Przygotowanie silnika pod Turbo

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
simens
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 11:42
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: simens » pt lut 29, 2008 00:33

Powiem Ci o co tutaj chodzi:

1. wiedza kosztuje
2. czas na dojscie tego w czym rzecz kosztuje
3. denerwowanie... sie jak cos pozniej nie dziala kosztuje

suma...Evo wola 10tys za ta impreze pt TURBO... tez sie chcialem wiecej dowiedziec i sie nie dowiedzialem. :jezor: :jezor: :jezor:
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2008 19:33 przez simens, łącznie zmieniany 1 raz.


VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pt lut 29, 2008 00:48

simens pisze:tez sie chcialem wiecej dowiedziec i sie nie dowiedzialem
bo od evo trzeba umiec wyciagać informacje :satan:


18K4F inside... RWD car :)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr kwie 09, 2008 13:08

simens pisze: suma...Evo wola 10tys za ta impreze pt TURBO... tez sie chcialem wiecej dowiedziec i sie nie dowiedzialem. :jezor: :jezor: :jezor:
Ja bym osobiscie za tyle nie robil ..... Same graty o ile nowe lub uzywane i porządne będą kosztować okolo 7k, a gdzie do tego spawanie i cala reszta zabawy?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
simens
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 11:42
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: simens » czw kwie 10, 2008 00:09

bugalon pisze:
simens pisze: suma...Evo wola 10tys za ta impreze pt TURBO... tez sie chcialem wiecej dowiedziec i sie nie dowiedzialem. :jezor: :jezor: :jezor:
Ja bym osobiscie za tyle nie robil ..... Same graty o ile nowe lub uzywane i porządne będą kosztować okolo 7k, a gdzie do tego spawanie i cala reszta zabawy?
a ile taka impreza orientacyjnie u Ciebie?


VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw kwie 10, 2008 08:31

nie ma takich imprez u mnie :)

Ja na zycie zarabiam w inny sposob a auta turbie sobie w wolnym czasie dla przyjemnosci :)

Jedno jest pewne - jesli EVO turbi komus auto za 10k na nowych czesciach to robi to "po kosztach".


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw kwie 10, 2008 09:34

ja to robie za 13500 w 2e
:helm: :helm:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » pn kwie 28, 2008 16:27

To może ktoś chętny napisze w czym problem w uturbieniu RP na ciśnieniu rzędu 0,5 bara?

Wytrzymałości elementów?

Piszecie że się nie da a nie piszecie dlaczego. Wyjawcie trochę swojej wiedzy dla innych, to może wtedy wyskoczy im z głowy pomysł zabawy w tanie 'soft-turbo' (i mi również).

Pozdrawiam

[ Dodano: 28 Kwi 2008 16:30 ]
PS: Oczywiście mowa o RP zasilanym gaźnikowo


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pn kwie 28, 2008 17:47

Pim gaźnik działa na zasadzie podciśnienia... silnik wolnossący wytwarza podciśnienie które ssie z dolotu. Gdy jest turbo to powietrze jest pompowane do dolotu i praca gaźnika zostaje lekko zakłócona (podobnie jest z jednopunktowcami).


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn kwie 28, 2008 21:25

Pim pisze:Wyjawcie trochę swojej wiedzy dla innych, to może wtedy wyskoczy im z głowy pomysł zabawy w tanie 'soft-turbo' (i mi również).
nie wyskoczy:) mozesz byc tego pewny,
wszystko co mozna powiedziec o uturbianiu rp'ka juz zostalo powiedziane w tym i innych tematach


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » pn kwie 28, 2008 23:02

Ale jak wiadomo silniki turbo na gaźniku chodzą. Wystarczy w googlach wpisać 'gaźnik turbo' i przejrzeć co tam w trawie piszczy.

Oczywiste jest to że wielu osobom jest to odradzane, nie mniej jednak istnieją takie silniki i nie tylko na gaźnikach typowo ciśnieniowych jak ten "słynny" z renault .

Montaż gaźnika przed turbo pozostawia wiele do życzenia, jednak ciekawi mnie tylko jak wielki negatywny wpływ może mieć to na sam silnik w takim układzie.

Czy RP zasilone gaźnikiem wystarczało by przyszykować w sposób taki jak opisaliście do zwykłego mono wtrysku ?

Oczywiste jest to że dawkę paliwa trzeba było by odpowiednio dostosować , ale to w gaźniku już nie problem.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn kwie 28, 2008 23:16

przy rp. sposob zasilania jest najmniejszym klopotem, mechanicznie rp'kowi czegos brakuje....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » pn kwie 28, 2008 23:54

Przejrzałem cały ten temat już parę razy(dla pewności i z ciekawości) i nie zauważyłem żadnych innych rad do turbo RP jak tylko wymiana tłoków i korb na takie z PG.

Odprężenie i zrobienie lepszego chłodzenia uważam za coś w rodzaju standardu przy nawet niskim ciśnieniu doładowania.



Ciekawym rozwiązaniem przy turbo gaźniku jest zamknięcie go w szczelnej puszcze w która pompuje turbo, choć ma to pewne wady - wyprowadzenie linek no i brak możliwości regulacji bez rozbierania wszystkiego.

Turbo za gaźnikiem jak już zostało napisane, może zadziałać i są samochody które tak jeżdzą.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt kwie 29, 2008 07:26

i nie zauważyłem żadnych innych rad do turbo RP jak tylko wymiana tłoków i korb na takie z PG.
a nie bylo przypadkiem mowy o dole z pg??? w rp nie ma natryskow na denko tloka i to jest mechaniczny klopot


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt kwie 29, 2008 08:20

Pim pisze:Turbo za gaźnikiem jak już zostało napisane, może zadziałać i są samochody które tak jeżdzą.
niemoge sobie wyobrazić jak ta mieszanka przechodzi przez całą droge ...to sie niezapali? :green_fuck:


18K4F inside... RWD car :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości