Stożek+weber+dolot[MK2]

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Stożek+weber+dolot[MK2]

Post autor: Pim » śr cze 06, 2007 11:29

Drodzy koledzy!

Cały czas mowa o silniku 1.3 MH.

Zakładam w niedługim czasie weberka, a co za tym idzie chce od razu pokombinować z dolotem.

Myślałem o wymodzeniu czegoś samemu - spawać umiem, dwóch lewych rąk nie mam. Tzn. kolanko + odpowiednie wyprowadzenia (te co były od filtra powietrza) i całość jakoś ładnie i szczelnie dopasować do gaźnika.

Filtr(stożek) chce umieścić w miejscu oryginalnego filtra występującego w miejscu dla mk2 z wtryskiem(naprzeciw akumulatora).
A także odgrodzić go termicznie(choćby częściowo) od komory(jednak nie zamknąć całkiem - chce świstu!) poprzez obudowę alu oklejoną jakimś izolatorem od wewnątrz. Dolot do tej puszki chciałem zrobić spod zderzaka, może z błotnika.

I teraz moje pytanko(a właściwie najpierw objaśnienie) :

chciałem to wykonać w sposób taki by do 'puszki' z filtrem leciało powietrze spod zderzaka gdzie znajdował by się "lejek" łapiący powietrze które wędrowało by do środka jakąś rurą(może być taka karton-alu?jak te z ciepłym powietrzem). A od filtra wiadomo - również rurka do kolanka na gaźniku(jak najmniej zagięć).

Jakie fi rur zastosować? Czy średnica rur dochodzących do filtra ma znaczenie?(chodzi te dostarczające zimne powietrze do 'puszki') - bo chciałem dać przynajmniej takie same jak te między filtrem a gaźnikiem. Czy trzeba robić tak że przed gaźnikiem dać węższą rurę niż tą wychodzącą prosto z filtra?('zwężka')

Chodzi mi głównie o to by silnik nie zaczął nagle palić jak smok(bo z tym właśnie walczę wymieniając gaźnik)(a swoją drogą ma to wpływ jakiś? choć pewnie ma) ale i znowu by nie stracić na jakże cennej dla tego silnika mocy;] (a może uda się tyci tyci na momencie zyskać, kto wie)

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

PS: Jaki stożek kupić? Nie chodzi o jakiś super sportowy - po prostu taki, by wystarczył i nie był zbyt drogi.
Ostatnio zmieniony śr cze 06, 2007 11:29 przez Pim, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » śr cze 06, 2007 13:54

http://grabowski.com.pl/uklady_ssace.htm
Zajzyj tu ale troche to ciezko z tego wyliczyc



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » śr cze 06, 2007 14:18

Chłopie, ja umić czytać i przeglądać forum. To już dawno widziałem, ale nie mam żadnych danych potrzebnych do wyliczeń, jak ktoś mógłby mi je podać to może bym coś wymyślił.

PS: Webera mam 34 dchd 26.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » czw cze 07, 2007 11:25

Chlopie ja tylko chcialem Ci pomuc



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw cze 07, 2007 15:04

Ryba266 pisze:Zajzyj tu ale troche to ciezko z tego wyliczyc
Czemu ciężko??? Ja te wzory stosuje już pare ładnych lat, co prawda od innego autora ale wychodzi na to samo



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » czw cze 07, 2007 15:15

jezu masz problem

załuz filtr bezposrednio na gaznik i doprowadz zimne powietrze i po problemie


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » czw cze 07, 2007 15:27

Jak dlamnie ciezko toffic, bo jak wczesniej powiedzial kolegaPim, to ciezka kwestia jest z danymi ktore trzeba podstawic do wzoru. Ale jak naprzyklad posiadasz takie dane do ABF-a to na pewno dam punkta :hmm:



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » czw cze 07, 2007 17:50

Nie ma trudnych wzorów - tylko danych brak;)


Chodziło mi o możliwe odgrodzenie termiczne silnika od filtra - a i dodatkowo nie wiem czy się zmieściłby 'na gaźniku' - weber jest wyższy, a jeszcze kryza i pierdoły...

Jakiej średnicy stożek wystarczy do tego silnika? Wydaje mi się że coś małego - bo nie chce wydać kroci na sam filtr.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » czw cze 07, 2007 17:57

Jesli chodzi o odgrodzenie termiczne to na allegro mozna kupic takie oslony na stozek pod ktora podloczysz zimne powietrze u mnie to wyglada tak :bigok: Obrazek



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » czw cze 07, 2007 17:59

Spokojnie , na to materiał już mam - aluminium + filcu pod dostatkiem. Powinno się udać;)

Teraz tylko czekam na Kamila W. aż części przyśle , kupuje stożek rurki i zaczynamy zabawę.

Oczywiście nadal potrzebna mi jest Wasza pomoc z doborem elementów.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » czw cze 07, 2007 19:01

Jesli chodzi o podlaczenie zimnego powietrza to polecam waz peszla(niewiem jak to sie pisze) , napewno lepszy jest od alu harmonijki( ja mam wlasnie tam peszla)



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw cze 07, 2007 19:49

Pim pisze:Nie ma trudnych wzorów - tylko danych brak;)
Dokładnie!
Ryba266 pisze:Ale jak naprzyklad posiadasz takie dane do ABF-a to na pewno dam punkta
Daj mi ABF-a to zmierze i powiem :bigok:



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » czw cze 07, 2007 21:26

Chodzi o taki normalny peszel do przewodów? Taka rura papier-alu o której wspomniałem , też może być?


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » czw cze 07, 2007 22:25

Nie ten peszla to taki jak na mojej fotce on jest w srodku zbrojony drutem a zrobiony z gumy a z ta papierowa to tez temat przerabialem i sie niesprawdzil za slaby material

[ Dodano: 07 Cze 2007 22:27 ]
No to i ja toffic, bym potrafil ale wez teraz glowice rozpruwaj poto zeby dolot zrobic



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości