ABF (turbo czy kompresor) pomoc przy projekcie

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

[QT]Devil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pt sie 18, 2006 03:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

ABF (turbo czy kompresor) pomoc przy projekcie

Post autor: [QT]Devil » ndz sty 13, 2008 16:10

Witam wszystkich mam zamiar założyć doładowanie do fury. Troche w temacie siedze oczytany w miare jestem ale nie chce jakiegos błedu zrobić. Mam do was kilka pytan za odpowiedzi z góry dziekuje dodam że raczej słów na witar nie rzucam bo miałem 2E i pół roku szukałem odpowiedniego ABFa ale juz siedzi pod maską :) ale do rzeczy:

1. Chciałbym aby ten silnik był wieczny myśle żeby go zakuć orientacyjnie szukając znalazłem tylko Tomsona koszt w granicach 7-8k (wał, tłoki, korby, panewki) macie może dostęp do tych gratów taniej tzn z waszą prowizją oczywiście ale taniej.

2. Jakie tłoki musiałbym zakupić żeby go odpowiednio odprężyć

3. Turbo czy kompressor? zajmuje sie instalacjami gazowymi i wiem że auta na gazie pracuja ale chdzi o zywotnośc bo jak wiecie gaz ma wyzsza temperature spalania a to raczej zbyt dobrze nie wróży turbinie no ale kompresor nie ma do czynienia ze spalinami. Niektórzy z was pomyśla ze smieszny jestem ze takie mody i gaz ale to jest Polska wiadomo ze scigał sie na gazie nie bede ale to ma byc autko którym bede jezdził na codzien wiec ekonomia sie dla mnie liczy.

4. Jakiej mocy moge sie spodziewac bezpiecznie co by bloku nie rozerwało?

5. Na forum jest kilku maniaków :) którzy maja niezle moce zdradzccie ile pala takie samochody na doładowaniu przy mocach 200-300PS

Prosze tylko sie nie smiac ze chce cos takiego zrobic w cywilnej cordobie bo to jest moj pierwszy samochod i poprostu mam duzy sentyment do niego jakbym mial ta kase ktora w niego wlozylem mogłbym jezdzic jakims passatem lub A4. Decyzje podjolem ze tego autka juz nie sprzedam zostanie u mnie w rodzinie ale narazie chce sie bawic :)


Teraz pomyślałem że jest dział 16v jesli jakiś mod mógłby przenieść do tamtego działu, chyba że moze byc tutaj.
Ostatnio zmieniony ndz sty 13, 2008 16:26 przez [QT]Devil, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz sty 13, 2008 16:29

to cie zasmuce.. prawie napewno nipotrzebnie zmieniales 2E na ABF z 2e mozna bez zadnego problmu targnac takie parametry. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04b ... 30cd8.html ..co jezdzi mniej wiecej tak...
co do Twoich pytan...
ad1. wieczny... awykonalne... :helm:
ad2. tloki .. musisz wiedziec ile planujesz dmuchac..
ad3.. auta do gazu to bym tobie nie oddal.. brak elementarnej wiedzy na temat gazu...
ad3a. na dobrej instalce w doladowanym silniku egt jest mniejsze moc wieksza... czyli najbardziej bezpieczne podniesienie mocy za pomoca wyzej oktanowego paliwa...
ad4.. jakies 1000 ps??:>
ad5... pala dokladnie tyle il mu wlejesz... wszystko zalezy od umiejetnosci zawodnika...
Ostatnio zmieniony ndz sty 13, 2008 16:31 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32790
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz sty 13, 2008 16:51

abf turbo na gazie - ciśnie niemiłosiernie

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90907&start=0


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

[QT]Devil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pt sie 18, 2006 03:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: [QT]Devil » ndz sty 13, 2008 17:16

Evo dzieki ale troche mi wjechałes z tym gazem ja tam pracuje dopiero rok i uwierz mi ze sie dopiero ucze ale swoje juz wiem :(

1. Czemu awykonalne nie chce go dmuchac do granic wytrzymałosci :)
2. Moc 250-300PS
3. :(
4. No to chyba zart
5. wiem ze to potrafi wychalac ale chodzi mi np o spokojna jazde po miescie z taka moca.


djtom nie wiedziałem ze Kenaj ma fure zagazowana :shock:



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32790
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz sty 13, 2008 17:39

Obrazek


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

[QT]Devil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pt sie 18, 2006 03:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: [QT]Devil » ndz sty 13, 2008 17:56

tom nie wiesz czegoś więcej czy daje rade ten gaz przy takich mocach?



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32790
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz sty 13, 2008 17:59

to sekwencja, wiem że Janek montował dodatkowe wtryski, szczegółów nie znam, z czym jak z czym ale z gazem nie miał problemów nigdy.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz sty 13, 2008 18:23

[QT]Devil pisze:No to chyba zart
to nie zart... bloki sa mocne.. jak i waly korbowe:) co do wyzszej temperatury to tak zawsze jest na ubogiej mieszance.. wystarczy podlac :)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn sty 14, 2008 12:07

evolution pisze:to cie zasmuce.. prawie napewno nipotrzebnie zmieniales 2E na ABF z 2e mozna bez zadnego problmu targnac takie parametry. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04b ... 30cd8.html ..co jezdzi mniej wiecej tak...
co do Twoich pytan...
ad1. wieczny... awykonalne... :helm:
ad2. tloki .. musisz wiedziec ile planujesz dmuchac..
ad3.. auta do gazu to bym tobie nie oddal.. brak elementarnej wiedzy na temat gazu...
ad3a. na dobrej instalce w doladowanym silniku egt jest mniejsze moc wieksza... czyli najbardziej bezpieczne podniesienie mocy za pomoca wyzej oktanowego paliwa...
ad4.. jakies 1000 ps??:>
ad5... pala dokladnie tyle il mu wlejesz... wszystko zalezy od umiejetnosci zawodnika...
EVO 1000km nie daje rady, blok nie wytrzymuje :D


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn sty 14, 2008 18:17

GTO pisze:EVO 1000km nie daje rady, blok nie wytrzymuje
na metanolu owszem :P na zwykłej mozna zapomniec... ale bylo pytranie ile.. nie na czym:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości