Wymiana wałka a planowanie głowicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Wymiana wałka a planowanie głowicy
Zmieniłem już ECU na ten od ABSa i kupiłem sobie wałek od 2e. Teraz zastanawiam się czy nie założyć by go i jednocześnie planować głowicę? Za samą wymianę wałka powiedzieli 150zł, czyli tyle ile dałem za wałek
1.Przy planowaniu chyba wywala się wszystko z głowicy, więc możnaby podmienić wałek?(tak mi się wydaje, jeśli sie mylę to poprawcie mnie)
2.Czy planowanie + wałek da znacznie więcej niż sam wałek?
3.Ile można bezpiecznie splanować w AAMie?
4.Samo podniesienie stopnia sprężania z 9 do 10 to podobno tylko 1% mocy. (tak pisali na forum) Czyli jeśli wymienię wałek i kompa, a w przyszłości odmule wydech to uzyskam moc przybliżoną do ABSa bez ruszania stopnia sprężania?
5. Do ilu tyś. obr. można krecić silnik na wałku od 2e?
6. Czy ktoś z forumowiczów za jakieś normalne pieniądze przełożyłby mi wałek i wyregulował co trzeba? (ew w rozliczeniu wałek od AAMa)
Wiem, że temat grzebania tego silnika już był poruszany 100000x na forum, ale nie znalazłem zadowalających mnie odpowiedzi.
1.Przy planowaniu chyba wywala się wszystko z głowicy, więc możnaby podmienić wałek?(tak mi się wydaje, jeśli sie mylę to poprawcie mnie)
2.Czy planowanie + wałek da znacznie więcej niż sam wałek?
3.Ile można bezpiecznie splanować w AAMie?
4.Samo podniesienie stopnia sprężania z 9 do 10 to podobno tylko 1% mocy. (tak pisali na forum) Czyli jeśli wymienię wałek i kompa, a w przyszłości odmule wydech to uzyskam moc przybliżoną do ABSa bez ruszania stopnia sprężania?
5. Do ilu tyś. obr. można krecić silnik na wałku od 2e?
6. Czy ktoś z forumowiczów za jakieś normalne pieniądze przełożyłby mi wałek i wyregulował co trzeba? (ew w rozliczeniu wałek od AAMa)
Wiem, że temat grzebania tego silnika już był poruszany 100000x na forum, ale nie znalazłem zadowalających mnie odpowiedzi.
Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T
Jest: Octavia 1 1.8T
No właśnie 150 to dużo. Ja chcę zmodyfikować póki co metodą studencką (małe koszty i wymierny rezultat), więc chyba skończy się na wałku i kompie póki co.toffic pisze:Samo planowanie dużo nie da ale jak czapka będzie w gór ze to zawsze można przeływ poprawić Wałek Ci odcinki nie zmieni tylko przeniesie moment do góry. P.S. wymiana wałka 150zł?? Troche dużo
Sam zmieniłbym ten wałek, ale boje się, że po tym zabiegu tłoki spotkają mi sie z zaworami. Poza tym nie umiałbym zapłonu wyregulować i nie mam garażu w warszawie.
Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T
Jest: Octavia 1 1.8T
czarnyGT3, najmocniejszy seryjny wałek to wałek od silnika 2e (mk3 gti 8v). Możesz też szukać jakiegoś customowego (Schrick bodajże), ale to już znacznie większy koszt. Ja mam więcej do zyskania od Ciebie, bo mój silnik ma 75km i jest stanowczo za słaby.
O wałku mogę powiedzieć niewiele. Na forum pisali, że bardzo ładnie poprawia górę obrotów. Więcej ode mnie będzie wiedział Marcin SoYa, on wymieniał wałek w ABSie właśnie na ten od 2e i już na tym jeździł . Ja dopiero szukam kogoś, kto zrobi to i nie zedrze ze mnie. Teraz mogę jedynie napisać jak wygląda.
Wymieniać teoretycznie nic oprócz wałka nie trzeba (100% plug and play), ale można oczywiście wymienić wszystkie oringi, uszczelniacze, uszczelkę, itd... No i oczywiście trzeba ustawić rozrząd (poprawienie tego podobno też jest odczuwalne) i wyregulować od nowa zapłon, bo inny wałek zmienia charakterystykę silnika.
Ja za swój dałem 150zł. U mnie wałek i komp powinien odmulić trochę AAMa. Planuje też kiedyś przy okazji wywalić kata i zrobić wydech jak w GT. Zastanawiam się nad tym planowaniem, ale nikt nie dał mi jednoznacznej odpowiedzi (robić czy nie).
Ogólnie mój plan jest taki, żeby robić wszystko co się da małym nakładem finansowym, bo każdy na tym forum pisze, że z AAMa nie da sie nic sensownego wycisnąć. Dlatego jeśli wymiana kompa, wałka pomoże, to już będę się cieszył. U Ciebie jest trochę ciężej, bo ABS to wysilony AAM. Ale dzisiejsi znani specjaliści z forum też kiedyś bawili sie w modowanie silnika RP (poprzednik ABSa), więc może i Ty coś z niego wyciągniesz.
O wałku mogę powiedzieć niewiele. Na forum pisali, że bardzo ładnie poprawia górę obrotów. Więcej ode mnie będzie wiedział Marcin SoYa, on wymieniał wałek w ABSie właśnie na ten od 2e i już na tym jeździł . Ja dopiero szukam kogoś, kto zrobi to i nie zedrze ze mnie. Teraz mogę jedynie napisać jak wygląda.
Wymieniać teoretycznie nic oprócz wałka nie trzeba (100% plug and play), ale można oczywiście wymienić wszystkie oringi, uszczelniacze, uszczelkę, itd... No i oczywiście trzeba ustawić rozrząd (poprawienie tego podobno też jest odczuwalne) i wyregulować od nowa zapłon, bo inny wałek zmienia charakterystykę silnika.
Ja za swój dałem 150zł. U mnie wałek i komp powinien odmulić trochę AAMa. Planuje też kiedyś przy okazji wywalić kata i zrobić wydech jak w GT. Zastanawiam się nad tym planowaniem, ale nikt nie dał mi jednoznacznej odpowiedzi (robić czy nie).
Ogólnie mój plan jest taki, żeby robić wszystko co się da małym nakładem finansowym, bo każdy na tym forum pisze, że z AAMa nie da sie nic sensownego wycisnąć. Dlatego jeśli wymiana kompa, wałka pomoże, to już będę się cieszył. U Ciebie jest trochę ciężej, bo ABS to wysilony AAM. Ale dzisiejsi znani specjaliści z forum też kiedyś bawili sie w modowanie silnika RP (poprzednik ABSa), więc może i Ty coś z niego wyciągniesz.
Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T
Jest: Octavia 1 1.8T
-
- Użytkownik
- Posty: 346
- Rejestracja: ndz cze 25, 2006 13:20
- Lokalizacja: Głowno kolo Łodzi
- Kontakt:
odkopuje troche tamat... ile bezpiecznie(to znaczy zeby nie zaczelo sie stukowe) mozna splanowac głowice od AAMa... zaznacznam ze jezdze na gazie. I czy da sie poznac czy byla juz planowana głowa?? a jesli tak to jak??
toffic, pils help mówiłeś mi kiedyś coś o przerabianiu kolektora ssacego, mógbyś troche rozwinąc swoją myśl?? Sadze ze CHKDSK, tez bedzie zainteresowany...
toffic, pils help mówiłeś mi kiedyś coś o przerabianiu kolektora ssacego, mógbyś troche rozwinąc swoją myśl?? Sadze ze CHKDSK, tez bedzie zainteresowany...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2315410#2315410
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: pt gru 27, 2013 21:11
Wymiana wałka a planowanie głowicy
Witam panów czytałem dużo na tym i innym forum o podniesieniu mocy w 1.8 AAM Wałek piszecie niby prosta sprawa jednak czy zostało to przetestowane w praktyce?Zmieniłem w moim golfie wałek fabryczny o symbolu M na wałek od 2.0 8v symbol A pasuje jeździ ciut lepiej.Drugie podejście inny samochód najlepsze charakterystyki mają wałki o symbolu J i G coś tam 1.8 gti na mechanicznym wtrysku.OK kupiłem montuje i wielki zonk.Kąty otwarcia ok ale zmierzył ktoś wznios krzywki?????? Jest o 4.5 mm wyższa niż fabryczny wałek.Aby go obrócić trzeba nim zorać głowicę.Te silniki nie miały hydrauliki zaworów lecz były regulowane na płytkach.Po użyciu siły chodzi jednak zawory nie domykają się bo gniazda szklanek są naruszone.Wniosek zmień wałek razem z głowicą na starszy typ regulowaną płytkami podejdzie.Podobna sytuacja zdarzyła mi się gdy miałem skodę felicję i chciałem wymienić hamulce na wentylowane z przodu i tarcze z tyłu tylu majstrów pisało jak to zrobić niby wsio gra i jeździ choć po zmianie auto nie miało hamulców a niby plug&play.Nie podważam wiedzy ale nie lubie gdy ktoś mówi coś czego nie przetestował.Pozdrowionka.Przepraszam jeśli nie ten dział.
Wymiana wałka a planowanie głowicy
Z 1.8GTi pasuje wałek z wersji z hydrauliką (czyli np silnik PF czy PB) i jest to najlepszy wałek jaki możesz dostać. Do tego przerobić dolot, soft i lekko ponad 100KM jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości