy jest 'najlepsza'.., to bym się spierał.. Na pewno jest mniej trwała od 02A ze wzgledu na różnicówke i zerwane nity..

szczerze osobiście czytałem na Vortexie oraz na tym forum lub innym VW, nie wiem ile w tym prawdy bo tematów jest mało, tak więc chcieliśmy sprawdzić 2Y, tak do tego jest tańsza racja, finansy nie ma za dużo więc raczej to tańszy projekt, 02A jaką ma prędkość maxymalną ?? taką jak 2Y (219km/h) ?? znasz może prędkości max poszczególnych biegów w 02A ??

Dzięki koledzy za pomoc



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » czw kwie 17, 2008 01:26

g-zone pisze:znasz może prędkości max poszczególnych biegów w 02A ??
02A To typ skrzyni biegów, 02A - to skrzynia sterowana linkami i wysprzeglnikiem hydraulicznym

a 020 to wodzili i sprzegło na linke

oryginalna skrzynai z abf to skrzynie typuy 02A
a skrzynia 2Y to skrzynia typu 020



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kkk13 » czw kwie 17, 2008 01:31

g-zone pisze:

szczerze osobiście czytałem na Vortexie oraz na tym forum lub innym VW, nie wiem ile w tym prawdy bo tematów jest mało, tak więc chcieliśmy sprawdzić 2Y, tak do tego jest tańsza racja, finansy nie ma za dużo więc raczej to tańszy projekt, 02A jaką ma prędkość maxymalną ?? taką jak 2Y (219km/h) ?? znasz może prędkości max poszczególnych biegów w 02A ??

Dzięki koledzy za pomoc
02A to typ skrzyni, czyli skrzynka większa, na linki mechanizm i sprzęgło hydrauliczne. 2Y to typ skrzyni straszej - czyli 020 (wystepowala w mk1, mk2 i niektórych mk3) - jest lżejsza o jakieś 10kg i mniejsza, sprzęglo na linke etc.
Teraz co do skrzyni 02A - masz tam sporo skrzyń do wyboru, z resztą podobnie jak 020 , przełożenia są różne w jednym jak i drugim typie skrzyn biegów.. Mozna znaleźć odpowiednik 020-2Y jeśli idzie o przełożenia takze wśród 02A.. Możesz postudiowac tutaj, to już klasyk link :

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html

Powiadasz że na 2Y mielibyście 219km/h - to wszystko zależy na ile wasza motorownia się kręci i czy jest tam wystarczająco mocy by dokręcic 5tke do odcinki..



g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » czw kwie 17, 2008 03:14

Borys pisze:02A To typ skrzyni biegów, 02A - to skrzynia sterowana linkami i wysprzeglnikiem hydraulicznym

a 020 to wodzili i sprzegło na linke

oryginalna skrzynai z abf to skrzynie typuy 02A
a skrzynia 2Y to skrzynia typu 020
osobiście którą skrzynke do ABFa byś doradził?? na wodziki??

kkk13 pisze:Powiadasz że na 2Y mielibyście 219km/h - to wszystko zależy na ile wasza motorownia się kręci i czy jest tam wystarczająco mocy by dokręcic 5tke do odcinki..
Ecu jest ustawione na 7500 obr, jak myślisz dało by się??
Ostatnio zmieniony czw kwie 17, 2008 03:20 przez g-zone, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » czw kwie 17, 2008 14:20

g-zone pisze:
Borys pisze:02A To typ skrzyni biegów, 02A - to skrzynia sterowana linkami i wysprzeglnikiem hydraulicznym

a 020 to wodzili i sprzegło na linke

oryginalna skrzynai z abf to skrzynie typuy 02A
a skrzynia 2Y to skrzynia typu 020
osobiście którą skrzynke do ABFa byś doradził?? na wodziki??

kkk13 pisze:Powiadasz że na 2Y mielibyście 219km/h - to wszystko zależy na ile wasza motorownia się kręci i czy jest tam wystarczająco mocy by dokręcic 5tke do odcinki..
Ecu jest ustawione na 7500 obr, jak myślisz dało by się??
osobiscie to polecam seryjne przełozenia z abf + główne z syncro do tego linki z MKIV

a ze ecu ustawione jest na 7500 nie znaczy ze moc jest przy 7500, wjedz na hamownie zhamuj i zobaczysz przy ile rpm jest szmoc max. zazwyczaj do tego momentu auto przyspiesza



g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » czw kwie 17, 2008 15:08

Borys pisze:główne z syncro

tzn z jakiego dokłądnie modelu?? oznaczenia skrzyni?? ciężko ją dostać bo nie znam się na tym :/
Borys pisze:tego linki z MKIV
lepsze są?? czy poprostu właśnie je trzeba zastosować??


:pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości