kolektoy wydechowy w aucie z turbo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
kolektoy wydechowy w aucie z turbo
Jak zapewne pare osob wie mam maly problkem z kolektorem wydechowym u siebie w aucie, musi spelniac 3 warunki, pierwszy nie pekac, 2 ulatwiac oproznianie cylindrow i 3 zmiescic jeszcze wieksze turbo niz bylo za scianka w miejscu gdzie jest poprzednie...
male wyjasnienie, po kilku testach i przejsciach jestem strasznym przeciwnikiem rozwiazania kolektora rownoodleglosciowego w silniku z turbo, szczegolnie przy bardzo krotkich kanalach..( najkrotszy u mnie 8 cm) moze i on pomaga w silniku wolnossacym ale w turbo ze wzgledu na odmienna prace silnika moze i pojawia sie w pewnych zakresach obciazen efekt pompowania spalin do cylindrow( spowodowane najprawdopodobniej tym ze turbo to potezna zwezka w sensie wylot spalin jest bardzo maly i pojawia sie fala zwrotna ktora moze przy krotkich kanalach i odpowiednich obrotach powodujaca niepelne oproznianie cylindrow a co za tym idzie spadek mocy) lekarstwem na te doly mialbyc kolektor asymetryczny w ktorym kazdy kanal ma inna dlugosc i nawet jak pojawialaby sie fala zwrotna to tylko do jednego cylindra w danym momencie... i tak bylo mialem az 4 harmoniczne do 3 cylindra (fuck) i trzeba bylo to zwalczyc dzis przypomnialem sobie o kolektorach skrzynkowych i takie cos wykminilem...
w teori powinien zniknac problem cisnienia zwrotnego ze wzgledu na brak kanalow a taki ksztalt "kierunkowalby" spaliny do turbo, ponadto z pekaniem klopot z glowy co myslicie??:>
male wyjasnienie, po kilku testach i przejsciach jestem strasznym przeciwnikiem rozwiazania kolektora rownoodleglosciowego w silniku z turbo, szczegolnie przy bardzo krotkich kanalach..( najkrotszy u mnie 8 cm) moze i on pomaga w silniku wolnossacym ale w turbo ze wzgledu na odmienna prace silnika moze i pojawia sie w pewnych zakresach obciazen efekt pompowania spalin do cylindrow( spowodowane najprawdopodobniej tym ze turbo to potezna zwezka w sensie wylot spalin jest bardzo maly i pojawia sie fala zwrotna ktora moze przy krotkich kanalach i odpowiednich obrotach powodujaca niepelne oproznianie cylindrow a co za tym idzie spadek mocy) lekarstwem na te doly mialbyc kolektor asymetryczny w ktorym kazdy kanal ma inna dlugosc i nawet jak pojawialaby sie fala zwrotna to tylko do jednego cylindra w danym momencie... i tak bylo mialem az 4 harmoniczne do 3 cylindra (fuck) i trzeba bylo to zwalczyc dzis przypomnialem sobie o kolektorach skrzynkowych i takie cos wykminilem...
w teori powinien zniknac problem cisnienia zwrotnego ze wzgledu na brak kanalow a taki ksztalt "kierunkowalby" spaliny do turbo, ponadto z pekaniem klopot z glowy co myslicie??:>
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- andrew19_86
- Forum Master
- Posty: 1572
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie przekonamy się póki nie złożysz tego do kupy,wpakujesz na auto i przeprowadzisz testy,bo w sumie nie spotkałem się jeszcze z takim rozwiązaniem
[ Dodano: Czw Sie 02, 2007 20:51 ]
patrząc na szkic i przeprowadzając sobie wizualizacje przestrzenną to faktycznie spaliny miałyby dużo lepszą drogę do wyjścia niż z kolektora rurowego
[ Dodano: Czw Sie 02, 2007 20:51 ]
patrząc na szkic i przeprowadzając sobie wizualizacje przestrzenną to faktycznie spaliny miałyby dużo lepszą drogę do wyjścia niż z kolektora rurowego
Nocne Mary Squad
Tata NM synka
Tata NM synka
powiem tylko tyle: - mialem kolektor nie rownoodleglosciowy , teraz mam barana rownoodleglosiowego i jest o duzo lepiej
wszyscy co zmienili ze skrzynkowego na rownoodleglosciowy sie przekonali ze jest lepiej
jak sie nie miesci turbo to zawin barana w dol a potem do gory, turbo dajesz na wysokosci dekla od glowicy - zmiesci sie naprawde wielka bestia
wszyscy co zmienili ze skrzynkowego na rownoodleglosciowy sie przekonali ze jest lepiej
jak sie nie miesci turbo to zawin barana w dol a potem do gory, turbo dajesz na wysokosci dekla od glowicy - zmiesci sie naprawde wielka bestia
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2007 23:40 przez GTO, łącznie zmieniany 1 raz.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
ja na rownoodleglosciowym mialell tylko strzal momentu i spadek mocy wiec mnie nie przekonasz do tego a dlugich kanalow nie chce bo mi turbo nigdy nie napompuje...GTO pisze:powiem tylko tyle: - mialem kolektor nie rownoodleglosciowy , teraz mam barana rownoodleglosiowego i jest o duzo lepiej
wszyscy co zmienili ze skrzynkowego na rownoodleglosciowy sie przekonali ze jest lepiej
jak sie nie miesci turbo to zawin barana w dol a potem do gory, turbo dajesz na wysokosci dekla od glowicy - zmiesci sie naprawde wielka bestia
Ostatnio zmieniony pt sie 03, 2007 12:47 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
A u mnie akurat odwrotnie, moment narasta lagodnie i trzyma sie prawie rowno do konca.evolution pisze:a na rownoodleglosciowym mialell tylko strzal momentu i spaek mocy wiec mnie nie przekonasz do tego a dlugich kanalow nie chce bo mi turbo nigdy nie napompuje...
Ja slyszalem opinie ze krotki kolektor daje wlasnie kopa od dolu a na dluzszym idzie zrobic wiecej mocy, tyle ze dol sie pogorszy. Zreszta widac to po seryjnych samochodach ktore wlasnie maja krotkie i nierownej dlugosci kanaly.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
o tym wlasnie pisze teraz bede mial tak wielkie turbo ze nie moge sobie pozwolic a dlugie kanaly
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
a myslisz ze nie mam??? mam tak jak i system startowy, tylko pomysl co sie dzieje z silnikiem w cywilnej jezdzie na systemie podtrzymania, ja wiem turbo biale wydech bialy, zawory wydechowe biale..... od temperatury...GTO pisze:załóż potrzymanie turbo.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości