[mk2] SWAP z 1.6 gażnik na 1.8 RP/ABS albo 1.8 16v

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

[mk2] SWAP z 1.6 gażnik na 1.8 RP/ABS albo 1.8 16v

Post autor: kawowy19 » pn mar 17, 2008 19:47

Witam!
szukalem na forum ale nie znalazlem w pełni satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Wiec mam MK2 1.6 na zwyklym gazniku Pierburg 2e2 i zamierzam sie z przekładką silnika.
Mam do kupienia 1.8 16v PL -niby komplet na swap
ale teraz moje pytanie
co bedzie mniej awaryjne 1.8 zwykly RP/ABS 90KM czy moze wlasnie 1.8 16v PL/KR ?-bo slyszalem różne opinie
który silnik bedzie łatwiej podlączyć w moim golfie?bo niukrywam ze mam czarne wizje odnosnie instalacji elektrycznej -gdzie sie podpiąc itd.....
kolejna sprawa to spalanie.
Wiadomo ze 90-ki spalą mniej ale o ile?
Czytałem, ale tu ludzie też wypisują cuda niewidy np ze 18.16v spala 6.5-7L w mieście:P
Po prostu chciałbym aby ktos z uzytkowników tych silników sie wypowiedzial itd
czekam pilnie na odp.
POZdrawiam!!



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt mar 18, 2008 08:54

Aby zmienić silnik to najlepiej mieć całą instalacje a auta dawcy. Przerzucić ją to kwestia godziny. Potem tylko podpinanie kostek zostanie. Najmniej awaryjne są chyba nadal ośmio zaworowe jednostki. 16V zawsze będą paliwożerne bo jak ma moc to musi ją jakoś wykarmić. Nie słyszałem, żeby jakiś 16V zeszedł poniżej 10 litrów na mieście, no chyba, że jeździ na jednej przepustnicy i jak emeryt nie przekraczając 50km/h.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » wt mar 18, 2008 18:17

dzieki TAZ, ale z tego co poczytalem to zwykle ósemki maja podobny apetyt na paliwo jak 16 :P
kurcze a piszac cala instalacje co masz dokladnie na mysli??
skrzynke z wszystkimi przewodami z deski czy kompletnie wsyztskie przewody z auta:P???
bo ja u siebie mam jeszcze stara instalacje-np.licznik na dwie wtyczki itd.
wiem ze troche roboty z tym bedzie ale nie ma nic za darmo.....
obawiam sie najbardziej wlasnie elektryki i tego ze moge kupić jakąś wymęczoną 16nastke....to mnie generalnie przeraża!
pozdro :bajer:



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr mar 19, 2008 22:44

kawowy19 nielepij kupic gotową 16V :P ...tez kiedys chciałem swapować... ale zakup orginalnego GTI to było lepsze rozwiaznie - gdzie wsyztsko juz pasuje (hamulce itd)

najłatwiej i najlepiej u Ciebie to wsadzic to 1.8RP - jakbys chciał to bys wykombinował nawet to tak ze bys gaźnik zostawił :P (tylko sam silnik zmienił)

[ Dodano: 19 Mar 2008 21:45 ]
kawowy19 pisze:tego ze moge kupić jakąś wymęczoną 16nastke
każda jest wymęczona... ludzie niekupują 16V zeby jezdzic tym do koscioła :helm: :bigok:


18K4F inside... RWD car :)

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw mar 20, 2008 22:21

hehe CSR_GTI, ale nie po to malowalem calego aby go teraz sprzedac:P
RP wchodzi w gre ale tylko i wylącznie z całym wtryskiem, pierd...ten gaźnik
mialem z nim kłopoty teraz jest niby ok ale gaźnik to nie to samo co wtrysk ;)
pozdro!!



lipass
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8522
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:59
Lokalizacja: WK
Kontakt:

Post autor: lipass » pt mar 21, 2008 21:15

Co do awaryjności RP to ja nie mam jak narazie zarzutow. Przez ostatni rok jak ujezdzam swojego wymienilem tylko silniczek krokowy. Obecnie ma nastukane ponad 320 tys km z czego prawie 60 tys na gazowni i jak narazie (odpukac) wszystko gra :bajer:

pzdr



Awatar użytkownika
hunterek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1141
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 23:01
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: hunterek » wt maja 06, 2008 18:20

Panowie podlaczam sie do tematu ale za bardzo z niego nie wyczytalem wiele... Tez mam 1.6 na gazniku i mam do kupienia 1.8RP-ka i co mam wziasc z tego dawcy poza samym silnikiem i komputerem sterujacym??? czy bede musial zmieniac instalacje od Licznika itd do samego komputera ? Mam licznik na 1 wtyczke (91r.). Czy sa problemy z przekladka 1.6 na 1.8 i czy nie ma ?PROSZE O PILNA POMOC bo W Czwartek Jade po Silnik i nie wiem co mam z niego wziasc i czy wogole mam go brac , bo jesli beda problemy z montazem to mi sie to nie oplaca...i lepiej bedzie mi poszukac takiego samego 1.6 ;/



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt maja 06, 2008 21:10

hunterek pisze:co mam wziasc z tego dawcy poza samym silnikiem i komputerem sterujacym
pompe paliwa napewno i instalacje.. instalacji ile dasz rade udzwignać :P


18K4F inside... RWD car :)

bvw08
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob sie 19, 2006 17:10
Lokalizacja: śląsk, RŚL

Post autor: bvw08 » śr maja 07, 2008 10:49

Zależy panowie co oczekujecie? większą moc to tylko od 1.8 gti 8v (PF) wzyż. A różnica spalania między 8v a 16v to 1-2l /100km


[url]http://www.youtube.com/watch?v=ij7GrSMpcAY[/url]

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr maja 07, 2008 13:11

hunterek w sumie na upartego możesz sam silnik włożyć 1.8 a gaźnik zosatwic :P tylko zeby ktoś pojęty to montował


18K4F inside... RWD car :)

BuBu mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 23:08
Lokalizacja: Bogatynia/Wrocław
Kontakt:

Post autor: BuBu mk2 » śr maja 07, 2008 17:51

U siebie w aucie mam taką przeróbkę tzn. ABS na osprzęcie z PNki. Jestem bardzo zadowolony z takiej modyfikacji.



kkk231
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 13:59
Lokalizacja: Włoclawek

Post autor: kkk231 » sob maja 17, 2008 11:43

ja mam 1.6 PN 70 koni. szukam silnika od gti który miałby powyżej 100 koni. pewnie byłby to 1.8, ale jest tych silników kilka i nie wiem teraz który.
Mam taki układ że mój mechanik może załatwić silnik z osprzętem sprowadzany z Niemiec i płatność za ten silnik jest jak wszystko będzie po przekładce w porządku. W tej chwili mają jakiś 8 zaworowy który podobno jest mniej problemowy niż 16v, ale z tego co czytam tutaj na forum w wątkach to mi wychodzi że to silnik 90-konny.
To prawda jest ? Bo ja chcę zmieniać po to by poczuć wzrost mocy na szosie. Żeby kilować starym golfem zarozumialców w nowych furach :)



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob maja 17, 2008 12:03

To szukaj 1.8 8V GTi :bigok:



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » sob maja 17, 2008 12:03

kkk231 pisze:Bo ja chcę zmieniać po to by poczuć wzrost mocy na szosie. Żeby kilować starym golfem zarozumialców w nowych furach
16V tez Ci moze braknać :green_fuck:


18K4F inside... RWD car :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 17 gości