ja wiem o co chodzitak mi sie wydaje ze jest to sprawa opon/zawieszenia i czucia w nodze z tym niekontrolowanym blokowaniem, albo nie rozumiem pytania ???


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47050&start=1260
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
ja wiem o co chodzitak mi sie wydaje ze jest to sprawa opon/zawieszenia i czucia w nodze z tym niekontrolowanym blokowaniem, albo nie rozumiem pytania ???
powiem tak ja w tej chwili na niewentylowanych tarczach ATE PD i miekkim klocku jestem w stanie jak walne w hebel zablokowac przod przy 140 sprawdzane organoleptycznie... tak samo moge zablokowac przy 120-100-80-60-50-40-30-10-0cowboy pisze:ja wiem o co chodzitak mi sie wydaje ze jest to sprawa opon/zawieszenia i czucia w nodze z tym niekontrolowanym blokowaniem, albo nie rozumiem pytania ???ale spotkałem sie z opiniami że się będą sie blokować
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47050&start=1260
amenRobeQ pisze:jedyne co sie zmieni na duzych hamulcach z 4 tloczkowych to rownomierne dociskanie klocka wieksze wyczucie i wieksza odpornosc cieplna i wytrzymalosc i zamiast zahamowac raz ze 160-30 i miec przegrzane heble i twardy pedal bedziemy mogli zrobic tak powiedzmy 8 czy iles tam razy... i o to cala walka...
A co powiesz na sytuacje gdy przy malych heblach siła hamowania jest mniejsza niz przyczepność?? Wtedy tez bedzie to samo?? A przy 239 lub nawet 256 to często występujeRobeQ pisze:Sila hamowania generalnie bedzie taka sama na duzych tarczach i wiekszych zaciskach jak i na malych i jest tylko i wylacznie ograniczona przyczepnoscia kol.
Powiem tak mam tarcze niewentylowane 256mm ATE PD miekki klocek plyn o podwyzszonej wytrzymalosci cieplnej i podwyzszonej temp wrzenia. i nie widzie problemu zeby przy 140-160 zablokowac kolo czy na toyo letnich czy na zimowych.toffic pisze:A co powiesz na sytuacje gdy przy malych heblach siła hamowania jest mniejsza niz przyczepność?? Wtedy tez bedzie to samo?? A przy 239 lub nawet 256 to często występujeRobeQ pisze:Sila hamowania generalnie bedzie taka sama na duzych tarczach i wiekszych zaciskach jak i na malych i jest tylko i wylacznie ograniczona przyczepnoscia kol.
no dobra ale nie mowimy tu o normalnym hamowaniu tylko o ogolnej sprawnosci i wydajnosci hamulcow... I nie powiesz mi Adasiu ze jak ostro zahamujesz bo cos wyskoczy to nie zablokujesz. A o normalnej jezdzie nie pisz bo ciezko mi sobie wyobrazic samochod jadacy w korku ktory co hamowanie to ma blok 4rech kolAdamm pisze:cowboy,
hmmm przy jedzie w normalnych warunkach ale tez w deszczu ciezko mi bez gwaltownego depniecia zablokowac
Gdyby to była taka prosta zależność to każde auto o dużych hamulcach (i na takich samych oponach) zatrzymywało by się na tej samej drodze. Tymczasem jedne ze 100na godz. potrzebują 40metrów inne 35, a takie porschaki na ceramicznych koło 30m, a formuła1 nawet gdyby ją ubrać w "cywilne" laczki to jeszcze mniej.RobeQ pisze:A wymianiajac dobre male na dobre duze hamulce dostajemy tylko i wylacznie wieksza odpornosc cieplna + przy wiekszej ilosci tloczkow wiekszy klocek i lepsze jego dociskanie - bardziej rownomierne do tarczy...
cowboy pisze:marcinoGTI, nie podejdą ... to zupełnie inne zaciski
tu masz 2 komplety na stole GTI i S2
[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 17:33 ]
zapomniałem dodoać fotki
Obrazek
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości