Dylemat - duze hamulce

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Noir_Flume
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lis 10, 2016 20:49

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: Noir_Flume » sob sie 25, 2018 14:55

Panowie taki setup zagra czy nie zagra:
zwrotnica golf 3 tdi
jarzmo ibiza cupra
zacisk girling 54 ibiza cupra
tarcza 280mmx22



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: KoguT » sob sie 25, 2018 16:08

Zagra bez problemów. Podstawa to zwrotbica w Golfie z odkręcanyn jarzmem.

Sam niedługo będę taki SWAP robił bo mam Ibize EVO1 z takimi heblami



Osowskikrzysztof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw wrz 27, 2018 21:57

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: Osowskikrzysztof » czw wrz 27, 2018 23:01

Montuj zwrotnice z mk3 pasują bez problemu i wtedy można sie bawić dalej



Awatar użytkownika
Michu26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz gru 09, 2018 19:50
Lokalizacja: Borówno
Auto: Lupo
Silnik: AUQ

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: Michu26 » wt gru 11, 2018 01:39

Panowie, mam Lupo już po swapie przód 280tarcze plus zaciski 54, tył belka gti z tarczami. Hamulce już nie wyrabiają przy 300hp, a na wiosnę będzie 410hp. Teraz mam dylemat bo na przód idzie 288 tarcza plus zaciski 4tłok e38. A co dopasuje na tył chociaż min 2 tłoku plus jakieś 260-270 tarcze??



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: sebekgolf » wt gru 11, 2018 19:58

Pamiętaj żeby obrócić 4-tłok z E38 bo w BMW zacisk jest od tyłu samochodu a w Golfie od przodu i jak to założysz "od tak" to będziesz miał zły kierunek nacierania tarczy na klocek hamulcowy.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: radekrp90 » wt gru 11, 2018 23:04

I musi być odpowietrznik na górze ;)


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
Michu26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz gru 09, 2018 19:50
Lokalizacja: Borówno
Auto: Lupo
Silnik: AUQ

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: Michu26 » śr gru 12, 2018 00:23

Ogólnie to są zaciski z Maserati quattroporte gt, są takie same ale pisze żeby każdy wiedział o co chodzi. Jestem mechanikiem więc co nieco o montażu poprawnym coś wiem. Zaciski przód i tarcze mam opanowane. Tylko co zrobić z tyłem żeby to zatrzymać??



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: dany_47 » śr gru 12, 2018 07:08

Czemu nie dasz z przodu 312 i tylu 288? Mnóstwo swapów na allegro.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: sebekgolf » śr gru 12, 2018 20:03

radekrp90 pisze:
wt gru 11, 2018 23:04
I musi być odpowietrznik na górze ;)
Da się ten problem na upartego obejść bo układ można odpowietrzyć przed finalnym założeniem zacisku, choć prościej chyba przepiąć rurkę z jednej strony na drugą stronę zacisku. Większym problemem jest to, że wąż elastyczny będzie wchodził od spodu zacisku a nie od góry, więc należałoby zrobić wyprowadzenie rurką stalową zamocowaną gdzieś do zwrotnicy i tam podejść elastycznym, albo jechać elastycznym aż na dół, ale też trzeba go jakoś zamocować żeby się nie wyłamywał.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Michu26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz gru 09, 2018 19:50
Lokalizacja: Borówno
Auto: Lupo
Silnik: AUQ

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: Michu26 » czw gru 13, 2018 02:26

dany_47 pisze:
śr gru 12, 2018 07:08
Czemu nie dasz z przodu 312 i tylu 288? Mnóstwo swapów na allegro.
Mam felgę 16 i taka zostaje a chyba 312 nie wejdzie, i zostaje 4x100. A możesz podesłać jakieś linki?? Chętnie obejrzeć. A co do montażu to najpierw rurka metalowa zamocowana do zwrotnicy potem oplot.



Awatar użytkownika
KriSSo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt lut 08, 2005 02:00
Lokalizacja: Zachpomorskie
Kontakt:

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: KriSSo » czw gru 13, 2018 08:37

16 wchodzi na 312. Miałem, nie było problemów.



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: radekrp90 » czw gru 13, 2018 09:19

Passat B6 jest seryjnie z 312 mm i felgą 16". Rozchodzi się tylko o odpowiednie ET ale to nie problem. Według mnie pakowanie 4T do 288 to przerost formy nad treścią i duże lepszy efekt da większa tarcza tym bardziej, że do 312-ki klocki mają już sporą powierzchnię pracy (ale chyba dla 288 jest podobna).

@sebekgolf Najlepiej dodać sztywny przewód przy samym zacisku.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
Michu26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz gru 09, 2018 19:50
Lokalizacja: Borówno
Auto: Lupo
Silnik: AUQ

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: Michu26 » czw gru 13, 2018 23:51

312 tarcze z czego na 4x100 i gdzie dostanę adapter pod zwrotnice z corrado? No i te 288 na tył z czego zacisk i czy będzie potrzebny adapter do zaciski na tył



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: sebekgolf » pt gru 14, 2018 00:42

Rozejrzyj się za tarczami z innych aut. Jak mnie pamięć nie myli to we Fiacie występuje 4x100 a i tarcze 310mm występowały ( chyba w Coupe jeśli mnie pamięć nie myli, musiałbyś pogrzebać po katalogach. Jak nie Coupe to patrz po Alfie Romeo bo te też ze słusznymi silnikami występowały i Brembo miały stosowane fabrycznie). Te 2mm po średnicy można pominąć bo i sam klocek hamulcowy nie idzie po samej krawędzi tarczy więc nic tu te 2mm różnicy nie zrobią.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości