
Przychodzę na to forum ponieważ mam dylemat odnośnie wyboru jednostki napędowej do pojazdu który docelowo ma startować w wyścigach amatorskich klasy do 1600ccm
Nie piszę jaki to samochód bo nie to jest celem tego tematu...
Sedno sprawy:

Początkowo brałem pod uwagę jedynie silnik o oznaczeniu EG (golf i passat mk1 GTI 110KM) jednak po przejrzeniu zdjęć wydało mi się problematyczne przejście tematu zespołu wtryskowego wraz z przepływomierzem... obecnie myślę o wyborze silnika FP bądź FR jednak chęc posiadania wtrysku przewyższa dwa podwójne gaźniki (choć idealnie nadawały by się Webery serii DCOE 40 ze zwężkami 34mm)
W silniku oczywiście kompleksowo będzie zmieniony układ wydechowy (4-2-1 + 1 tłumik) wałek rozrządu (260/260 *OWK 10,5mm wzniosu krzywki) oraz obróbka głowicy
Czy ktoś przerabiał temat modyfikacji dolotu w silniku EG?
Czy konstrukcyjnie silnik EG różni się od FP FR ? (chodzi o wytrzymałość)