Benzyna vs Diesel

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn gru 17, 2007 22:45

evolution pisze:pupa nie kirowca.. nie krecil silnika:)
nie bardzo... potem ścigał sie z innym ABF-em i szli równiutko - róznica była może 20 cm :)

ale tak jak napisałem trzeba umiec ogarniać auto, czy to bedzie TDI czy 16-stka..

najlepiej popatrzec na wykres z MAHA - poatrzec na wykres mocy na kołach, znaleźć sobie gorke w przedziale obrotów odpowiadającycj zmianie biegu i w tym zakresie zmieniać i to najprostsza recepta



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn gru 17, 2007 23:04

zawsze wychodzi ze trzeba przekrecac silnik ponad moc maxymalna:) tak jakos dziwnie:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » pn gru 17, 2007 23:05

tmk pisze: Auto najpierw wciska w fotel, a potem "już tylko przyspiesza"
Wnioski?
Oto wnioski:
Do ok. 4500 obrotow ciagle szybko rosnie Ci moc wiec i przyspieszenie wzrasta coraz bardziej. Pozniej moc utrzymuje sie mniej wiecej na takim samym poziomie. Teoretycznie bo w praktyce masz coraz wieksze straty mocy wiec w praktyce mocy zaczyna Ci ubywac. Do tego wraz z predkoscia rosna opory toczenia, aerodynamiczne itp wiec tych strat jest na tyle duzo ze odczucie moze byc ze po 5000 obrotow auto przyspiesza ale slabiej niz wczesniej.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn gru 17, 2007 23:48

cowboy pisze:a mając shamowane 138KM i 330NM objechałem mk3 ABF który sie shamował na 148KM

przy 110km/h ja zapinałem 4 bieg a golf był za mną 3 metry z tyłu mimo że jechał jeszcze na 2 biegu

nie intersują mnie teoretyczne wykresy i szmery bajery - dla mnie sie liczy jak auto jedzie na drodze..

potem ten ABF miał na G-tchu 7,95 a ja miałem 7,45

no i jak mi to koledzy teoretycy wytłumaczą ?

na majówce kilka osób to widziało, mimo że zmieniałem bieg to wcale nie zostawałem z tyłu, na trójce juz zaczynałem odjeżdzac :) wyścig dla pewności odbył sie 2 razy..
To ja Ci moze Cowboy odpowiem: ponieważ chce dobre przyspieszenie 0-100 to wyciągam 16V i pakuje silnik od Ursusa 1224 (145Km-450Nm). I twierdzisz ze z Tobą wygram?? P.S. mase silnika pomijam :bigok:
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 23:48 przez toffic, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt gru 18, 2007 10:53

toffic pisze:chce dobre przyspieszenie 0-100
to pakuj turbo benzyne i napęd na 4 łapy
toffic pisze:twierdzisz ze z Tobą wygram
czy ja napisałem że auto z silnikiem Ursusa wygra ?

stan ze mną na kresce to zobaczymy kto wygra...a nie podawaj jakies wydumane przykłady

ja podałem przykład konkretny: mk3 o podobnej wadze w TDI ~140KM/320NM jest minimalnie szybsze niz ABF 16V ~150/230NM - sprawdzone na ulicy i na G-Techu

ps. myślę, że jak do Ursusa 1224 wsadzisz silnik VR6 174KM i 250NM i pojedziesz na zawody w oraniu pola to przegrasz z Ursusem z dieslem 145KM 450NM :P

[ Dodano: Wto Gru 18, 2007 10:27 ]
dodam jeszcze na zakończenie tej bezsensownej dyskusji że ważne jest przełoże, i tak jak napisałem MOC NA KOŁACH

wtedy niezależnie czy masz diesla czy benzyne widać jaką mocą auto dyspnuje na kołach napędzając rolki

moment w dieslu jest najwyższy np przy 2500 rpm ale w ściganiu wcale się nie wykorzystuje zakresy 2500 rpm ;)

ja dociągam do 4100 rpm (max moc mam około 3960) i przerzucam na wyższy bieg i obroty spadają mi na około 3100 rpm czyli patrząc na mój wykres z czasów ~140KM wykorzystuje silnik w zakresie 3100rpm 295NM@130KM do 4100rpm 240NM@140KM

czyli na niebieskiej linii moc na kołach mam około 110KM i 210NM
hamowany byłem na 4 biegu czyli mniej więcej odpowiada to na drodze od 100 do 140km/h
i tak rzeczywiscie jest na 3 dociągam do 100 km/h potem 4 do 140km/h

i wykresik dla zobrazowania

Obrazek



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt gru 18, 2007 12:21

Widze że tym tematem rozpetałem niezłą burzę :helm:

Jeszcze jeden przykład żeby dał wam do myślenia:

Mamy dwa silniki , powiedzmy niech to bedą dwa TDI , oba powiedzmy po jakiś korektach softu , oba silniki dysponują taką sama mocą max przy 4000rpm oraz takim samym momentem max przy 2000rpm , popatrzcie na wykres , jak myślicie który bedzie "szybszy" ?????

Obrazek


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt gru 18, 2007 12:35

homsky pisze:jak myślicie który bedzie "szybszy" ?????
w teorii czerwony - przeciez ma lepszy przebieg w całym zakresie, w praktyce to jeszcze zależy od "łącznika" :P

ps. róznice są tak małe że warunek jest taki że były mierzone na tej samej hamowni

[ Dodano: Wto Gru 18, 2007 11:36 ]
cowboy pisze:mierzone na tej samej hamowni
bo czerwony wykres wygląda jak z dynometu, a niebieski jak z inercji :)



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt gru 18, 2007 12:55

cowboy pisze:ja podałem przykład konkretny: mk3 o podobnej wadze w TDI ~140KM/320NM jest minimalnie szybsze niz ABF 16V ~150/230NM - sprawdzone na ulicy i na G-Techu
a to jest do wytłumaczenia :helm: przy silnikach o niewielkiej róznicy mocy ~ 10PS jest to mozliwe
cowboy zamieściłes swój wykres i bardzo dobrze, szkoda tylko że nie mamy wykresu tego ABFa , więc będe musiał troche nazmyślać - narysuje tak hipotetycznie dlaczego tak się stało, że auto cowboy'a objechało mocniejszego o 10PS ABFa, dodam tylko :zobaczcie przebieg mocy cowboya , narasta ona dość szybko i powyżej 3500rpm robi sie "płaska" :

Obrazek

[ Dodano: Wto Gru 18, 2007 11:56 ]
cowboy pisze:ps. róznice są tak małe że warunek jest taki że były mierzone na tej samej hamowni
Oczywiście założenie jest takie że przebiegi tych krzywych sa prawdziwe mierzone na jednej i tej samej hamowni obciążeniowej


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt gru 18, 2007 13:15

homsky pisze:zobaczcie przebieg mocy cowboya
zeby było super to trzeba porównać wykres MOCY NA KOŁACH !!

no i trzeba wiedzieć o ile spadają obroty przy zmianie biegu na wyższy w benzynie

jeśli masz ochote wkleje Ci 2 wykresy: jeden to ABF lekko zmodzimy olozwirskiego a drugu to jakiś Leon ASZ zmodzony przez Aligatora - wyciałem tylko to co potrzeba do porównania, dlatego że wykresy mają praktycznie identyczną moc i są zrobiona na MAHA która rysuje wykres mocy na kołach

ABF 166KM


Obrazek

TDI 166KM

Obrazek

Działaj - tylko porównaj moc na kołach w zakresie obrotów do ścigania :)


w TDI w zakresie 3000-4000 rpm jest płasko ~130KM mocy na kołach

w ABF w zakresie 6000-7200 rpm jest średnio ~115KM mocy na kołach
Ostatnio zmieniony wt gru 18, 2007 13:39 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt gru 18, 2007 13:55

cowboy pisze:jeśli masz ochote wkleje Ci 2 wykresy
Ochota jest tylko czas.......
cowboy pisze:no i trzeba wiedzieć o ile spadają obroty przy zmianie biegu na wyższy w benzynie
Dajcie mi przełożenia ABFa lub symbol skrzyni, ale obroty po dociagnieciu do 7200 bedą spadać mniej więcej do ok.5500rpm
cowboy pisze:Działaj - tylko porównaj moc na kołach w zakresie obrotów do ścigania
W zasadzie nie mo co rysowac , już wszystko widać , jesli do porównan przyjąc moc na kołach która uwzglednia opory łozysk kół , przegubów, przeniesienia napędu to odrazu widac że :

ASZ+ --> 127-132 PS : 3000-4000rpm
ABF+ --> 105-121 PS : 5500-7200rpm

Jak widać rysowanie czegokolwiek jest zbyteczne

[ Dodano: Wto Gru 18, 2007 13:16 ]
Patrząc na wykresy strat mocy dochodzi nam jeszcze jeden problem którego wczesniej nie rozważalismy. O ile układ napędowy obu pojazdów jest w identycznym stanie technicznym czyli "siła opórów" na mechanizmach jest taka sama idąc dalej moment oporu jest taki sam , to już "moc oporu" jest rózna bo moc jest funkcja obrotów , czyli im wyższe obroty tym moc oporów bedzie wieksza i widac te zjawisko na wykresach , w ABFie straty mocy 50PS , gdy w ASZ są 30PS --> 20PS róznicy to bardzo dużo . Oba silniki maja taką samą moc na silniku , ale na kołach ta moc jest juz bardzo różna.
Ostatnio zmieniony wt gru 18, 2007 13:57 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt gru 18, 2007 14:18

ASZ+ --> 127-132 PS : 3000-4000rpm
ABF+ --> 105-121 PS : 5500-7200rpm

Jak widać rysowanie czegokolwiek jest zbyteczne
no własnie o to mniej więcej chodzi żeby porównywac moc na kołach i wtedy juz wszystko jasne :)

AFN po wirusie ma około 105-110KM mocy na kołach w zakresie "wyścigowym"

ABF seryjny ma pewnie średnio około 105KM w zakresie "wyścigowym" więc są to auta bardzo porównywalne i wynik zależy od opon, kierowcy itd

[ Dodano: Wto Gru 18, 2007 13:34 ]
homsky pisze:ABFie straty mocy 50PS , gdy w ASZ są 30PS --> 20PS róznicy to bardzo dużo
dokładniej rzecz biorąc 16KM różnicy 48-32, ale straty zależą też od opon itd... wchodzimy juz w coraz większe szczegóły... :)

a wszystko i tak weryfikuje ulica :)

pozdro ! :bigok:

[ Dodano: Wto Gru 18, 2007 13:34 ]
a wszystko i tak weryfikuje ulica :)
albo czasy na 1/4 lub z G-techa



Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » wt gru 18, 2007 15:01

Ale mimo tego ze benzynki maja wieksze straty zwiazane z wiekszymi obrotami to jak sie okazuje benzynki turbo zjadaja tdi :bigok:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt gru 18, 2007 15:07

exec pisze:mimo tego ze benzynki maja wieksze straty zwiazane z wiekszymi obrotami to jak sie okazuje benzynki turbo zjadaja tdi
zupełnie nie dlatego :)

myślisz ze 1.8T 150KM zjada ARL-a 1.9 TDI 150KM np niech to będzie w budzie mk4 ?

[ Dodano: Wto Gru 18, 2007 14:10 ]
cowboy pisze:zupełnie nie dlatego :)
dlatego, że doładowane benzyny osiągają dużo większy moment obr niż silniki N/A co skutkuje tez większa mocą maks przy niższych obrootach



Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » wt gru 18, 2007 15:40

cowboy pisze:
exec pisze:mimo tego ze benzynki maja wieksze straty zwiazane z wiekszymi obrotami to jak sie okazuje benzynki turbo zjadaja tdi
zupełnie nie dlatego :)

myślisz ze 1.8T 150KM zjada ARL-a 1.9 TDI 150KM np niech to będzie w budzie mk4 ?
Nie mysle zeby zjadal - akurat tutaj oba samochody beda porownywalne. Ale jak patrze na wspolczesne konstrukcje to bez dwoch zdan - turbobenzynki sa jednak do przodu.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości