Strona 4 z 8

: śr sty 27, 2010 23:17
autor: Wrobel Gda
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... 1%26um%3D1

Chciał bym zobaczyć coś takiego na aucie zamontowane po mam plan coś podobnego samemu wyspawać bo chciał bym żeby ta rozpórka tworzyła ramę pod płytę

: pt lut 05, 2010 23:03
autor: kowalesko
Dla zainteresowanych tanie rozpórki do golfa mk1 w moim wykonaniu na zamówienie. Teraz mam mały przestuj więc dość krutki czas realizacji. Polecam

http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewt ... sc&start=0

: sob lut 06, 2010 12:47
autor: Xabingo
kowalesko, a do MK2 będą kiedyś?

: sob lut 06, 2010 15:49
autor: kowalesko
Na razie priorytet dla mnie to mk1 bo do tego mam dojście dobre mam porobione wzorniki itp. Ale już powoli się przymierzam do mk2 więc może za jakiśczass będą :grin:

Pozdro

: pn lut 15, 2010 16:01
autor: D1_PITER
Czy rozpórka od golfa mk3 tylna podejdzie do mk2?

: wt lut 16, 2010 01:06
autor: KoguT
D1_PITER, trzeba mierzyć

: czw lut 25, 2010 23:00
autor: bastek016
Dziś zamontowałem u siebie na glebie -60/40 Rozpórkę
Wrażenia po prostu miazga : Nic nie trzeszczy auto wreszcie się prowadzi a nie udaje .
Sztywność przy leżących policjantach no po prostu trzeba sobie samemu zamontować i zobaczyć :) polecam

: pn mar 15, 2010 01:33
autor: D1_PITER
Witam

To i ja podziele się wrażeniami na temat rozpórki przedniej. Zamontowałem przednią górną rozpórkę Wiechersa, stalową, nieregulowaną - wg. mnie najlepsza opcja. Moje wrażenia to:
- auto lepiej skręca przy gwałtownym mocnym skręcie kierownicą, przy gwałtownych ale lekkich skrętach jest tak samo, jednak przy gwałtownych mocnych (pół obrotu kierownicą np) auto dobrze reaguje i nie kładzie się tak jak bez rozpórki
- plastiki mniej/wcale nie skrzypią, ale to oczywiste
- kierownica lepiej powraca do miejsca 0, i lżej się kręci -auto w ruchu, bo jak stoi to wiadomo bez róznicy (bez wspomy)
- wjechanie w dziure kończy się głuchym łupnięciem a nie czymś na kształt tego jak by piorun przeszedł przez nadwozie :P

[ Dodano: 18 Mar 2010 21:48 ]
Obrazek

: śr kwie 21, 2010 20:09
autor: fill89
Witam :bigok: Wstawiłem dzisiaj do swojej Golfiny rozpórke górną na przód WIECHERS-A nie regulowaną aluminiową i jak się przejechałem to po prostu SZOK :grin: samochód nie przechyla się przy gwałtownych manewrach nie kładzie a to wcześniej mi przeszkadzało teraz jest ZAJE...ŚCIE :grin: :bajer:

Teraz muszę poszukać rozpórki na tył też Wiechers-a to już będzie komplecik i full opcja :bigok: :bigok: :bigok:

Rozpórki i usztywniacze samochodu

: czw wrz 02, 2010 18:44
autor: Belliall
Moje pytanie do D1_PITER, i fill89,
Gdzie kupiliście rozpórkę górną na przód WIECHERS-A i ile ona kosztowała?

Rozpórki i usztywniacze samochodu

: czw wrz 02, 2010 22:29
autor: Xabingo
No to ja jeszcze dodam od siebie coś, bo już trochę mam założone rozpórki - przód góra i tył góra, oczywiście są to rozpórki stalowe bez regulacji - najlepsza opcja na przód to oczywiście stal, nie alu, do tego najlepiej jak jest bez regulacji, a dla mnie najważniejsze co musi posiadać rozpórka to to, że musi być odkręcana poprzeczka od tych okręgów co są dokręcone do kielichów. Ważną, rzeczą jest konserwacja wywierconych otworów (podkład antykorozyjny + na to masa antykorozyjna np.BITGUM)

Polecam montaż, bo muszę potwierdzić to co piszą koledzy wyżej. W zakręt lepiej się wchodzi i przy gwałtownym skręcie jest lepsza reakcja. Przykładowo - na już marnych przednich amortyzatorach w pewien zakręt dało radę wejść max,120km/h i na pewno więcej już nie, po założeniu rozpórki wchodzi się 160km/h. Teraz założyłem twarde zawieszenie i zobaczymy jak będzie się jeździło :)

Rozpórki i usztywniacze samochodu

: sob paź 09, 2010 23:52
autor: wojtass31
A na jakie śruby (imbus czy zwykle i jaka wielkość) najlepiej zamocować rozporki i jaka twardość??

Rozpórki i usztywniacze samochodu

: ndz paź 10, 2010 11:54
autor: Xabingo
wojtass31 pisze:A na jakie śruby (imbus czy zwykle i jaka wielkość) najlepiej zamocować rozporki i jaka twardość??
Ja robiłem z przodu tak: Odkręciłem koło i wyjąłem cały amortyzator. Dokładnie przymierzyłem rozpórkę i wywierciłem otwory. U mnie rozpórka ma otwór na śrubę M8 (klucz 13-tka). Otwory w kielichu muszą być idealnej wielkości, nie za duże, żeby nie było luzu. Jak już mamy wywiercone otwory to sprawdzamy, czy śruba przejdzie przez nie normalnie czy na siłę, musi przejść bez oporów. Następnie czyścimy wszystko benzyną wokół otworów od góry i od dołu (po to wyjęty został amortyzator) i malujemy podkładem antykorozyjnym (najmniejsza puszka Śnieżki kosztuje kilka zł), po wyschnięciu z góry malujemy widoczne miejsca kolorem takim jak samochód. Teraz przykręcamy rozpórkę (ja użyłem normalnej twardości śrub nierdzewnych sześciokątnych (zwykłych) i nakrętek samohamownych - skręcamy nakrętkami do góry. Do tego od góry i od dołu dałem podkładki, oczywiście wszystko nierdzewka :) ). Gdy dokręcimy rozpórkę to kielich od spodu można zapaprać jakimś barankiem (ja użyłem BITGUM na pędzel), tylko najpierw oczywiście trzeba miejsca malowane wyczyścić i odtłuścić. Po wyschnięciu zakładamy amortyzator i gotowe. Wyjęcie amortyzatora przedniego to kilkanaście minut pracy, mi zajęło to 15-30min, a warto go wyjąć, żeby wszystko zrobić solidnie.

Tył: Tak samo wyjąłem amortyzator choć to nie konieczne bo jak jest założony to też da radę tam wszystko wymyć i zakonserwować, ale po wyjęciu jest dużo łatwiej. Więc jak mamy wyjęty amor to ustawiamy rozpórkę idealnie prosto, ja z godzinę mierzyłem wszystko miarką, żeby po obu stronach była taka sama wysokość i taka sama głębokość. Staramy się ustawić samochód idealnie, żeby poziom się zgadzał i ustawiamy rozpórkę - góra-dół i tył-przód. Ja miałem ustawiony samochód tak, że mogłem od poziomicy ustawiać rozpórkę, do tego zmierzyłem wszystko miarą i na końcu z różnych odległości patrzyłem czy jest prosto. U mnie rozpórka weszła na wcisk, więc mogłem wiercić, bez obaw, że się przestawi. Po przewierceniu otworów wyjąłem rozpórkę i otwory zakonserwowałem podkładem antykorozyjnym, następnie wkładamy śrubę z podkładką od zewnątrz (od strony amortyzatora) i dokręcamy rozpórkę (podkładka + nakrętka samohamowna). Po dokręceniu zamalowujemy śruby od wewnątrz barankiem, żeby woda, sól itd... nie podchodziła pod śruby. Trzeba to solidnie zamalować.

Rozpórki i usztywniacze samochodu

: ndz paź 10, 2010 13:48
autor: stevo
Xabingo a możesz pokazać jakieś zdjęcia ?
I przy okazji gdzie kupiłeś rozpórkę przód stalową bez regulacji, bo na allegro to wszystko w regulacji jest i większość aluminiowa...