Filtr K&N

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

jura69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt maja 04, 2007 22:38
Lokalizacja: mazury

Filtr K&N

Post autor: jura69 » sob maja 05, 2007 21:28

Posiadam VW Golfa mk4 1.9 TDI (100KM) z 2003. Chciałbym zastąpic wkład filtru powietrza na K&N. Znajomy powiedział, że wymiana filtra może uszkodzic turbinę czy to prawda?
Z góry dziękuję za wszelkie informacje!


jura69

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Filtr K&N

Post autor: Borys » sob maja 05, 2007 21:38

jura69 pisze:Posiadam VW Golfa mk4 1.9 TDI (100KM) z 2003. Chciałbym zastąpic wkład filtru powietrza na K&N. Znajomy powiedział, że wymiana filtra może uszkodzic turbinę czy to prawda?
Z góry dziękuję za wszelkie informacje!
jesli to bedzie K&N i bedzie odpowiednio konserwowany to nie ma takiej opcji, tymbardziej ze jest to wkład filtra w oryginalną obudowę.


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz maja 06, 2007 21:44

jura69 pisze:Chciałbym zastąpic wkład filtru powietrza na K&N
w jakim celu ? w TDI prawie nic to nie da, lepiej kup KNECHT-a i zmieniaj razem z olejem co 10 kkm



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz maja 06, 2007 21:54

lepiej cos tanszego i zmiana 2x czesciej niz olej


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » ndz maja 06, 2007 22:38

SouleR pisze:lepiej cos tanszego i zmiana 2x czesciej niz olej
filtron w porównywalnej cenie,
raczej nie che sie zmieniac nikomu filtra co 5 tys,


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz maja 06, 2007 22:52

no name 20zl. ja zmieniam :bajer:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 07, 2007 14:19

SouleR pisze:no name 20zl. ja zmieniam
KNECHT - 24PLN w intercarsie...

mysle że co 10 kkm styknie, mozna sobie z nudów w międzuczasie odkurzaczem wyssać syf spod wkładki, tam sie zbiera dużo piachu



Awatar użytkownika
Stf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:12
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Post autor: Stf » pn maja 07, 2007 22:41

jura69 pisze:najomy powiedział, że wymiana filtra może uszkodzic turbinę czy to prawda?
Znajomy powiedział Ci że wymiana na stożek może uszkodzić turbo . I ma rację. Przez to że przepuszcza max ilość syfu i nawet najlepszy serwis filtra nic nie da. Po prostu na łopatkach turbiny masz tego coraz więcej.

http://www.raceweb.co.za/Articles/airfi ... uction.htm

poza tym jeżeli masz przepływomierz, to jak do tego badziewny stożek założysz, to się moze okazać że będzie cię czekać częsta wymiana przepływki.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 08:05

Stf pisze:Po prostu na łopatkach turbiny masz tego coraz więcej.
dokładnie tak - najwięcej uszkodzone są łopatki po stronie zimnej...

żeby to jeszcze dodało koni, to można się zastanawiać...



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt maja 08, 2007 09:26

żeby to jeszcze dodało koni, to można się zastanawiać...
nie ma co przesadzac, napewno nie zaszkodzi to szybszemu wkrecaniu sie turbiny


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 09:47

zaprzal pisze:nie ma co przesadzac, napewno nie zaszkodzi to szybszemu wkrecaniu sie turbiny
lepiej odetkać wylot spalin i wywalić kata, oraz wyczyścić dolot oraz ew. zaślepić EGR - da to 3x lepsze efekty



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt maja 08, 2007 10:34

cowboy pisze:da to 3x lepsze efekty
czym to zmierzyles?

to moze dolot jeszcze zatkac szmata bo to i tak nie robi zadnej roznicy?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 08, 2007 12:34

zaprzal pisze:czym to zmierzyles?
wskaźnikiem doładowania - organoleptycznie :P
to moze dolot jeszcze zatkac szmata bo to i tak nie robi zadnej roznicy?
ja napisałem że bardziej ozywi się turbinka po odetkaniu wylotu

czyli wieksza róznica będzie po wycięciu zapchanego kata niż wymianie filtra powietrza z ori na K&N



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt maja 08, 2007 12:42

w przypadku tdi z kierownicami to one sie wkrecaja tak szybko, ze ciezko zauwazyc roznice


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości