Benzyna vs Diesel
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 389
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
- Lokalizacja: warszawa Targowek
- Kontakt:
tylko jaki sen jest porownywania wolnosacego z doładowanym
jak postawicie benzyne i wolnosacego dezla o podobnej mocy i podobnym momencie obr. to benzyna spokojnie sobie objedzie dezla
np: golfa mk3 1.6 AEE 75KM i 135Nm z Pug 306 1.9D 71KM i 130Nm
i kto wygra
to samo w mk4 1.9TDI ARL z obojetnie jakim oplem z silnikiem C20LET 280Nm
diesle sa mocne ale maja mały zakres uzytecznych obrotow i dla tego najlepiej sprawdzaja sie w samochodach dostawczych i ciezarowych
jak postawicie benzyne i wolnosacego dezla o podobnej mocy i podobnym momencie obr. to benzyna spokojnie sobie objedzie dezla
np: golfa mk3 1.6 AEE 75KM i 135Nm z Pug 306 1.9D 71KM i 130Nm
i kto wygra
to samo w mk4 1.9TDI ARL z obojetnie jakim oplem z silnikiem C20LET 280Nm
diesle sa mocne ale maja mały zakres uzytecznych obrotow i dla tego najlepiej sprawdzaja sie w samochodach dostawczych i ciezarowych
Ostatnio zmieniony ndz sty 20, 2008 17:01 przez jozekrjrj, łącznie zmieniany 1 raz.
był mk3 GT
http://www.s-cam.pl/
http://www.s-cam.pl/
Porównujemy silniki o podobnych mocach max, no jesli tak bardzo Ci zależy mozna porównać ARL (1.9TDI 150PS) z AGU (1.8T 150PS)jozekrjrj pisze:tylko jaki sen jest porownywania wolnosacego z doładowanym
Co to za porównanie 150PS kontra 204PS ???????jozekrjrj pisze:to samo w mk4 1.9TDI ARL z obojetnie jakim oplem z silnikiem C20LET 280Nm
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
koledzy skończcie juz to brandzlowanie sie wykresami i cyferkami
ja sie nie pytam na drodze czy kolega jest wolnossący czy doładowy
liczy sie kto jest szybszy na drodze i czasem kto mniej płaci na stacji
nie rozumiem kolegów którzy biadolą żeby nie porównywac doładowanego diesla z wolnossakiem...masz problem uturbiaj benzyne i bedziesz lał TDi-iki.. ale i na Ciebie sie pewnie ktoś znajdzie i to w tym wszystkim chodzi
ja sie nie pytam na drodze czy kolega jest wolnossący czy doładowy
liczy sie kto jest szybszy na drodze i czasem kto mniej płaci na stacji
nie rozumiem kolegów którzy biadolą żeby nie porównywac doładowanego diesla z wolnossakiem...masz problem uturbiaj benzyne i bedziesz lał TDi-iki.. ale i na Ciebie sie pewnie ktoś znajdzie i to w tym wszystkim chodzi
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
to porownajmy wykres turbo benyny:) mocnej wysokoobrotowej:P wyjasnienie..4x4 ma wieksze opory.. wykres na 354 ps. w miare wyskalowany do tego z abf.. po przeliczeniu na nowa skrzynie jaka mam teraz wczesniej piatka konczylaby sie na poziomie 4 abf... zielone kreski w wykresie to spelnienie zalozen 8400 limiter:) tego na wykresie nie widaccowboy pisze:ja sie nie pytam na drodze czy kolega jest wolnossący czy doładowy
[ Dodano: Nie Sty 20, 2008 19:42 ]
co ma moment do rzeczy... przyspiesza sie moca...jozekrjrj pisze:ale moment podobny i pojemnosc
Ostatnio zmieniony ndz sty 20, 2008 20:01 przez evolution, łącznie zmieniany 2 razy.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
No to juz tutaj bylo to walkowane.jozekrjrj pisze: to wkoncu za co odpowiada moment obr. ??
Wyglada to mniej wiecej tak: moc samochodu to obroty przemnozone przez moment obrotowy. Im wieksza moc tym lepsze przyspieszenie.
Czyli (pomijajac opory tarcia itp) jesli masz diesla ktory ma moment obrotowy 300 przy obrotach 2000 to przyspiesza tak jak powiedzmy benzynka ktora ma moment obrotowy 150 przy obrotach 4000. Moc jest taka sama wiec samochody przyspieszaja tak samo.
Zaleta silnikow doladowanych (w tym porownaniu diesli) jest to ze maja dzieki turbinie maksymalny moment obrotowy w dosyc szerokim zakresie obrotow. Wada jest to ze uzyteczny zakres obrotow jest mniejszy niz w benzynie i nie moga silnikow tak wysoko krecic.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
moment obrotowy to skutek uboczny wydzielania sie mocy w ruchu obrotowymevolution,
to wkoncu za co odpowiada moment obr.
wzor jest taki 9550 razy moc w kilowatach przez obroty przy jakich zostala wydzielona moc... poczytaj ten temat a nie zadawaj pytan z kilkukrotnie udzielonymi odpowiedziami:)
[ Dodano: Nie Sty 20, 2008 22:51 ]
exec, a ty sie nie udzielaj...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
hehe i przy tych obrotach masz ten moment.. ale max momentu jak napisal juz kolega przypada nizej:)sHpAaKu pisze:Cosik niebardzo jasne dla mnie. Mój silnik ponoć ma 55kw@4800 i 135nm@2800.
55kw * 9550 / 4800 = 109,43
Więc jakim cudem mam mieć 135 przy 2800 skoro wychodzi że jest tylko 109 przy wyższych obrotach (4800) ????
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
skoro nie przyspiesza sie momentem, to jak wytlumaczyc takie cos:
u mnie w serii mam ~200Nm przy ~2300 obr(link w podpisie).i teraz tak:
po pierwsze zaczynajac lekkie przyspieszenie od 1700obr, stopniowo zwiekszajac gaz, powiedzmy na 2 biegu, to gdy wskazowka przekroczy 2100 to auto dostaje kopa a podobno turbina pracuje od samego poczatku.
po drugie przyspieszajac wlasnie od tych 2100obr czuc ze auto ciagnie jak smok wawelski a jak przekroczy ~3500obr to to robi sie "mdłe" i czuc wyraznie utrate mocy(moze nie tyle co utrate co dziwny opor, jakby sie silnik mial zatrzec).a przeciez max moc mam przy 3700obr...
oczywiscie przy nagrywaniu 0-100 uzywalem zakresu 3000-4000, ale nie bylo czuc tego "kopa".
u mnie w serii mam ~200Nm przy ~2300 obr(link w podpisie).i teraz tak:
po pierwsze zaczynajac lekkie przyspieszenie od 1700obr, stopniowo zwiekszajac gaz, powiedzmy na 2 biegu, to gdy wskazowka przekroczy 2100 to auto dostaje kopa a podobno turbina pracuje od samego poczatku.
po drugie przyspieszajac wlasnie od tych 2100obr czuc ze auto ciagnie jak smok wawelski a jak przekroczy ~3500obr to to robi sie "mdłe" i czuc wyraznie utrate mocy(moze nie tyle co utrate co dziwny opor, jakby sie silnik mial zatrzec).a przeciez max moc mam przy 3700obr...
oczywiscie przy nagrywaniu 0-100 uzywalem zakresu 3000-4000, ale nie bylo czuc tego "kopa".
Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...
Pan instruktor nauki jazdy :bigok:
Pan instruktor nauki jazdy :bigok:
hehe no przeciez kazdy wie ze wynik zawsze bedzie gorszy...
chodzi o to ze ni wiem co z tym "kopem".czy to sie uznaje za rodzaj przyspieszenia?
a teraz dzicinnr pytanie
skoro Nm to skutek uboczny to czemu silniki go posiadaja?
chodzi o to ze ni wiem co z tym "kopem".czy to sie uznaje za rodzaj przyspieszenia?
a teraz dzicinnr pytanie
skoro Nm to skutek uboczny to czemu silniki go posiadaja?
Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...
Pan instruktor nauki jazdy :bigok:
Pan instruktor nauki jazdy :bigok:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości