kolektoy wydechowy w aucie z turbo

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

kolektoy wydechowy w aucie z turbo

Post autor: evolution » czw sie 02, 2007 20:35

Jak zapewne pare osob wie mam maly problkem z kolektorem wydechowym u siebie w aucie, musi spelniac 3 warunki, pierwszy nie pekac, 2 ulatwiac oproznianie cylindrow i 3 zmiescic jeszcze wieksze turbo niz bylo za scianka w miejscu gdzie jest poprzednie...
male wyjasnienie, po kilku testach i przejsciach jestem strasznym przeciwnikiem rozwiazania kolektora rownoodleglosciowego w silniku z turbo, szczegolnie przy bardzo krotkich kanalach..( najkrotszy u mnie 8 cm) moze i on pomaga w silniku wolnossacym ale w turbo ze wzgledu na odmienna prace silnika moze i pojawia sie w pewnych zakresach obciazen efekt pompowania spalin do cylindrow( spowodowane najprawdopodobniej tym ze turbo to potezna zwezka w sensie wylot spalin jest bardzo maly i pojawia sie fala zwrotna ktora moze przy krotkich kanalach i odpowiednich obrotach powodujaca niepelne oproznianie cylindrow a co za tym idzie spadek mocy) lekarstwem na te doly mialbyc kolektor asymetryczny w ktorym kazdy kanal ma inna dlugosc i nawet jak pojawialaby sie fala zwrotna to tylko do jednego cylindra w danym momencie... i tak bylo mialem az 4 harmoniczne do 3 cylindra (fuck) i trzeba bylo to zwalczyc dzis przypomnialem sobie o kolektorach skrzynkowych i takie cos wykminilem...
w teori powinien zniknac problem cisnienia zwrotnego ze wzgledu na brak kanalow a taki ksztalt "kierunkowalby" spaliny do turbo, ponadto z pekaniem klopot z glowy :) co myslicie??:>


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » czw sie 02, 2007 20:49

nie przekonamy się póki nie złożysz tego do kupy,wpakujesz na auto i przeprowadzisz testy,bo w sumie nie spotkałem się jeszcze z takim rozwiązaniem

[ Dodano: Czw Sie 02, 2007 20:51 ]
patrząc na szkic i przeprowadzając sobie wizualizacje przestrzenną to faktycznie spaliny miałyby dużo lepszą drogę do wyjścia niż z kolektora rurowego


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw sie 02, 2007 20:51

nie pytaj nas tylko rob :bigok:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Post autor: wojti » czw sie 02, 2007 22:02

ale i tak wkolektorze jeśli będzie skrzynkowy to podziałka musi się znależć nawet jak będzie z rurek kolektor i miejscu gdzie się będzie schodził w jeden do flanszy też bym dał niektórzy o tym zapominają :bajer:



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » czw sie 02, 2007 23:36

powiem tylko tyle: - mialem kolektor nie rownoodleglosciowy , teraz mam barana rownoodleglosiowego i jest o duzo lepiej

wszyscy co zmienili ze skrzynkowego na rownoodleglosciowy sie przekonali ze jest lepiej

jak sie nie miesci turbo to zawin barana w dol a potem do gory, turbo dajesz na wysokosci dekla od glowicy - zmiesci sie naprawde wielka bestia
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2007 23:40 przez GTO, łącznie zmieniany 1 raz.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt sie 03, 2007 07:31

GTO pisze:powiem tylko tyle: - mialem kolektor nie rownoodleglosciowy , teraz mam barana rownoodleglosiowego i jest o duzo lepiej

wszyscy co zmienili ze skrzynkowego na rownoodleglosciowy sie przekonali ze jest lepiej

jak sie nie miesci turbo to zawin barana w dol a potem do gory, turbo dajesz na wysokosci dekla od glowicy - zmiesci sie naprawde wielka bestia
ja na rownoodleglosciowym mialell tylko strzal momentu i spadek mocy wiec mnie nie przekonasz do tego a dlugich kanalow nie chce bo mi turbo nigdy nie napompuje...
Ostatnio zmieniony pt sie 03, 2007 12:47 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pt sie 03, 2007 10:29

evolution pisze:a na rownoodleglosciowym mialell tylko strzal momentu i spaek mocy wiec mnie nie przekonasz do tego a dlugich kanalow nie chce bo mi turbo nigdy nie napompuje...
A u mnie akurat odwrotnie, moment narasta lagodnie i trzyma sie prawie rowno do konca.
Ja slyszalem opinie ze krotki kolektor daje wlasnie kopa od dolu a na dluzszym idzie zrobic wiecej mocy, tyle ze dol sie pogorszy. Zreszta widac to po seryjnych samochodach ktore wlasnie maja krotkie i nierownej dlugosci kanaly.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt sie 03, 2007 12:48

o tym wlasnie pisze teraz bede mial tak wielkie turbo ze nie moge sobie pozwolic a dlugie kanaly


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » sob sie 04, 2007 00:41

załóż potrzymanie turbo.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob sie 04, 2007 14:26

GTO pisze:załóż potrzymanie turbo.
a myslisz ze nie mam??? mam tak jak i system startowy, tylko pomysl co sie dzieje z silnikiem w cywilnej jezdzie na systemie podtrzymania, ja wiem turbo biale wydech bialy, zawory wydechowe biale..... od temperatury...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości