Strona 35 z 35

Re: Dylemat - duze hamulce

: pt gru 14, 2018 00:51
autor: Michu26
Już znalazłem z coopera na przód i tył. teraz jakie zaciski na tył podpasowac z ręcznym?

Re: Dylemat - duze hamulce

: sob gru 15, 2018 17:04
autor: sebekgolf
Jakiej wielkości masz tarczę z tyłu ?

Re: Dylemat - duze hamulce

: sob gru 15, 2018 17:42
autor: Michu26
Teraz czy jakie będą?

Re: Dylemat - duze hamulce

: ndz gru 16, 2018 08:54
autor: sebekgolf
No te które chcesz założyć, bo pytasz jaki dobrać do tego zacisk ( jeśli dobrze zrozumiałem poprzedni twój post). Bo się już tu kilka pomysłów na różne rozmiary tarcz przewinęło.

Ja na twoim miejscu spróbowałbym setup 312/310 + brembo 4 tłoki z E38 ( a to mocniejszy zacisk niż z Porsche Boxter jeśli dobrze pamiętam) + 288 tył z zaciskiem Phaetona z ręcznym na lince.

Re: Dylemat - duze hamulce

: ndz gru 16, 2018 13:42
autor: Michu26
Te które będą to 280 z coopera tył i 314 przód też coopera. Co do zacisków się rozejrze za tymi od phaetona. A możesz coś podpowiedzieć z czego są tarcze o których piszesz?

Re: Dylemat - duze hamulce

: ndz gru 16, 2018 18:46
autor: sebekgolf
MK4 przednie tarcze hamulcowe 288 wrzucone na tył po prostu ( w Golfie MK4). Przypuszczam, że podobnie da się zrobić u Ciebie (tyle że tarczę byś musiał znaleźć pod 4 śruby ale pewnie się coś znajdzie). Pole manewru w grupie VW jest spore, bo baza mocowań jest w zasadzie taka sama, różnią się odsunięcia jarzm od płaszczyzny ich mocowań więc myślę, że da się coś ogarnąć stosując fabryczny zacisk z innego modelu.

Najlepiej byłoby porównać na ile odsunięte w płaszczyźnie poziomej po XY jest mocowanie jarzma od środka piasty ( mierząc np. do czoła piasty). Można by wtedy dość łatwo porównywać między samochodami z tej grupy co jest dostępne bazując jedynie na odsadzeniach i średnicy tarcz patrząc po katalogach. Zaoszczędziłbyś sobie sporo czasu i prób.

Czyli mierzysz przesunięcie płaszczyzny do której siada jarzmo od płaszczyzny piasty ( jedna współrzędna odsunięcia) oraz od środka piasty do środka otworu na śrubę ( druga płaszczyzna odsunięcia). To samo robisz np. w Golfie IV i masz różnicę ( stałą) którą zawsze bierzesz pod uwagę, próbując podpasowac coś z platformy MK4 do twojej. Mając tą różnicę patrzysz tylko po katalogach na odsadzenia tarcz. Jak znajdzie z odpowiednim odsadzeniem tarczę, to potem bierzesz się za średnicę. Jak wiesz że zacisk X w MK4 ogarniał tarczę 232, a zacisk Y tarczę 256 wentylowaną, od razu będziesz wiedział o ile po średnicy możesz zmienić twoją tarczę ( biorąc pod uwagę też grubośc tarczy bo wentylowane są grubsze). Myślę że jesteś nieco pionierem jeśli chodzi tak grube mody hamulców w Lupo, ale ten sposób podejścia do tematu, zaoszczędzi ci wielu nietrafnych pasowań i pozwoli z grubsza nakierować na konkretny zacisk i konkretną tarczę.

Pamiętaj też, że klocek ma duże znaczenie w hamowaniu. Nie wiem na jakich ty jeździsz, Ja do Brembo z E38 mam wsadzone Hawki HPS a z tyłu Galfery z serii Sport. Minus taki, że jak zimne ( szczególnie rano) to strasznie piszczą. Pokazują za to pazur przy zejściu na autostradzie z 200 na prędkości poniżej 100 przy załadowanym aucie ( kiedyś tym pudłem waliłem trasy kilka razy w roku po 1000-1500km).

Re: Dylemat - duze hamulce

: czw kwie 11, 2019 09:36
autor: AarturR
Panowie jakiej grubości dystans pod jarzmo przy montażu 312 na zwrotnicę z płaskim sworzniem? Kojarzę coś 5-5.5mm ale nie wiem dokładnie a nie chce kombinować.

Re: Dylemat - duze hamulce

: czw kwie 11, 2019 16:02
autor: rysiektr
5,5-6mm