Przygotowanie silnika pod Turbo

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » wt lut 08, 2005 00:29

to z nieco innej beczki propouje ustawic w nowym posćie a tu usunać oba posty, mój i porzednika, bo toi temat o turbo a na takie pytanka tworzy sie nowe posty :)


Obrazek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt lut 08, 2005 11:17

ml2210 pisze:Witam wszystkich, macie nowego interesanta w tym temacie.
Rozmawiałem już z evolution na ten temat, ale teraz go nie ma.

TAZ widze, że jesteś w temacie. Co polecisz do silnika ABV. Soft czy coś więcej.
Radze zrobić małego sofcika. Momęt obrotowy skoczy lepiej niż moc, ale tłokizostaną seryjne. Jak wiadomo 6 tłoków kutych nie kosztuje tyle co 4 tłoki kute. Ktoś nawet w tym temacie już pisał, że ABV wytrzymuje bez zmiany tłoków 0,5 bara ciśnienia. I radze zwiększyć średnice układu wydechowego żeby spaliny szybciej opuszczały silnik i nie robiły wyższej temperatury.



Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » wt lut 08, 2005 13:04

Tak, tylko jak to zrobić, soro przez całe auto idą dwie rurki, a pomiędzy nimi wał napędowy.
Są dwa katy, dwa tłumiki itd. Łączą się dopiero w ostatnim.
A pozostały osprzęt, np: intercooler, chłodnica oleju itd.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » wt lut 08, 2005 13:11

Czy na sofcie, bez wymiany tłoków, wału korb, itp.
realne jest 300kucy (100 z 1litra) albo 400niutonków.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt lut 08, 2005 13:15

300KM to nie wyciśniesz na seryjnych tłokach, a 400 niutonków to też nie, ale coś niedaleko tej wartości powinno być.



Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » wt lut 08, 2005 13:34

A ten wydech?


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
tomek35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw lut 03, 2005 21:30
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: tomek35 » wt lut 08, 2005 16:36

chodzi mi właśnie o turbo do tego cabrio 1,6?
jest szansa zeby coś takiego z 1984 roku lekko doładować?
właśnie przyprowadzam sobie takiego z niemiec i chciałbym troszkę go podrasować.Chcę tym autem dlużej pojeżdzić i zaznaczam że myślę najpierw o turbo , niekoniecznie dołożonym najtańszym kosztem.



malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » wt lut 08, 2005 21:27

jak wlasnie sprowadzies to juz bedziesz mial dowod bez numeru silmika, wiec proponuje zwyczajny swap na 1,8 :> wyjdzie zdecydowanie taniej :) a jaki 1,8 to juz tylko twoj wybor:)

a jeszcze mam pytanie, jak wyglada sprawa z turbo od diesla, czy kolektory i graty pasuja, czy trza jakies straszne modyfikacje?? - nie tam zebym planowal zalozenie, ale mozna czasem tanio dorwac taki zestaw...., wiec jak ktos juz probowal...



bolop

Post autor: bolop » wt lut 08, 2005 21:40

Numerów silnika nie ma dowodzie ale są w karcie pojazdu .



Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:23
Lokalizacja: Wroc

Post autor: Grzegorz » wt lut 08, 2005 22:44

ml2210 co do tego wydechu to nie ma problemu.
wycinasz jeden uklad i dajesz drugi o wiekszym przekroju.
daj jakies fotki kolektora. 300 km z 1.6 :kac: troszke duzo. z 1.8t robia takie silniki, ale to juz spora dlubanina. kute tloki,korby i inne tam takie. ze starego 1.6 to ciezko bedzie to uzyskac.

malolat co do turbo do disla to w VWSpeed jest watek od przerabianiu zwyklego D na TD. z tego co czytalem to tez sporo do wymiany.

pozdrawiam grzegorz



Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » śr lut 09, 2005 10:21

Grzegorz pisze:ml2210 co do tego wydechu to nie ma problemu.
wycinasz jeden uklad i dajesz drugi o wiekszym przekroju.
To wiem, ale problem polega na tym, że nie wiem czy we wnęce zmieszczą się rury o większym przekroju,
bo już teraz wraz z wałem napędowym wypełniają tą wnęke na full.

Grzegorz nie wiem czy o tych 300km to piszesz do mnie,
bo ja mam 2.9 a nie 1.6 :satan:


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lut 09, 2005 10:22

Grzegorz pisze:ml2210 co do tego wydechu to nie ma problemu.
wycinasz jeden uklad i dajesz drugi o wiekszym przekroju.
daj jakies fotki kolektora. 300 km z 1.6 :kac: troszke duzo. z 1.8t robia takie silniki, ale to juz spora dlubanina. kute tloki,korby i inne tam takie. ze starego 1.6 to ciezko bedzie to uzyskac.

malolat co do turbo do disla to w VWSpeed jest watek od przerabianiu zwyklego D na TD. z tego co czytalem to tez sporo do wymiany.

pozdrawiam grzegorz
Po pierwsze: Wydech oczywiście pasowało by zmienić na taki o większym przekroju.
Po drugie: nie 300KM z 1,6, tylko czy do 1,6 można założyć turbo. Można wszystko, tylko jakie masz numery silnika?
Po trzecie: turbo z diesla podejdzie, ale jest jedno ale, komora muszli wydechowej jest w dieslu mniejsza niż w benzyniaku i istnieje możliwość przegrzania turbiny, bo w benzyniaku spaliny mają wyższą temperature niż w dieslu. Ja w swojej turbinie mam tą komorę zwiększoną, ale turbina z benzynowego audi leży na zapas.



Awatar użytkownika
tomek35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw lut 03, 2005 21:30
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: tomek35 » śr lut 09, 2005 19:18

to można lekko doładować tego cabrio z 1984roku, czy nie?
pojemność silnika to 1576 cm, moc 55kw/5000 obr.
oryginalne numery są nieczytelne
może ktoś coś wie?



Awatar użytkownika
tomek35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw lut 03, 2005 21:30
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: tomek35 » śr lut 09, 2005 19:26

to jeszcze raz ja
chciałbym zaznaczyć że nie zależy mi na jak największej zgodności z oryginałem i nie chcę wymieniać tego silnika na inny, oraz że nie chcę uzyskać z niego super mocy tylko tyle ile wyda w granicach razsądku. jeden koleś pisał tu o LPG.
może iśc w tę stronę?
np. wtrysk gazu?czy nie rozwiązałoby to wielu problemów np. ze spalaniem stukowym, z regulacją dawki paliwa, z gażnikiem,??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości