2E- kolektor sportowy, barany
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- olafart
- Corrado VR6 VSR
- Posty: 586
- Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
- Lokalizacja: VWarszawa
- Kontakt:
2E- kolektor sportowy, barany
niestety w szukajcie nie znalazlem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie apropo kolektora sportowego.
otoz mysle nad kupnem takiego oto wymyslu: http://allegro.pl/item319956190_golf_gt ... chowy.html
i moje pytania brzmią: co da włożenie takiego kolektora (dodatkowe KM, Nm), jak bedzie wyglądało spalanie (czy się zwiększy), czy krzywa na wykresie z hamowni ulegnie znacznej zmiania i ogólnie- plusy i minusy stosowania takiej modyfikacji.
Mam silnik 2E ze zmienionym wydechem środkowym i końcowym (Remus)- katalizator też jest:) + wkładka K&N.
po hamowni 119KM i 188Nm (jesli dobrze pamietam, bo wykresu nie mam przed sobą
Z góry dzięki za odpowiedzi
otoz mysle nad kupnem takiego oto wymyslu: http://allegro.pl/item319956190_golf_gt ... chowy.html
i moje pytania brzmią: co da włożenie takiego kolektora (dodatkowe KM, Nm), jak bedzie wyglądało spalanie (czy się zwiększy), czy krzywa na wykresie z hamowni ulegnie znacznej zmiania i ogólnie- plusy i minusy stosowania takiej modyfikacji.
Mam silnik 2E ze zmienionym wydechem środkowym i końcowym (Remus)- katalizator też jest:) + wkładka K&N.
po hamowni 119KM i 188Nm (jesli dobrze pamietam, bo wykresu nie mam przed sobą
Z góry dzięki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony wt mar 04, 2008 16:00 przez olafart, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 2E- kolektor sportowy, barany
olafart pisze:niestety w szukajcie nie znalazlem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie apropo kolektora sportowego.
otoz mysle nad kupnem takiego oto wymyslu: http://allegro.pl/item319956190_golf_gt ... chowy.html
i moje pytania brzmią: co da włożenie takiego kolektora (dodatkowe KM, Nm), jak bedzie wyglądało spalanie (czy się zwiększy), czy krzywa na wykresie z hamowni ulegnie znacznej zmiania i ogólnie- plusy i minusy stosowania takiej modyfikacji.
Mam silnik 2E ze zmienionym wydechem środkowym i końcowym (Remus)- katalizator też jest:) + wkładka K&N.
po hamowni 119KM i 188Nm (jesli dobrze pamietam, bo wykresu nie mam przed sobą
Z góry dzięki za odpowiedzi
Kolektor cudów Ci nie da, ale napewno silnik będzie sprawniej(czytaj lżej) chodził w zależności od kolektora (4-2-1--> średni zakres obr) lub (4-1--> wysokie obr), co do tego co pokazałeś, często są to kopie kolektora Supersprinta, jeśli chciałbyś dobry efekt musiałbyś zrobić dobry dolot, wtedy miałoby to sens, później jakiś wałek (np: Schricka 268 do ulicznego zastosowania, lub przy obróbce głowicy powyżej 270 st, albo rajdowy jak np: 288 st(w tym wypadku skrzynia krótsza) ale powyżej powinieneś zastosować sportowe sprężynki zaworowe (polecam też Schricka) no i na końcu dobre wysterowanie ECU, co do krzywej mocy powinny być bardziej przyjazna niż obecnie, generalnie masz dobry moment w silniku jeśli dobrze pamiętasz :green_fuck: więc myśle że warto sprobować zakupić takowy kolektor (choć najlepiej by było szukać używki Supersprinta a najlepiej Hartmanna ) oczywiście jeśli planujesz powyższe zmiany.....
Ostatnio zmieniony wt mar 04, 2008 16:25 przez LCQ, łącznie zmieniany 1 raz.
- olafart
- Corrado VR6 VSR
- Posty: 586
- Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
- Lokalizacja: VWarszawa
- Kontakt:
teraz mm przed soba wykres- 181Nm, więc trochę zawyżyłem, ale chyba i tak jest niezły przyrost- 10%
Nie chce jakoś strasznie dużo zmieniać, bo nie oczekuję 140KM przeciez, chciałem po prostu delikatnie wzmocnić silnik, w sumie niewielkim kosztem (bo ok.800zł) i dlatego pytałem sie jak Wy to widizecie, czy ma to jakis sens, czy bedzie odczuwalne. walki raczej odpadaj bo to juz straszen ksozty sie robia, silnika tez rozbierac nie chce, bo ma nabite 253tys. km i strach go ruszac, dopóki działą jak powinien i nie bierze oleju
Tak więc podsumowując myślałem tylko o zmianie tego kolektora
pozdr
Nie chce jakoś strasznie dużo zmieniać, bo nie oczekuję 140KM przeciez, chciałem po prostu delikatnie wzmocnić silnik, w sumie niewielkim kosztem (bo ok.800zł) i dlatego pytałem sie jak Wy to widizecie, czy ma to jakis sens, czy bedzie odczuwalne. walki raczej odpadaj bo to juz straszen ksozty sie robia, silnika tez rozbierac nie chce, bo ma nabite 253tys. km i strach go ruszac, dopóki działą jak powinien i nie bierze oleju
Tak więc podsumowując myślałem tylko o zmianie tego kolektora
pozdr
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
kolektory TA Technix sązrobione tak żeby wyglądały ładnie na fotach z zewnątrz. Tak na prawdę to przydało by sie je rozcinać i spawać porzadnie spasowane ponownie. Ale na penwo trzeba poprawiać. Progi czy tezjak kto woli schody pod włos są na flanszach w kazdym kanale i przy spawie przy kacie. Nie wiem jak w srodku bo nie widać :p
[ Dodano: Sro Mar 05, 2008 00:03 ]
[ Dodano: Sro Mar 05, 2008 00:05 ]
[ Dodano: Sro Mar 05, 2008 00:03 ]
[ Dodano: Sro Mar 05, 2008 00:05 ]
a patrzyłeś na supersprinta http://supersprint.pl/ zdajsie że też coś takiego mają do 2E ...
TDPower
- olafart
- Corrado VR6 VSR
- Posty: 586
- Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
- Lokalizacja: VWarszawa
- Kontakt:
Faktycznie, jest nawet supersprint sprzedawany przez IC. Tylko ksoztuje dokładnie 2x więcej niz ten badziewny z Allegro (1550- 1770zł) i własnie nie wiem czy w tym momencie ma sens w takie coś się pakowac, skoro LCQ napisal, ze same barany to raczej mijaja sie z celem. U mnie bylyby barany + sportowy srodkowy i koncowy, ale kata chce zostawić seryjnego...
no niestety koszty są spore ... ale nie bardzo cie rozumiem, planujesz wyadć tyle kasy i śmigać dalej na seryjnym kacie ?? coś tu jest nie tak ... ile on już ma tys km i co tam z niego zostało ? ehh ....
zapodaj katalizator metalowy - już "normalny" daje lepszy przepływ niż sprawny ceramiczny, a jeszcze masz wersję Sport z dwukrotnie większym przepływem ... ziornij tu:
http://www.lindo.gobex.pl/ - producent - jest katalog do mk3 2,0 jest ze złączkami
http://www.autolis.pl/ - ja u nich kupowałem, żadnych problemów
ewentualnie możesz też zapytać tu : http://www.tuningbaja.pl/product/c241.html
zapodaj katalizator metalowy - już "normalny" daje lepszy przepływ niż sprawny ceramiczny, a jeszcze masz wersję Sport z dwukrotnie większym przepływem ... ziornij tu:
http://www.lindo.gobex.pl/ - producent - jest katalog do mk3 2,0 jest ze złączkami
http://www.autolis.pl/ - ja u nich kupowałem, żadnych problemów
ewentualnie możesz też zapytać tu : http://www.tuningbaja.pl/product/c241.html
Ostatnio zmieniony śr mar 05, 2008 11:00 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.
TDPower
- olafart
- Corrado VR6 VSR
- Posty: 586
- Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
- Lokalizacja: VWarszawa
- Kontakt:
ja mam dokładnie takiego kata i już był wymieniony: http://allegro.pl/item310365168_kataliz ... awny_.html i byl wymieniony. jak widzisz jest metalowy "normalny" i w wersji sport jak to nazwales
piszac "seryjny" myslalem wlasnie o takim- moj blad, bo zle sprecyzowalem
czyli do tego co mam juz ma sens cos sobie porzezbic, czy dalej nie?
piszac "seryjny" myslalem wlasnie o takim- moj blad, bo zle sprecyzowalem
czyli do tego co mam juz ma sens cos sobie porzezbic, czy dalej nie?
- olafart
- Corrado VR6 VSR
- Posty: 586
- Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
- Lokalizacja: VWarszawa
- Kontakt:
odświerze trochę temat- mam pytanie: czym rózni się kolektor supersprinta nr 883801 od nr 885601?
czy dobrze mi sie wydaje, ze w 1 przypadku zastepuje on kata, i po prostu idzie od razu za nim rura środkowa, tlumik srodkowy i pozniej koncowy, a w 2 przypadku za klektorem bylby jeszcze kat?
czy moze mi ktos wyjasnic na co wplywaja te roznice (opcja nr 1 i nr 2) i w ktory z powyzszych kolektorow jesli juz to powinienm zainwestowac?
dodam, ze wydech srodkowy mam zamontowany nr 885603 a wydech tylny nr885106
wszystkie nr wziete ze strony http://supersprint.pl/ po wybraniu VW golf gti 115HP do 94roku
czy dobrze mi sie wydaje, ze w 1 przypadku zastepuje on kata, i po prostu idzie od razu za nim rura środkowa, tlumik srodkowy i pozniej koncowy, a w 2 przypadku za klektorem bylby jeszcze kat?
czy moze mi ktos wyjasnic na co wplywaja te roznice (opcja nr 1 i nr 2) i w ktory z powyzszych kolektorow jesli juz to powinienm zainwestowac?
dodam, ze wydech srodkowy mam zamontowany nr 885603 a wydech tylny nr885106
wszystkie nr wziete ze strony http://supersprint.pl/ po wybraniu VW golf gti 115HP do 94roku
Ostatnio zmieniony śr kwie 02, 2008 08:57 przez olafart, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości