Przeróbka silnika ABS na gaźnik
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Przeróbka silnika ABS na gaźnik
Witam
Co z cudów elektroniki itp musi zostać by silnik nadal sprawnie pracował? Zapewne coś z zapłonem, tylko co?
Czego można się pozbyć ?
Co z cudów elektroniki itp musi zostać by silnik nadal sprawnie pracował? Zapewne coś z zapłonem, tylko co?
Czego można się pozbyć ?
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
W jakim celu chcesz robic krok w tyl ? Gazniki sa bardzo awaryjne w golfach. Najpierw zastanow sie czy silnik ABS ma w ogole mozliwosc zainstalowania mechanicznej pompki paliwa (takiej jaka jest potrzebna do gaznikowca). Czy jest w bloku miejsce na nia? A jak jest to czy wałek pompy oleju ma odpowiednie krzywki aby ja napędzic?
Wg. mnie za duzo rzezby, lepiej odpusc.
Wg. mnie za duzo rzezby, lepiej odpusc.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Proste, chce kupić blok 1.8 , zainstalować dwa , może jednego Webera, wypolerować kolektory itp. Może zrealizuje plany Kamila W. z czasem(tani turbo-gaźnikowiec)
Zresztą , ja wole gaźnik. Nie pytam o ocenę tego czego chce tylko pytam jak to zrobić. Z pompą wydaje mi się że można wymyślić jakaś elektryczną.
[ Dodano: 12 Mar 2008 17:47 ]
Ciekawi mnie tylko co będzie ze sterowaniem przesunięcia zapłonu które w gaźnikowcach zazwyczaj wykonuje siłownik podciśnieniowy... Jest jeszcze pewnie parę rzeczy którymi steruje komp więc dlatego pytam, co MUSI zostać .
Zresztą , ja wole gaźnik. Nie pytam o ocenę tego czego chce tylko pytam jak to zrobić. Z pompą wydaje mi się że można wymyślić jakaś elektryczną.
[ Dodano: 12 Mar 2008 17:47 ]
Ciekawi mnie tylko co będzie ze sterowaniem przesunięcia zapłonu które w gaźnikowcach zazwyczaj wykonuje siłownik podciśnieniowy... Jest jeszcze pewnie parę rzeczy którymi steruje komp więc dlatego pytam, co MUSI zostać .
Czyli zostaje praktycznie wszystko prócz tego co idzie do wtrysku ?
[ Dodano: 12 Mar 2008 18:26 ]
Czyli jak dobrze rozumuję - najlepiej kupić ABS'a z osprzętem, elektryką , bez skrzyni i wtrysku ?
Ja nie zrezygnuję z MK2 , swap chodził mi już dawno po głowie(a pomysłów było duuuuuużo, nawet by zmienić golfa na golfa ), a budując taki silnik , wiem że mi się będzie podobać. Lubie prostotę w której mogę sam wszystko zrobić. Dodatkowo, mój MH się jakoś trzyma, także będę mógł spokojnie wyremontować , przerobić kolejny silnik i dopiero go wrzucić.
[ Dodano: 12 Mar 2008 18:26 ]
Czyli jak dobrze rozumuję - najlepiej kupić ABS'a z osprzętem, elektryką , bez skrzyni i wtrysku ?
Ja nie zrezygnuję z MK2 , swap chodził mi już dawno po głowie(a pomysłów było duuuuuużo, nawet by zmienić golfa na golfa ), a budując taki silnik , wiem że mi się będzie podobać. Lubie prostotę w której mogę sam wszystko zrobić. Dodatkowo, mój MH się jakoś trzyma, także będę mógł spokojnie wyremontować , przerobić kolejny silnik i dopiero go wrzucić.
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Możesz zastosować taki komplet z k-jeta i sprawę zapłonu masz rozwiązaną.
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Może to śmieszne, ale co rozumiesz pod terminem ustawienie regulatorów? Jakich regulatorów?
[ Dodano: 13 Mar 2008 10:32 ]
Ten komplet to chyba po prostu wyciągnięty został z RP ? Czy źle widzę?
[ Dodano: 13 Mar 2008 10:44 ]
Swoją drogą; wspomniałem o elektrycznej pompie - czy jej wydajność musi zależeć od obrotów silnika czy może pompować non stop tyle samo(oczywiście biorę pod uwagę maksymalne zapotrzebowanie układu gaźnikowego + naddatek)
[ Dodano: 13 Mar 2008 10:32 ]
Ten komplet to chyba po prostu wyciągnięty został z RP ? Czy źle widzę?
[ Dodano: 13 Mar 2008 10:44 ]
Swoją drogą; wspomniałem o elektrycznej pompie - czy jej wydajność musi zależeć od obrotów silnika czy może pompować non stop tyle samo(oczywiście biorę pod uwagę maksymalne zapotrzebowanie układu gaźnikowego + naddatek)
A co do czujnika temperatury, który to o którym mówisz? Komp wg niego czymś steruje? Tylko czym? Czy czasem jak zamontuje w/w komplet zapłonowy z mk2 czy nie będzie wtedy już trzeba trzymać kompa?
Ostatnio zmieniony czw mar 13, 2008 15:33 przez Pim, łącznie zmieniany 1 raz.
- ADi997
- Gadatliwa bestia
- Posty: 771
- Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
- Lokalizacja: Leicester - UK
- Kontakt:
Pim, możesz tak:
- zastosować taki zestaw jak poleciłem wyżej, apatar zaplonowy z czujnikiem halla w środku i wyprzedzenie kąta zaplonu poprzez podciśnienie, do tego mini ecu podający impulsy na cewkę.
-aparat zapłonowy klasyczny z mechnicznym przerywaczem i kąt wyprzedzenia zaplonu poprzez te regulatory (nie wiem czy to fachowa nazwa) o których wspomniał toffic, plus oczywiście cewka.
Chyba tyle odnośnie instalacji zaplonowej. Został układ paliwowy na który juz masz koncepcje, gaźnik
- zastosować taki zestaw jak poleciłem wyżej, apatar zaplonowy z czujnikiem halla w środku i wyprzedzenie kąta zaplonu poprzez podciśnienie, do tego mini ecu podający impulsy na cewkę.
-aparat zapłonowy klasyczny z mechnicznym przerywaczem i kąt wyprzedzenia zaplonu poprzez te regulatory (nie wiem czy to fachowa nazwa) o których wspomniał toffic, plus oczywiście cewka.
Chyba tyle odnośnie instalacji zaplonowej. Został układ paliwowy na który juz masz koncepcje, gaźnik
Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??
Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości