Dylemat - duze hamulce
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Dylemat - duze hamulce
Sory za PPP ale....
Jest problem.
Tarcze do golfa R32 są 2-częściowe i pływające.
Koszt tarczy nowej ZIMMERMANN to 900PLN sztuka. Zimmermann to producent, tarcze ATE czy TEXTAR to ta sama tarcza pod inną naklejką i w tej samej bądź wyższej cenie.
Komplet tarcz na przód 1800PLN
Przy takich kosztach [1800 tarcze, 1500 zaciski + adaptery + 500 klocki] trochę słabo się opłaca robić taki upgrade.
Jest problem.
Tarcze do golfa R32 są 2-częściowe i pływające.
Koszt tarczy nowej ZIMMERMANN to 900PLN sztuka. Zimmermann to producent, tarcze ATE czy TEXTAR to ta sama tarcza pod inną naklejką i w tej samej bądź wyższej cenie.
Komplet tarcz na przód 1800PLN
Przy takich kosztach [1800 tarcze, 1500 zaciski + adaptery + 500 klocki] trochę słabo się opłaca robić taki upgrade.
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Dylemat - duze hamulce
MK4. 334mm
MK5 ma 345 + 310
MK5 ma 345 + 310
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Dylemat - duze hamulce
dany_47, pierwsze slysze, zeby r'ka miala 2 czesciowe tarcze.. raczej ktos gafe strzelil.. a tak btw to spodziewales sie przejscia na big brake za 200 zl?
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Dylemat - duze hamulce
nie 200PLN.
zakładałem około 2500PLN.
A tu tarcze i zaciski i 3300PLN już.
No nieważne, trzeba polować W końcu ktoś nieświadomy się pozbędzie rewelacyjnych tarcz za psi pieniądz
W międzyczasie się pobawię z obecnym układem. Sprawdzę pompę itp itd.
kkkacper, wszystkie info na temat "brake upgrade" zawierają tę info:
Specjalista od układów hamulcowych, który mi pomagał w szukaniu rozwiązań nie miał zbyt dobrego zdania o tej firmie.
zakładałem około 2500PLN.
A tu tarcze i zaciski i 3300PLN już.
No nieważne, trzeba polować W końcu ktoś nieświadomy się pozbędzie rewelacyjnych tarcz za psi pieniądz
W międzyczasie się pobawię z obecnym układem. Sprawdzę pompę itp itd.
kkkacper, wszystkie info na temat "brake upgrade" zawierają tę info:
znalazłem komplet tarcz EBC pod R32 za dużo rozsądniejszą cenę [nawet znośna] w wersji gładkiej oraz nacinanej i nawiercanej ale nie wiem co myśleć o tej firmie.The Front brakes are 334mm x 32mm (13.15" x 1.26") Vented 2-piece Rotors w/2 piston Blue calipers
Specjalista od układów hamulcowych, który mi pomagał w szukaniu rozwiązań nie miał zbyt dobrego zdania o tej firmie.
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Dylemat - duze hamulce
dany_47, poparl to jakimis argumentami? EBC to dosc egzotyczna firma w PL i uzywana glownie do tuningowanych fur, wiec czesc ludzi pierd.. zeby pierdo... ja osobiscie w mk II mam caly set hamulcowy zrobiony na bazie EBC, ale zbytnio sie nie wypowiem, ze wzgledu na znikomy przebieg
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Dylemat - duze hamulce
To fachowiec starszej daty, kierowca rajdowy aktualnie prowadzi swój sklep, udziela się na forach i pomaga ludziom. Powiedział mi że firma EBC to firma produkująca klocki do motocykli ale z którą nie miał bezpośrednio do czynienia. Kilkanaście lat temu ponoć wykupili inżyniera z Ferodo i weszli na rynek aut. Nie wiem skąd miał takie informacje ale napisał mi że EBC to chińskie odlewy toczone w ich fabryce w Anglii. Generalnie był zdania że firmy produkujące klocki jak Ferodo nie powinny robić tarcz bo kiepsko im to wychodzi zawsze a firmy produkujące tarcze jak Zimmerman nie powinny robić klocków z tego samego powodu. Polecał zestawy tarcz Zimmerman czy Brembo z klockami Ferodo. ATE czy TEXTAR jeśli chodzi o tarcze to rzekomo Zimmerman w innym pudełku.
Nie wiem sam co o tym myśleć, jeśli chodzi o Mk4 R32 to przyznał że średnio może pomóc. Nietypowa tarcza. Proponował swap hebli z MK5 i tam z tarczami ponoć większy wybór.
Opinie w necie również są różne, jedni narzekają a drudzy chwała. Jednym się tarcze krzywia po 2000km a inni hamują z 240 do 60 i tarcze dzielnie znoszą trudy...
Ehh, aż się w głowie kręci.
Nie wiem sam co o tym myśleć, jeśli chodzi o Mk4 R32 to przyznał że średnio może pomóc. Nietypowa tarcza. Proponował swap hebli z MK5 i tam z tarczami ponoć większy wybór.
Opinie w necie również są różne, jedni narzekają a drudzy chwała. Jednym się tarcze krzywia po 2000km a inni hamują z 240 do 60 i tarcze dzielnie znoszą trudy...
Ehh, aż się w głowie kręci.
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Dylemat - duze hamulce
Ja swoje 345x32 z mk6 na 4 tloku juz dotarlem i sprawdzilem i pieknie to hamuje. Ja mam rotinger hp t5 i ferrodo. Jedyne co to ciezko tarcze zagrzac ale jak juz jest ciepla to ladnie kleji i nic sie nie gnie. Opony 205 40 17 dunlop maxx rt2
Dodatkowo to czego sie nie pisze. Mam abs i nie wyobrazam sobie w zakrecie nacisnac hamulca gdybym go nie mial. Abs pracuje calyczas i to za agresywnie. Fabrycznie kodowany pod 288 i 1 tloczek, da sie go przekodowac na wiekszy zestaw chociaz 312 ? Abs ate teves mark20 z eds. Prosil bym o rozpiske bitow kodowania, ja umie tylko przekodowac passat b4 vr6 /golf mk3 vr6 i nic to nie zmienia.
Dodatkowo to czego sie nie pisze. Mam abs i nie wyobrazam sobie w zakrecie nacisnac hamulca gdybym go nie mial. Abs pracuje calyczas i to za agresywnie. Fabrycznie kodowany pod 288 i 1 tloczek, da sie go przekodowac na wiekszy zestaw chociaz 312 ? Abs ate teves mark20 z eds. Prosil bym o rozpiske bitow kodowania, ja umie tylko przekodowac passat b4 vr6 /golf mk3 vr6 i nic to nie zmienia.
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
- stefano189
- Gadatliwa bestia
- Posty: 789
- Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
- Lokalizacja: Gliwice
Dylemat - duze hamulce
mam u siebie EBC, 334mm, kpl 730 zł za 2 szt. Dobrze się sprawują. W kpl klocki ATE ceramic na przód, na tyle tarcze ATE 280mm, klocki remsa, zacisk RS4.
Wszystko chodzi jak ta lala. I nie są to żadne chińskie tarcze, bo by już je pod moją nogą dawno szlak trafił
tarcze 730, klocki 350, adaptery 320, zaciski 250, malowanie proszkowe 120, nowy odp ASO mercedes 35zł, gumki 75 zł = 1990 zł
MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
WYNIK = --- PS / --- Nm
LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Dylemat - duze hamulce
ja myślałem o tych bo i robotę będą robić i oko cieszą przy stosunkowo niedużej różnicy cenowej względem tarcz gładkich:
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Re: Dylemat - duze hamulce
dany_47 pisze:To fachowiec starszej daty, kierowca rajdowy aktualnie prowadzi swój sklep, udziela się na forach i pomaga ludziom. Powiedział mi że firma EBC to firma produkująca klocki do motocykli ale z którą nie miał bezpośrednio do czynienia. Kilkanaście lat temu ponoć wykupili inżyniera z Ferodo i weszli na rynek aut. Nie wiem skąd miał takie informacje ale napisał mi że EBC to chińskie odlewy toczone w ich fabryce w Anglii. Generalnie był zdania że firmy produkujące klocki jak Ferodo nie powinny robić tarcz bo kiepsko im to wychodzi zawsze a firmy produkujące tarcze jak Zimmerman nie powinny robić klocków z tego samego powodu. Polecał zestawy tarcz Zimmerman czy Brembo z klockami Ferodo. ATE czy TEXTAR jeśli chodzi o tarcze to rzekomo Zimmerman w innym pudełku.
Nie wiem sam co o tym myśleć, jeśli chodzi o Mk4 R32 to przyznał że średnio może pomóc. Nietypowa tarcza. Proponował swap hebli z MK5 i tam z tarczami ponoć większy wybór.
Opinie w necie również są różne, jedni narzekają a drudzy chwała. Jednym się tarcze krzywia po 2000km a inni hamują z 240 do 60 i tarcze dzielnie znoszą trudy...
Ehh, aż się w głowie kręci.
I bardzo dobrze Ci Pan Leszek doradził na EBC szkoda kasy, za totalnego średniaka płacisz jak za premium. Znacznie lepiej zainwestować w tarcze Zimmermann i klocki Ferodo.
Jedną rzecz tylko muszę sprostować, o ile ATE faktycznie kupuje tarcze od Zimmermanna to Textar już nie, Textar kiedyś był produkowany w Niemczech i wtedy był PRO ale niestety 5 lat temu firma padła, kupił ją Rosjanin, postawił na nogi i po kilku latach odsprzedał japończykom, którzy zabrali produkcję do siebie. Ceny znacznie spadły ale niestety razem z nimi i jakość.
-
- Forum Master
- Posty: 1026
- Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Re: Dylemat - duze hamulce
nie do końca się zgodzę co do tych cen.Adam1003 pisze:na EBC szkoda kasy, za totalnego średniaka płacisz jak za premium. Znacznie lepiej zainwestować w tarcze Zimmermann i klocki Ferodo.
800PLN i 1100PLN ZA KOMPLET TARCZ EBC przy cenie 900PLN ZA SZTUKĘ TARCZ ZIMMERMANN
Różnica jest dosyć znaczna i przy takich cenach widać gdzie jest premium a gdzie średnia półka
Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm
Dylemat - duze hamulce
Pisząc to miałem na myśli klocki a jeżeli już mówić o tarczach to Ty teraz porównujesz tarcze jednoczęściowe z "pływającymi" Tak to się nie da
No ale jak porównasz normalne tarcze jednoczęściowe EBC z Zimmermann Sport to cenowo wypada porównywalnie a Zimmermann jakościowo są znacznie lepsze.
Podobnie ma się porównanie klocków EBC z klockami Ferodo...
No ale jak porównasz normalne tarcze jednoczęściowe EBC z Zimmermann Sport to cenowo wypada porównywalnie a Zimmermann jakościowo są znacznie lepsze.
Podobnie ma się porównanie klocków EBC z klockami Ferodo...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości