BLOS + turbo

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

McGyver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:22
Lokalizacja: Podlaskie Białystok
Kontakt:

BLOS + turbo

Post autor: McGyver » pn maja 14, 2007 04:36

Jak w temacie. Czy jest ktoś zagłębiony w temacie BLOSa, jak sie on zachowuje w silniku TURBO?????? Czy są z nim jakieś problemy. Generalnie chce założyć do silnika AAD turbo KKK K24 a zasilanie zrobić tylko LPG na BLOS-ie. Generalnie mam już większość gratów co trzeba i ciekawi mnie jak będzie działać blos. Może ktoś już wnikał w ten temat albo miał styczność z tym. Z góry dzięki



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » pn maja 14, 2007 09:09

yhondziaze zakładali blosa do uturbionego crx

po jakims czasie spłyneły tłoki



znajomy miał gaz 2 generacji w imprezie 2.0 turbo i nic sie nie działo a przyspieszał w 5.9 na gazie , zakładał to jakis magik


pod turbo to najlepiej sekwecje najmniejsze ryzyko


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn maja 14, 2007 09:14

bo hondziaże zapomnieli o malutkim fakcie, że spalanie gazu powoduje wzrost temperatury spalin, a to oznacza wyższą temperaturę w komorze spalania. Jak nie schłodzisz oleju o te kilka stopni to każdy tłok spłynie.



McGyver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:22
Lokalizacja: Podlaskie Białystok
Kontakt:

no to cool!!!!!

Post autor: McGyver » pn maja 14, 2007 10:06

:satan: co do wystudzenia oleju to nie będzie problemu bo będę montował chłodnice oleju z 80 B4 AAZ zewnętrzną i tą na filterek oleju, a do tego jak mam rozebrany blok na części zobaczę czy da sie zrobić natrysk na denko tłoków dla wszystkiego :grin: a co do blosa pod turbo to moje jedyne wyjście bo ja nie mam wogóle elektroniki w tym silniku a nie chce mi sie szukać i przerzucać wszystkiego. Chodzi mi najbardziej o to że, czy w momencie wystąpienia już doładowania blos wzbogaci dawkę powyżej wartości wolnossącego motorka, bo jeśli nie to założe po prostu drugi parownik do gazu podłacze do blosa a włączany będzie z czujnika położenia przepustnicy, :chytry: gaz do podłogi i mamy dodatkową dawkę gazu :hmm: mimowolnie. I cały czas sie zastanawiam czy da mi coś zamontowanie AFRa, bo to będzie i tak na gazie tylko świstać, chyba że sie to jakoś przekalibruje zakresy, bo EGT to na 200% muszę zamontować, żeby tłoków co raz z miski nie wyskrobywać , bo tez będzie alu od paska B5 1,8 T



zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » wt maja 18, 2010 14:18

I jak się skończyły perypetie z blosem przy silniku z turbo ? Ja juz sie mecze z gazem strasznie - mam mikser z parownikiem do turbo i nie moge tego wyregulowac. Sekwencji nie zaloze bo silnik gaznikowy (byl , teraz jest przepustnicowy ;) ). Zastanawiam sie nad blosem , ale niechce wywalic czterysta zeby sie dowiedziec ze nie ryra


Mam do sprzedania pompę bez LDA

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt maja 18, 2010 22:00

turbo trzeba gazem zasilic w specyficzny sposob, dokladnie to cala instalke zbudowac wbrew prawom gazownikow, w tedy bedzie jezdzic, blos pewnie ci nieco poprawi charakterystyke, ale jesli teraz nie jezdzi dobrze auto to na blosie tez nie bedzie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » wt maja 18, 2010 22:12

evolution pisze:turbo trzeba gazem zasilic w specyficzny sposob, dokladnie to cala instalke zbudowac wbrew prawom gazownikow, w tedy bedzie jezdzic, blos pewnie ci nieco poprawi charakterystyke, ale jesli teraz nie jezdzi dobrze auto to na blosie tez nie bedzie
Ale co chcesz przez to powiedziec ????

Zaczalem od gaznika z duzym mikserem - jezdzilo chyba najlepiej.
Stwierdzilem ze gaznika nie da sie uszczelnic gdy pojawi sie cisnienie to jednoczesnie zmienilem go na przepustnice , zmienilem mikser na rozssadniejszy (mniejszy) rozmiar i zregenerowalem mikser - i tu sie posralo. Okazalo sie ze bez zwezki nie da rady , po zamontowaniu optymalnej zwezki zaczelo jako tako jezdzic , ale albo gazu jest za duzo na dole i optymalnie na gorze , albo jest optymalnie na dole i brakuje na gorze. W pierwszej opcji auto nie ma sily na dole jezdzic , a ze mam specyficzne auto to trudno jest sprawnie ruszyc , za to na gorze jest sympatycznie. W drugiej opcji na dole jest sympatycznie , na gorze nie domaga . Juz nie mam sil. Mam caly czas wrazenie ze kompensacja nie dziala poprawnie.


Mam do sprzedania pompę bez LDA

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz maja 30, 2010 17:52

sie priv doprosic nie moge wiec pisze tu.
Prosze o napisanie dokladnie jak zbudowana jest instalka od wlewu gazu do silnika. jakie podzspoly odleglosci srednice


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » wt lip 06, 2010 12:58

Od butli idzie przewód 6mm do parownika. Parownik Lovato Major Turbo. Z parownika do miksera idzie przewod o srednicy 10mm w srodku o dlugosci okolo 20 cm. Parownik okolo 40mm , uklad dolotowy 50mm srednicy , przepustnica 50mm srednicy , przed mikserem zwezka okolo 46 mm m(bez zwezki uklad wogole niechcial pracowac). Dzisiaj probowalem zabawy z BLOSem - zachowuje sie jak instalacja bez kompensacji - jak suszarka zaczyna dmuchac , to silnik zdycha , obojetnie czy jest podpieta kompensacja czy nie. A teraz cos sie popieprzylo i nawet na miskerze na ktorym wczesnie chcodzil w calym zakresie obrotow silnik przestal sie wkrecac powyzej 5000 rpm.


Mam do sprzedania pompę bez LDA

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt lip 06, 2010 20:25

zun, hehe wszystko jest co najmniej o polowe za male...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » wt lip 06, 2010 21:06

evolution pisze:zun, hehe wszystko jest co najmniej o polowe za male...
Ok , to czemu go zalewa na niskich obrotach , a na wysokich jedzie dobrze ?? To czemu teraz nie chcial jechac to wyczailem. Musi byc wiecej gazu w butli. Jak jest mniej niz 1/3 zaczynaja sie dziac dziwne rzeczy , ale jak jest max to tak jak pisalem wczesniej. Albo go ustawie tak ze na niskich go zalewa i jak zacznie pompowac suszarka to zapier.dala az milo , albo na dole jest dobrze ,a na gorze zdycha z niedostatku. Czy nie trzeba by bylo szukac problemu gdzies predzej przy bledach w instalacji ? Jutro bede kombinowal wpiac kompensacje blizej blosa , moze bedzie lepiej. Dostalem podpwoiedz wlasnie ze to kompensacja zamontowana za blisko turbiny moze powodowac takie problemy.


Mam do sprzedania pompę bez LDA

Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » ndz lip 18, 2010 19:15

z swoich doświadczeń powiem tak


jak masz turbo i gaz na mikserze to od wlotu stożka do mixera musi być pewna odległość

bo inaczej nie wytworzy sie podciśnienie i nie bidze ssało odpowiednio reduktora

kombinujcie z tą odległością

inaczej jest z blosem bo jego opchodzi ile powietrza przepływa przez blos bo ta klapka decyduje o otwarciu dawki gazu i w tej sytuacji stożek jak najbliżej blosa jest wskazany

ale jesli na mixerze by się odpowiedni dobrało odległość od stożka do mixera można doregulować spokojnie na dole dawkę i u gór bez problemu regulacja tylko i wyłącznie podczas jazdy z sondą w rurze wydechowej nie na jakiejś stacji kontroli


dodam że dawka gazu powinna się zaczynać w momencie pompowania turbo a od dołu trzeba by bajpasem na reduktorze podeprzeć dawkę do tego śrubką wolnych obrotów

można by np założyć do tego kompa np bingo m i tak ustawić aby na podstawie sondy regulował dawke

ale tu trzeba kumatego gościa a nie gaziarza

tak jak pisali wbrew sadom gaziarza

można by wtedy podzielić dawkę na niskie i wysokie obciążenia na podstawie tp

lepszy byłby jeszcze stag bo ma 3 zakresy niskie średnie i wysokie obciążenia

co za tym idzie 3 rożne dawki gazu korygowane przez sondę lub zablokowane ale zgrubnie regulowane reduktorem

było by o wiele więcej możliwości ale trzeba pamiętać ze to się będzie miało niezbyt ekonomicznie względem spalania

bo to takie kombinowane będzie mniejsza zrywność niż na wtrysku bo mało czujników i elektroniki

nie lepiej założyć 2 webery podwójne i skorzystać z doładowania dynamicznego jak w perzcie 205 1,3 100 kucy
Ostatnio zmieniony ndz lip 18, 2010 19:24 przez dziabi3, łącznie zmieniany 4 razy.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz lip 18, 2010 19:43

w jakim aucie miales gaz i turbo??? bo interesuje mnie to co piszesz...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lip 20, 2010 11:46

dziabi3 pisze:lepszy byłby jeszcze stag bo ma 3 zakresy niskie średnie i wysokie obciążenia

co za tym idzie 3 rożne dawki gazu korygowane przez sondę lub zablokowane ale zgrubnie regulowane reduktorem
Może powiedzieć który STAG ma taką funkcje??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości