Dylemat - duze hamulce

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Dylemat - duze hamulce

Post autor: dany_47 » wt lip 19, 2016 23:28

Sory za PPP ale....
Jest problem.
Tarcze do golfa R32 są 2-częściowe i pływające.
Koszt tarczy nowej ZIMMERMANN to 900PLN sztuka. Zimmermann to producent, tarcze ATE czy TEXTAR to ta sama tarcza pod inną naklejką i w tej samej bądź wyższej cenie.
Komplet tarcz na przód 1800PLN :goof:
Przy takich kosztach [1800 tarcze, 1500 zaciski + adaptery + 500 klocki] trochę słabo się opłaca robić taki upgrade.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

AarturR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn cze 10, 2013 16:42
Lokalizacja: GliVWice

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: AarturR » pt lip 22, 2016 16:22

Ale mówisz o r32 z golfa 4? Czy golf 5?

Wysłane z mojego D6633



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Dylemat - duze hamulce

Post autor: dany_47 » pt lip 22, 2016 18:00

MK4. 334mm
MK5 ma 345 + 310


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: kkkacper » pt lip 22, 2016 18:35

dany_47, pierwsze slysze, zeby r'ka miala 2 czesciowe tarcze.. raczej ktos gafe strzelil.. a tak btw to spodziewales sie przejscia na big brake za 200 zl?


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Dylemat - duze hamulce

Post autor: dany_47 » pt lip 22, 2016 19:59

nie 200PLN.
zakładałem około 2500PLN.
A tu tarcze i zaciski i 3300PLN już.
No nieważne, trzeba polować :) W końcu ktoś nieświadomy się pozbędzie rewelacyjnych tarcz za psi pieniądz :D
W międzyczasie się pobawię z obecnym układem. Sprawdzę pompę itp itd.

kkkacper, wszystkie info na temat "brake upgrade" zawierają tę info:
The Front brakes are 334mm x 32mm (13.15" x 1.26") Vented 2-piece Rotors w/2 piston Blue calipers
znalazłem komplet tarcz EBC pod R32 za dużo rozsądniejszą cenę [nawet znośna] w wersji gładkiej oraz nacinanej i nawiercanej ale nie wiem co myśleć o tej firmie.
Specjalista od układów hamulcowych, który mi pomagał w szukaniu rozwiązań nie miał zbyt dobrego zdania o tej firmie.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: kkkacper » pt lip 22, 2016 23:24

dany_47, poparl to jakimis argumentami? EBC to dosc egzotyczna firma w PL i uzywana glownie do tuningowanych fur, wiec czesc ludzi pierd.. zeby pierdo... ja osobiscie w mk II mam caly set hamulcowy zrobiony na bazie EBC, ale zbytnio sie nie wypowiem, ze wzgledu na znikomy przebieg :jezor:


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Dylemat - duze hamulce

Post autor: dany_47 » sob lip 23, 2016 01:08

To fachowiec starszej daty, kierowca rajdowy aktualnie prowadzi swój sklep, udziela się na forach i pomaga ludziom. Powiedział mi że firma EBC to firma produkująca klocki do motocykli ale z którą nie miał bezpośrednio do czynienia. Kilkanaście lat temu ponoć wykupili inżyniera z Ferodo i weszli na rynek aut. Nie wiem skąd miał takie informacje ale napisał mi że EBC to chińskie odlewy toczone w ich fabryce w Anglii. Generalnie był zdania że firmy produkujące klocki jak Ferodo nie powinny robić tarcz bo kiepsko im to wychodzi zawsze a firmy produkujące tarcze jak Zimmerman nie powinny robić klocków z tego samego powodu. Polecał zestawy tarcz Zimmerman czy Brembo z klockami Ferodo. ATE czy TEXTAR jeśli chodzi o tarcze to rzekomo Zimmerman w innym pudełku.
Nie wiem sam co o tym myśleć, jeśli chodzi o Mk4 R32 to przyznał że średnio może pomóc. Nietypowa tarcza. Proponował swap hebli z MK5 i tam z tarczami ponoć większy wybór.
Opinie w necie również są różne, jedni narzekają a drudzy chwała. Jednym się tarcze krzywia po 2000km a inni hamują z 240 do 60 i tarcze dzielnie znoszą trudy...

Ehh, aż się w głowie kręci.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: RasPL » sob lip 23, 2016 07:00

Ja swoje 345x32 z mk6 na 4 tloku juz dotarlem i sprawdzilem i pieknie to hamuje. Ja mam rotinger hp t5 i ferrodo. Jedyne co to ciezko tarcze zagrzac ale jak juz jest ciepla to ladnie kleji i nic sie nie gnie. Opony 205 40 17 dunlop maxx rt2

Dodatkowo to czego sie nie pisze. Mam abs i nie wyobrazam sobie w zakrecie nacisnac hamulca gdybym go nie mial. Abs pracuje calyczas i to za agresywnie. Fabrycznie kodowany pod 288 i 1 tloczek, da sie go przekodowac na wiekszy zestaw chociaz 312 ? Abs ate teves mark20 z eds. Prosil bym o rozpiske bitow kodowania, ja umie tylko przekodowac passat b4 vr6 /golf mk3 vr6 i nic to nie zmienia.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Dylemat - duze hamulce

Post autor: stefano189 » sob lip 23, 2016 09:21

Obrazek



mam u siebie EBC, 334mm, kpl 730 zł za 2 szt. Dobrze się sprawują. W kpl klocki ATE ceramic na przód, na tyle tarcze ATE 280mm, klocki remsa, zacisk RS4.

Wszystko chodzi jak ta lala. I nie są to żadne chińskie tarcze, bo by już je pod moją nogą dawno szlak trafił :satan: :satan:


tarcze 730, klocki 350, adaptery 320, zaciski 250, malowanie proszkowe 120, nowy odp ASO mercedes 35zł, gumki 75 zł = 1990 zł

Obrazek


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Dylemat - duze hamulce

Post autor: dany_47 » pn lip 25, 2016 21:14

ja myślałem o tych bo i robotę będą robić i oko cieszą przy stosunkowo niedużej różnicy cenowej względem tarcz gładkich:
Obrazek


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: kkkacper » wt lip 26, 2016 00:39

dany_47, mam takie u siebie wlasnie :jezor:


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Adam1003
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt sie 12, 2016 09:16

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: Adam1003 » pt sie 12, 2016 10:11

dany_47 pisze:To fachowiec starszej daty, kierowca rajdowy aktualnie prowadzi swój sklep, udziela się na forach i pomaga ludziom. Powiedział mi że firma EBC to firma produkująca klocki do motocykli ale z którą nie miał bezpośrednio do czynienia. Kilkanaście lat temu ponoć wykupili inżyniera z Ferodo i weszli na rynek aut. Nie wiem skąd miał takie informacje ale napisał mi że EBC to chińskie odlewy toczone w ich fabryce w Anglii. Generalnie był zdania że firmy produkujące klocki jak Ferodo nie powinny robić tarcz bo kiepsko im to wychodzi zawsze a firmy produkujące tarcze jak Zimmerman nie powinny robić klocków z tego samego powodu. Polecał zestawy tarcz Zimmerman czy Brembo z klockami Ferodo. ATE czy TEXTAR jeśli chodzi o tarcze to rzekomo Zimmerman w innym pudełku.
Nie wiem sam co o tym myśleć, jeśli chodzi o Mk4 R32 to przyznał że średnio może pomóc. Nietypowa tarcza. Proponował swap hebli z MK5 i tam z tarczami ponoć większy wybór.
Opinie w necie również są różne, jedni narzekają a drudzy chwała. Jednym się tarcze krzywia po 2000km a inni hamują z 240 do 60 i tarcze dzielnie znoszą trudy...

Ehh, aż się w głowie kręci.

I bardzo dobrze Ci Pan Leszek doradził ;) na EBC szkoda kasy, za totalnego średniaka płacisz jak za premium. Znacznie lepiej zainwestować w tarcze Zimmermann i klocki Ferodo.
Jedną rzecz tylko muszę sprostować, o ile ATE faktycznie kupuje tarcze od Zimmermanna to Textar już nie, Textar kiedyś był produkowany w Niemczech i wtedy był PRO ale niestety 5 lat temu firma padła, kupił ją Rosjanin, postawił na nogi i po kilku latach odsprzedał japończykom, którzy zabrali produkcję do siebie. Ceny znacznie spadły ale niestety razem z nimi i jakość.



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: dany_47 » pt sie 12, 2016 10:54

Adam1003 pisze:na EBC szkoda kasy, za totalnego średniaka płacisz jak za premium. Znacznie lepiej zainwestować w tarcze Zimmermann i klocki Ferodo.
nie do końca się zgodzę co do tych cen.
800PLN i 1100PLN ZA KOMPLET TARCZ EBC przy cenie 900PLN ZA SZTUKĘ TARCZ ZIMMERMANN
Różnica jest dosyć znaczna i przy takich cenach widać gdzie jest premium a gdzie średnia półka :D


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Adam1003
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt sie 12, 2016 09:16

Dylemat - duze hamulce

Post autor: Adam1003 » pt sie 12, 2016 11:05

Pisząc to miałem na myśli klocki a jeżeli już mówić o tarczach to Ty teraz porównujesz tarcze jednoczęściowe z "pływającymi" :D Tak to się nie da ;)
No ale jak porównasz normalne tarcze jednoczęściowe EBC z Zimmermann Sport to cenowo wypada porównywalnie a Zimmermann jakościowo są znacznie lepsze.
Podobnie ma się porównanie klocków EBC z klockami Ferodo...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości