Wałek z 2E do ADZ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Wałek z 2E do ADZ
Witam
Czy jest możliwość przełożenia wałka 2E do ADZ ? lub głowicy całej kompletnej z 2E do ADZ zwiększając osiągi silnika ?
Pozdrawiam
Czy jest możliwość przełożenia wałka 2E do ADZ ? lub głowicy całej kompletnej z 2E do ADZ zwiększając osiągi silnika ?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 16:30 przez Benoś, łącznie zmieniany 1 raz.
Gofer i wszystko jasne :-)
Jest. Marcin SoYa to robił. Podobno coś daje.Czy jest możliwość przełożenia wałka 2E do ADZ ?
Sama głowica chyba wiele nie da. Jakbyś założył także Digifanta z 2e, to pewnie uzyskałbyś więcej.Benoś pisze:głowicy całej kompletnej z 2E do ADZ zwiększając osiągi silnika ?
Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T
Jest: Octavia 1 1.8T
Przeróbka należy do gatunku tych poważnych. Musiałbyś poczytać, bo nie znam szczegółów operacji, tylko widziałem o tym temat kiedyś na forum. Musiałbyś poczytać na forum. Ale pewnie wymagałby to zmiany programu sterownika od 2e.A to by jakoś nie kolidowało bo ADZ jest jedno punkt a 2E wielo punkt ?
Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T
Jest: Octavia 1 1.8T
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
To wszystko nie tak hop siup . Tak naprawde masz 2 mozliwosci.
1. Zalozyc glowice razem z kolektorami (ssacy i wydechowy) i cala elektronika od silnika 2E (razem z przeplywomierzem itd). Z dawkowaniem nie bedzie problemu, bo tyle ile silnik powietrza zassie tyle pokaze klapka przeplywomierza i sklad mieszanki zawsze bedzie ok. Nie uzyskasz jednak takiego efektu jak np w silnikach 1.8 typu PF/PB (blizniacza konstrukcja do 2E) ze wzgledu na tloki jakie masz w swoim silniku (inna konstrukcja i inny stopien sprezania). Gdybys wymienil dodatkowo tloki na takie z silnikow ktore podalem cieszylbys sie mocą okolo 110 koni.
2. Przelozyc glowice z samym walkiem a zostawic kolektory od ADZ i elektronikę od ADZ. Wtedy efekt będzie raczej mizerny. Co więcej, moim zdaniem na gratach z 2E rozjedziesz sklad mieszanki. Silniki z jednopunktem nie maja przeplywomierza i dawkują paliwo głównie po sygnale z potencjometru przepustnicy i sondy lambda. Dając walek o większych czasach otwarcia powodujesz ze przy tym samym wychyleniu przepustnicy od ADZ wpadac Ci będzie więcej powietrza do silnika. Jesli ilość tego powietrza będzie w zakresie regulacji sterownika sondą lambda to w porządku. Jesli wpadnie go więcej niz sonda lambda będzie w stanie skorygowac to wypalisz gniazda zaworow ze wzgledu na zbyt uboga mieszanke.
Rasumując polecam rozwiązanie numer 1. W 2 bym sie nie bawil, bo to losowanie na loterii między mocą a mozliwoscią uszkodzenia silnika.
1. Zalozyc glowice razem z kolektorami (ssacy i wydechowy) i cala elektronika od silnika 2E (razem z przeplywomierzem itd). Z dawkowaniem nie bedzie problemu, bo tyle ile silnik powietrza zassie tyle pokaze klapka przeplywomierza i sklad mieszanki zawsze bedzie ok. Nie uzyskasz jednak takiego efektu jak np w silnikach 1.8 typu PF/PB (blizniacza konstrukcja do 2E) ze wzgledu na tloki jakie masz w swoim silniku (inna konstrukcja i inny stopien sprezania). Gdybys wymienil dodatkowo tloki na takie z silnikow ktore podalem cieszylbys sie mocą okolo 110 koni.
2. Przelozyc glowice z samym walkiem a zostawic kolektory od ADZ i elektronikę od ADZ. Wtedy efekt będzie raczej mizerny. Co więcej, moim zdaniem na gratach z 2E rozjedziesz sklad mieszanki. Silniki z jednopunktem nie maja przeplywomierza i dawkują paliwo głównie po sygnale z potencjometru przepustnicy i sondy lambda. Dając walek o większych czasach otwarcia powodujesz ze przy tym samym wychyleniu przepustnicy od ADZ wpadac Ci będzie więcej powietrza do silnika. Jesli ilość tego powietrza będzie w zakresie regulacji sterownika sondą lambda to w porządku. Jesli wpadnie go więcej niz sonda lambda będzie w stanie skorygowac to wypalisz gniazda zaworow ze wzgledu na zbyt uboga mieszanke.
Rasumując polecam rozwiązanie numer 1. W 2 bym sie nie bawil, bo to losowanie na loterii między mocą a mozliwoscią uszkodzenia silnika.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
A więc prócz głowicy z 2e potrzebuje wtryski przepływke kompa i jakąś wiązke .
A jak wygląda wtedy pasek rozrządu czy musi byc taki do 2e czy moze byc dalej z ADZ ?
Po złożeniu wszystkiego trzeba by coś jeszcze stroić ?
Uszczelka pod głowicą wtedy być z 2E ?
Włśnie kupiłem głowice z kolektoremi przepustnicą za 240 zł nie wiem czy dobra cena , mi pasuje
Czy wtryski podejdą z passata B4 2.0
http://moto.allegro.pl/item300941489_vw ... 17_ab.html
Lub znalazłem
http://moto.allegro.pl/item304186442_li ... t_2_0.html
a kolektor
http://moto.allegro.pl/item304196679_ru ... 15_km.html
A jak wygląda wtedy pasek rozrządu czy musi byc taki do 2e czy moze byc dalej z ADZ ?
Po złożeniu wszystkiego trzeba by coś jeszcze stroić ?
Uszczelka pod głowicą wtedy być z 2E ?
Włśnie kupiłem głowice z kolektoremi przepustnicą za 240 zł nie wiem czy dobra cena , mi pasuje
Czy wtryski podejdą z passata B4 2.0
http://moto.allegro.pl/item300941489_vw ... 17_ab.html
Lub znalazłem
http://moto.allegro.pl/item304186442_li ... t_2_0.html
a kolektor
http://moto.allegro.pl/item304196679_ru ... 15_km.html
Ostatnio zmieniony czw sty 31, 2008 13:24 przez Benoś, łącznie zmieniany 5 razy.
Gofer i wszystko jasne :-)
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Do tego silniczek krokowy, elementu gumowe systemu odpowietrzania, rurki dolotowe i koniecznie kolektor ssacy z przepustnicą. Jeśli będziesz wymieniać kolektor wydechowy również to trzeba będzie też sondę lambda wymienić. (moim zdaniem nieoplacalna zabawa, lepiej będzie cały motor 2E kupić kompletny)Benoś pisze:A więc prócz głowicy z 2e potrzebuje wtryski przepływke kompa i jakąś wiązke .
Jesli kolko walka rozrzadu jest takie samo jak w ADZ (średnica i ilość zębów) to pasek możesz zostawic staryA jak wygląda wtedy pasek rozrządu czy musi byc taki do 2e czy moze byc dalej z ADZ ?
Nie trzeba nic stroic, wszystko bedzie dzialac jak nalezyPo złożeniu wszystkiego trzeba by coś jeszcze stroić ?
[/quote]Uszczelka pod głowicą wtedy być z 2E ?
Uszczelke dajesz od ADZ, chyba ze komora spalania w glowicy ma większą średnicę niż średnica cylindra (w co wątpię), wtedy musisz pokombinować.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
A kolektor wydechowy może zostać z ADZ czy trzba wymienić na 2E
Fotka głowicy
http://images27.fotosik.pl/149/1435bf7ac15cbf52.jpg
Fotka głowicy
http://images27.fotosik.pl/149/1435bf7ac15cbf52.jpg
Ostatnio zmieniony czw sty 31, 2008 13:45 przez Benoś, łącznie zmieniany 1 raz.
Gofer i wszystko jasne :-)
A co z wtryskami pare postów wyżej są linki do paru , będą pasować ?
Instalacja tylko z komory silnika 2E będzie potrzebna ?
Czy w 2E i ABF jest taka sama instalacja ?
Instalacja tylko z komory silnika 2E będzie potrzebna ?
Czy w 2E i ABF jest taka sama instalacja ?
Ostatnio zmieniony czw sty 31, 2008 17:05 przez Benoś, łącznie zmieniany 2 razy.
Gofer i wszystko jasne :-)
Rozumiem ale ja kupiłem głowice z kolektorem , przepustnicą i brakuje listwy wtryskiwaczy czy któraś z tych pasowała by ?
passat B4 2.0
http://moto.allegro.pl/item300941489_vw ... 17_ab.html
Lub
http://moto.allegro.pl/item304186442_li ... t_2_0.html
passat B4 2.0
http://moto.allegro.pl/item300941489_vw ... 17_ab.html
Lub
http://moto.allegro.pl/item304186442_li ... t_2_0.html
Ostatnio zmieniony pt lut 01, 2008 10:26 przez Benoś, łącznie zmieniany 1 raz.
Gofer i wszystko jasne :-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości