Przeróbka silnika ABS na gaźnik

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Przeróbka silnika ABS na gaźnik

Post autor: Pim » śr mar 12, 2008 02:19

Witam

Co z cudów elektroniki itp musi zostać by silnik nadal sprawnie pracował? Zapewne coś z zapłonem, tylko co?

Czego można się pozbyć ?


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr mar 12, 2008 14:12

W jakim celu chcesz robic krok w tyl ? Gazniki sa bardzo awaryjne w golfach. Najpierw zastanow sie czy silnik ABS ma w ogole mozliwosc zainstalowania mechanicznej pompki paliwa (takiej jaka jest potrzebna do gaznikowca). Czy jest w bloku miejsce na nia? A jak jest to czy wałek pompy oleju ma odpowiednie krzywki aby ja napędzic?

Wg. mnie za duzo rzezby, lepiej odpusc.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » śr mar 12, 2008 18:46

Proste, chce kupić blok 1.8 , zainstalować dwa , może jednego Webera, wypolerować kolektory itp. Może zrealizuje plany Kamila W. z czasem(tani turbo-gaźnikowiec) ;)

Zresztą , ja wole gaźnik. Nie pytam o ocenę tego czego chce tylko pytam jak to zrobić. Z pompą wydaje mi się że można wymyślić jakaś elektryczną.

[ Dodano: 12 Mar 2008 17:47 ]
Ciekawi mnie tylko co będzie ze sterowaniem przesunięcia zapłonu które w gaźnikowcach zazwyczaj wykonuje siłownik podciśnieniowy... Jest jeszcze pewnie parę rzeczy którymi steruje komp więc dlatego pytam, co MUSI zostać .


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 12, 2008 19:04

Pim pisze:Może zrealizuje plany Kamila W. z czasem(tani turbo-gaźnikowiec) ;)
Byleś nie skończył jak on...

[ Dodano: 12 Mar 2008 18:05 ]
Pim pisze:więc dlatego pytam, co MUSI zostać .
Komp, aparat, wiązka, czujnik temperatury



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » śr mar 12, 2008 19:17

Czyli zostaje praktycznie wszystko prócz tego co idzie do wtrysku ?

[ Dodano: 12 Mar 2008 18:26 ]
Czyli jak dobrze rozumuję - najlepiej kupić ABS'a z osprzętem, elektryką , bez skrzyni i wtrysku ?

Ja nie zrezygnuję z MK2 , swap chodził mi już dawno po głowie(a pomysłów było duuuuuużo, nawet by zmienić golfa na golfa ;) ), a budując taki silnik , wiem że mi się będzie podobać. Lubie prostotę w której mogę sam wszystko zrobić. Dodatkowo, mój MH się jakoś trzyma, także będę mógł spokojnie wyremontować , przerobić kolejny silnik i dopiero go wrzucić.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » śr mar 12, 2008 23:01

Możesz zastosować taki komplet z k-jeta i sprawę zapłonu masz rozwiązaną.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 12, 2008 23:29

Możesz z każdego gaźnikowego zastosować tylko wtedy zapłon ci aparat steruje (tzn czeka cie zabawa z ustawieniem regulatorów przy strojeniu)



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » czw mar 13, 2008 11:31

Może to śmieszne, ale co rozumiesz pod terminem ustawienie regulatorów? Jakich regulatorów?

[ Dodano: 13 Mar 2008 10:32 ]
Ten komplet to chyba po prostu wyciągnięty został z RP ? Czy źle widzę?

[ Dodano: 13 Mar 2008 10:44 ]
Swoją drogą; wspomniałem o elektrycznej pompie - czy jej wydajność musi zależeć od obrotów silnika czy może pompować non stop tyle samo(oczywiście biorę pod uwagę maksymalne zapotrzebowanie układu gaźnikowego + naddatek)


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw mar 13, 2008 12:39

Swoją drogą; wspomniałem o elektrycznej pompie - czy jej wydajność musi zależeć od obrotów silnika czy może pompować non stop tyle samo(oczywiście biorę pod uwagę maksymalne zapotrzebowanie układu gaźnikowego + naddatek)
może pompować, do gaźnika wystarczy ci ta wstępna z baku



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » czw mar 13, 2008 15:13

A co do czujnika temperatury, który to o którym mówisz? Komp wg niego czymś steruje? Tylko czym? Czy czasem jak zamontuje w/w komplet zapłonowy z mk2 czy nie będzie wtedy już trzeba trzymać kompa?
Ostatnio zmieniony czw mar 13, 2008 15:33 przez Pim, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt mar 14, 2008 11:50

Pim pisze:Czy czasem jak zamontuje w/w komplet zapłonowy z mk2 czy nie będzie wtedy już trzeba trzymać kompa?
=>Możesz z każdego gaźnikowego zastosować tylko wtedy zapłon ci aparat steruje (tzn czeka cie zabawa z ustawieniem regulatorów przy strojeniu)



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » pt mar 14, 2008 22:29

Pim, możesz tak:

- zastosować taki zestaw jak poleciłem wyżej, apatar zaplonowy z czujnikiem halla w środku i wyprzedzenie kąta zaplonu poprzez podciśnienie, do tego mini ecu podający impulsy na cewkę.

-aparat zapłonowy klasyczny z mechnicznym przerywaczem i kąt wyprzedzenia zaplonu poprzez te regulatory (nie wiem czy to fachowa nazwa) o których wspomniał toffic, plus oczywiście cewka.

Chyba tyle odnośnie instalacji zaplonowej. Został układ paliwowy na który juz masz koncepcje, gaźnik :jezor:


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » ndz mar 16, 2008 10:12

I wszystko w tym temacie? Co z czujnikami ciśnienia oleju? Co z pozostałymi czujnikami? Wszystko uda się podpiąć do mk2 ?


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz mar 16, 2008 12:18

Pim pisze:Co z czujnikami ciśnienia oleju?
A co to ma do twojego tematu??
Pim pisze:Co z pozostałymi czujnikami?
Tzn??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości