PF a PG - różnice...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
PF a PG - różnice...
Witam,
Czy da sie doladowac PFa kompresorem (nie G60, ale np eatonem)? Wiem, ze potrzebowalbym odprezyc silnik - juz wiem jak to zrobic - ale jak technicznie wygladaloby doladowanie silnika? Czy jest fizycznie zaslepiony otwor do podlaczenia kompresora? Czy duzym problemem byloby dorobienie osobnego kolka do napedzania kompresora (w ktorym miejscu nalezaloby je dorobic)? Z tego, co wiem silniki G60 sa doladowane przez blok, a nie przez glowice... Wydaje mi sie, ze ten blok jest identyczny z PF'owskim... A moze bardzo sie myle i w ogole takiej modyfikacji nie mozna przeprowadzic?:) Jakie sa roznice miedzy PFem a PG poza obecnoscia kompresora, innym komputerem i ew. obecnoscia intercoolera? Prosze o wyrozumialosc mojej radosnej tworczosci i przyblizenie technicznych faktow, jak to wszystko wyglada... Z gory dziekuje za odpowiedzi, rady i sugestie.
Pozdrawiam,
Erold
Czy da sie doladowac PFa kompresorem (nie G60, ale np eatonem)? Wiem, ze potrzebowalbym odprezyc silnik - juz wiem jak to zrobic - ale jak technicznie wygladaloby doladowanie silnika? Czy jest fizycznie zaslepiony otwor do podlaczenia kompresora? Czy duzym problemem byloby dorobienie osobnego kolka do napedzania kompresora (w ktorym miejscu nalezaloby je dorobic)? Z tego, co wiem silniki G60 sa doladowane przez blok, a nie przez glowice... Wydaje mi sie, ze ten blok jest identyczny z PF'owskim... A moze bardzo sie myle i w ogole takiej modyfikacji nie mozna przeprowadzic?:) Jakie sa roznice miedzy PFem a PG poza obecnoscia kompresora, innym komputerem i ew. obecnoscia intercoolera? Prosze o wyrozumialosc mojej radosnej tworczosci i przyblizenie technicznych faktow, jak to wszystko wyglada... Z gory dziekuje za odpowiedzi, rady i sugestie.
Pozdrawiam,
Erold
Rozwiń tą myśl jak możesz i sprecyzuj bardziej pytanieErold pisze:Z tego, co wiem silniki G60 sa doladowane przez blok, a nie przez glowice...
Ostatnio zmieniony wt lut 19, 2008 22:01 przez toffic, łącznie zmieniany 1 raz.
Jakos troche sie boje, ze koszta wyszlyby spod kontroli. Silnik, do tego skrzynia, kompresor (powiedzmy 2500), montaz tego wszystkiego - pewnie gdzies z 2000 + nieprzewidziane rzeczy... Wyszloby razem 5-6 tys, a to dla mnie troche za duzo:/ Zwlaszcza, ze zawsze moze sie okazac, ze silnik np do remontu (bo w przypadku skrzyni jest to prawie pewne)... Nie sadzicie?
Zaznaczam, ze jestem studentem... ekonomii:) Nie mam dostepu do warsztatow po godzinach, znajomych, ktorzy by pomogli, kanalu w garazu etc. Musialbym wszystko zlecic jakiejs firmie...
Zaznaczam, ze jestem studentem... ekonomii:) Nie mam dostepu do warsztatow po godzinach, znajomych, ktorzy by pomogli, kanalu w garazu etc. Musialbym wszystko zlecic jakiejs firmie...
Ostatnio zmieniony pt lut 22, 2008 21:20 przez Erold, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tez jestem studentem i tez mam PFa , z kolei mam kolege dobrego ktory ma PG takze mamy dwa dosc podobne auta(na pierwszy rzut oka), ale powiem Ci ze przeróbka taka jak ty chcesz zrobić nie jest na miarę portfela przeciętnego studenta
roznic jest tyle, że taka przeróbka jest ekonomicznie nieuzasadniona (jako sudent ekonomii powinenes wiedziec najlepiej co to oznacza )
moj tok rozumowania- jak bym mial przerabiac PFa na PG to -> kupilbym kompletne PG i swapował-> jakbym mial swapowac PG zamiast PFa to bym jednak wybral jeszcze inną opcję, tj swap na ABFa z mk3 :p (150> KM w serii)
A ogolnie to osobiscie nie uznaję swapowania na silnik ktory byl montowany w danym aucie jako seria. To swap tylko z nazwy.
[ Dodano: Pią Lut 22, 2008 20:46 ]
Doladowanie przez blok? nie ,zapomnij normalnie "przez glowice" jak to sam ująłeś.
G60 jest odprezony uszczelka i tlokami ale jakbys po porstu zamontowal samą sprezarkedo PFa to by popłyną
sas
roznic jest tyle, że taka przeróbka jest ekonomicznie nieuzasadniona (jako sudent ekonomii powinenes wiedziec najlepiej co to oznacza )
moj tok rozumowania- jak bym mial przerabiac PFa na PG to -> kupilbym kompletne PG i swapował-> jakbym mial swapowac PG zamiast PFa to bym jednak wybral jeszcze inną opcję, tj swap na ABFa z mk3 :p (150> KM w serii)
A ogolnie to osobiscie nie uznaję swapowania na silnik ktory byl montowany w danym aucie jako seria. To swap tylko z nazwy.
[ Dodano: Pią Lut 22, 2008 20:46 ]
podstawoe różnice ujęte tak bardzo ogólnie to materiały jakie zostały użyte na poszczególne podzespołytakie jak na tłoki, zawory, panewki itp itd. Osprzet tez sie znacznie rozni, kolektor dolot, przpustnica .....Erold pisze:Jakie sa roznice miedzy PFem a PG poza obecnoscia kompresora, innym komputerem i ew. obecnoscia intercoolera?
Doladowanie przez blok? nie ,zapomnij normalnie "przez glowice" jak to sam ująłeś.
G60 jest odprezony uszczelka i tlokami ale jakbys po porstu zamontowal samą sprezarkedo PFa to by popłyną
sas
Heh, dzieki za porade... Nie uwazasz jednak, ze swap jest kotowniejszy? Poza tym jesli juz, to zdecydowalbym sie na pewno na PG. Dlaczego wybierac (ABF) slabszy, ciezszy silnik o gorszej wg mnie charakterystyce (moc przy wyzszych obrotach), z ktorego zalozeniem jest wiecej babrania (hydrauliczny wysprzeglik, inna skrzynia, elektryka i reszta dupereli) tylko dlatego, ze to "prawdziwy" swap? Nie przemawia to do mnie;)
Ale co ty za głupoty piszesz???Erold pisze:Heh, dzieki za porade... Nie uwazasz jednak, ze swap jest kotowniejszy? Poza tym jesli juz, to zdecydowalbym sie na pewno na PG. Dlaczego wybierac (ABF) slabszy, ciezszy silnik o gorszej wg mnie charakterystyce (moc przy wyzszych obrotach), z ktorego zalozeniem jest wiecej babrania (hydrauliczny wysprzeglik, inna skrzynia, elektryka i reszta dupereli) tylko dlatego, ze to "prawdziwy" swap? Nie przemawia to do mnie;)
A PG to co? Taka sama skrzynia jak w ABF ,takie samo sterowanie sprzegłem i biegami instalacja elektryvczna podobna.Taka sama robota.]
Ostatnio zmieniony pt lut 22, 2008 22:36 przez melon, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości