Benzyna vs Diesel

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » ndz sty 20, 2008 16:59

tylko jaki sen jest porownywania wolnosacego z doładowanym


jak postawicie benzyne i wolnosacego dezla o podobnej mocy i podobnym momencie obr. to benzyna spokojnie sobie objedzie dezla

np: golfa mk3 1.6 AEE 75KM i 135Nm z Pug 306 1.9D 71KM i 130Nm

i kto wygra

to samo w mk4 1.9TDI ARL z obojetnie jakim oplem z silnikiem C20LET 280Nm


diesle sa mocne ale maja mały zakres uzytecznych obrotow i dla tego najlepiej sprawdzaja sie w samochodach dostawczych i ciezarowych
Ostatnio zmieniony ndz sty 20, 2008 17:01 przez jozekrjrj, łącznie zmieniany 1 raz.


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz sty 20, 2008 17:23

jozekrjrj pisze:tylko jaki sen jest porownywania wolnosacego z doładowanym
Porównujemy silniki o podobnych mocach max, no jesli tak bardzo Ci zależy mozna porównać ARL (1.9TDI 150PS) z AGU (1.8T 150PS)
jozekrjrj pisze:to samo w mk4 1.9TDI ARL z obojetnie jakim oplem z silnikiem C20LET 280Nm
Co to za porównanie 150PS kontra 204PS ???????


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » ndz sty 20, 2008 18:03

ale moment podobny i pojemnosc


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz sty 20, 2008 19:27

koledzy skończcie juz to brandzlowanie sie wykresami i cyferkami :)

ja sie nie pytam na drodze czy kolega jest wolnossący czy doładowy :)

liczy sie kto jest szybszy na drodze :bigok: i czasem kto mniej płaci na stacji :P

nie rozumiem kolegów którzy biadolą żeby nie porównywac doładowanego diesla z wolnossakiem...masz problem uturbiaj benzyne i bedziesz lał TDi-iki.. ale i na Ciebie sie pewnie ktoś znajdzie :) i to w tym wszystkim chodzi :bigok:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz sty 20, 2008 19:54

cowboy pisze:ja sie nie pytam na drodze czy kolega jest wolnossący czy doładowy
to porownajmy wykres turbo benyny:) mocnej wysokoobrotowej:P wyjasnienie..4x4 ma wieksze opory.. wykres na 354 ps. w miare wyskalowany do tego z abf.. po przeliczeniu na nowa skrzynie jaka mam teraz wczesniej piatka konczylaby sie na poziomie 4 abf... zielone kreski w wykresie to spelnienie zalozen 8400 limiter:) tego na wykresie nie widac

[ Dodano: Nie Sty 20, 2008 19:42 ]
jozekrjrj pisze:ale moment podobny i pojemnosc
co ma moment do rzeczy... przyspiesza sie moca...
Ostatnio zmieniony ndz sty 20, 2008 20:01 przez evolution, łącznie zmieniany 2 razy.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » ndz sty 20, 2008 21:01

cowboy,

nie ma takiej potrzeby , na ulicach sie nie scigam na 400m tez nie

nie kreci mnie jazda na wprost

evolution,

to wkoncu za co odpowiada moment obr. ??


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » ndz sty 20, 2008 22:17

jozekrjrj pisze: to wkoncu za co odpowiada moment obr. ??
No to juz tutaj bylo to walkowane.

Wyglada to mniej wiecej tak: moc samochodu to obroty przemnozone przez moment obrotowy. Im wieksza moc tym lepsze przyspieszenie.

Czyli (pomijajac opory tarcia itp) jesli masz diesla ktory ma moment obrotowy 300 przy obrotach 2000 to przyspiesza tak jak powiedzmy benzynka ktora ma moment obrotowy 150 przy obrotach 4000. Moc jest taka sama wiec samochody przyspieszaja tak samo.

Zaleta silnikow doladowanych (w tym porownaniu diesli) jest to ze maja dzieki turbinie maksymalny moment obrotowy w dosyc szerokim zakresie obrotow. Wada jest to ze uzyteczny zakres obrotow jest mniejszy niz w benzynie i nie moga silnikow tak wysoko krecic.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz sty 20, 2008 23:49

evolution,

to wkoncu za co odpowiada moment obr.
moment obrotowy to skutek uboczny wydzielania sie mocy w ruchu obrotowym
wzor jest taki 9550 razy moc w kilowatach przez obroty przy jakich zostala wydzielona moc... poczytaj ten temat a nie zadawaj pytan z kilkukrotnie udzielonymi odpowiedziami:)

[ Dodano: Nie Sty 20, 2008 22:51 ]
exec, a ty sie nie udzielaj... :helm: :helm:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pn sty 21, 2008 02:27

Cosik niebardzo jasne dla mnie. Mój silnik ponoć ma 55kw@4800 i 135nm@2800.

55kw * 9550 / 4800 = 109,43

Więc jakim cudem mam mieć 135 przy 2800 skoro wychodzi że jest tylko 109 przy wyższych obrotach (4800) ????


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » pn sty 21, 2008 02:37

sHpAaKu pisze:Więc jakim cudem mam mieć 135 przy 2800 skoro wychodzi że jest tylko 109 przy wyższych obrotach (4800) ????
A kto powiedział, że moment tez rośnie? :bajer: Przecież maksimum momentu masz przy 2800... potem krzywa spada.


Moje VWozidło spala średnio: Obrazek i Obrazek

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn sty 21, 2008 17:54

sHpAaKu pisze:Cosik niebardzo jasne dla mnie. Mój silnik ponoć ma 55kw@4800 i 135nm@2800.

55kw * 9550 / 4800 = 109,43

Więc jakim cudem mam mieć 135 przy 2800 skoro wychodzi że jest tylko 109 przy wyższych obrotach (4800) ????
hehe i przy tych obrotach masz ten moment.. ale max momentu jak napisal juz kolega przypada nizej:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pn lut 04, 2008 22:32

skoro nie przyspiesza sie momentem, to jak wytlumaczyc takie cos:
u mnie w serii mam ~200Nm przy ~2300 obr(link w podpisie).i teraz tak:
po pierwsze zaczynajac lekkie przyspieszenie od 1700obr, stopniowo zwiekszajac gaz, powiedzmy na 2 biegu, to gdy wskazowka przekroczy 2100 to auto dostaje kopa a podobno turbina pracuje od samego poczatku.
po drugie przyspieszajac wlasnie od tych 2100obr czuc ze auto ciagnie jak smok wawelski a jak przekroczy ~3500obr to to robi sie "mdłe" i czuc wyraznie utrate mocy(moze nie tyle co utrate co dziwny opor, jakby sie silnik mial zatrzec).a przeciez max moc mam przy 3700obr...
oczywiscie przy nagrywaniu 0-100 uzywalem zakresu 3000-4000, ale nie bylo czuc tego "kopa".


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » wt lut 05, 2008 00:26

olek256 pisze:oczywiscie przy nagrywaniu 0-100 uzywalem zakresu 3000-4000, ale nie bylo czuc tego "kopa"
no właśnie, skoro masz filmik keidy uzywales 3000-4000 rps, to teraz zrób filmik jak przyspieszasz miedzy tym kopem w plecy, czyli wal między 2100-a powiedzmy 3100 :>?


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » wt lut 05, 2008 09:42

hehe no przeciez kazdy wie ze wynik zawsze bedzie gorszy...
chodzi o to ze ni wiem co z tym "kopem".czy to sie uznaje za rodzaj przyspieszenia?
a teraz dzicinnr pytanie :grin:
skoro Nm to skutek uboczny to czemu silniki go posiadaja?


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości