TU Jest wlasnie blad bo moment nie jest scisle sprzezony z moca a ma takze wykladnik obrotow. i wyglada to tak ze jak podniesziesz obroty mocy o 100 procent moment zmaleje o 50% tak jak pisalem moment jest skutkiem ubocznym. a co do posluzenia sie wykresami mocy bys sie zdziwil bo wyszlo by ci tak ze max wartosc mocy na kazdym biegu wyniosłaby dokladnie tyle samo, jedynym innym parametrem zmieniajacym sie bylaby predkosc na kazdym biegu... rozrysuj sobie nie odejmujac zadnych strat mocy ( ktore defacto sa wieksze im wieksza predkosc)homsky pisze: To nie jest błąd bo moc wynika bezpośrednio z momentu i na odwrót te dwie wartości są ściśle ze sobą sprzężone, do rozważań i wykresów mogłem posłuzyc się wykresami mocy , wynik ostateczny byłby taki sam.
Benzyna vs Diesel
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Zgadza sie . Moment nie jest liniowo związany z mocą , tylko jest funkcją mocy względem zmiennej jaką sa obroty. Patrz wzórevolution pisze:TU Jest wlasnie blad bo moment nie jest scisle sprzezony z moca a ma takze wykladnik obrotow
Tez sie zgadza bo moc ma już w sobie czynnik rpm i przełożenia nie maja na to żadnego wpływu, wcale nie mówilem że jest inaczejevolution pisze:co do posluzenia sie wykresami mocy bys sie zdziwil bo wyszlo by ci tak ze max wartosc mocy na kazdym biegu wyniosłaby dokladnie tyle samo
Jacek chyba myslimy o tym samym i oboje wiemy o co chodzi, tylko nie do końca nawzajem rozumiemy toku naszego myślenia.
[ Dodano: Sob Gru 15, 2007 16:55 ]
Tak na szybkiego żeby pokazać w czym rzecz , moc na poszczególnych biegach auta X o mocy Y :
To miałeś Jacek na myśli pewnie
Ostatnio zmieniony sob gru 15, 2007 17:40 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
blad masz na rysunku.. zrob poprawnie i naloz pb i on na jednym
[ Dodano: Sob Gru 15, 2007 17:08 ]
doczytalem ze na szybko:) generalnie jak zrobisz taki wykres cos zobaczysz:)
[ Dodano: Sob Gru 15, 2007 17:08 ]
doczytalem ze na szybko:) generalnie jak zrobisz taki wykres cos zobaczysz:)
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
twoj wzor jest taki:) ja napisalem jaki jest dokladnie:)homsky pisze: wzór jest prawidłowy : Moc = Moment * obroty
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Ale wykres taki moge robic jak poprzednie czyli dla AFNa i ADY razem, nie dysponuje wykresami innych motorów, żeby można było porównaćevolution pisze:generalnie jak zrobisz taki wykres cos zobaczysz:)
[ Dodano: Sob Gru 15, 2007 17:14 ]
wiem, jest jeszcze w tym wzorze stała która zamienia jednostkievolution pisze:twoj wzor jest taki:) ja napisalem jaki jest dokladnie:)
Ostatnio zmieniony sob gru 15, 2007 18:14 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
zobacz wykresy.. kazdy ma inny punkt 0 a tak nie moze byc:) rozchodzi sie o to ze kazdy wykrespowstal z niewlasciwego przeksztalcenia oryginalu
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
wiem, bo to tylko schemacik robiony na wariata, poprawnie poczatek każdej krzywej powinien startowac z punktu przeciecia osi współrzednych , to miales na myśli ??evolution pisze:zobacz wykresy.. kazdy ma inny punkt 0 a tak nie moze byc:) rozchodzi sie o to ze kazdy wykrespowstal z niewlasciwego przeksztalcenia oryginalu
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
nie o to chodzi:) zobacysz jak przeksztalcisz ori wykres
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
juz.. wykorzystalem jako bazowy wykres mocy na ostatnim biegu z wykresu jaki przedstawiles. dodalem takze krzywa oporow toczenia( w rzeczywistosci opory sa znacznie wieksze, powietrze jest niezla sciana) jak juz wspomnialem wczesniej pryspiesza sie moca. na tym wykresie widac doskonale ze mamy spore dziury w mocy miedzy biegami.. i takie auto za dobrze jechac nie bedzie. wyjasnia sie tez odwieczna wojna dokad krecic motor niektorzy mowia ze krecimy w zakresie najwiekszego momentu... te slowa pomine milczeniem.... zaraz dojdziemy dlaczego.. mowi sie tez ze krecenie poza moc maxymalna nie ma sensu.... na wykresie zaznaczylem ciemnozielonymi liniami wykres mocy na kolach przy kreceniu do obrotow maxymalnych... widac spory spadek mocy podczas zmiany biegow niebieska linia przedluzylem wykres przy kreceniu ponad moc maxymalna do momentu az moc po zmianie biegow bedzie identyczna.... dla ulatwienia rozwazan podam wam ze auto tym lepiej przyspiesza im wieksze pole jest pod wykresem... w takim przypadku oplaca sie przekrecac silnik ponad moc maxymalna na pierwszych biegach onizajac stopniowo predkosc na kazdym wyzszym biegu( po to zrobilem silnik ktory ma sie krecic ponad 8000 obrotow mimo ze moc bedzie ponizej tych obrotow..
Ostatnio zmieniony ndz gru 16, 2007 11:32 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
A o to chodziło ci Jacek , żeby połaczyc wszystkie krzywe w miejscu potencjalnej zmiany biegu , OK
Dobry wykład, jasny klarowny , czytelny teraz nikt nie ma wątpliwości jak nalezy zmieniac biegi aby uzyskać maksymalne osiągi , panuje opinia że najlepsze osiagi to jezda miedzy max momentem a max moca co oczywiście jest nieprawdą i Twój wykres doskonale to obrazuje.
Dobry wykład, jasny klarowny , czytelny teraz nikt nie ma wątpliwości jak nalezy zmieniac biegi aby uzyskać maksymalne osiągi , panuje opinia że najlepsze osiagi to jezda miedzy max momentem a max moca co oczywiście jest nieprawdą i Twój wykres doskonale to obrazuje.
Ostatnio zmieniony ndz gru 16, 2007 12:25 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości