2E- kolektor sportowy, barany

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
olafart
Corrado VR6 VSR
Corrado VR6 VSR
Posty: 586
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

2E- kolektor sportowy, barany

Post autor: olafart » wt mar 04, 2008 15:58

niestety w szukajcie nie znalazlem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie apropo kolektora sportowego.
otoz mysle nad kupnem takiego oto wymyslu: http://allegro.pl/item319956190_golf_gt ... chowy.html

i moje pytania brzmią: co da włożenie takiego kolektora (dodatkowe KM, Nm), jak bedzie wyglądało spalanie (czy się zwiększy), czy krzywa na wykresie z hamowni ulegnie znacznej zmiania i ogólnie- plusy i minusy stosowania takiej modyfikacji.

Mam silnik 2E ze zmienionym wydechem środkowym i końcowym (Remus)- katalizator też jest:) + wkładka K&N.
po hamowni 119KM i 188Nm (jesli dobrze pamietam, bo wykresu nie mam przed sobą :crazy:

Z góry dzięki za odpowiedzi :pub:
Ostatnio zmieniony wt mar 04, 2008 16:00 przez olafart, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Re: 2E- kolektor sportowy, barany

Post autor: LCQ » wt mar 04, 2008 16:24

olafart pisze:niestety w szukajcie nie znalazlem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie apropo kolektora sportowego.
otoz mysle nad kupnem takiego oto wymyslu: http://allegro.pl/item319956190_golf_gt ... chowy.html

i moje pytania brzmią: co da włożenie takiego kolektora (dodatkowe KM, Nm), jak bedzie wyglądało spalanie (czy się zwiększy), czy krzywa na wykresie z hamowni ulegnie znacznej zmiania i ogólnie- plusy i minusy stosowania takiej modyfikacji.

Mam silnik 2E ze zmienionym wydechem środkowym i końcowym (Remus)- katalizator też jest:) + wkładka K&N.
po hamowni 119KM i 188Nm (jesli dobrze pamietam, bo wykresu nie mam przed sobą :crazy:

Z góry dzięki za odpowiedzi :pub:


Kolektor cudów Ci nie da, ale napewno silnik będzie sprawniej(czytaj lżej) chodził w zależności od kolektora (4-2-1--> średni zakres obr) lub (4-1--> wysokie obr), co do tego co pokazałeś, często są to kopie kolektora Supersprinta, jeśli chciałbyś dobry efekt musiałbyś zrobić dobry dolot, wtedy miałoby to sens, później jakiś wałek (np: Schricka 268 do ulicznego zastosowania, lub przy obróbce głowicy powyżej 270 st, albo rajdowy jak np: 288 st(w tym wypadku skrzynia krótsza) ale powyżej powinieneś zastosować sportowe sprężynki zaworowe (polecam też Schricka) no i na końcu dobre wysterowanie ECU, co do krzywej mocy powinny być bardziej przyjazna niż obecnie, generalnie masz dobry moment w silniku jeśli dobrze pamiętasz :green_fuck: więc myśle że warto sprobować zakupić takowy kolektor (choć najlepiej by było szukać używki Supersprinta a najlepiej Hartmanna :bajer: ) oczywiście jeśli planujesz powyższe zmiany.....
Ostatnio zmieniony wt mar 04, 2008 16:25 przez LCQ, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
olafart
Corrado VR6 VSR
Corrado VR6 VSR
Posty: 586
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

Post autor: olafart » wt mar 04, 2008 22:04

teraz mm przed soba wykres- 181Nm, więc trochę zawyżyłem, ale chyba i tak jest niezły przyrost- 10% :grin:

Nie chce jakoś strasznie dużo zmieniać, bo nie oczekuję 140KM przeciez, chciałem po prostu delikatnie wzmocnić silnik, w sumie niewielkim kosztem (bo ok.800zł) i dlatego pytałem sie jak Wy to widizecie, czy ma to jakis sens, czy bedzie odczuwalne. walki raczej odpadaj bo to juz straszen ksozty sie robia, silnika tez rozbierac nie chce, bo ma nabite 253tys. km i strach go ruszac, dopóki działą jak powinien i nie bierze oleju :crazy:

Tak więc podsumowując myślałem tylko o zmianie tego kolektora
pozdr



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr mar 05, 2008 01:02

kolektory TA Technix sązrobione tak żeby wyglądały ładnie na fotach z zewnątrz. Tak na prawdę to przydało by sie je rozcinać i spawać porzadnie spasowane ponownie. Ale na penwo trzeba poprawiać. Progi czy tezjak kto woli schody pod włos są na flanszach w kazdym kanale i przy spawie przy kacie. Nie wiem jak w srodku bo nie widać :p

[ Dodano: Sro Mar 05, 2008 00:03 ]
Obrazek

[ Dodano: Sro Mar 05, 2008 00:05 ]
Obrazek



Awatar użytkownika
olafart
Corrado VR6 VSR
Corrado VR6 VSR
Posty: 586
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

Post autor: olafart » śr mar 05, 2008 09:00

no więc wszystko jasne- firmy krzak odpadają i pozostaje wyżej wspomniany Hartmann..

dzięki wielkie za inf!!! :pub:



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr mar 05, 2008 10:11

a patrzyłeś na supersprinta http://supersprint.pl/ zdajsie że też coś takiego mają do 2E ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
olafart
Corrado VR6 VSR
Corrado VR6 VSR
Posty: 586
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

Post autor: olafart » śr mar 05, 2008 10:39

Faktycznie, jest nawet supersprint sprzedawany przez IC. Tylko ksoztuje dokładnie 2x więcej niz ten badziewny z Allegro (1550- 1770zł) i własnie nie wiem czy w tym momencie ma sens w takie coś się pakowac, skoro LCQ napisal, ze same barany to raczej mijaja sie z celem. U mnie bylyby barany + sportowy srodkowy i koncowy, ale kata chce zostawić seryjnego...



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr mar 05, 2008 10:59

no niestety koszty są spore ... ale nie bardzo cie rozumiem, planujesz wyadć tyle kasy i śmigać dalej na seryjnym kacie ?? :grrr: coś tu jest nie tak ... :chytry: ile on już ma tys km i co tam z niego zostało ? ehh ....
zapodaj katalizator metalowy - już "normalny" daje lepszy przepływ niż sprawny ceramiczny, a jeszcze masz wersję Sport z dwukrotnie większym przepływem ... ziornij tu:
http://www.lindo.gobex.pl/ - producent - jest katalog do mk3 2,0 jest ze złączkami
http://www.autolis.pl/ - ja u nich kupowałem, żadnych problemów
ewentualnie możesz też zapytać tu : http://www.tuningbaja.pl/product/c241.html
:bigok:
Ostatnio zmieniony śr mar 05, 2008 11:00 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

Awatar użytkownika
olafart
Corrado VR6 VSR
Corrado VR6 VSR
Posty: 586
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

Post autor: olafart » śr mar 05, 2008 11:14

ja mam dokładnie takiego kata i już był wymieniony: http://allegro.pl/item310365168_kataliz ... awny_.html i byl wymieniony. jak widzisz jest metalowy "normalny" i w wersji sport jak to nazwales

piszac "seryjny" myslalem wlasnie o takim- moj blad, bo zle sprecyzowalem :bajer:

czyli do tego co mam juz ma sens cos sobie porzezbic, czy dalej nie? :grin:



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr mar 05, 2008 12:32

e no to git :satan: baran ma jak najbardziej sens, potem to już chyba tylko wałek + obróbka elektroniki ... :pub:


TDPower

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr mar 05, 2008 21:44

w 2e jest kat matalowy a nie ceramiczny



Awatar użytkownika
olafart
Corrado VR6 VSR
Corrado VR6 VSR
Posty: 586
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

Post autor: olafart » śr mar 05, 2008 21:58

i taki też mam, wiec nie widzę potrzeby zmieniania go:)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw mar 06, 2008 02:01

ten np z g60
Obrazek



Awatar użytkownika
olafart
Corrado VR6 VSR
Corrado VR6 VSR
Posty: 586
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

Post autor: olafart » śr kwie 02, 2008 08:56

odświerze trochę temat- mam pytanie: czym rózni się kolektor supersprinta nr 883801 od nr 885601? :bajer:

czy dobrze mi sie wydaje, ze w 1 przypadku zastepuje on kata, i po prostu idzie od razu za nim rura środkowa, tlumik srodkowy i pozniej koncowy, a w 2 przypadku za klektorem bylby jeszcze kat?

czy moze mi ktos wyjasnic na co wplywaja te roznice (opcja nr 1 i nr 2) i w ktory z powyzszych kolektorow jesli juz to powinienm zainwestowac? :chytry:

dodam, ze wydech srodkowy mam zamontowany nr 885603 a wydech tylny nr885106

wszystkie nr wziete ze strony http://supersprint.pl/ po wybraniu VW golf gti 115HP do 94roku
Ostatnio zmieniony śr kwie 02, 2008 08:57 przez olafart, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości