[mk2] zmiana bloku z RP do PFa

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

[mk2] zmiana bloku z RP do PFa

Post autor: Bula88 » ndz lut 03, 2008 16:06

witam
czy jest mozliwa zmiana bloku z RP do PFa poniewaz kumpla silnik umarl, a jest w dobry stanie RP ale chcielibysmy aby zostala moc PFa :satan:



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » ndz lut 03, 2008 16:09

teoretycznie bloki są te same ,jeśli do tego zastosujecie wał korbowy i korbowody z PF to powinno zadziałac


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lut 03, 2008 16:54

Bula88 pisze:czy jest mozliwa zmiana bloku z RP do PFa poniewaz kumpla silnik umarl, a jest w dobry stanie RP ale chcielibysmy aby zostala moc PFa :satan:
Wszystko pasuje



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » ndz lut 03, 2008 17:05

toffic pisze:Wszystko pasuje
tylko przelozyc glowice z PFa do RPeka??



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lut 03, 2008 17:10

Jak chcesz zachowac moc PFa to tłoki z PFa do bloku z RPka :bigok:



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » ndz lut 03, 2008 17:11

toffic, a nie zmieniajac tlokow duza bedzie roznica mocy??



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » ndz lut 03, 2008 19:30

Bula88, tłoki mają te samą średicę co RP,różnice mogą byc jedynie w korbowodach,należy się też zastanowic nad grubościa uszczelki pod glowicą,nie wiem która byłaby lepsza PF czy RP,a mogą byc różnice.Ponadto można by lekko splanowac minimalnie głowicę,nie zaszkodzi a pomoże,mówię to raczej o "liźnięciu" głowicy a nie zebranie 1,5mm :chytry:


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » ndz lut 03, 2008 20:10

bo mam dylemat, kumpel chce kupic golfa z zajechanym PFem i zastanawiam sie co zrobic bo mam caly komplet na SWAPa RPeka ale na nowa instalacje a ten PF jest na starej instalacji i chyba bedzie trzeba zalozyc cala instalke na auto nowego typu.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lut 03, 2008 20:37

Leon_Wechtel pisze:tłoki mają te samą średicę co RP,różnice mogą byc jedynie w korbowodach,należy się też zastanowic nad grubościa uszczelki pod glowicą,nie wiem która byłaby lepsza PF czy RP,a mogą byc różnice.Ponadto można by lekko splanowac minimalnie głowicę,nie zaszkodzi a pomoże,mówię to raczej o "liźnięciu" głowicy a nie zebranie 1,5mm :chytry:
Nie wiesz=> nie pisz głupot. Tłoki się różnią podebraniem bo RP ma 9:0 a PF 10:0 stopień. Korby te same, uszczelki też



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lut 05, 2008 01:21

toffic pisze:Nie wiesz=> nie pisz głupot. Tłoki się różnią podebraniem bo RP ma 9:0 a PF 10:0 stopień. Korby te same, uszczelki też
dokładnie
skok tłoka i średnica w PF i RP jest ta sama a stopień spręzania różny , co można sprawdzić we wszędzie dostępnych katalogach
A zatem skoro skok i średnica ta sama, a rozny stopien to bierze sie to wlasnie z kształtu tłoka. Wystarczy podstawowa wiedza zeby to umieć sprawdzić. (jest jeszcze mozliwosc ze komora spalania w głowicy jest inna w PF i RP co tez zmieniłoby stopien sprezania ale tu taczej tak nie jest)
Wały takie same aczkolwiek co to obróbki wałów z PFa i RPka sie nie wypowiem. Mysle jednak ze materiał i wykończenie jest to samo.

suma sumarum - blok w PF i RP jest ten sam ale układ korbowo-tłokowy różny (ale na tym samym wale)
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 01:24 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości