Strona 38 z 42

: wt gru 09, 2008 19:27
autor: evolution
a czytales ten temat od poczatku czy chocby wpisales w szukajke to co pytasz?? temat nie raz przedyskutowany...

: śr gru 10, 2008 13:01
autor: Maclaim
Czytałem od początku, lecz na temat PF nie wiele było, może i było pisane ale czy dokładnie o PF? raczej nic nie widziałem, albo mi przeleciało przed oczyma.

: śr gru 10, 2008 14:34
autor: toffic
Maclaim pisze:Czytałem od początku, lecz na temat PF nie wiele było, może i było pisane ale czy dokładnie o PF? raczej nic nie widziałem, albo mi przeleciało przed oczyma.
weź na poprawke RP=PF http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=480

[ Dodano: 10 Gru 2008 13:35 ]
a tutaj masz do PB (czyli PF bez sondy) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=465

: pn gru 29, 2008 21:47
autor: Erlox
Ej mam takie pytanie bo nie czytałem całego tematu ale chyba nie było nic napisane o Turbinach Dolotowych takich jak te

www.moto.allegro.pl/item511910587_sport ... irnik.html zwykła

http://moto.allegro.pl/item511193172_el ... _mocy.html i elektryczna

no więc co do tych Turbinek to chciałbym się was zapytać czy jeżeli cokolwiek to ile mocy dodaje i czy nie zmniejsza żywotności silnika bo mam zamiar sobie kupić taką. Pzdr

: pn gru 29, 2008 22:15
autor: toffic
Erlox pisze:no więc co do tych Turbinek to chciałbym się was zapytać czy jeżeli cokolwiek to ile mocy dodaje i czy nie zmniejsza żywotności silnika bo mam zamiar sobie kupić taką
jak jeszcze nie kupileś to nie kupuj, mocy dodaje jakieś 0.0KM, momentu tyle samo

: sob sty 03, 2009 14:51
autor: Maniek S L
Ludzie ile razy trzeba wam pisać że dmuchawy od TD nie nadają się do benzyny!!!!!!!!! Aż żal dupę ściska chcecie się czegoś dowiedzieć alenie chce wam się nawet czytać!!!! normalnie www.żal.pl

: wt sty 27, 2009 13:43
autor: przemo102
kto ma polską instrukcje a najlepiej spolszczenie do programu który stroi SMT6 ??
chodzi o dostrojenie SMT6 pod VR6 Turbo....

golf gti 2.0 16v 150km

: pn kwie 13, 2009 23:11
autor: jaroo1985
widze ze prowadzicie dyskusje na temat uturbienia lub dozucenia kompresora
ja osobiscie tez sie zastanawiam nad tym w moim samochodzie lecz niewiem czy jest sens wydawac kase tyle ze mnie to osobiscie zarąbiscie cieszy jezeli cos wyjdzie i jest tego dobry efekt to az człowiekowi łezka w oku staje

: czw cze 18, 2009 21:47
autor: Triceq
Ja mam takie pytanie.... ile litrów powietrza na minutę pompuje turbina? Wiem, że zależne jest to od prędkości obrotowej i wielkości turbiny, ale przyjmując że taka od 1.9 TDI a obroty to pfff zakładając, że nominalne.

Jeśli brak odpowiedzi na pytanie powyżej to ile l/min zużywa 1.8 ABS przy obrotach pozwalających mu osiągnąć maksymalną moc ?.

I jeszcze jedno pytanie :).

Turbo na LPG może być wysterowane np na Bingo M :) ?

Sorrki za pytanie nie na poziomie ale coś mi po głowie chodzi i brak mi takich danych.

: pt cze 26, 2009 10:51
autor: bugalon
Triceq pisze:Ja mam takie pytanie.... ile litrów powietrza na minutę pompuje turbina? Wiem, że zależne jest to od prędkości obrotowej i wielkości turbiny, ale przyjmując że taka od 1.9 TDI a obroty to pfff zakładając, że nominalne.

Jeśli brak odpowiedzi na pytanie powyżej to ile l/min zużywa 1.8 ABS przy obrotach pozwalających mu osiągnąć maksymalną moc ?.

I jeszcze jedno pytanie :).

Turbo na LPG może być wysterowane np na Bingo M :) ?

Sorrki za pytanie nie na poziomie ale coś mi po głowie chodzi i brak mi takich danych.
Jest dużo turbin od TDI, wszystko zależy od mapy kompresora turbiny. Masz na niej zapisane ile litrów na minutę pompuje (metry szecienne na sekunde, stopyszescienne na minutę) i jaka jest jej wydajność przy określonym cisnieniu doladowania. Charakterystyki możesz znaleźć np na oficjalnej stronie garetta.

1.8 ABS to silnik 8V więc efektywny współczynnik napełnienia dla takiego silnika to okolo 85%(dość mocne przybliżenie). Daje to konsumpcję powietrza na poziomie okolo 1,5 litra na jeden obrót wału korbowego. Wylicz sobie zatem z tego ile powietrza potrzebujesz w danym zakresie obrotow.

Bingo M steruje skladem mieszanki tylko i to w wąskim zakresie. A co z zaplonem? Nie bardzo go skorygujesz tym ustrojstwem. Poza tym jeśli nie chcesz wchodzić w prawdziwy hi-tec od LPG to daruj sobie turbienie gazowni.

: pt cze 26, 2009 13:50
autor: evolution
Ja mimo slubu jutro napisze maly referat.
po pierwsze jesli szukasz turbiny i na sile chcesz wsadzic z tdi musisz wiedziec ze:
nie ma sensu liczyc ile powietrza przetloczy turbo i ile zassie silnik gdyz jest to chodzenie na okoloz kilku powodow. w tdi bedziesz mial inne cisnienie przy tym samym przeplywie niz w benzynie. kazda turbina ma swoj max wydatek powietrza w l/m i mozna nie brac pod uwage cisnienia doladowania jesli zna sie moc jaka pluje silnik z ta turbo. dlaczego tak jest??? poniewaz w danej ilosci paliwa spalisz okreslona ilosc paliwa uzyskujac maksymalna moc w okreslonych warunkach, a ze ON jest bardziej kaloryczne a potrzebuje mniej tlenu wychodzi od razu mala zaleznosc.podsumowujac jesli turbo w dieslu jest w stanie wypluc moc 100 ps ( po modach) to na benzynie wypluje ci 80 jak bedziesz sie staral srednio kolo 70..75 ps.
jesli wiec chcesz wiedziec czy dana turbina da wynik zadowalajacy musisz sobie policzyc tak


[moc z tdi] * 0.75 = [moc w benzynie]


ponadto stosujac turbo z diesla bedziesz mial mega klopot z wysterowaniem turbiny jesli tylko turbo bedzie wstanie wypluc wiecej o okolo 30 procent od tego co pluje silnik w serii.
co do lpg szukuj sie na to ze pod maska i pod autem nie zostanie ci nic ze starej instalki a koszty zrobienia dobrej mikserowki przekrocza 2 kola co od razu ja dyskwalifikuje do robienia poniewaz dobry zestaw na 200 ps max wtrysku kupisz za 2 kola spokojnie


reasumujac... wystarczy poczytac forum i takich pomyslow bylo kilka przy czym tylko jeden zostal do konca doprowadzony w stanie jakos jezdzacym i to po dlugich walkach

: pt cze 26, 2009 18:33
autor: toffic
evolution pisze:reasumujac... wystarczy poczytac forum i takich pomyslow bylo kilka przy czym tylko jeden zostal do konca doprowadzony w stanie jakos jezdzacym i to po dlugich walkach
Który??

: ndz lip 19, 2009 17:24
autor: lipass
z cyklu "nie rób tego nie tylko w domu" - jak najtaniej odprężyć motor:
http://www.orlandoforums.com/forum/show ... p?t=132873
:shock: :panna:

: ndz wrz 13, 2009 21:13
autor: kobiela505
Siemka
Zrobilem swap silnika do garbusa na 1.6 od golfa(silnik kupilem przeriobiony, wiem ze ma kute tloki, wiem ze scigal sie na 1/4mili w szymanach i byl bardzo odbry) lecz silnik mam bez turbiny. Jakie turbo moge w nim zamontowac? Czy turbo z golfa 2 1.6td sie do czegos nadaje? czy mogldbym prosic o jakeis fotki tego silnika z turbo i o drobna pomoc, informacje.