1.8 8v GTI czy 2.0 16v którego łatwiej uturbic

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » sob paź 27, 2007 23:05

evolution pisze:da rade uturbic abf'a tym samym kosztem co 9a... tyle ze wytrzymalosc i krzywe mocy i momentu w 9a sa duzo lepsze tylko przez jeden element... krotsze korby...
Evo nie zgadzam sie co do tego ze krotsze korby w silniku to plus, wrecz przeciwnie. Slowo kluczowe <rod ratio>. ABF i 9A to ciekawy i bdb. przyklad, oba silniki maja wal o takim samym wykorbieniu a roznia sie wysokoscia bloku i co za tym idzie dlugoscia korb i maja inne <rod ratio> czyli stosunek dlugosci korby do wykorbienia. W 9A wynosi ono 1.55a w ABFie jest wyzsze i wynosi 1.76. <Rod ratio> im jest wyzsze tym lepiej (ma to zwiazek z przyspieszeniami tloka i sposobem napelniania sie cylindra) i silnik efektywniej pracuje na wysokich obrotach. Oczywiscie w tych dwoch silnikach ma to male znaczenie ale ABF jest lepiej zaprojektowanym silnikiem i jak idziemy po bandzie jest lepszym wyborem.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob paź 27, 2007 23:09

Evo nie zgadzam sie co do tego ze krotsze korby w silniku to plus, wrecz przeciwnie. Slowo kluczowe <rod ratio>. ABF i 9A to ciekawy i bdb. przyklad, oba silniki maja wal o takim samym wykorbieniu a roznia sie wysokoscia bloku i co za tym idzie dlugoscia korb i maja inne <rod ratio> czyli stosunek dlugosci korby do wykorbienia. W 9A wynosi ono 1.55a w ABFie jest wyzsze i wynosi 1.76. <Rod ratio> im jest wyzsze tym lepiej (ma to zwiazek z przyspieszeniami tloka i sposobem napelniania sie cylindra) i silnik efektywniej pracuje na wysokich obrotach. Oczywiscie w tych dwoch silnikach ma to male znaczenie ale ABF jest lepiej zaprojektowanym silnikiem i jak idziemy po bandzie jest lepszym wyborem.
_________________
A ja się zgodze z Evo :bigok:



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » sob paź 27, 2007 23:16

toffic pisze:A ja się zgodze z Evo :bigok:
A jakies argumenty masz czy tylko dlatego ze EVO tak napisal?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz paź 28, 2007 01:10

olozwirski pisze:A jakies argumenty masz czy tylko dlatego ze EVO tak napisal?
Mam :bajer:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz paź 28, 2007 02:56

argumenty sa czysto fizyczne od lepszej wytrzymalosci na wyboczenie krotszych elementow od dluzszych poprzez cosinusy i sinusy i rozklad sil w ukladzie korbowym po jednakowym katowym obrocie walu korbowego. krotsza korba po przekreceniu walu o ten sam kat powoduje wieksza sile prostopadla do promienia walu przechodzacego przez czop korbowy noz w przypadku kprby dlugiej

[ Dodano: Nie Paź 28, 2007 02:15 ]
ponadto poza tym ze wkljam ilustracjw pokazujaca to co napisalem.. w sprawnosci napelniania cylindra podstawowe znaczenie ma predkosc tloka... im wieksza tym lepsza ( chwilowo wytwarza wiksza roznice cisnien z powodu wiekszej zmiany objetosci) srednia predkosc tloka w obydwu silnikach sie nie zmienia.. no bo obroty walu sa te same i czas jest ten sam... ale jak sie przyjrzymy chwilowym predkosciom to okazuje sie ze w okolicach gmp i dmp predkosc tloka jet wyzsza w 9a niz w abf, ze wzgledu wlasnie na krotsza korbe. wiec wychodzi ze 9a byl zaprojektowany naprawde a abf wykorzystywal bloki od 8v 2.0 lezace w nadmiarze na polkach.... nie pierwsza taka taktyka voklswagena. 0a na tych samych walkach i tych samych przeobkach zawsze pokaze pare niutków wiecej i pare ps wiecej od abf'a

[ Dodano: Nie Paź 28, 2007 02:29 ]
olo i prosze cie nie przepisuj z amerykanckich for wszystkiego jak leci.... bo ten tekst juz znalem... i wiem ze a.. nie jak najwiekszy i b co do ideaqlnego RTS zdania sa podzielone a jego wartosc to od 1.55 do 1.75 wiec oba silniki sie mieszcza... i c im mniejsze RTS tym silnik wiecej ma dolu. a ze turbo sie nie kreci do kosmicznych wartosci obrotow (... mowimy o ulicznych silnikach, do sportu sie kreci) to 9a jest lepszym wyborem


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » ndz paź 28, 2007 09:46

Mały spór widze sie zrobił...

Nadal sie upieram przy 1.8T ...swap takiej 16v troche kosztuje... do tego koszt uturbienia... Niech ktos napisze kosztorys wsadzenia 16v i zaturbienia oraz kosztorys wsadzenia 1.8T i małych modów to wtedy może koleszka sie lepiej zdecyduje w co bedzie inwestował.



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » ndz paź 28, 2007 10:45

evolution pisze:argumenty sa czysto fizyczne od lepszej wytrzymalosci na wyboczenie krotszych elementow od dluzszych poprzez cosinusy i sinusy i rozklad sil w ukladzie korbowym po jednakowym katowym obrocie walu korbowego. krotsza korba po przekreceniu walu o ten sam kat powoduje wieksza sile prostopadla do promienia walu przechodzacego przez czop korbowy noz w przypadku kprby dlugiej

[ Dodano: Nie Paź 28, 2007 02:15 ]
ponadto poza tym ze wkljam ilustracjw pokazujaca to co napisalem.. w sprawnosci napelniania cylindra podstawowe znaczenie ma predkosc tloka... im wieksza tym lepsza ( chwilowo wytwarza wiksza roznice cisnien z powodu wiekszej zmiany objetosci) srednia predkosc tloka w obydwu silnikach sie nie zmienia.. no bo obroty walu sa te same i czas jest ten sam... ale jak sie przyjrzymy chwilowym predkosciom to okazuje sie ze w okolicach gmp i dmp predkosc tloka jet wyzsza w 9a niz w abf, ze wzgledu wlasnie na krotsza korbe. wiec wychodzi ze 9a byl zaprojektowany naprawde a abf wykorzystywal bloki od 8v 2.0 lezace w nadmiarze na polkach.... nie pierwsza taka taktyka voklswagena. 0a na tych samych walkach i tych samych przeobkach zawsze pokaze pare niutków wiecej i pare ps wiecej od abf'a

[ Dodano: Nie Paź 28, 2007 02:29 ]
olo i prosze cie nie przepisuj z amerykanckich for wszystkiego jak leci.... bo ten tekst juz znalem... i wiem ze a.. nie jak najwiekszy i b co do ideaqlnego RTS zdania sa podzielone a jego wartosc to od 1.55 do 1.75 wiec oba silniki sie mieszcza... i c im mniejsze RTS tym silnik wiecej ma dolu. a ze turbo sie nie kreci do kosmicznych wartosci obrotow (... mowimy o ulicznych silnikach, do sportu sie kreci) to 9a jest lepszym wyborem

No to po kolei.
Krotsza korba moze i ma wieksza odpornosc na wyboczenia ale jak stoi w pionie, jak wal sie obraca przestaje zmienia sie kat, a jak widac nawet na twoim rysunku kat jest rozny w zaleznosci od dlugosci korby. Chyba jasne jest ze wytrzyma wiecej ta korba ktora stoi "bardziej pionowo" bo dzialaja na nia mniejsze sily.
W kwesti napelniania cylindra masz racje, czyli predkosc maksymalna tloka w tych silnikach przy zadanych obrotach jest taka sama, inaczej za to przyspiesza tlok a efekt jest wlasnie taki ze 9A bedzie mial wiecej momentu od dolu, za to ABF bedzie lepiej pracowal na wyzszych obrotach.
Evo fizyka jest taka sama w hameryce jak i u nas, a skoro ktos juz kiedys wszystko policzyl i wyjasnil nie widze powodu zeby z tego nie skorzystac. Co do <rod ratio> to do silnikow ulicznych waha sie mniej wiecej w granicach jak napisales. Ale prawie wszystkie silniki motocylkowe czy samochodowe ktore sie wysoko kreca maja <rod ratio> powyzej 2, a w F1 dochodzi do 3, chyba nie powiesz ze inzynierowie ktorzy buduja te silniki nie maja pojecia i daja dluzsze korby bez powodu...
toffic pisze:
olozwirski pisze:A jakies argumenty masz czy tylko dlatego ze EVO tak napisal?
Mam :bajer:
A napiszesz?
Ps. we wtorek wkleje kilka materialow na ten temat.

[ Dodano: Nie Paź 28, 2007 09:47 ]
Moje slowa:
Oczywiscie w tych dwoch silnikach ma to male znaczenie ale ABF jest lepiej zaprojektowanym silnikiem i jak idziemy po bandzie jest lepszym wyborem.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz paź 28, 2007 12:44

olozwirski pisze:toffic napisał/a:
olozwirski napisał/a:
A jakies argumenty masz czy tylko dlatego ze EVO tak napisal?
Mam :bajer:

A napiszesz?
Ps. we wtorek wkleje kilka materialow na ten temat.
Jasne. Tylko uderze do bibioteki po pare książek żeby jakiś wzorów nie pokręcić



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz paź 28, 2007 15:21

OLO sluchaj w f1 jest tylko tak duzeRTS bo silnik kreci sie do 18500 ( cosworth robil testy do 21000) co do korby.... celowo nie narysowalem gornego rozkladu sil... i sie zdziwisz bo przy tym samym cisnieniu zaplonu na krotsza korbe dzialaja mniejsze sily wzdluzne niz w dlugiej za tylko dlatego ze objetosc komory rosnie duzo szybciej. a nawet jesli byloby tak za na krotszej korbie wzdluznie jest wiecej N to wytwarza sie chwilowo duzo wieksza moc wystarczy odpowiednio zasterowac... mam prosbe zanim powiesz policz, przemysl,( wiesz jak dla mnie jesli komora zwiekszy sie dwukrotnie tyle samo spadnie cisnienie nad tłokiem wiec tez sila poczatkowa cisnaca tlok w dol zmaleje).. ja mowie to co przeliczylem na kartce... co do przyspieszen tlok w 9a startuje z gmp duzo szybciej niz w abf ale za to w okolicach dmp jest duzo wolniejszy... jak wezmiesz pod uwage spalanie stukowe i wplyw zmiany objetosci na jego powstanie lub zanik bedziesz wiedzial ze abf jest nieprzyjazny tunerowi. wracajac do samych predkosci tloka i roznic miedzy abf a 9a roznice sa praktycznie nie wieksze niz 3..4 procent. wiekszy jest natomiast boczny nacisk tloka na cylinder w 9a ( czysta fizyka) jedyne co przyspiesza zuzycie silnika...
COSAR 1.8 t jest rozwinieciem silnika pg i z tego co wiem to pg ma jeszce bardziej krotkie korby niz 9a... wiec wg olo bedzie do du**...
wedlug mnie czas zycia taiego silnika liczy sie w godzinach nie kkm wiec jesli raz do roku bede mial roic tuleje cylindrow majac do dyspozycji lepszy przebieg momentu i mocy ( do tego mocy po odpowiednim zabiegu duzo wiecej i wyzej niz w abf, ale to moje) wybiore ten mniej zywotny silnik..

[ Dodano: Nie Paź 28, 2007 14:30 ]
a i male ale... z pionowej sily w korbowodzie momentu nie zrobisz bo ramie zerowe. jest maly patent zeby przy malym RTS zrobic male naciski na scianke cylindra ale wiaze sie to z przebudowa calego silnika...
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 15:26 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » ndz paź 28, 2007 15:31

evolution pisze:COSAR 1.8 t jest rozwinieciem silnika pg i z tego co wiem to pg ma jeszce bardziej krotkie korby niz 9a... wiec wg olo bedzie do du**...
Evo, blok PL/KR?9A rozni sie tylko dodatkowym splywem oleju od bloku PG/1H, a G60 ma faktycznie krotsze korby a to ze wzgledu na roznice w budowie tloka.... Zdadza sie?



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz paź 28, 2007 15:47

dokladnie olo ze wzgledu na budowe tloka sa znacznie skrocone co nie przeszkadza w receniu silnika do 7800 ( mialem silnik na dole z pg z limiterem na tych obrotach i przejechal ponad 50 kkm po czym tylko tuleje cylindrow do wymiany)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » ndz paź 28, 2007 16:16

evolution pisze:dokladnie olo ze wzgledu na budowe tloka sa znacznie skrocone co nie przeszkadza w receniu silnika do 7800 ( mialem silnik na dole z pg z limiterem na tych obrotach i przejechal ponad 50 kkm po czym tylko tuleje cylindrow do wymiany)
A ktos mowil ze sie nie da zakrecic tak wysoko?



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz paź 28, 2007 16:41

no mozna sie zasugerowac tym co napisales ze silniki krecoce sie wysoko maja RTS duze a te z malym ( bo pg ma niewatpliwie strasznie maly) sa niskoobrotowe... a tu zonk bo moc mial strasznie wysoko... ten co sie krecil


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz paź 28, 2007 17:59

evolution pisze:a i male ale... z pionowej sily w korbowodzie momentu nie zrobisz bo ramie zerowe. jest maly patent zeby przy malym RTS zrobic male naciski na scianke cylindra ale wiaze sie to z przebudowa calego silnika...
Możesz Evo to rozwinąć?? Ja wiem tylko o przesunięciu sworznia ale człowiek się całe życie uczy :bigok:
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 17:59 przez toffic, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości